1.Adım: Bölgede dağıtıcı yetkisi olan kişi Bilgi Edinme Başvuru Bilgileri sekmesini seçerek giriş yapabilir.
2.Adım: Ekranda üst kısımda (1) Bilgi Edinme Bürosundan gönderilen, bölgeyi ilgilendiren bilgi edinme talepleri gözükmektedir. Talepler bekledikleri süreye göre otomatik renklendirilir (2). Koyu renkteki taleplerin cevaplandırılması önceliklidir. Cevaplandırılacak olan talep bunların arasından seçilir. Seçilen taleple ile ilgili ayrıntılar ekranın alt kısmında gözükmektedir (3)
1 2 3.Adım: Talebin cevaplanmak üzere konu ile ilgili kişiye yönlendirilmesi için yukarıdaki araç çubuğundan Veri Düzeltme (1) sekmesine basılır. Basıldıktan sonra ekranın altındaki İşlem Yapacak Birim Personeli (2) başlığının yanındaki seçme düğmesine basılır. Açılan listeden uygun kişi seçilir.
4.Adım: Dağıtıcı eğer kendisi cevaplayacaksa kendi ismini listeden seçmelidir. Kişi seçildikten sonra talep rengi siyaha dönmeden (cevaplandırma süresi dolmadan) cevaplandırılmalıdır. Bu sayfadan talebin cevaplanıp cevaplanmadığı takip edilebilir.
5.Adım: Talebin cevabını oluşturmak için Başvuru Cevap Bilgileri sekmesi seçilir. Cevap sayfası açılır.
6.Adım: Üst kısım cevabın yazıldığı alandır. Bu alana cevap yazı olarak yazılabildiği gibi, aşağı kısma başka bir uygulama ile hazırlanmış yazı ek dosya olarak eklenilebilir. Cevabı yazmak için yukarıdaki araç çubuğundan kayıt değiştir sekmesine basılır ve istenilen cevap yazılır.
Adım: Talep için hazırlanmış evrak dosyasını eklemek için alt kısım (1) seçilir. Yukarıdaki araç çubuğundan Kayıt Ekle sekmesine basılır. Sonra Dosya Ekle (3) seçilir. Açılan pencereden (4) eklemek istediğiniz dosya seçilir.
3 2 8.Adım: Yukarıdaki araç çubuğundan önce Kaydet (1) sekmesi, sonra Uygula (2) sekmesi seçilir. Talebi yapan kişiye cevabı göndermek için E-Posta sekmesine basılır(3). Eğer gönderilen e-posta, belirtilen adrese ulaşmamışsa ekrana hata uyarısı gelebilir. Bu durumda talep cevaplanmamış olarak gözükecektir. E-posta adresi test edilebilir. 1
Not 1: Talepte bulunan kişinin e-posta adresinin çalışıp çalışmadığını test etmek için, ekrandaki alana e-posta adresi yazılıp yanındaki sekmeye basılır. Eğer hata alınmıyorsa talebi yapanın e-posta adresine cevap ulaşacaktır. Tamamen test amaçlıdır. Talebi cevaplamaz.
Not 2: Yukarıdaki araç çubuğundan Kayıt Ara sekmesine basılarak, belirtilen kriterlere göre arama yapılabilir. Cevaplanan veya cevap bekleyen talepler kolaylıkla bulunabilir.