5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Advertisements

Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
Hüsnü GENÇ-1239 İç Denetim Birimi Başkanı
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
Ödeneklerin Kullanılması
KARAYOLLARINDA MEYDANA GELEN YARALANMALI TRAFİK KAZALARI NEDENİYLE TRAFİK KAZAZEDELERİNE SUNULAN TEDAVİ HİZMETİ BEDELLERİNİN SİGORTA ŞİRKETLERİNDEN TAKİP.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
E-MUHASEBE SUNUMU Sevgi ÖZDAMAR Muhasebe Eğitim Sorumlusu.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
Yerel Yönetimlerde Sayıştay Denetimi
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞININ GÖREVLERİ, YETKİLERİ VE SORUMLUKLARI Cem ŞİRİN Mali Hizmetler Uzmanı 2013
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
5018 KAMU MALİYE YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Kamu Harcama Süreci.
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
MUHASEBE EĞİTİMİ.
MUHASEBE EĞİTİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİNDE SORUMLULUK
1050 SAYILI KANUNA GÖRE HARCAMA SÜRECİNDE YER ALAN GÖREVLİLER
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 1 S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 5018 SAYILI KAMU.
NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Onur KAYA Strateji Geliştirme Daire Başkanı Haziran 2010.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
Amaç Bu kanunun amacı, düzenlemektir.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
KAMU MALİ YÖNETİM SÜRECİ YETKİ VE SORUMLULUKLAR Kubilay İNAN Hâkim Strateji Geliştirme Başkanlığı Başkan Yardımcısı.
KAMU ZARARI DENETİM HİZMETLERİNDE USUL VE RAPORLAMA Dursun ÖZTÜRK Müfettiş.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞININ GÖREVLERİ, YETKİLERİ VE SORUMLUKLARI ADAY MEMUR EĞİTİMİ
ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL 5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU SAĞLIK İŞLERİ İL MÜDÜRLÜKLERİ SORUMLU ECZACILAR TOPLANTISI.
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
Türkiye’de yerel yönetimlerinde içinde bulunduğu kamu yönetim alanında yaşanan sorunların giderilmesi amacıyla 2003 yılı sonunda 5018 sayılı Kamu Mali.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL MEVZUATI GÖREV-YETKİ VE SORUMLULUKLAR
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU/GÖREV VE SORUMLULULAR
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU UYGULAMASI
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Bütçenin Uygulanması.
NİSAN Tarık PARLAK Mali Hizmetler Uzmanı KAMU ZARARI, KAMU ALACAĞI, KİŞİLERDEN ALACAKLAR.
Sunum transkripti:

5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU SAĞLIK İŞLERİ İL MÜDÜRLÜKLERİ SORUMLU ECZACILAR TOPLANTISI ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Kamu Mali Yönetimi 5018 Sayılı Kanunun 3/l maddesinde; “...l) Kamu mali yönetimi: Kamu kaynaklarının tanımlanmış standartlara uygun olarak etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlayacak yasal ve yönetsel sistem ve süreçleri,...” olarak tarif edilmiştir. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

KAMU MALİ YÖNETİMİNDE GÖREV ALANLAR Bakanlar Üst yönetici Harcama yetkilisi Muhasebe yetkilisi Muhasebe yetkilisi yardımcısı Muhasebe yetkilisi mutemedi Gerçekleştirme görevlileri Mali hizmetler birimi başkanı / yöneticisi Mali hizmet uzmanı (5436 sayılı Kanunla Getirildi) Mali kontrol yetkilisi (5436 sayılı Kanunla Kaldırıldı) İç denetçiler ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL "Kamu idarelerinin mali yönetim ve kontrol sistemleri; Harcama birimleri, Muhasebe ve mali hizmetler Ön mali kontrol İç denetimden oluşur.” ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

5018 SAYILI KANUNUN GETİRDİKLERİ Hesap verilebilirlik, Mali saydamlık, Kamu mali yönetiminin yeniden dizaynı, Bütçeleme anlayışı ve sürecinin değişmesi, çok yıllı bütçeleme performans esaslı bütçeleme Mali disiplin, Harcama sürecinin değişmesi, İç kontrol ve dış denetim, ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL ÜST YÖNETİCİLER Kanunun 11.maddesinde,üst yöneticiler; Bakanlıklarda müsteşar, Diğer kamu idarelerinde en üst yönetici, İl özel idarelerinde vali, Belediyelerde belediye başkanı, üst yönetici olarak sayılmıştır. Ancak, Millî Savunma Bakanlığında üst yönetici Bakandır ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Görevli ve yetkililer kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.” hükmü mevcuttur. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL HARCAMA YETKİLİLERİ Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

Sosyal Güvenlik Kurumlarında Harcama Yetkilileri Teşkilat Yapısı Üst Yönetici Bütçeyle Ödenek Tahsis Edilen Harcama Birimi Harcama Yetkilisi Kurum Başkan Kurul Başkanlığı Genel Müdürlük Müstakil Daire Başkanlığı Savunma Uzmanlığı Hukuk Müşavirliği Uzmanlık Kurul Başkanı Genel Müdür Daire Başkanı Savunma Uzmanı Hukuk Müşaviri Uzman Daire Başkanlığı Sivil Savunma Birimi Sivil Savunma Uzmanı ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

MERKEZ DIŞI BİRİMLERDE HARCAMA YETKİLİLERİ GÖREV UNVANLARI Ödenek Gönderme Belgesiyle Ödenek Gönderilen Birim Harcama Yetkilisi Bölge Müdürlükleri veya eşdeğer birimler Bölge Müdürü veya eşdeğer yetkili İl Müdürlükleri veya eşdeğer birimler İl Müdürü veya eşdeğer yetkili İlçe Müdürlükleri  veya eşdeğer birimler İlçe Müdürü veya eşdeğer yetkili ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Madde-31 Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde; idareler, merkez ve merkez dışı birimler ve görev unvanları itibarıyla harcama yetkililerinin belirlenmesine, harcama yetkisinin bir üst yönetim kademesinde birleştirilmesine ve devredilmesine ilişkin usûl ve esaslar Maliye Bakanlığınca belirlenir. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Harcama Yetkilileri Hakkında Genel Tebliğ (Seri No: 1) - 31.12.2005 Tarihli Mükerrer R.G. Her bir harcama işlemi itibarıyla, mal ve hizmet alımlarında 250.000-YTL, yapım işlerinde ise 1000.000-YTL, aşan harcamalara ilişkin harcama yetkisi hiçbir şekilde devredilemez. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Harcama yetkisinin devredilmesi, yetkiyi devredenin idarî sorumluluğunu ortadan kaldırmaz. Harcama yetkilileri bütçede öngörülen ödenekleri kadar, ödenek gönderme belgesiyle kendisine ödenek verilen harcama yetkilileri ise tahsis edilen ödenek tutarında harcama yapabilir. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

Kamu İdarelerinin Dış Mali Denetimi Tamamen Sayıştay’a Bırakılmıştır Kanunun 68.maddesine göre; Sayıştay tarafından yapılacak harcama sonrası dış denetimin amacı, genel yönetim (mahalli idareler dahil) kapsamındaki kamu idarelerinin hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, yönetimin malî faaliyet, karar ve işlemlerinin; kanunlara, kurumsal amaç, hedef ve planlara uygunluk yönünden incelenmesi ve sonuçlarının Türkiye Büyük Millet Meclisine raporlanmasıdır. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ Gerçekleştirme görevlileri, harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütürler. Elektronik ortamda oluşturulan ortak bir veri tabanından yararlanmak suretiyle yapılacak harcamalarda, veri giriş işlemleri gerçekleştirme görevi sayılır. Bu fıkranın uygulanmasına ilişkin esas ve usûller Maliye Bakanlığınca belirlenir. Gerçekleştirme görevlileri, bu Kanun çerçevesinde yapmaları gereken iş ve işlemlerden sorumludurlar. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

BİRLEŞTİRİLEMEYECEK GÖREVLER Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez. Mali hizmetler biriminde ön mali kontrol görevini yürütenler mali işlem sürecinde görev alamazlar ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Ön malî kontrol süreci Madde 12- Harcama yetkilileri, yardımcıları veya hiyerarşik olarak kendisine en yakın üst kademe yöneticileri arasından bir veya daha fazla sayıda gerçekleştirme görevlisini ödeme emri belgesi düzenlemekle görevlendirir. Ödeme emri belgesini düzenlemekle görevlendirilen gerçekleştirme görevlileri, ödeme emri belgesi ve eki belgeler üzerinde ön malî kontrol yaparlar. Bu gerçekleştirme görevlileri tarafından yapılan kontrol sonucunda, ödeme emri belgesi üzerine “Kontrol edilmiş ve uygun görülmüştür” şerhi düşülerek imzalanır. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Ön malî kontrol, harcama birimlerinde işlemlerin gerçekleştirilmesi aşamasında yapılan kontroller ile malî hizmetler birimi tarafından yapılan kontrolleri kapsar. Ön malî kontrol süreci, malî karar ve işlemlerin hazırlanması, yüklenmeye girişilmesi, iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesi ve belgelendirilmesinden oluşur. Kamu idarelerinde ön malî kontrol görevi, yönetim sorumluluğu çerçevesinde yürütülür. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

Giderin gerçekleştirilmesi ve “Ödeme Emri” MADDE 33.- Bütçelerden bir giderin yapılabilmesi için iş, mal veya hizmetin belirlenmiş usul ve esaslara uygun olarak alındığının veya gerçekleştirildiğinin, görevlendirilmiş kişi veya komisyonlarca onaylanması ve gerçekleştirme belgelerinin düzenlenmiş olması gerekir. Giderlerin gerçekleştirilmesi; harcama yetkililerince belirlenen görevli tarafından düzenlenen ödeme emri belgesinin harcama yetkilisince imzalanması ve tutarın hak sahibine ödenmesiyle tamamlanır. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

Mali Hiz.Birimi+Muhasebe GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİSİ ÖDEME EMRİ BELGESİ 1 Mali Hiz.Birimi+Muhasebe (Ön Mali Kontrol) GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİSİ hayır Harcama yet Muh.yet evet Ö.E.B hayır evet Ödeme,mah,dekont ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

MUHASEBE YETKİLİSİNİN GÖREV VE YETKİSİ Madde-61: Muhasebe yetkilileri ödeme aşamasında, ödeme emri belgesi ve eki belgeler üzerinde; a) Yetkililerin imzasını, b) Ödemeye ilişkin ilgili mevzuatında sayılan belgelerin tamam olmasını, c) Maddi hata bulunup bulunmadığını, d) Hak sahibinin kimliğine ilişkin bilgileri, Kontrol etmekle yükümlüdür. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Madde-61: Muhasebe yetkilileri, ilgili mevzuatında düzenlenmiş belgeler dışında belge arayamaz. Yukarıda sayılan konulara ilişkin hata veya eksiklik bulunması halinde ödeme yapamaz. Belgesi eksik veya hatalı olan ödeme emri belgeleri, düzeltilmek veya tamamlanmak üzere en geç bir iş günü içinde gerekçeleriyle birlikte harcama yetkilisine yazılı olarak gönderilir. Hataların düzeltilmesi veya eksikliklerin giderilmesi halinde ödeme işlemi gerçekleştirilir. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL SORUMLULUĞU Madde-61: Muhasebe yetkilileri, 34 üncü maddenin birinci fıkrasındaki ödemeye ilişkin hükümler ile bu maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen ödemeye ilişkin kontrol yükümlülüklerinden dolayı sorumludur. Muhasebe yetkililerinin bu Kanuna göre yapacakları kontrollere ilişkin sorumlulukları, görevleri gereği incelemeleri gereken belgelerle sınırlıdır. Muhasebe yetkililerinin görev ve yetkilerinin yardımcılarına devredilmesine ilişkin düzenleme yapmaya Maliye Bakanlığı yetkilidir. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

MALİ HİZMETLER BİRİMİ VE MALİ HİZMETLER BİRİMİ YETKİLİSİ Kamu idarelerinde aşağıda sayılan görevler, malî hizmetler birimi tarafından yürütülür: a) İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek. b) İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL MALİ HİZMETLER BİRİMİ c) Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak. d) Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak. e) İlgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL MALİ HİZMETLER BİRİMİ f) Genel bütçe kapsamı dışında kalan idarelerde muhasebe hizmetlerini yürütmek. g) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak. h) İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek. i) İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL MALİ HİZMETLER BİRİMİ j) İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak. k) Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak. l) Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL MALİ HİZMETLER BİRİMİ m) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak. n) Malî konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Kontrol yetkisi Madde 14– Malî hizmetler biriminde ön malî kontrol yetkisi malî hizmetler birimi yöneticisine aittir. Kontrol sonucunda düzenlenen yazılı görüş ve kontrol şerhleri malî hizmetler birimi yöneticisi tarafından imzalanır. Malî hizmetler birimi yöneticisi, bu yetkisini sınırlarını açıkça belirtmek şartıyla yazılı olarak yardımcısına veya birimin iç kontrol alt birim yöneticisine devredebilir. Malî hizmetler birimi yöneticisinin harcama yetkilisi olması durumunda ön malî kontrol görevi, iç kontrol alt birim yöneticisi tarafından yürütülür. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Malî hizmetler biriminin ön malî kontrolüne tâbi malî karar ve işlemlerin kontrolü, birimin iç kontrol alt birimi tarafından yerine getirilir. Harcama birimlerinde ödeme emri belgesi ve eki belgeler üzerinde ön malî kontrol görevi, ödeme emri belgesi düzenlemekle görevlendirilen gerçekleştirme görevlisi tarafından yerine getirilir. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

Muhasebe Yetkilisi Mutemedi Muhasebe yetkilisi adına ve hesabına para ve parayla ifade edilebilen değerleri geçici olarak almaya, vermeye ve göndermeye yetkili olanlar muhasebe yetkilisi mutemedidir. Muhasebe yetkilisi mutemetleri doğrudan muhasebe yetkilisine karşı sorumludur ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Görevleri Madde 5– Veznedar, tahsildar, icra memuru gibi unvanlarla muhasebe yetkilisi adına ve hesabına para ve parayla ifade edilebilen değerleri geçici olarak almak, vermek ve göndermek üzere görevlendirilenler muhasebe yetkilisi mutemedidir. Muhasebe birimlerinin vezne ve ambarlarından zimmetle değerli kağıt alıp satmakla görevlendirilen yetkili memurlar ile elçilik ve konsolosluklarda harç ve değerli kağıt satış bedellerini ve emanet paraları tahsil etmekle görevlendirilenler de muhasebe yetkilisi mutemedidir. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Kanunlarda öngörüldüğü şekilde ve bu Yönetmelik esaslarına göre yetkili kılınmamış hiçbir kimse kamu idaresi adına para tahsil edemez, değerleri alamaz, gönderemez ve ödeme yapamaz. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Avans ve kredi Ön Ödeme Kanunun 35.maddesi hükmüne göre, Harcama yetkilisinin uygun görmesi, Karşılığı ödeneğin saklı tutulması kaydıyla, İlgili kanunlarda öngörülen haller ile gerçekleştirme işlemlerinin tamamlanması beklenilemeyecek ivedi veya zorunlu giderler için, Her yıl merkezî yönetim bütçe kanununda belirlenecek tutarların altında kalan giderler için, avans vermek veya kredi açmak suretiyle ön ödeme yapılabilir. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Ödenek üstü harcama yaptıran harcama yetkilisine iki aylık ücreti kadar ceza verilir. Kanunun 70.maddesine göre, kamu zararı oluşturmamakla birlikte bütçelere, ayrıntılı harcama programlarına, serbest bırakma oranlarına aykırı olarak veya ödenek gönderme belgelerindeki ödenek miktarını aşan harcama talimatı veren harcama yetkililerine, her türlü aylık, ödenek, zam ve tazminat dahil yapılan bir aylık net ödemeler toplamının iki katı tutarına kadar para cezası verilir. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL KAMU ZARARI Kanunun 71.maddesine göre, kamu zararı, mevzuata aykırı karar, işlem, eylem veya ihmal sonucunda kamu kaynağında artışa engel veya eksilmeye neden olunmasıdır. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL Kontrol, Denetim, İnceleme, Kesin hükme bağlama, Yargılama, sonucunda tespit edilen kamu zararı, zararın oluştuğu tarihten itibaren (ilgili mevzuatına göre) hesaplanacak kanuni faiziyle birlikte ilgililerden tahsil edilir. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

KAMU ZARARI KRİTERLERİ A) İŞ, MAL VEYA HİZMET KARŞILIĞI OLARAK BELİRLENEN TUTARDAN FAZLA ÖDEME YAPILMASI, B) MAL ALINMADAN, İŞ VEYA HİZMET YAPTIRILMADAN ÖDEME YAPILMASI, C) TRANSFER NİTELİĞİNDEKİ GİDERLERDE, FAZLA VEYA YERSİZ ÖDEMEDE BULUNULMASI, D) İŞ, MAL VEYA HİZMETİN RAYİÇ BEDELİNDEN DAHA YÜKSEK FİYATLA ALINMASI VEYA YAPTIRILMASI, ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

KAMU ZARARI KRİTERLERİ E) İDARE GELİRLERİNİN TARH, TAHAKKUK VEYA TAHSİL İŞLEMLERİNİN MEVZUATA UYGUN BİR ŞEKİLDE YAPILMAMASI, F) KAMU KAYNAKLARI İLE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİN YÖNETİLMESİNDE, DEĞERLENDİRİLMESİNDE, KORUNMASINDA VEYA KULLANILMASINDA GEREKLİ ÖNLEMLERİN ALINMAMASI VEYA ÖZENİN GÖSTERİLMEMESİ SURETİYLE ÖZ KAYNAĞIN AZALMASINA SEBEBİYET VERİLMESİ,   G) MEVZUATINDA ÖNGÖRÜLMEDİĞİ HALDE ÖDEME YAPILMASI, ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL ZAMAN AŞIMI KAMU ZARARININ MEYDANA GELDİĞİ VE BU KANUNDA BELİRTİLEN PARA CEZALARININ VERİLMESİNİ GEREKTİREN FİİLİN İŞLENDİĞİ YILI İZLEYEN MALÎ YILIN BAŞINDAN BAŞLAMAK ÜZERE ONUNCU YILIN SONUNA KADAR TESPİT VE TAHSİL EDİLEMEYEN KAMU ZARARLARI İLE PARA CEZALARI ZAMANAŞIMINA UĞRAR. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL KAMU KAYNAĞINDA BİR ARTIŞA ENGEL VEYA BİR EKSİLMEYE NEDEN OLANLAR İLE BU GİBİ KANITLAYICI BELGELERİ BİLEREK DÜZENLEMİŞ, İMZALAMIŞ VEYA ONAYLAMIŞ BULUNANLAR HAKKINDA TÜRK CEZA KANUNU VEYA DİĞER KANUNLARIN BU FİİLLERE İLİŞKİN HÜKÜMLERİ UYGULANIR. AYRICA, BU FİİLLERİ İŞLEYENLERE HER TÜRLÜ AYLIK, ÖDENEK, ZAM, TAZMİNAT DAHİL YAPILAN BİR AYLIK NET ÖDEMELERİN İKİ KATI TUTARINA KADAR PARA CEZASI VERİLİR. ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

Para cezasını vermeye yetkili merciler Bu Kanunda belirtilen para cezaları, ilgili kamu idaresinin üst yöneticisi tarafından verilir. Para cezaları, karar verilmesini izleyen ay başından başlamak üzere ve herhangi bir hüküm almaya gerek kalmaksızın; ilgililerine yapılan her türlü aylık, ödenek, zam, tazminat dahil bir aylık net ödemelerin dörtte biri oranında kesilerek tahsil olunur.(Madde 73) ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL

ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL İLETİŞİM İÇİN www.murattuncel.net mtuncel@ssk.gov.tr murat.tuncel1955@gmail.com Tel : 0 312 431 56 97 Faks: 0 312 431 23 49 ŞUBE MÜDÜRÜ MURAT TUNÇEL