Kamunun Yeniden Yapılandırılması ve Yeni Personel Sistemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
Advertisements

EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
KAMU İSTİHDAMINDA BÜYÜK DÖNÜŞÜM
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Genel Eğitim Sekreterliği
IMF ile stand by anlaşması
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
SAĞLIK HİZMETLERİNDE YERİNDEN YÖNETİM: DESANTRALİZASYON
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNDA VATANDAŞLIK VE BİREYSEL HAKLAR
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Tevfik BAYHAN Bakanlık
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
I. Uluslararası Muhasebe Denetimi Sempozyumu VII
NORM KADRO TKY’NİN ETÜDÜ VII. BEŞ YILLIK KALKINMA PLANI: KAMU KESİMİNDEKİ İSTİHDAMIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ GEREKLİLİĞİ; Kamu yönetiminin yeterli sayı ve.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ TKY
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İYİ YÖNETİŞİM.
ÇALIŞANLAR AÇISINDAN SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
TORBA YASA VE BİRLEŞİK MÜCADELE Yard. Doç. Dr. Atilla ÖZSEVER.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
Şebnem ULUSOY Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü Özel Emeklilik Dairesi Şube Müdürü I. GELENEKSEL SİGORTACILIK KONFERANSI 12 Haziran 2002.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
TARİHÇE 1990 yılında Anadolu Hayat Sigorta A.Ş Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinin yürüttüğü hayat sigortacılığı faaliyetlerini devraldı.Böylece ülkenin.
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
SENDİKALARIN ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİYE KATKISI VE SENDİKA İÇİ DEMOKRASİ
Tevfik BAYHAN Ramazan DOĞAN İş Müfettişi İş Müfettişi
1-STAJ SÜRESİ İşletmelerde beceri eğitimi uygulaması 3308 sayılı “Mesleki ve Teknik Eğitim Kanunu” uyarınca okulların açıldığı tarihte başlamakta ve okulun.
Etik, bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan ortak yaşamı mümkün kılan ahlaki açıdan doğru - yanlış ya da iyi – kötü gibi terimleri içinde.
Eğitime Erişimin Geliştirilmesi Agnes Roman Eğitim Politikası Koordinatörü ETUCE.
KURUM YAZIŞMALARI 1 Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
657 Sayılı Devlet Memurları
ANAYASA'NIN İLGİLİ HÜKÜMLERİ ANAYASA'NIN İLGİLİ HÜKÜMLERİ KANUNLAR 5176 Sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması.
Sendikaların İşlevleri
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Takdirname ve Ödüllendirme
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
PERSONELİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE MOTİVASYONU
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
HARCAMA.
1 İŞ GÜVENCEMİZE VE GELECEĞİMİZE SAHİP ÇIKIYORUZ!.
21 Ocak e-İŞKUR Vatandaşımıza en yakın yerde hizmet sunumunu ilke edinmiş olan Kurumumuz internetin olduğu her yerde. İş Arayanlar İşverenler
MEMURUN GENEL HAKLARI Uygulamayı isteme hakkı:
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
6.1. Sendikalar ve toplu sözleşme
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SİCİL PERFORMANS.
Bireysel Emeklilik Sistemi
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
Sunum transkripti:

Kamunun Yeniden Yapılandırılması ve Yeni Personel Sistemi EĞİTİM SEN İSTANBUL 7 NOLU ŞUBE

Kamunun Yeniden Yapılanması Kamunun, önceden belirlenmiş ekonomik-toplumsal-politik hedefler doğrultusunda; ilke, amaç, konum ve işlevleri bakımından yeniden tanımlanması; belli amaçlar doğrultusunda yeniden düzenlenmesi…

* Dünya Bankası * Parlamento * IMF * Hükümetler Uluslararası Aktörler: Ulusal Aktörler: * Dünya Bankası * Parlamento * IMF * Hükümetler * Dünya Ticaret Örgütü * TÜSİAD * Avrupa Birliği * TOBB * OECD

Kamunun Yeniden Yapılanması Uluslararası sermayenin önündeki engelleri kaldırmak, Dünyayı tek bir Pazar haline getirmek.

KAMU PERSONEL REJİMİ YASA TASARISI YASALAŞIRSA…

OKULLAR YEREL YÖNETİMLER ARACILIĞI İLE ŞİRKETLERE İHALE EDİLECEK.

ÖĞRETMENLER VE MEMURLAR ŞİRKET ÇALIŞANI OLACAK.

YILDA İKİ KEZ

Verilen emirlere itiraz etmek

görevleri tam ve zamanında yapmamak

hizmetin yürütülmesinde ve görevin yerine getirilmesinde kurumlarınca belirlenen usul ve esaslara uymamak

Görevle ilgili resmî belge, araç ve gereçlerin korunması, kullanılması ve bakımında kusurlu davranmak

Görev sırasında amirlerine söz ile saygısızlık etmek

Kurumların çalışma ortamını ve düzenini bozmak

Yetkili olmadığı hâlde basına, haber ajanslarına veya radyo ve televizyon kurumlarına bilgi veya demeç vermek

İş sahiplerine (Veli ve öğrencilere) kötü muamelede bulunmak, söz veya hareketle sataşmak.

GİBİ GEREKÇELERLE KADEME DURDURMA CEZASI ALIP

MEMURLUKTAN Yeni haliyle İŞTEN ÇIKARILACAK.

YANİ OKUL MÜDÜRÜ, İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ ve DİĞER AMİRLER İSTEDİĞİNİ İŞTEN ATACAK.

KOORDİNATÖR MÜDÜR ya da OKUL MÜDÜRÜ İSTEDİĞİ ÖĞRETMENİ VE MEMURU İSTEDİĞİ OKULDA YA DA KONUMDA ÇALIŞTIRABİLECEK.

YAZ TATİLİ VE ARA TATİL KALDIRILARAK TATİL SÜRESİ 20 GÜN YA DA 30 GÜN OLACAK.

Okulların açık olmadığı zamanlarda diğer işlerde çalıştırılabilecek.

Ya da yılın iki ayı öğretmenlere ücretsiz izin verilecek.

Maaşlar düşürülecek. Ek dersler kaldırılacak.

Maaş karşılığı ders saati 25 e çıkarılacak Maaş karşılığı ders saati 25 e çıkarılacak. Öğretmenlere 8 saat okulda bulunma ve çalışma zorunluluğu getirilebilecek.

Bu kadarı da olmaz mı diyoruz.

Okullarımızda temizlik ve büro işleri taşeronda değil mi?

Çalıştıranlar istedikleri zaman bu kişileri işten çıkarmıyorlar mı?

Yazın ücretsiz izne çıkarılmıyorlar mı?

Ücretli çalıştırılan öğretmenler, çalışmadıkları zaman ücret almıyorlar. (Yazları ve ara tatillerde.)

Ücretli öğretmenler 30 saat karşılığında ayda 770 TL alıyorlar Ücretli öğretmenler 30 saat karşılığında ayda 770 TL alıyorlar. 15 Maaş + 15 Ekders= 770 TL

Dışarıda işsiz 350 bin öğretmen var.

Hemen hemen tüm üniversitelerde Pedogojik Formasyon eğitimi verilerek bu sayı arttırılıyor.

Yerimize gelecek yüzbinlerce işsiz öğretmen var.

Bankalarda (Kalan devlet bankalarında) 657 ye bağlı kadrolu memur yok gibi tümü SÖZLEŞMELİ.

Türkiye Elektrik Kurumu yerine BEDAŞ Kadrolu memur yerine BEDAŞ(Şirket) çalışanı

İSKİ – İGDAŞ – BELEDİYELER artık şirket ve çalışanlar kadrolu memur değil Şirket çalışanı.

SAĞLIK Hastaneler ve Sağlık ocaklarında taşerona bağlı çalışan hemşireler var.

Yurt dışından getirilen ve yarı bedele çalışan Doktorlar var.

Sağlıkta temizlik, röntgen, kan hizmetleri, büro elemanları, güvenlik, ultrason, tıbbi atık toplama v.b işler şirket çalışanları tarafından yapılıyor.

Eğitimdeki Koordinatörlük gibi Sağlık Grup Başkanlıkları ile istediği doktor ve hemşireyi bölgedeki istediği sağlık ocağında istediği süre ile çalıştırıyor.

Eğitimde de Müzik , Resim, Beden Eğitimi ve Rehber öğretmenler 2-3 hatta 4 ayrı okulda çalışmıyorlar mı?

SÜREÇ, 24 Ocak Kararları ile başladı SÜREÇ, 24 Ocak Kararları ile başladı. 12 Eylül Darbesiyle Ortam hazırlandı. GATS anlaşmasıyla uygulama başladı.

GATS Nedir? Hizmet Ticareti Genel Anlaşması DTÖ tarafından yürütülen; malların ve hizmetlerin dünya çapındaki dolaşımına olanak verecek düzenlemeleri kapsayan bir anlaşmadır.

TÜRKİYE VE GATS Türkiye Cumhuriyeti de 1994 yılında GATS anlaşmasına DTÖ kurucu üyesi  olarak imza attı ve anlaşma TBMM’de 25 Şubat 1995’te onaylandı.

DTÖ’ne kurucu üye olan ve GATS’ı imzalayan ve TBMM’de onaylayan 50 DTÖ’ne kurucu üye olan ve GATS’ı imzalayan ve TBMM’de onaylayan 50. Hükümet: DYP – CHP

DTÖ Eski Başkanı Reneto Rogerrio: “ Korkarım ki ne hükümetler neyin altına imza attıklarının, ne de şirketler neler kazandıklarının farkındalar.”

Türkiye, 1995’te şu hizmet sektörlerinde taahhütte bulundu:

Mesleki hizmetler (uzmanlık gerektiren hizmetler, bilgisayar ve ilgili hizmetler, diğer mesleki hizmetler)

haberleşme hizmetleri ( posta hizmetleri, kurye hizmetleri, telekomünikasyon hizmetleri )

müteahhitlik ve ilgili mühendislik-mimarlık hizmetleri

eğitim hizmetleri (ilk,orta ve diğer öğretim hizmetleri, yüksek öğrenim hizmetleri)

çevre hizmetleri (kanalizasyon hizmetleri, çöplerin kaldırılması hizmetleri, sağlık-çevre ve benzeri hizmetler)

mali hizmetler (sigortacılık ve sigortacılık ile ilgili hizmetler, bankacılık ve diğer mali hizmetler)

sağlık ile ilgili ve sosyal hizmetler (hastane hizmetleri)

turizm ve seyahat ile ilgili hizmetler (oteller ve lokantalar, seyahat acentaları ve tur operatörü hizmetleri)

ulaştırma hizmetleri (deniz, hava, demiryolu ve kara taşımacılığı hizmetleri)

Anlaşma imzalandıktan sonra eğer herhangi bir ülke yükümlülüklerinden kaçacak ya da yatırımcıların beğenmediği uygulamalara girişecek olursa, hizmet yatırımcılarına Dünya Ticaret Örgütü’nün Tahkim Kuruluna gitme hakkı tanınıyor.

57. Hükümet Demokratik Sol Parti, Milliyetçi Hareket Partisi ve Anavatan Partisi 1999- 2002 "özelleştirme" kavramını Anayasa’ya ekletmeyi, şirketlerin devleti dava etmesine olanak tanıyan Uluslararası Tahkim Sistemi’ni uygulamaya müsait hale getirmeyi ve Danıştay’ın, kamu imtiyaz sözleşmelerindeki konumunu sadece inceleme yetkisine indirgemeyi başarmıştır.

Anlaşmada, yatırımcının potansiyel kar kayıplarının bile ev sahibi ülke tarafından karşılanması karar altına alınıyor

GATS anlaşmasını onaylayan ülkelerin ortalama taahhüt oranı %18 ve altında… Türkiye’nin hizmet taahhüt oranı % 46.6

Sonrasında gelen hükümetler de GATS anlaşması çerçevesinde özelleştirmeler yaparak KİT’leri satıp kamu hizmetlerini paralı hale getirdiler.

51. Hükümet 1995 – 1995 DYP 25 Günlük Güvenoyu alamadı 52 51. Hükümet 1995 – 1995 DYP 25 Günlük Güvenoyu alamadı 52. Hükümet 1995 – 1996 DYP - CHP 53. Hükümet 1996 – 1996 ANAP - DYP 54. Hükümet Refah Partisi ve Doğru Yol Partisi 1996 -1997 55. Hükümet Anavatan Partisi, Demokratik Sol Parti ve Demokrat Türkiye Partisi; 1997-1999 56. Hükümet DSP azınlık hükümeti ANAP ve DYP destekli 1999-01-- 1999-05 57. Hükümet Demokratik Sol Parti, Milliyetçi Hareket Partisi ve Anavatan Partisi 1999- 2002

57. Hükümet Demokratik Sol Parti, Milliyetçi Hareket Partisi ve Anavatan Partisi 1999- 2002 57. Hükümet, küresel sermayenin ihtiyaçları ve IMF talimatları doğrultusunda bir dizi düzenlemeye imza atmıştır.

57. Hükümet Demokratik Sol Parti, Milliyetçi Hareket Partisi ve Anavatan Partisi 1999- 2002 Siyasi iktidar 1999 Ağustos ayından önce çok kapsamlı bir gümrük yasası değişikliğini tek madde halinde Meclis’ten geçirmiştir.

57. Hükümet Demokratik Sol Parti, Milliyetçi Hareket Partisi ve Anavatan Partisi 1999- 2002 Ardından üç temel değişiklikle "özelleştirme" kavramını Anayasa’ya ekletmeyi, şirketlerin devleti dava etmesine olanak tanıyan Uluslararası Tahkim Sistemi’ni uygulamaya müsait hale getirmeyi ve Danıştay’ın, kamu imtiyaz sözleşmelerindeki konumunu sadece inceleme yetkisine indirgemeyi başarmıştır.

57. Hükümet Demokratik Sol Parti, Milliyetçi Hareket Partisi ve Anavatan Partisi 1999- 2002 17 Ağustos depreminin ilk günlerinde, emekçilerin bütün tepki ve taleplerine rağmen "mezarda emeklilik sistemini" dayatmaktan,kuralsızlaştırma anlaşmaları imzalamaktan çekinmemiştir.

58. Hükümet AKP 2002- 2003 Kamuda yöneticiler ile çalışanlar arasında yapılacak sözleşmelerle performans yönetimi geliştirilecek, uzun vadede performansa dayalı ücret sistemine geçilecektir. ( Hükümet Programı)

Eğitimde Durum :

Dünya eğitim “sektörü”nün yıllık 2 trilyon dolarlık bir pazar anlamına geldiği düşünüldüğünde; 50 milyon öğretmen, 1 milyar öğrenci, yüzbinlerce eğitim kurumuyla eğitimin neden sermaye için oldukça iştah kabartıcı bir kâr alanı olduğu daha iyi anlaşılır.

GATS sürecini başlatan Dünya Ticaret Örgütü, yayınlarında ve belgelerinde eğitimi bir kamu hizmeti olarak değil, verimli bir pazar alanı olarak tanımlamaktadır.

Eğitimde Özelleştirmeye Geçiş Aşamaları:

Günümüzde eğitim sistemi, bir bütün olarak kamu hizmeti olmaktan çıkarılarak piyasa metaı haline getirilmeye çalışılmaktadır.

Bu yeniden tanımlama ve yapılandırma, 1990 sonrasında 208 okulda pilot uygulaması başlatılan MLO (Müfredat Laboratuar Okulları) çalışmasıyla uygulamaya girmiştir.

Bu pilot çalışma, dört araç kullanılarak tüm ülkeye yaygınlaştırılmıştır: 

-1990'lı yılların sonlarında her okulda karar sürecini yörenin sermaye temsilcilerine açan OGYE (Okul Gelişimi Yönetim Ekipleri) kurumlaşmasıyla;

Ülkenin 1889 eğitim bölgesine ayrılarak bölge yönetimlerinde karar yapısını yine sermaye temsilcilerine açan Bölge Danışma Kurulları kurulmasıyla;

Öğretmenlerin istihdamını okul tanımlı olmaktan çıkaran ve sözleşmeli istihdam sisteminin bir tür "zemin etüdü" olan Norm-Kadro uygulamasıyla;

Her okul ve her eğitim bölgesinde temel amaçlar ile görevleri piyasa ilişkilerine göre tanımlamayı zorunlu hale getiren Toplam Kalite Yönetimi uygulamasıyla.

TKY ( Toplam Kalite Yönetimi ) OGYE ( Okul Gelişim Yönetimi Ekibi) Norm Kadro

TKY ? (Toplam Kalite Yönetimi) Küresel sermaye için TKY’nin gerekliliği:

Her sorun ve her süreç küreselleşmektedir *Her sorun ve her süreç küreselleşmektedir. * Bunlar küresel düzeyde ele alınmalıdır. *Bu değişime ayak uyduracak devlet yönetiminde “ sistem kalitesi” gereklidir.

TKY Kalite Çemberi Beyin Fırtınası Verimlilik Sözleşme

TKY Kalite Çemberi : Sürekli rekabet, Kaliteyi arttırmak için üstün çaba, - zayıf olan elenir. -

TKY Beyin Fırtınası : Sürekli çalışma, Performansı arttırmak, Beynini ve bedenini adamak, Sorunun parçası değil çözümün parçası olma.

TKY Verimlilik : Az insanla çok iş yapma, Kaynakları etkili ve verimli kullanma (özellikle insan kaynağını) - Sözleşmeli ve ücretli çalıştırma -

TKY Sözleşme : Veli Sözleşmesi, Öğrenci sözleşmesi, - Sözleşmeli Öğretmenlik -

TKY Veliyi müşteri gören, Öğrenciyi mal ve hizmet olarak algılayan, Çalışanı köle olarak gören (Çok çalıştırıp, az alan, amirine biat eden) bir uygulamadır.

TKY Performans ölçümü ön hazırlıkları:

TKY Veli memnuniyet değerlendirme anketi: (Müşteri memnuniyeti)

TKY Öğrenci memnuniyet değerlendirme anketi: (Müşteri memnuniyeti)

TKY Çalışan memnuniyet değerlendirme anketi: (Katılımcılık aldatmacası)

TKY Öğretmen Performans ölçümü:

Öğretmen Performans ölçümü: Öğrenci Veli Kendi Zümre öğretmenleri Okul Müdürü Müfettiş

Öğretmen Performans ölçümü: Öğrenci : % 5 Veli : % 5 Kendisi : % 10 Zümre öğretmenleri : % 5 Okul Müdürü : % 35 Müfettiş : % 40

NORM KADRO Uygulanan norm kadro, esnek çalışma ve esnek istihdamın örneklerindendir.

NORM KADRO Norm kadro dışında kalan öğretmenlerin, istenilen bölge ve okulda çalışma zorunluluğu (henüz uygulamaya başlanmamış olsa da ) bu olanak yoksa süresiz ücretsiz izinli sayılması, esnek çalıştırmanın tipik uygulamalarıdır.

NORM KADRO Yine eğitimde artan sayıda sözleşmeli, ücretli öğretmen ve diğer çalışanların istihdam edildiği görülmektedir.

OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi

TEMEL FELSEFESİ (Milli Eğitim açıklaması). Çağdaş eğitimi, TEMEL FELSEFESİ (Milli Eğitim açıklaması) * Çağdaş eğitimi, * Okullarla ilgili kararlarda eğitimin bütün taraflarının katılımını, * Yerel kaynakların harekete geçirilerek açık, planlı ve verimli kullanımını, * Personelin verimini arttırıcı önlemleri geliştirmeyi HEDEFLER

ASIL HEDEF * Yerel kaynakların harekete geçirilerek eğitimin yükünü sırtından atıp, özelleştirmeye hazırlamak.

SPONSOR BULMA AİLE BİRLİKLERİ ARACILIĞI İLE PARA TOPLAMA KANTİN İŞLETMELERİ TEMİZLİK ŞİRKETLERİ

Personelin verimini arttırıcı önlemler adı altında,

daha çok ve bedelsiz çalıştırma. (AB Projeleri, Yıl sonu etkinlikleri v.b.)

ESAS AMAÇ “ Takım çalışması ile niteliğini( ESAS AMAÇ “ Takım çalışması ile niteliğini(!) arttırıp okulun Dünya Bankası destekli MLO kapsamına girmesini o kurumda çalışanlara sağlatmaktır.

Bu nedenle çalışanların, okulun çevredeki okullardan daha nitelikli( Bu nedenle çalışanların, okulun çevredeki okullardan daha nitelikli(!) olmasını sağlamak için rekabetçi bir tutum kazanmaları gerçekleştirilir.

Nitelik; öğrenci (müşteri) memnuniyeti ve sürekliliğidir Nitelik; öğrenci (müşteri) memnuniyeti ve sürekliliğidir. * Memnuniyet (performans) ölçme anketleri

MLO okulları her eğitim bölgesinin satışı için bir “REKLAM OKUL”larıdır.

“… sağlam domates önde, çürükler arkada” misali

OGYE Çalışma Basamakları: Okulun Misyonunu ve Vizyonunu belirler OGYE Çalışma Basamakları: Okulun Misyonunu ve Vizyonunu belirler. ( Çevrenin müşteri profilini çıkarır.)

Bütün çalışanları bu çalışmaya katar.

Çalışma grupları oluşturur. ( Her çalışma grubu bir kalite çemberidir

Okulun mevcut durumunu belirler, ihtiyaçlar için anketler düzenler, araştırmalar yapar.

Çalışanlar için görüşme formları düzenler , uygular ve değerlendirir Çalışanlar için görüşme formları düzenler , uygular ve değerlendirir. ( Performans ölçüm sisteminin zeminini hazırlar.)

Ne yapmalı?

Kamu reformunun hızını ve çalışanlara neler getireceğini etkileyen en önemli faktör sendikaların varlığı oluyor.

Sadece sendikaların buna karşı yoğun mücadele verdiği Fransa’da yasaya bağlı memur statüsünde çalışanların, sözleşmelilere oranının azalmaması sağlanabildi (Bu oran halen %90 üzerindedir.)

Sendikalaşma oranı diğer Avrupa ülkelerine göre daha az olan Fransa, diğer Avrupa ülkelerine nazaran, güçlü bir sendikacılık hareketine sahiptir.

Sendikaların yürüttüğü kararlı mücadeleler sonucunda ülke çapında eylemler, grevler ve işyeri işgalleri gerçekleştirilmiş, “reform” saldırısı geri püskürtülebilmiştir.

Fransa dışındaki Avrupa ülkelerinde sendikalar (Sendikal hareketin gerilemesi ve zayıf oluşu nedeniyle) bazı küçük haklar karşılığında yasayı kabul ederek sürece dahil olmuşlardır.

İsveç’te toplam kamu çalışanları içinde memur sayısı %5’tir

İngiltere’de yazılı anayasa bulunmaması nedeniyle merkezi hükümetin güçlü olması nedeniyle yasa uygulamada engelle karşılaşmadı.

Finlandiya’da, İtalya’da ve Avrupa’daki diğer ülkelerde memur sayısında ciddi azalışlar yaşandı. Sözleşmeli sayıları arttı.

1 Milyon 300 Bin Memurun İş Güvencesi Hedefte!

Genel müdür yardımcıları, şube müdürleri ve yukarıda sayılanlar dışındakilerin memuriyetine son verilip sözleşmeli hale getiriliyor.

Sözleşmeli olacak personelin sayısının 1.3 milyon olduğu belirtiliyor.

Devlet Bakanı Hayati Yazıcı’nın açıklamasına memur sayısı  1 milyon 769 bin 730  ve eğitim emekçilerinin sayısı yaklaşık 700 bin olduğuna göre,

Eğitim emekçileri sözleşmeli olacakların başında geliyor.

Herşey Taşerona Veriliyor!

Eğitim, yerel yönetimlere bırakılarak, asfalt, çöp ve çevre gibi şirketlere ihale edilecek.

Şirketler, okullardaki büro memuru, temizlik işçisi, bekçi gibi öğretmenleri de sözleşmeli olarak işe alacak.

Getirilen değişiklikte neler var?

Mevcut yasanın 37 ve 64 numaralı maddelerinde daha önce “son altı yıllık dönem içinde sicil notu ortalaması doksan ve daha yukarı olanlardan son sicil notu olumlu bulunanlara” tanınan derece yükseltme ve kademe ilerlemesi kuralı kaldırılmıştır.

Bunların yerine “son on yıl içinde herhangi bir disiplin cezası almayan” derece yükseltme ve kademe ilerleme hakkı tanınmaktadır.

Memurlara da esnek çalışma geliyor.

Memurların yürüttükleri hizmetin özelliklerine göre, bu madde uyarınca tespit edilen çalışma saat ve süreleri ile görev yerlerine bağlı olmaksızın çalışabilmeleri mümkündür.

Tasarı ile getirilecek yeni durumda hükümet çalışmasını istemediği memurları görev yerlerine bağlı olmaksızın istediği yerde çalıştırabilecek.

ÖDÜLLENDİRME ( Kadrolaşma )

Görevli oldukları kurumlarda olağanüstü gayret ve çalışmaları ile emsallerine göre başarılı görev yapmak suretiyle;

yüksek miktarda kamu kaynağında tasarruf sağlanmasında, kamu zararının oluşmasının önlenmesinde,

kamusal fayda ve gelirlerin beklenenin üzerinde artırılmasında veya sunulan hizmetlerin etkinlik ve kalitesinin yükseltilmesinde

somut olaylara ve verilere dayalı olarak katkı sağladıkları tespit edilen memurlara,

merkezde bağlı veya ilgili bakan, illerde valiler tarafından başarı belgesi verilebilir. Üç defa başarı belgesi alanlara üstün başarı belgesi verilir.

657 Sayılı DMK’de uyarı ve kınama cezalarını gerektiren cezalar daraltılmıştır. Bu cezaları gerektiren maddeler aylıktan kesme, kademe ilerleme cezaları şeklinde değiştirilmiştir. Performansa dayalı değerlendirme kapsamında yeni cezalar eklenmiştir.

Aylıktan kesme cezasında yapılan değişiklikler:

Hizmette gösterdiği yetersizlik sebebiyle kurumlarının stratejik plan ve performans hedeflerinin gerçekleşmemesine yol açmak( Yeni hüküm)

Usulsüz şikâyette bulunmak(kınama)

Görevine veya iş sahiplerine karşı kayıtsızlık göstermek veya ilgisiz kalmak (kınama)

Görev sırasında amirine hâl ve hareketleriyle saygısız davranmak (kınama)

Devlete ait resmî araç, gereç ve benzeri eşyayı özel işlerinde kullanmak.”(kınama)

KADEME İLERLEME DURDURMA CEZASINDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER

Verilen emirlere itiraz etmek, görevleri tam ve zamanında yapmamak, hizmetin yürütülmesinde ve görevin yerine getirilmesinde kurumlarınca belirlenen usul ve esaslara uymamak (kınama)

Görevle ilgili resmî belge, araç ve gereçlerin korunması, kullanılması ve bakımında kusurlu davranmak (aylıktan kesme)

Görev sırasında amirlerine söz ile saygısızlık etmek (aylıktan kesme)

Kurumların çalışma ortamını ve düzenini bozmak

Yetkili olmadığı hâlde basına, haber ajanslarına veya radyo ve televizyon kurumlarına bilgi veya demeç vermek (kınama)

İş sahiplerine ( Veli ve öğrenci ) kötü muamelede bulunmak, söz veya hareketle sataşmak.

MEMURLUKTAN ÇIKARILMA İLE İLGİLİ YENİ HÜKÜM

Tasarıda bazı makyaj düzenlemeler de var..

Babalık izni 10 güne çıkarılıyor Babalık izni 10 güne çıkarılıyor. Halen 657 Sayılı DMK’ya göre çocuğu olan babaya 3 gün izin verilmektedir.

Halen 657 DMK’ya göre 2 çocuk için çocuk parası verilmektedir Halen 657 DMK’ya göre 2 çocuk için çocuk parası verilmektedir. Tasarıyla kanuna konulacak düzenlemeyle her çocuk için para verilecek.

Bazı memurlara yılda bir kere verilen giyecek yardımı da ayni değil nakdi olacak.

Emeklilere harcırah 500’den 750 liraya çıkarılacak Emeklilere harcırah 500’den 750 liraya çıkarılacak. Halen emeklilere, emekliliklerini geçirecekleri yere gitmeleri için 500 lira harcırah verilmektedir. Bu rakam da tasarıyla 750 liraya çıkarılacaktır.

Grev ve propaganda yasağı geliyor Grev ve propaganda yasağı geliyor. “Sözleşmeli personelin grev kararı vermesi, bu yolda propaganda yapması, herhangi bir greve veya grev teşebbüsüne katılması, grevi desteklemesi yahut teşvik etmesi yasaktır.”

İkramiye Aldatmacası. Bu Kanuna göre sendika üyesi olan kamu görevlilerine Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında aylıkları ile birlikte ödenmek üzere (540) gösterge rakamının aylık katsayısı ile çarpımı sonucunda bulunacak tutarda toplu görüşme ödeneği ödenir.

İkramiye Aldatmacası. Bu toplu görüşme ödeneği 3 ayda bir 30 TL tutarında olup yıllık 120 TL’dir.

Dünyada bir başka örneği olmayan işverenin sendikalı çalışanın sendika aidatını ödemesi uygulamasının Eğitim Sen tarafından iptali sonrasında

Eğitim Bir Sen ile Türk Eğitim Sen’in örgütlenmesine zarar verdiği gerekçesiyle sendika aidatı bu başlıkta devlet tarafından ödenecek.

Eğitim Sen ve KESK bu saldırı yasalarına karşı daha önceki yıllarda olduğu gibi yine kararlı mücadelesini sürdürecektir.

KAMU – SEN ( Türk Eğitim Sen) ve MEMUR SEN ( Eğitim Bir Sen ) ne yapacak?!

2008 Toplu görüşme sürecinde altına imza attıkları metne bakmak lazım.

Bu tasarıyı 2008’de onaylayanların bugün söylediklerine bakmamak gerek Bu tasarıyı 2008’de onaylayanların bugün söylediklerine bakmamak gerek. Metni görmek için www.egitimsenistanbul7.org

Tek karşı çıkan ve mücadele eden sendika KESK ve bağlı sendikalardır Tek karşı çıkan ve mücadele eden sendika KESK ve bağlı sendikalardır. Eğitim Sen’dir.

NE YAPMALI?

Örgütlenmeli.

Mücadele etmeli.

Mücadele edenler her zaman kazanamazlar.

fakat

Kazananlar hep mücadele edenlerdir.

Saldırı yasaları ile ilgili olarak doğru bilgilendirmenin yapılması…

Bilgilendirmelerin doğru yapılmasında sendikalar öncü olmalıdır…

Mücadelenin işyerlerinden başlayarak yükselmesi önemlidir…

Yerellerde oluşturulacak yatay örgütlenmelerin önemi…

Saldırı yasalarının geri çekilmesi temel talep olarak belirlenmelidir…

Daha çok örgütlenmeliyiz.

Örgütümüzün aldığı kararlara tümüyle uymalıyız.

Mücadeleyi sürekli ve saldırı yasalarını püskürtünceye kadar sürdürmeliyiz.

Kurtuluş yok tek başına. Ya hep beraber, ya hiç birimiz.

EĞİTİM SEN İSTANBUL 7 NOLU ŞUBE www.egitimsenistanbul7.org