DEKLARASYON BİLİMSEL ÇALIŞMA DESTEĞİ ASTRA ZENECA BOEHRINGER NOVARTIS.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşçilik Maliyetleri İşçilik maliyeti nedir ?
Advertisements

İşçilik Maliyetleri İşçilik maliyeti nedir ?
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İdari hibeler ( Dizin 2 )
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
ÖZEL HASTANELERİN SINIFLANDIRILMASI TASLAK ÇALIŞMANIN AMACI
İŞLETMELERDE KAR PAYLAŞIMI
BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Avrupa kültür festivallerine destek Dizin
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM; AKILCI İLAÇ KULLANIMI Doç. Dr. Hanefi Özbek
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
ÜCRET YÖNETİMİ VE ÜCRET SİSTEMLERİ
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
SEVK BİLGİ DÖNÜŞ FORMU VE
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
Performans değerlendirme
BİRİNCİ BASAMAK HEKİMLİĞİ
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
GELECEĞİN HASTANELERİNE GENİŞ AÇILI BAKIŞ
BAZI ÜLKELERDE SAĞLIK SİSTEMLERİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE Gazi Ü.Hastane İşletmeciliği Y.Lisans Öğrencisi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Bölüm 10 Takımlar.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
MİLLİ GELİRİN HESABI.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI
KONU:ÜCRET HAZIRLAYANLAR: MEHMET BURAK KARAKUŞ SELİM UĞRAŞ.
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE EK ÖDEME Prof. Dr. Başar SIRMAGÜL Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Hastanesi Başhekimi 26 Şubat 2016.
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
Türkiye Sağlık Reformları Tarihi
Japonya Sağlık Sistemi
Performans değerlendirme
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İşçilik Maliyetleri İşçilik maliyeti nedir ?
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT
ALMANYA’DA SOSYAL GÜVENLİK SİSTEMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Sunum transkripti:

DEKLARASYON BİLİMSEL ÇALIŞMA DESTEĞİ ASTRA ZENECA BOEHRINGER NOVARTIS

PERFORMANS SİSTEMİNİN SONUÇLARI Doç.Dr.Sedat ALTIN Yedikule Göğüs Hastalıkları ve Göğüs Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi

ÜCRET SİSTEMLERİ 1. Kıdeme Dayalı Ücret Sistemi 2. Performansa Dayalı Ücret Sistemi Bireysel Performansa Dayalı Ücret Takım (Grup) Performansa Dayalı Ücret Kazanç Paylaşımı Kâra Katılma veya Kar Paylaşımı

Kıdeme Dayalı Ücret Sistemi Bu sistemin pratik olması ile birlikte sakıncaları da mevcuttur. Bunlar; - Verimliliği ve kaliteyi yükseltmeye özendirici niteliği yoktur. - Çok çalışan ile az çalışan arasındaki farklılık ücrete yansımaz. - Çalışanları tembelliğe iten bir nitelik taşır. Kıdeme dayalı ücret sistemi genellikle kamu kuruluşlarında kullanılır ve hizmet sürelerine bağlı olarak hesaplanır.

Performansa Dayalı Ücret Sistemleri Kıdeme dayalı ücret sistemine göre daha efektiftir, verimi arttırır. Ancak sakıncaları vardır: • Eğer performans değerleme sistemi yetersiz ve subjektif ise, ücretlendirme sistemi ile bağdaştırılması olumsuz sonuçlara yol açabilir. • Maliyeti yüksek bir ücret sistemidir. • İşletmenin olanaklarıyla ilintilidir. • Dikkat niteliğe değil, hacim ve hıza yönelebilir.

Hekimlerin ücretlendirilmesinde başlıca dört ana model izlenmektedir : Maaş Kişi başına ödeme Hizmet başına ödeme Vaka başına ödeme

Hekimin Gelir Formülü Bir hekimin verdiği sağlık hizmetlerinin karşılığı olarak elde ettiği gelir aşağıdaki şekilde formülleştirilebilir* : Gelir = ƒ (Üretilen hizmetin birim fiyatı X Üretilen hizmetin miktarı ) Formüldeki hizmetin miktarı maaş olarak ödemede belli bir zaman diliminde çalışılan saati, günü veya haftayı; kişi başına ödemede hekimin listesindeki kayıtlı kişi sayısını; hizmet başına ödemede hekimin hastaya verdiği her bir hizmetin toplamını ve vaka başına ödemede de hekimin hastasına koyduğu teşhisi Delnoy DMJ. GPs' income trends in Western Europe: 1975-1990. Utrecht. 1990

Bazı Avrupa Ülkelerinde Birinci Basamak Hizmetlerde Çalışan Hekimlerin Temel Ücretlendirme Metodları Ödeme Metodu Almanya Hizmet Başına + Maaş (eski Doğu Almanya bölümünde) Avusturya Kişi Başına + Hizmet Başına Belçika Hizmet Başına Danimarka Finlandiya Maaş Fransa Hizmet Başına + Maaş (2,000 sağlık merkezinde) Hollanda Kişi Başına + Hizmet Başına (Özel sigortası olan kitiler için) İngiltere Kişi Başına + Sabit Ödemeler + Bazı koruyucu hizmetler için Hizmet Başına İrlanda Kişi Başına İspanya Hekimlerin % 60'ına Maaş + Kişi Başına % 40'ına sadece Kişi Başına İsveç İtalya Lüksemburg Norveç Maaş + Hizmet Başına (Özel çalışan hekimlere) Portekiz Türkiye Maaş + Hizmet başına Yunanistan

Maaş Avantajları Hizmet kalitesinin kolayca takip edilebilmesi.   Hizmet kalitesinin kolayca takip edilebilmesi. Koruyucu hizmetlere daha fazla önem verilmesi. Daha uygun fiziki çalışma koşullarının yaratılması. Ekip çalışması. Daha kolay yönetilmesi ve daha dütük yönetim maliyeti. Hizmet sunumunda aşırı hizmet talebinin yaratılmaması. Geleceğe dönük bütçelemede kolaylık sağlaması. Dezavantajları Uzun bekleme zamanı ve kuyrukların olması. Kolaylıkla verim azalması ve gerekenden daha az hizmet üretilmesi. Hekimlerin maddi sebeplerden dolayı moralinin bozuk olması. Hekimlerin zamanlarını iyi kullanmamaları. Hizmette sürekliliğin olmaması. Hastaya daha az nazik davranılması.

Hizmet Başına Ödeme Avantajları Hekimlerin moralinin yüksek olması.   Hekimlerin moralinin yüksek olması. Hastaya daha nazik davranılması. Gerekenden daha az hizmet üretiminin olmaması. Diğer basamaklara aşırı sevkin olmaması. Çok daha iyi fiziki çalışma ortamının yaratılması. Hekim uygulamalarının kolayca takip edilebilmesi. Dezavantajları Hekimlerin coğrafik dağılımının dengeli olmaması. Koruyucu hizmetlere daha az önem verilmesi. Hizmetin sürekliliğinin olmaması. Daha az ekip çalışması. Gereksiz tanı ve tedavi uygulamalarının aşırı düzeylere ulaşması. Daha pahalı uygulamaların tercih edilmesi. Yönetim maliyetlerinin yüksek olması. Önceden tahmin edilemeyen maliyetler.

Hekimlere yapılan Ödeme Modellerinin Karşılaştırılması Ödeme Modeli Maliyet Kontrolu Hizmet Kalitesi Modelin İdaresi Hekim Tatmini Hasta Tatmini Maaş Zayıf kolay Kişi Başına Çok iyi Fena değil Çok kolay İyi Hizmet Başına Çok zayıf Çok zor iyi Vaka Başına Zor

Performansa dayalı ücret sisteminin “kriterleri” Objektif olmalıdır, Ölçülebilir ve önemli olanı ölçer olmalıdır, Performansı doğru bir şekilde ölçebilecek bir değerlendirme sistemi ile birlikte işlemelidir, Sadece yönetime değil, çalışanlara da uygulama sonuçları “geri bildirim” yapılacak şekilde düzenlenmelidir, Kolay anlaşılabilir olmalıdır, Kontrol edilebilir olan ile ilgili olmalı, çalışanların kontrolü dışında olan olayları hesaba katmamalıdır.

TTD olarak Performans İçin Ne Yaptık? Özlük Hakları Komitesi kurduk 2005 Sağlık Politikaları Komitesi kurduk 2007, Performans Çalıştayı yaptık 2008 Performans Paneli düzenledik 2009 10’un üzerinde çalışma (poster,kongre sunusu ve yüksek lisans tezi) yayınladık Sağlık Bakanlığına konuyla ilgili 3 kez rapor sunduk ve düzeltme istedik

Performansla ilgili Çalışmalarımızdan Örnekler Performans Eriyor mu? Para mı Puan mı? Göğüs hastalıkları hastanelerinde performans analizi (Y.Lisan Tezi) Performansı eğitim hastanelerinde yayın sayısına etkisi Bir göğüs hastalıkları hastanesinin finansal performansı

PAYLAŞILMAYAN SEVGİNİN BİR FAYDASI YOKTUR.