YAZAR ve ARGEM ŞİRKETLERİ SWOT ANALiZi İLE MİSYON VE STRATEJİSİ ÖNERİSİ Hazırlayanlar SAMİ USLU A.EMRE USLU Doç. Dr. Recai COŞKUN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SEAHORSE HAKKINDA Sea Horse Petrokimya 1996 yılında Ali Şafak Akmil tarafından kurulmuştur.
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Strateji Tasarımı İlker acar.
ADOPEN.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
İÇİNDEKİLER Önsöz Şirket Profili Çalışma Alanlarımız
“Yenilik ve Yüksek Teknoloji Üretir...”. Kısaca Mobit  Mobit, 1998’den bugüne katma değerli çözümler üreten, sektörel ihtiyaçlara yönelik donanım tedariği.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
FİRMA PROFİLİ MİSYON & DEĞERLERİMİZ YAKLAŞIMIMIZ FAALİYET ALANLARI İŞ ORTAKLARIMIZ MARKALARIMIZ REFERANSLAR SATIŞ AĞIMIZ STOK VE TESLİMAT SÜRELERİ ONLINE.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
KAREN 2007 yılında mühendislik ve imalat sektöründe faaliyet göstermek amacıyla kurulmuştur. Firmamızın son iki yılda gerçekleştirdiği başarılı mühendislik.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
Girişimcilik.
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Islahçı Kuruluş Olmanın Bedeli
HÜRMAK Plastik Otomotiv Makina İmalat San. ve Tic. A.Ş
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: Aslınur Dalkılıç
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
TARİHÇE Mensace Mermer Madencilik A.Ş yılında Turhalın tanınmış iki ailesi olan Çenesizler ve Sakmanlar tarafından Tokat-Turhal Organize Sanayi Bölgesi’nde.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
PAZARLAMADA İNOVASYON
Ücret Sistemleri ve Verimlilik Dersi Dönem İçi Çalışması
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
HAKKIMIZDA Firmamız Seray Uluslararası Taşımacılık şirketi 1998 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bugüne balkan ülkelerine taşımacılık hizmeti sunmaktadır.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition 1. Bölüm: Uluslar arası İktisat.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
ODTÜ İŞLETME Özel sektör ve kamu kuruluşlarının, değişen çevre koşullarına uyum göstererek, etkili, kârlı ve verimli bir şekilde yönetilmelerine.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
4324 sokak no:25/25/A Karabağlar İzmir Türkiye
2008 KÜRESEL FİNANSAL KRİZİ VE TÜRKİYE DIŞ TİCARETİNE ETKİSİ
BRANDING - MARKETING - TRADING
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TANITIM SUNUMU.
AKSULU/ENDLESS AyakkabI FİRMASI BURSA 1959’DAN BU YANA
Sunum transkripti:

YAZAR ve ARGEM ŞİRKETLERİ SWOT ANALiZi İLE MİSYON VE STRATEJİSİ ÖNERİSİ Hazırlayanlar SAMİ USLU A.EMRE USLU Doç. Dr. Recai COŞKUN

ŞİRKET PROFİLİ Şirket Adı : Yazar A.Ş Kuruluş Tarihi : 1978 Adres : Adapazarı/ TÜRKİYE Şirket Sahipleri : Bülent YAZAR, Levent YAZAR CEO : Bülent YAZAR Toplam Fabrika Alanı : 10.000 m² Fabrika Binası : 3.800 m² Çalışanların sayısı : 60 işçi: 48 mühendis: 3 idari personel: 9

Ana faaliyetler: Traktör, forkliftler ve inşaat makinaları için koltuk üretiminde bulunma Toplam Kalite Yönetimi: TQM- ISO 9001 Seat Homologation EEC approval No. e13*78/764*1999/57*0023*00  Üretim Kapasitesi: 150.000 koltuk/yıl 164.400 metal parça/yıl

Yazar Şirketi, ilk başta iç pazar için kuruldu Yazar Şirketi, ilk başta iç pazar için kuruldu. Şu anda ise, dünyada bazı ülkelere koltuk, koltuk sistemleri ve yedek paçka ihraç ediyor. Firma, Sakarya’da Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteriyor. Her çeşit traktör, zirai teçhizat, forklift,çim biçme makinesi ve sınai makineler için mekanik ve süspansiyonlu koltuk üretiyor ve pazarlamaktadır. Yedek parçada, müşterilerinin özel siparişlerini karşılamaktadır. Ürün yelpazesi, sektördeki teknolojik gelişmelere parallel olarak sürekli genişliyor ve firma dış ticarette giderek daha fazla etkin olmaya çalışıyor.

Grubun diğer bir firması olan ARGEM iki işlevi yerine getirmektedir: Ar-Ge faaliyetlerini yürütmek . AutoDEsk Inventor 9 ve CAD/CAM sisteminin son versiyonu olan Catia V5/14 ‘in uygulamasından sorumludur. Ayrıca üretim faaliyetlerinde Avrupa OEM şirketleri için metal ve poliüretan parçaları üretir. Firma, kalıplama departmanına sahip olmanın avantajına sahip. ARGEM elektrostatik&ıslak boyama ve Mig&Tig kaynaklama uygulamalarını yapar.

ARGEM FİRMASI Modeller ve prototipler Sac metal ürünlerini kalıba döker ve poliüretan, thermoform plastic ürünler Kaynaklama, monte etme ve imalat için fikstürler Özel amaçlı makineler Hidrolik direksiyon sistemleri Poliüretan ürünleri  ürünleri tasarlar ve üretir. ARGEM ayrı bir birim olsa da, aynen YAZAR firmasının bir departmanı gibi çalışmaktadır. İki firma müşterilerinin taleplerini karşılamak için her zaman işbirliğinde bulunurlar.

REFERANSLAR Yazar için : CNH-Mexico, CNH-Turkey, UTB-Romania, farmtrac-India/USA ARGEM için : LOHR-France, CNH-Austria, OTOKAR-Turkey

KALİTE POLİTİKASI Yazar İmalat, Kalite Yönetim Sistemini ISO 9001:2000 Standardı gereklerine uygun olarak geliştirmek kararındadır. İşletme sürecinin her aşamasının bütünü ile kontrolünü amaçlayan kalite sisteminin kurulması ile en üst düzeyde müşteri tatmini sağlanacak, kalite ve verimlilikte en üst düzeye ulaşılacak ve maliyetler düşürülecektir.

Bu bağlamda, kalite politikası; Göze hoş görünen, müşterilerce daha çok tercih edilen uluslararası standartlarda ürünler sunmak ve kaliteli üretim yapmak, Yurt dışında yeni pazarlara açılmak, Yeni ürün ve teknolojilere hızlı, güvenilir şekilde geçebilmek, Memnun bir müşteri ağı yaratmak,

Tüm çalışanların verilen eğitimlerle sürekli gelişmelerini sağlamak, Etkin bir sistemle, bütün süreçleri sürekli geliştirmek, Yönetim, Kalite Yönetim Sisteminin işleyişi için ihtiyaç duyulan tüm kaynakları sağlayacağını, hedefleri doğrultusunda ve Kalite Yönetim Sistemininn güvencesinde kalite politikasını gerçekleştireceğini taahhüt etmektedir. Çalışanların da ellerinden gelenin en iyisini yaparak, ortak başarı için çalışacağına inancımız tamdır

Şirket Yönetimi, Kalite Yönetim Sisteminin işleyişi için ihtiyaç duyulan tüm kaynakları sağlayacağını, hedefleri doğrultusunda ve Kalite Yönetim Sisteminin güvencesinde kalite politikasını gerçekleştireceğini taahhüt etmektedir. Şirket çalışanlarının da ellerinden gelenin en iyisini yaparak, ortak başarı için çalışacağına inançları tamdır.

KALİTE HEDEFLERİ 01/2005-01/2006 Kalite hedefleri şu şekilde belirlenmiştir: 2005 yılı içinde en az yeni iki ülkeye ihracat gerçekleştirebilecek kalite seviyesine ulaşmak ve fuarlara katılmak, Gecikme yaşanan sözleşmeler, toplam sözleşmelerin % 9 ’ unu aşmayacak,

Müşteri memnuniyet puanı %85’in üzerinde olacak, Müşteri şikayet haklılık puanı 90’ı geçmeyecektir. Bir bölüme ait iç hata sayısı %2 / parti adedi olacaktır.

SWOT ANALİZİ ZAYIF YÖNLERİ Üretimde fleksibilite tam olarak sağlanamamıştır. Bu yüzden sipariş kabulunde tereddütler oluyor.Traktör koltuğu seri üretimle imal edilir. Ancak, firma sadece kotukla ayakta duramaz. Yedek parça yapması lazım.Yedek parça da sipariş malı. Dolayısıyla, şirketin esnek üretimde etkin olması şart.   İmalattan (atelyelerden) gelen feedback, AR-GE tarafından yeterli hız ve tesirlilikte değerlendirilmiyor. Kullanılan teknoloji iyi düzeyde, ancak dış pazarlarda, örneğin İsviçre ve Fransa'da yeni teknolojiler gelişmiş. Bu gelişmelere karşı olan ilgi düzeyi yetersiz.

Bir kaç yıl öncesine kadar süren rekabetsiz ortamın verdiği rehavetle, dış pazarlarda geçerli kalıp ve dizayn geliştirme de geç kalınmış, Çağdaş yönetim teknikleri uygulanmıyor. Bu meyanda, Misyon, Vizyon ve Strateji bilinci şirket sahiplerinde mevcut değil, Ekip çalışması oldukça zayıf. Bu yüzden büyük şirket olmamasına rağmen, departmanlar arasında bütünleşik bir çalışma ve tam bir ahenk yok.   

Üretimin %85’i dış pazarlara yönelik olduğu halde, yabancı dile hakim bir eleman yoktur. Yabancı piyasalara pazarlama yöntemi belirlenememiştir. Örn, ABD’ de hem piyasayı bilen bir aracı hem de distribütör bir firmayla anlaşma gerektiği ortaya çıkmaktadır. Halen yapıldığı gibi direkt pazarlama ile yeterli sonuçlar almak çok güçtür. Avrupa pazarına yönelik olarak da nasıl bir pazarlama yöntemi benimsenmesi gerektiği hususunda henüz net bir fikir oluşmamıştır.

GÜÇLÜ YÖNLERİ İki kardeş ve baş mühendis pozisyonundaki deneyimli yönetici aralarında iyi anlaşan bir tepe yönetim oluşturuyorlar, Patronlar yeniliğe samimiyetle açık, Elemanlar adilane ücretlendiriliyorlar. İşveren-eleman ilşkileri gayet olumlu,

Firma, iki patronu ve baş mühendis piyasada yüksek itibara sahipler Türk şirketlerinin çoğunluğunda görülen aşırı kredi kullanma eğilimi burada sözkonusu değil.         Fabrika sahası ve fabrika binası muhtemel bir iş genişlemesine  imkan verecek kadar büyük. Ayrıca, 2. organize sanayi bölgesinde 50 dönümlük yere sahipler

Ar - Ge için ayrı bir şirket kurulmuştur Ar - Ge için ayrı bir şirket kurulmuştur. Bu şirket henüz yeterince etkili değildir ama zaman içinde etkili olacağı umuluyor.

TEHDİTLER Son 2-3 yıldır ortaya çıkan ve hala devam eden Çin fenomeni en büyük tehdit. Çin'in piyasaya girişi yüzünden firma, önemli müşteri ve iş kaybına uğradı. Çin düşük fiyatla uluslararası piyasayı vuruyor. Mesela, İtalyan piyasası  tamamen Çin'e kaymış durumda. Fransa da müşteri kaybetti. Iowa- ABD' de büyük bir distribütör kuruluş, firmanın mamüllerinden birer numune Çin'e gönderdi ve orada daha ucuza imal ettirdi. Dış piyasalarda müşteri sadakatsızlığının kural olduğu  gerçeği acı bir deneyim olarak yaşandı.

Yeni teknolojiler geliştiriliyor Yeni teknolojiler geliştiriliyor. Firma çevik davranmazsa teknolojide geri kalabilir, İç piyasada ciddi rakipler var. Bursada yabancı sermayeli 4, yerli sermayeli 3-4 şirket faaliyette. Ayrıca, Konya'da 2 firma ayni konuda çalışıyor,

Fazlaca değerlenmiş TL kurları(düşük döviz kurları), karı olumsuz etkiliyor. Firmanın ithalatı çok az olduğu için, düşük kurun avantajını yaşayamadı.Aslında  bu taktik akıl edilemedi.          ABD'ye yapılan yüklemelerde, birim başına nakliye yüksek oluyor. Ortalama % 12-13 gibi ilave bir maliyet biniyor.

İMKANLAR Küreselleşme sayesinde firma ABD ve Avrupa pazarına mal satıyor. Şayet ihracat olanağı bulunmasaydı.şirket küçük bir iç piyasaya hitap etmek zorunda kalacaktı. Böyle bir durumda özellikle merdiven altı üretiminin rekabetiyle baş etmesi çok zor olurdu. Kağıt üzerinde bile  büyüme şansı olamazdı

Son zamanlarda, Çİn mallarının fiyatları nisbeten yükseldi Son zamanlarda, Çİn mallarının fiyatları nisbeten yükseldi. Firma bu durumdan yararlanma çabası içerisinde. Kaybedilen müşterilerden bazıları fiyat sormaya başladı Çin'in dış piyasaları adeta basması üzerine, firma küçülmek zorunda kaldı. Ancak outsourcing yapabileceği şirketlerinin varlığı sayesinde,  hem maliyet avantajı yakaladı, hem de temel yeteneklerine yoğunlaşmak imkanına kavuştu. Düşük kar marjlarıyla çalışılan İhracatta en büyük avantaj KDV iadesidir.Vergi Dairesine sunulan dosyalar 1-2 ay içinde sonuçlandırılıyor. Bu da firmaya nefes aldırıyor.   

ÖNERİLER VİZYON ÖNERİSİ: Şirketimiz başta ABD olmak üzere uluslar arası pazarlarda itibarı yüksek ve piyasayı tek başına etkileyebilen bir konuma gelecektir. Taşıt koltuğunda uluslar arası marka olmak. MİSYON ÖNERİSİ: Her türlü taşıt koltuğunu en uygun fiyat ve kalite ile üretmek ve pazarlamak.

STRATEJİLER Seri imalat ve esnek imalatı aynı anda yapabilecek bir fabrika düzeni ve üretim yönetimini gerçekleştirmek. ABD piyasasında pazarlama faaliyetlerini sürekli hale getirmek bu bağlamda bir yandan siparişleri takip etmek ve gelişmeleri izlemek görevleriyle ABD’li bir pazarlama uzmanı ile anlaşmak diğer yandan da traktör koltuğu için ayrı diğer taşıt koltukları ve yedek parçalar için ayrı distribütör firmalar ile anlaşmak. Böylece dağıtım kanallarında etkili olmak. Daha ileriki aşamalarda ABD’de depolar (warehouse) kiralamak ve kurulacak bir şirket aracılığı ile pazarlamayı bu depolardan yürütmek.

STARATEJİLER Dünyanın en büyük tarım ülkelerinden biri olan Hindistan’a traktör koltukları pazarlamak. Bunun için ABD ilişkilerinden yararlanmak.