AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Europass nedir? Beceri ve yeterliliklerinizi Avrupa’da anlaşılır hale getirmek için düzenlenmiş bir dokümanlar klasörüdür.
Advertisements

Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Projemiz; Mesleki eğitimde kalite güvencesi ile ilgili farkındalık ve bilginin artırılması, EQAVET uygulamalarının ve ağları ile ilgili iyi uygulama örneklerini.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ VE
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
ULUSALYETERLİLİK SİSTEMİMİZ VE MESLEKİ BİLGİ, REHBERLİK VE DANIŞMANLIK
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
AVRUPA BİRLİĞİNDE MESLEKÎ REHBERLİK ve MEB ÇALIŞMALARI
1 / 140 İNŞAAT PENCERESİNDEN MESLEKİ -TEKNİK EĞİTİM ve BELGELENDİRMEDE TÜRKİYE, AVRUPA BİRLİĞİ ve DÜNYA ÖLÇEĞİNDE GÜNCEL GELİŞMELER.
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
ÜLKEMİZDE MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA ÖNEMLİ BİR AŞAMA:
Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
İLKÖĞRETİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF DİPLOMA YÜKSEK ÖĞRENİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF Genel Ortaöğretim İŞ HAYATI.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu TİSK - HBÖ Çalışma Grubu
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Teknik Destek Projesi
MESLEKİ EĞİTİMDE KREDİ TRANSFERİ UYGULAMALARI TR1-LEO
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
İSTANBUL VALİLİĞİ İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü CULTOUR PROJE ÇALIŞTAYI.
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
TÜRKİYE TEKSTİL, ÖRME, GİYİM VE DERİ SANAYİİ İŞÇİLERİ SENDİKASI.
Meslek Haritalama Çalıştayı Hilal DOĞRUÖZ ÖZER
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Sunum transkripti:

AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME ULUSAL MESLEKİ YETERLİKLER SİSTEMİ MESLEKİ EĞİTİM VE YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ Prof. Dr. Mustafa BALCI Avrupa Komisyonu Türkiye Delegasyonu mustafa.balci@ec.europa.eu Fine..perhaps a way to give it nicer look…?? DENİZLİ – 29 HAZİRAN 2009 1

Avrupa Yeterlikler Çerçevesi Bologna ve Kopenhag süreçlerini temel alır Nihai bir tavsiyeden çok temel biçimle ilgili bir danışma aracı niteliği taşır Yaşam boyu öğrenim kapsamında yer alan tüm yeterlikleri içerir Talebin açık biçimde ifade edilmesini sağlar Fine..perhaps a way to give it nicer look…?? Builds on B and C Meets a clearly expressed demand Sektörü temsil eden bir uzmanlar grubunun çalışmaları üzerine yapılandırılır

Avrupa Yeterlikler Çerçevesi Fonksiyonları Yeterliklerin karşılaştırılmasına yönelik bir tercüme aracı Öğrenim çıktılarını temel alan tarafsız bir referans noktası Kredi transferi ve kalite güvencesi sistemlerini destekler Fine..perhaps a way to give it nicer look…?? Sektör yeterliklerin geliştirilmesi için temel oluşturur 3

AYÇ’nin temel bileşenleri 4

AYÇ: Ortak Prensipler Ortak Prensipler Kalite güvencesi Anahtar yeterlikler konusunda anlaşma Ortak Prensipler Yaygın ve informal öğrenime geçerlilik kazandırılması Kalite güvencesi Image…. Danışma ve rehberlik 5

AYÇ’ye Alternatif Yaklaşımlar: İkili Anlaşmalar? Circles are individuals, instutiions, sectors, countries, companies seeking links to other bodies Title No common reference point – bilateral agreements develop

Çerçevenin İşleyişi AYÇ UYS UYS UYS UYS UYS vb vb Y Y Y Y Y Y Y Y Y Y Y Y Y Y Y

A Y Ç Ülke A Ülke B Yeterlikler ( A ) Yeterlikler ( B ) 1 1 1 2 2 2 3 4 4 3 5 5 4 6 6 Yeterlikler ( A ) 7 7 5 8 8 9 6 Yeterlikler ( B )

A Y Ç Ülke A Ülke B Yeterlikler ( A ) Yeterlikler ( B ) 1 1 1 2 2 2 3 4 4 3 5 5 4 6 6 Yeterlikler ( A ) 7 7 5 8 8 9 6 Yeterlikler ( B )

AYÇ işleyişi: örnek A Y Ç Ülke A Ülke B İsveç’te 4.Seviye Sertifika = AYÇ Seviye 4 = İrlanda ‘Advanced certificate’ 4 3

Yeterliklerin kazanımı 3-14 Milli Müfredat 14+ Yeterlikler 19+ Yüksek Öğretim Çalışma hayatıyla ilgili yeterlikler Yıllar

Yeterliklerin kazanımı 3-14 Milli Müfredat 14+ Yeterlikler 19+ Yüksek Öğretim Çalışma hayatıyla ilgili yeterlikler Yıllar

Yeterliklerin kazanımı 3-14 Milli Müfredat 14+ Yeterlikler 19+ Yüksek Öğretim Çalışma hayatıyla ilgili yeterlikler Yıllar

HAYATBOYU ÖĞRENİMDE KREDİLENDİRME Seviyeler 1-8 Öğrenim Çıktıları

SEVİYELER Seviye 8 Seviye 7 Seviye 6 Seviye 5 Seviye 4 Seviye 3 Doktora Derecesi Seviye 7 Y.Lisans Derecesi / Uzman profesyonel yeterlilikler, Üst düzey yönetici yeterlilikleri Seviye 6 Lisans Derecesi. Profesyonel ve yönetici mesleki yeterlilikleri / Lisans Diploması Seviye 5 Ön-Lisans Derecesi. İleri mesleki yeterlilikler / Ön-lisans Diploması Seviye 4 Tam yetkinliği olan ara eleman yeterlilikleri / Yaygın Eğitim Sertifikası - Mesleki/Teknik Lise Dip Seviye 3 Yarı-yetkin ara eleman yeterlilikleri / Yaygın Eğitim Sertifikası Seviye 2 Temel mesleki yeterlilikler / Yaygın Eğitim Sertifikası Seviye 1 Meslek öncesi yeterlilikler / İlköğretim Diploması

ÖRGÜN & YAYGIN EĞT - HBÖ BECERİ SEVİYELERİ Örgün & Yaygın Eğt. Hayatboyu Öğrenme Yaşam Becerileri Kilit Beceriler U.Mesleki Yet. Seviye 8 Seviye 8 Seviye 8 Seviye 7 Seviye 7 Seviye 7 Seviye 6 Seviye 6 Seviye 6 Seviye 5 Seviye 5 Seviye 5 Seviye 5 Seviye 4 Seviye 4 Seviye 4 Seviye 4 Seviye 3 Seviye 3 Seviye 2 Seviye 2 Seviye 1 Seviye 1

Öğrenim çıktıları Öğrenme Çıktılar Girdiler Geleneksel Eğitim AYÇ ÖĞRENİM ÇIKTILARINI TEMEL ALIR OBJEKTİF referans noktasıdır Öğrenme Image from next slide to be used in combination with this text….. Girdiler Geleneksel Eğitim Sistemleri GİRDİLERİ temel alır

Öğrenim Çıktılarına Odaklanma AYÇ Öğrenim Çıktıları İnformal Öğrenim Yaygın Öğrenim Fine…well done Örgün Öğrenim

8 AYÇ Seviyesi AYÇ Referans Seviyesinin her biri Bilgi Beceri Geniş çaplı kişisel ve mesleki yeterlikler Otonomi ve sorumluluk Öğrenim yeterlikleri Sosyal ve iletişim ile ilgili yeterlikler Profesyonel ve mesleki yeterlikler Image would be nice….

Europass Europass, AYÇ ile bağlantıyı sağlamak üzere düzenlenen ve beş belgeden oluşan bir bütündür. İçeriğinde şunlar bulunur: Europass Özgeçmiş Birey tarafından doldurulur 2. Europass Sertifika eki 3. Europass Diploma Eki Yetkili kurumlar tarafından doldurulur ve onaylanır. 4. Europass Hareketlilik Please add Europass logo……

Ploteus Öğrenim fırsatları ile ilgili internet portalıdır. Hedef gruplar: öğrenciler, iş arayanlar, çalışanlar, anne – babalar, rehber danışmanlar, öğretmenler AYÇ ortak referans seviyeleri portal’ın içeriğini biçimlendirecektir. Add logo

Hayatboyu Öğrenme Okul Beşik Mezar Üniversite Hayatboyu Öğrenme İş başında eğitim Okul Beşik Mezar Hayatboyu Öğrenme Devam eden mesleki eğitim Üniversite Mesleki Eğitim Temel Yetişkin To convey the richness of types of LLL School, college, higher ed., work, training, Continuing vocational training, community education, learning through life, popular adult education, formal, non-formal and informal Cradle to grave…… Örgün eğitim Yaygın eğitim 22

Türkiye’de Ulusal Yeterlik Sistemi AYÇ Türkiye Raporu 22.12.2006 tarihinde sunularak Türkiye’nin AYÇ katılımı resmen ilan edilmiştir. Ulusal Yeterlikler Sisteminin gerçekleştirilmesi kapsamında ilk adım olarak Ekim 2006 ayında yürürlüğe giren Mesleki Yeterlikler Kurumu (MYK) kurulması ile ilgili kanun yer almaktadır.

ULUSAL MESLEKİ YETERLİK SİSTEMİ ORGANLARI MEB Tekstil ÇSGB İnşaat Metal MYK YÖK İŞKUR Gıda Turizm Otomotiv ÜNİ. İŞÇİ VE İŞVEREN KUR. TÜRKAK

YÜK.ÖĞR. KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ ORGANLARI ÇSGB MEB İŞKUR ÜNİVERSİTE ÜNİVERSİTE YÜKSEKÖĞRETİM KURULU YÜKSEKÖĞRETİM KALİTE AKREDİTASYON KURULU ÜNİVERSİTE ÜNİVERSİTE EU&INT AKRED. KURUM TÜRKAK & MYK İŞÇİ VE İŞVEREN KURULUŞLARI

Türkiye’de Ulusal Yeterlik Sistemi ve AB Desteği Fonksiyonel bir Ulusal Yeterlik Sistemi (UYS) için, 2007 Bütçesi kapsamında “Türkiye’de Ulusal yeterlik Sistemi” programı adı altında destek verilmiştir. Programın genel amacı, Türkiye’de UYS’nin kurulması amacıyla sistematik bir yaklaşımla MYK ve sektörel düzeyde MESGEM gibi sistemde yer alan farklı aktörlerin kurumsal kapasitelerinin artırılmasıdır.

Meslek Standardı Hazırlama Çalışmalarına Başlayan Kuruluşlar İnşaat Sektöründe Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikası (İNTES) Otomotiv Sektöründe Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS) Doğalgaz alt-sektöründe Türkiye Doğalgaz Dağıtıcıları Birliği Derneği (GAZBİR) Tekstil, Hazır Giyim, Deri Sektöründe Türkiye Tekstil Sanayii İşverenleri Sendikası (TTSİS) ve İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB)

TEŞEKKÜRLER.... mustafa.balci@ec.europa.eu