BLOG.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

MUSTAFA UYSAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Kontrol : Yard.Doç.Dr.Yüksel Göktaş
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Alican ÖZTÜRK Akdeniz Üniversitesi
İçerik Yönetimi Eğitimi Güz Dönemi Gökçen Fidan ODTÜ SAT-595.
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
Blog Oluşturmak Burcu Sümengen L.Gonca Arıcılar.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
SOSYAL MEDYA.
Eğitimde Günlük Uygulaması
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
E MIN YAMAN BÖTE. Blog Nedir? Web Günlüğü Paylaşım aracı Sosyalleşme aracı.
BlOG OLUŞTURMA VE KULLANIMI
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
İNTERNET TARAYICI (WEB BROWSER) PROGRAMLARI
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Adnan TUTCAN Web 2.0 Nedir ? Toplulukları bir araya getiren, standart tasarım anlayışına yepyeni bir boyut kazandıran, daha dinamik özelliklere.
Web 2.0 Araçları Serkan Aslan Akdeniz Ünv. Türkçe Ö ğ rtm\ 2.Sınıf.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
BLOG NEDİR? Oğuzhan Taşcı Dönem:1 Numara: BLOG NEDİR? Oğuzhan Taşcı Dönem:1 Numara:
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
BLOG NEDİR ? Blog (Türkçe: ağ günlüğü, günce) veya Weblog (Türkçe: Ağ kütüğü) teknik bilgi gerektirmeden, kendi istedikleri şeyleri, kendi istedikleri.
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
BETÜL COŞAR. Web 2.0 araçları:  Google DocsGoogle Docs  BloggerBlogger  EdmodoEdmodo  YoutubeYoutube  PreziPrezi.
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BLOG NEDİR? WEB GÜNLÜĞÜ.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Sunum transkripti:

BLOG

Blog Nedir? Blog” İngilizce “weblog“ un kısaltılmış şeklidir, bu da süregelen bilgilerin devamını sağlamaya çalışan internet sitelerini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Bir blog sık sık güncellenen, günlük tipi anlatımlarla yer veren kişisel siteler ve makalelere link veren siteler ya da diğer internet siteleridir.

BLOGUN TARİHÇESİ Dünyada Bloglar Blogların kullanımı 1999 yılında Blogger'ın bu hizmeti ücretsiz vermesi ile yaygınlaşmıştır. 2003 yılı Şubat ayında Google, Blogger'ı satın aldı ve Google araç çubuğuna, ziyaret edilen sayfanın adresini doğrudan bloğa girmeyi sağlayan 'Blog This!' tuşu yerleştirdi. İngilizce bilen çoğu kişi ilk defa bu buton sayesinde bloglar ile tanışmıştır.

BLOGUN TARİHÇESİ Türkiye’de Blog Blog dünyada çok önemsenen ve ciddiye alınan bir kavram olmasına rağmen, Türkiye internetinde ağ günlükleri 2005 yılına kadar çok fazla fark edilmiş değildi. 17 Mayıs 2005 tarihinde Google'da Türkçe sayfalarda "blog" kelimesi 65.400 kez yer alırken, 23 Mart 2006'da bu sayı "3.050.000"e ulaşmıştır.

BLOGUN TARİHÇESİ Geçmişten Günümüze Bloglar Bloglar ilk zamanlarda aynı günlükler gibi kişinin o gün ne yaptıysa onu yazdığı türdeydi ve okuyucu kitlesi yazarın arkadaşları ve ailesiyle sınırlıydı. Daha sonra blog kavramı daha da genişledi ve insanların duygularını, düşüncelerini, fikirlerini, hayata bakış açılarını yazdıkları bir hale geldi. Böylece aynı fikre ve düşünceye sahip insanlar bir araya gelmeye başladı. Daha sonra insanlar belli konularda blog yazmaya başladılar.

BLOGLARIN ÖZELLİKLERİ Güncellik Bloglar çok sık güncellenirler ve daima taze içerik barındırırlar. Sık güncellenmeyen bloglar dikkate alınmazlar ve statik bir web sitesi gibi görünürler.

BLOGLARIN ÖZELLİKLERİ Özgünlük Blogların yazım üslubu, içeriği ve tasarımı kişiye özeldir. Bir ansiklopedi gibi düz yazı şeklinde yazılmaz. Kişinin düşünce ve yorumları da mevcuttur. Değerli ve kaliteli bloglar kendi içeriğini ve kendi tasarımını kendisi üretir.

BLOGLARIN ÖZELLİKLERİ Yorumlar Yazar yazılarını gelen yorumlara göre şekillendirir. Okuyucularda yazı hakkındaki fikirlerini, yanlış olduğunu düşündüğü noktaları veya önerilerini yorumlar yazarak belirtir. Okuyucu ve yazar arasında bir bağ ve diyalog söz konusudur.

BLOG TÜRLERİ Kişisel Bu tür bloglar çok fazla deneyimi olmayan kişilerin bile kullanabileceği ve sayfalarını düzenleyebileceği yapıdadır ve daha çok günlük olarak kullanılırlar. bknz

BLOG TÜRLERİ Temasal Sadece belirli bir alanda yazılan gönderilerin yer aldığı, belirli bir konuda uzman kişilerin yazdığı ve düzenlediği bloglardır. bknz

BLOG TÜRLERİ Topluluk Üyelik sistemine sahip olan ve bu üyelerin yazdıkları gönderilerden meydana gelen bloglardır. bknz

BLOG TÜRLERİ Şirket Şirketlerin kendileri ile ilgili haber ve duyurularını daha samimi bir şekilde halka açtıkları bloglar dünyada ve iş hayatında giderek önem kazanmaktadır. bknz

BLOG KULLANIM AMAÇLARI Bilgi ve Tecrübe paylaşımı Mesleki bilgi Güncel olayların takibi Haberler Medya paylaşımı Resim Video (Vlog) Tematik arşiv oluşturma

BLOGUN WEB SİTESİNDEN FARKI NEDİR? Blogların içeriğin paylaşılmasına yarayan rss dediğimiz özellikleri vardır. Blogların yorum ekleme özellikleri var. Bunun yanında bloglarda etiketleme özelliği vardır. Klasik sitelerde genelde yazarlar bir şeyler yazar okuyucularda okur, bloglarda durum yorum özelliğinden dolayı karşılıklıdır. Yani web siteleri statiktir, bloglarsa dinamiktir.

NEDEN BLOG? Kullanıcılarının teknik bilgi gerektirmeden sayfalarını düzenleyebileceği yazı yazabileceği uygun ortamlar sağlaması Okuma alışkanlıklarına uygun olması (Dizin-kategori sistemi) Etiketleme, paylaşım, bağlantı verme vb. araçlar sayesinde komplike bağlantıların daha da kolay takip edilebilir olması(Benzer yazı ve benzer bağlantılarla ilişkilendirme)

NEDEN BLOG? Uygulama alanlarının genişliği (Eğitim, paylaşım, proje yönetimi, içerik geliştirme, vb. uygulamalar) Okuyucular(RSS) sayesinde takip edilebilirliğinin üst düzeyde olması(Güncellemelerin sürekliliği) Blog oluşturma servislerinin yaygınlığı ve kullanım kolaylığı Kullanımı daha kolaydır, kod yazmanıza gerek yoktur, dosyalarınızı doğrudan sunucuya aktarabilirsiniz.

NEDEN BLOG? Düşük maliyette veya ücretsiz olarak yapılmaktadır. Anında yayım yapılabilir. Güncelleme her an yapılabilir. Herhangi bir internet bağlantısı ile erişilebilir ve güncellenebilir. Oldukça geniş işbirliğine olanak sağlayacak özelliktedir.

ÜCRETSİZ BLOG SERVİSLERİ NELERDİR? Blogger Google’ın ücretsiz bir blog servisidir. Kolay blog oluşturma, yayınlama ve atom / RSS özelliği sunuyor.

ÜCRETSİZ BLOG SERVİSLERİ NELERDİR? WordPress Dünyada en çok kullanılan blog sistemi WordPress’tir. 5 dakikada kurulabilen PHP tabanlı bir yazılımdır. Kolay blog oluşturma ve yayınlama desteği vardır. Plug-in ve Hack adı verilen eklentiler sayesinde ücretsiz olarak geliştirilebilir. Ayrıca, yazılar ve yorumlar için RSS özelliği sağlıyor.

ÜCRETSİZ BLOG SERVİSLERİ NELERDİR? Blogcu Bu da Türklerin blog servisidir.

EĞİTİMDE BLOG KULLANIMI

Eğitimde Blog Kullanımının Öğrenme Sürecine Etkisi Daha fazla öğrenen özelliğine hitap etmesi Yeterli zaman Tartışma - geribildirim sağlayabilme Değerlendirme kolaylığı Sınıfı duvarlar arasından çıkarma Daha fazla katılım Kitlelere ulaşım Öğrenmeyi destekleyici özellikler Çalışma kolaylığı Takip kolaylığı

Eğitimde Blog Kullanım Alanları Yorum yapma, geribildirimde bulunma, işbirlikçi çalışmalar yapma ve bunlar kolaylıkla saklayabilme Bir topluluk oluşturarak bilgi ve birikimleri paylaşma Akran değerlendirmesi yapılması Bilgi yönetiminin yapılması Ders içi ders notları, ödevler ve her türlü sınıf içi ve okul ile ilgili etkinlik ve duyuruların yayımlanması. Tüm uygulamaların paylaşımı Çevrimiçi kaynakların sunumu Bilgi kaynağı olarak yararlanılması

Eğitimde Blog Kullanım Alanları Kendi kişisel blogunu yayınlanması ve yönetilmesi Başka çalışmaları izlenmesi Paylaşım yapılması (bir kimya deneyinin sonucunun paylaşılması ) Öğrencilerin bir proje ya da ödev hazırlarken başvurabileceği bloglar (kişisel bloglar, başka okul, öğretmen veya öğrencilerin blogları, kurumsal bloglar, vb.) İlgi alanlarına giren blogları listeleyip paylaşma ve bunları takip etme Danışmanlık ve rehberlik hizmetleri

Eğitimde Blog Kullanım Alanları Öğrencilere yol gösterecek ipuçlarını bildirme Derslerle ilgili duyuruları postalamak (ödevleri, sınav sonuçlarını, vb.) Öğrenci çalışma dosyalarının ailelere paylaşılması Öğrencilerin düşünce ve başarılarını paylaşacakları bir okur gurubu oluşturma (mezunlar blogu, öğretmenler blogu, vb.) Öğrencilere kendi seslerini duyuracakları bir ortam sunma. (öğrenci kulüplerinin blogları vb.) Ailelerle iletişim kurulması (bilgilendirme, rehberlik, vb.) Başka okullarla işbirlikçi olarak projeler geliştirme

Eğitimde Blog’un Kullanımıyla İlgili Örnekler Örnek 1 (bknz) Örnek 2 (bknz) Örnek3 (bknz) Örnek4 (bknz)

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…

HAZIRLAYANLAR Neslihan KUNDAKCI Şeymanur YAMAN Eda AKDAĞ Nehir MANSUROĞLU

KAYNAKÇA http://www.bildirgec.org http://www.msxlabs.org/forum/internet-bilgisayar- dunyasi/4746-blog-nedir-tasarlamak-icin-neler- gerekir.html#ixzz1fNMJFrAQ tr.wikipedia.org/wiki/Blog http://www.msxlabs.org/forum/internet-bilgisayar- dunyasi/4746-blog-nedir-tasarlamak-icin-neler-gerekir.html http://www.armanacar.com/blog-nedir/ www.makalemarketi.com/