Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ STAJ KOMİSYONU STAJ BİLGİLENDİRME.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
NAMIK KEMAL LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
MESLEKÎ VE TEKNİK ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI MEZUNLARININ İZLENMESİ PROJESİ.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
Bağıl Değerlendirme Sistemi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
REHBERLİK DERS II.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE KALİTE ARAYIŞI GAZİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ MÜDEK DEĞERLENDİRMESİ DENEYİMİ Şefaatdin YÜKSEL Gazi Üniversitesi.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ PROJE KOORDİNASYON OFİSİ BİRİMİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
Strateji Geliştirme Başkanlığı
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
Fen Bilimleri Enstitüsü Akademik Kurul Toplantısı
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
Giyim Üretim Teknolojisi Programı
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE BİR UYGULAMA Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ) Prof. Dr. Mustafa YILDIRIM (YTÜ) Dr. Ayşe ERDÖLEN (YTÜ) Dr. Mustafa GÜRSOY (YTÜ), İnş. Yük. Müh. Güray ARSLAN (YTÜ)

I. YTÜ İşveren Anketleri’nin Değerlendirilmesi ve, YTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü, Üniversite genelinde başlatılan Eğitimde Kalitenin Sürekli İyileştirilmesi Projesi (EKSİP) kapsamında, geçmişini irdelemek, bu günkü durumunu değerlendirmek ve geleceğini planlayabilmek amacı ile nesnel değerlendirme yapılabilmesine olanak sağlayacak bir çalışma başlatmıştır. Çalışma “iki ana aşamadan” oluşmaktadır: I. YTÜ İşveren Anketleri’nin Değerlendirilmesi ve, II. YTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Derslerinin Başarı Değerlendirmesi

I. YTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü İşveren Anketi ve Değerlendirmesi Çalışmanın ilk aşamasında yapılmış olanlar aşağıdaki gibi sıralanabilir: 2002-2003 Eğitim-Öğretim Yılı’nda bölümümüz “Eğitim Komisyonu” tarafından “YTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü İşveren Anketi” ‘nin hazırlanması, Adı geçen anketlerin staj evrakı ile beraber işverenlere gönderilmesi, Geri dönüşü gerçekleşmiş olan anketlerin arasından rasgele olarak 180 adedinin seçilmesi, Niceliksel olarak değerlendirilebilecek ilk otuz (30) ve niteliksel olarak değerlendirilebilecek olan son beşinin (5) ayrılması ve bu beş soru için bir değerlendirme şablonu oluşturulması. Arkada, ilk otuz (30) soru ve bunlara verilen yanıtların sayısal dağılımı görülmektedir.

0: Fikrim Yok 3: Orta 1: Çok Zayıf 4: İyi 2: Zayıf 5: Çok İyi

Şekil 1: 4 no’lu soruya verilen cevapların yüzdelik dağılımları Bu sorulardan örneğin 4. sıradaki “Mühendislik çözümlerinin toplum ve çevre üzerinde yaratacağı ulusal ve uluslararası etkilere duyarlılıkları” sorusuna verilen yanıtların dağılımı incelendiğinde; anket katılımcılarının %42,8 oranında YTÜ mezunları ve staj öğrencilerini “çok iyi”, %35,6 oranında katılımcı da “iyi” olarak derecelendirdikleri görülmektedir. Toplamda tüm yanıtların %78,4’ü niteledikleri grubu “ortalamanın üzerinde” olarak tanımlamışlardır (Şekil 1). Şekil 1: 4 no’lu soruya verilen cevapların yüzdelik dağılımları

Ankette 8. soruda yöneltilen “Bireysel çalışma becerileri” sorusuna verilen yanıtların dağılımı incelendiğinde; anket katılımcılarının YTÜ mezunları ve staj öğrencilerini %52,8 oranında “çok iyi”, %37,8 oranında “iyi” olarak derecelendirmişlerdir. Tüm sorular içerisinde verilen yanıtlar değerlendirildiğinde %90,6 ile mezunlarımızın ve öğrencilerimizin “ortalamanın üzerinde ” olduğu görülmektedir (Şekil 2). Şekil 2: 8 no’lu soruya verilen cevapların yüzdelik dağılımları

Arka sayfada verilen tabloda 31-35 numaralı soruların toplu değerlendirmesi görülmektedir. Örnek olmak üzere 33. soruya ilişkin dikkat çekici noktalar olarak aşağıdakiler vurgulanabilir. Bir inşaat mühendisinin sahip olması gereken en önemli özellik olarak “dürüst ve disiplinli olmak” gösterilmektedir. İkinci sırada ise “iletişim kurma becerisi ve takım çalışmasına yatkınlık” gelmektedir. “Yeni teknolojilere ilişkin bilgi düzeyi” ve “yabancı dil bilgisi” gibi ilk bakışta çok öncelikli gibi görünen donanımlar ise kendilerine daha arka sıralarda yer bulabilmektedir.

31–35 numaralı sorulara verilen cevapların önceliklerine göre dağılımı Tablo 2. “YTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü İşveren Anketi” 31–35 numaralı sorulara verilen cevapların önceliklerine göre dağılımı

II. YTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Derslerinin Başarı Değerlendirmesi Bu aşamada yapılmış olanlar şu başlıklar altında toplanabilir: 2002-2003 Eğitim-Öğretim Yılı’nda YTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü’nde verilen derslerin yılsonu başarı listelerinin derlenmesi, Bölümümüzde verilmekte olan dersler, ana ders gruplarına ayrılması. Bu gruplar: Zorunlu Meslek ve Mühendislik Dersleri, Seçimlik Meslek ve Mühendislik Dersleri, Seçimlik Proje Dersleri, Temel Meslek Dersleri, Temel Bilimler Dersleri, olarak YTÜ Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nde belirlenmiştir.

Aşağıdaki örnek şekillerde görüldüğü gibi bölüm öğrencilerinin derslerdeki başarısı %50’inin üzerindedir. Bu çalışmada; her derste, dersi alan toplam öğrenci sayısı esas alınmış, eldeki veriler nedeniyle D+ (1,3) başarı sınırı kabul edilmiştir. Oysa, YTÜ Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre önkoşulsuz başarılı sayılmanın alt sınırı C’dir (2,0). Yukarıdaki durum dikkate alınarak yapılacak bir çalışma ile yeni bir başarı listeleme düzeni oluşturulmuş ve gelecek yıldan itibaren uygulanması planlanmıştır. Takip eden sayfalarda YTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü’nde verilmekte olan derslerden bazılarının başarı oranları örnek olması açısından verilmektedir.

III. SONUÇLAR VE ÖNERİLER Bölümümüz öğretim elemanlarından oluşan “Eğitim Komisyonu” tarafından hazırlanan “İşveren Anketi” sonuçları ve “Ders Başarı Oranları” bütünü ile değerlendirildiğinde, İşverenlerin YTÜ mezunu inşaat mühendisleri ve stajyer öğrencileri hakkındaki görüşleri olumludur. Dış paydaşlardan alınan verilerin daha sonraki bölümümüz eğitim-öğretim programımızı ve faaliyetlerimizi değerlendirmede önemli katkı sağlayacağı açıktır. Yabancı dile hâkimiyet ile ilgili soruya verilen yanıtlarda, orta ve ortanın altında kalanların toplamı, %43,9 oranındadır. Yabancı dil ile ilgili benzer duruma, işveren görüşlerinin alındığı yanıtlarda istek ve öneri olarak işaret edilmiştir. Yabancı dilin yalnızca ders olarak okutulduğu bölümümüzde bu beklenen bir sonuçtur. Buradan soruların ve yanıtlarının nesnel olduğu sonucu çıkarılabilir. Bölümümüzün başarı düzeyini inşaat mühendisliği eğitimi veren diğer üniversitelerle karşılaştıracak bir veri tabanına ulaşılamadığı için kıyaslama yapılamamıştır. Bölümümüzün sürekli kılmayı ve geliştirmeyi planladığı bu “özdeğerlendirme yöntemi” ile zaman içerisinde bir veri tabanı oluşturulacaktır.

İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER Dr. Mustafa GÜRSOY