YENİ VE ÖNEMLİ BİR SORUNLA KARŞI KARŞIYAYIZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sözleşmelerde Damga Vergisi
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
İZMİR GÜNEY KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
MUHTASAR BEYANNAMELER
SİİRT İLİ SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI BAŞKANLIĞI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ
HAFRİYAT TOPRAĞI, İNŞAAT VE YIKINTI ATIKLARININ KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ
1 T.C. ŞIRNAK VALİLİĞİ NİSAN GENEL TANITIM.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
MEVZUAT Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının.
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
1 T.C. ŞIRNAK VALİLİĞİ MART GENEL TANITIM.
2013 YILI BESİLİK ERKEK SIĞIR DESTEKLEMESİ Ali ŞAHİN Veteriner Teknikeri-Tarım Danışmanı.
1 T.C. ŞIRNAK VALİLİĞİ Ocak GENEL TANITIM.
1 T.C. ŞIRNAK VALİLİĞİ ŞUBAT GENEL TANITIM.
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
HAFTA 7 OTEL SÖZLEŞMELERİ-DEVAM
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
HUKUKİ VE CEZAİ SORUMLULUK
Mükelleflerin İzahat Talepleri
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1 T.C. ŞIRNAK VALİLİĞİ Aralık GENEL TANITIM.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
FİNANSMAN GİDER KISITLAMASI UYGULAMASI Mustafa SEZEN Yeminli Mali Müşavir
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
1 Kısa Vadeli Kredi Maliyetlerinin Tahmini Yıllık Yüzdesel Maliyet  Farklı vadelerdeki kredileri karşılaştırabilmek için kredi maliyetlerinin belirlenmesinde.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
ÜNİTE 17 HİSSE SENEDİ DEĞERLEMESİ
İŞTİRAKLER VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ Prof. Dr. İbrahim Lazol DAÜ- 2012
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU 2014 YILI. GİRİŞ Evsel Katı atık İdaresi hakkında Bilgi : Evsal Katı Atık İdaresi Zonguldak Belediye Başkanlığıdır. Zonguldak.
EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU
EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU 2014 YILI. GİRİŞ Evsel Katı atık İdaresi hakkında Bilgi : Evsal Katı Atık İdaresi Zonguldak Belediye Başkanlığıdır. Zonguldak.
EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
KATILIM PAYI ÖDEMELERİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
SOSYAL BİLGİLER.
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

YENİ VE ÖNEMLİ BİR SORUNLA KARŞI KARŞIYAYIZ ŞUBAT 2011 KATI ATIK VE BERTARAF BEDELLERİ

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin web sitesinden… EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ'NE ESAS BİLGİLENDİRME NOTU - 07.12.2011 2872 Sayılı Çevre Kanunu’nun 11. maddesinde "Büyükşehir belediyeleri ve belediyeler evsel katı atık bertaraf tesislerini kurmak, kurdurmak, işletmek veya işlettirmekle yükümlüdürler. Bu hizmetten yararlanan ve/veya yararlanacaklar, sorumlu yönetimlerin yapacağı yatırım, işletme, bakım, onarım ve ıslah harcamalarına katılmakla yükümlüdür. Bu hizmetten yararlananlardan, Belediye Meclisince belirlenecek tarifeye göre katı atık toplama, taşıma ve bertaraf ücreti alınır. Bu fıkra uyarınca tahsil edilen ücretler, katı atıkla ilgili hizmetler dışında kullanılamaz" denilmektedir. 2

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin web sitesinden… EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ'NE ESAS BİLGİLENDİRME NOTU - 07.12.2011 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu gereği İzmir Metropol Alan sınırları içinde ortaya çıkan evsel katı atıkları transfer ve bertaraf etme yükümlülüğü Belediyemize verilmiştir. Mevcut durumda evsel katı atık transfer hizmetleri Belediyemizce, bertaraf hizmetleri ise 2005 yılından itibaren İZSU Genel Müdürlüğü'nce yürütülmektedir. 3

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin web sitesinden… EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ'NE ESAS BİLGİLENDİRME NOTU - 07.12.2011 27.10.2010 tarih ve 27742 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren ''Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik'' gereğince evsel katı atıklar için toplama, taşıma, aktarma, geri kazanım (kompost, yakma) ve bertaraf tesislerinin kurulması, işletilmesi, kapatılması ve kapatma sonrası izlenmesi ve bakımına ait tam maliyet esaslı tarifelerin belirlenerek su faturası ile birlikte tahsil edilmesi gerekmektedir. 4

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin web sitesinden… EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ'NE ESAS BİLGİLENDİRME NOTU - 07.12.2011 Yukarıda belirtilen ilgili mevzuat gereği; İzmir Metropol Alan sınırları içinde evsel katı atıkların transfer hizmetini yürütmekte olan Belediye Başkanlığımızın ve bertaraf hizmetini yürütmekte olan İZSU Genel Müdürlüğü'nün söz konusu hizmetler için oluşan giderleri tam maliyet esasına göre sabit tarife olarak belirlenmiş, bu maliyetlerden ÇTV gelirleri düşülmüş ve İZSU Genel Müdürlüğü hane bazında abone sayıları dikkate alınarak "Evsel Katı Atık Tarifeleri" hazırlanmıştır. 5

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin web sitesinden… EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ'NE ESAS BİLGİLENDİRME NOTU - 07.12.2011 İzmir Metropol Alan sınırları içinde evsel katı atıkların transfer ve bertaraf edilmesi hizmetlerinden yararlanan konut (konut, şehit, gazi, özürlü, kuyu atıksu konut), konut dışı (konut dışı, kuyu atıksu konut dışı), resmi daire (belediye, resmi daire, nato, elçilik, aile hekimliği), hastane-okul (resmi - özel), turistik tesisler, fırın- hamam (fırın, hamam, spor kulübü), sanayi tesisleri olarak yedi başlık altında toplanmış ve hesaplamalar bu kapsamda yapılmıştır. Mevcut durumda transfer ve/veya bertaraf hizmeti yapılmayan ilçe belediyelerinin sınırları içinde bulunan evsel katı atık üreticileri tarife dışı bırakılmıştır. 6

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin web sitesinden… EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ'NE ESAS BİLGİLENDİRME NOTU - 07.12.2011 İzmir Metropol Alan sınırları içinde oluşan evsel katı atıkların %60'ının konutlardan, %40'ının ise konut haricinde kalan atık üreticilerinden kaynaklandığı değerlendirmesiyle hesaplanan tarifeler İzmir Büyükşehir Belediye Meclisimizce kabul edildikten sonraki ilk aydan geçerli olmak üzere 12 ay boyunca aylık olarak tahsil edilecek olup hesaplanan tarife bedelleri yukarıda belirtilen kategoriler ve ilçeler itibariyle ekteki tabloda verilmektedir. Hemşehrilerimizin bilgisine sunulur. http://www.izmir.bel.tr/SinglePage.asp?pageID=852 7

EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ’NİN UYGULAMASINA GELİNCE… Turistik işletmelerin tükettiği su bedelinin üzerine yüzde 15 oranında katı atık, yüzde 60 oranında ise katı atık bertaraf bedeli ekleniyor. Belediyelerin 2872 Sayılı Çevre Kanunu’nun 11. maddesinin 14. fıkrası gereği turistik tesislerden tahsil ettiği katı atık ve bertaraf bedelleri turizmciyi harap edecektir. Turizm dışındaki sezonda bile gelen bedeller tesislerin belini bükecek düzeyde. Sezonda 50 bin lira su faturası ödeyen bir tesis, bu bedel üzerinden yaklaşık 30 bin lira katı atık bertaraf bedeli, 7 bin 500 liraya yakın da katı atık bedeli ödeyecek. 8

2011 yılının Kasım ayında gelen fatura böyleydi… 9

2011 yılının Aralık ayında gelen faturalara "Katı Atık Tutarı" eklendi… 1010

2012 yılının Ocak ayında gelen faturalara "Katı Atık Tutarı"nın yanı sıra "Katı Atık Bertaraf Tutarı" eklendi… 11

EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ UYGULAMA ÖRNEĞİ X1X1X1X1 TURİZM SU BEDELLERİ DÖNEM TOPLAM KATI ATIK BEDELİ BERTARAF TUTARI 2011/11 1.860,55 TL. 0.00 TL. 2011/12 2.184,10 TL. 2012/01 3.194,25 TL. 382,03 TL. 1.805,31 TL. OCAK 2012 DÖNEMİNDEKİ FATURA TUTARININ %12'Sİ KATI ATIK BEDELİ, %56'SI İSE KATI ATIK BERTARAF BEDELİ OLARAK FATURALARA YANSIMIŞTIR 12

EVSEL KATI ATIK TARİFELERİ UYGULAMA ÖRNEĞİ X2X2X2X2 TURİZM SU BEDELLERİ DÖNEM TOPLAM KATI ATIK BEDELİ KATI ATIK BERTARAF TUTARI 2011/11 352,50 TL. 0.00 TL. 2011/12 887,31 TL. 2012/01 2.815,45 TL. 379,79 TL. 1.662,59 TL. OCAK 2012 DÖNEMİNDEKİ FATURA TUTARININ %13'Ü KATI ATIK BEDELİ, %59'U İSE KATI ATIK BERTARAF BEDELİ OLARAK FATURALARA YANSIMIŞTIR. 13

KATI ATIK VE BERTARAF BEDELLERİNİN UYGULANMAYA BAŞLAMASI SIKINTI YARATTI… Ocak 2012 tarihi itibariyle uygulanmaya başlanan ve turizmciler için büyük sıkıntı yaratan katı atık ve bertaraf bedelleri ile ilgili olarak ETİK üyeleri ve yöneticileriyle birlikte bir dizi ziyaret gerçekleştirdik. Yetkililere sorunları anlatarak sezon öncesi acil çözüm beklediğimizi dile getirdik. 14

KATI ATIK VE BERTARAF BEDELLERİNİN UYGULANMAYA BAŞLAMASI SIKINTI YARATTI… İlk ziyaretimizi İZSU Genel Müdürü Sayın Ahmet Alpaslan'a yaptık. Ziyareti ETİK üyesi Atlantis Otel Genel Müdürü Sayın Gürol Çelebioğlu ve Sürmeli Otel Genel Müdürü Sayın Sadun Alp ile gerçekleştirdik. Sayın Ahmet Alpaslan da bizi dinleyince hak verdi. Sayın Genel Müdür, bize yönetmeliğin uygulayıcısı olduklarını, asıl muhatabımızın İzmir Büyükşehir Belediyesi olduğu belirtti. Biz de bunun üzerine İzmir Büyükşehir Belediyesi’ni ziyarete gittik. 15

KATI ATIK VE BERTARAF BEDELLERİNİN UYGULANMAYA BAŞLAMASI SIKINTI YARATTI… Sayın Aziz Kocaoğlu kentte bulunmadığı için Büyükşehir Belediye Başkanvekili Sayın Sırrı Aydoğan ile görüştük. Sayın Aydoğan'a katı atık ve bertaraf bedeli sorunu ile ilgili olarak acil çözüm beklediğimizi söyledik. 16

KATI ATIK VE BERTARAF BEDELLERİNİN UYGULANMAYA BAŞLAMASI SIKINTI YARATTI… Sayın Sırrı Aydoğan, "Mağduriyetinizi anlıyorum" dedi ve belediyeye konuyu belgeleriyle aktarmamızı istedi. Sayın Aydoğan, hazırlayacağımız bir sunumu ve belgeleri belediyeye ilettikten sonra konuyu belediye meclisine götüreceğine söz verdi. 17

KATI ATIK VE BERTARAF BEDELLERİNİN UYGULANMAYA BAŞLAMASI SIKINTI YARATTI… Yönetmeliğin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'yla da ilgili olması nedeniyle İzmir Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Sayın Ata Erpolat'la da görüştük. Sayın Erpolat’ı ziyarete ETİK Genel Sekreteri Sayın Sevda Zorlu ile gittik. 18

KATI ATIK VE BERTARAF BEDELLERİNİN UYGULANMAYA BAŞLAMASI SIKINTI YARATTI… Sayın Erpolat, turizmciler için büyük önem taşıyan bu sorunu gerekirse Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na götürme önerisinde bulundu. Sayın Ata Erpolat'ın önerisi üzerine resmi yazımızı İzmir Valiliği’ne sunmayı kararlaştırdık… 19

KATI ATIK VE BERTARAF BEDELLERİNİN UYGULANMAYA BAŞLAMASI SIKINTI YARATTI… Bir koyundan üç post çıkmaz. Belediyeler bizlerden zaten Çevre Temizlik Vergisi alıyor. Bunun yanında bir de katı atık ve bertaraf bedeli ödemek zorunda kalacağız. Burada yanlışlık var. Çünkü çöplerin toplanması ve bertarafı belediyelerin asli görevlerinden zaten. Bu uygulama sürerse, bu mantığa göre belediyelerin her hizmetinin maliyetini vatandaşlara ve tesislere rücu etmesinin yolu açılmış oluyor. Bu aynı zamanda hukuka da aykırı bir uygulamadır. İşleri hizmet olan belediyelerin yönetmeliğin arkasına sığınarak bunları tesislere yansıtması kabul edilemez. 20

KATI ATIK VE BERTARAF BEDELLERİNİN UYGULANMAYA BAŞLAMASI SIKINTI YARATTI… Şu anda ödediğimiz faturalarda toplam su faturasının yüzde 60'ı kadar katı atık bertaraf bedeli, yüzde 15'i kadar da katı atık bedeli giydirilmiş bulunuyor. Bertaraf bedeli katı atık bedelinden de yüksek. Dolayısıyla eğer sezonun düşük olduğu bu aylarda gelen faturaları ödemekte zorlanıyorsak, yazın normal sezonda biz yanmışız. 21

KATI ATIK VE BERTARAF BEDELLERİNİN UYGULANMAYA BAŞLAMASI SIKINTI YARATTI… Vatandaşlara sunacakları hizmetler için İller Bankası belediyelere bir ödeme yapıyor. O zaman vatandaş olarak, işletmeler olarak “Bu paralar nereye gidiyor?”diye sorarsınız… Aslında yönetmelik dahilinde de olsa belediyeler bunun ne kadarının yansıtılacağına ilişkin inisiyatif kullanabiliyorlar. 22

KATI ATIK VE BERTARAF BEDELLERİNİN UYGULANMAYA BAŞLAMASI SIKINTI YARATTI… İzmir Valiliği’ne yapacağımız başvuruda bu ödemelerin mükerrer ödemeler olduğunu ve bizi zora soktuğunu anlatacağız. Belediyeler isterlerse meclislerinde alacakları kararla mağduriyetleri giderebilir. İzmirli ve Egeli turizmciler olarak bu konuda yaptığımız girişimlerden bir sonuç alamazsak konuyu mahkemeye taşıyacağız. 23

KATI ATIK VE BERTARAF BEDELLERİNİN UYGULANMAYA BAŞLAMASI SIKINTI YARATTI… Katı atık ve bertaraf bedelleri bizim için son derece yüksek. Bu değerlerin bir an önce makul seviyelere çekilmesini isteyeceğiz. Bu rakamlar kiraladığımız tesislerin irtifak hakkı bedellerinin de çok üstünde... Yönetmeliklerin arkasına sığınılarak istenen bu bedeller oldukça yüksek. “Biz en iyisi kapılarımıza kilit vurup, anahtarları yerel yönetimlere teslim edelim.” 24

Katılımınız ve dinlediğiniz için teşekkürler… MEHMET İŞLER TÜROFED Başkan Yardımcısı ETİK Yönetim Kurulu Başkanı 25