UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Uzm.Nazime Tuncay
Uzaktan eğitimde değerlendirmeyi kim yapar? Öğretmen Sanal Kütüphane Uzaktan Öğrenen İletişim Teknolojileri Diğer Öğrenciler Ders Tasarım Ekibi Yönetim Destek Servisleri Uzm.Nazime Tuncay
Bu sunumda anlatılan konular: Değerlendirme türleri Alternatif Değerlendirme Yöntemleri Geleneksel Değerlendirme Yöntemleri “AEIOU” Değerlendirme Modeli Değerlendirme Çıktıları 03.04.2017 Uzm.Nazime Tuncay
1. Değerlendirme Türleri 03.04.2017 Düzey Belirleyici Değerlendirme Uzm.Nazime Tuncay Biçimlendirici Değerlendirme
2. Geleneksel Değerlendirme Yöntemleri Çoktan Seçmeli Doğru-Yanlış Eşleştirme Kısa-yanıtlı Klasik 03.04.2017 Uzm.Nazime Tuncay
3.Alternatif Değerlendirme Yöntemleri Otantik değerlendirme Portfolyo Değerlendirme Proje Tabanlı Değerlendirme 03.04.2017 Uzm.Nazime Tuncay
4.“AEIOU” Değerlendirme Modeli 03.04.2017 Accountability (Sorumluluk) Effectiveness (Etkililik) Impact (Etki) Organizational Context (Kurumsal Bağlam) Unanticipated Outcomes (Beklenmeyen Çıktılar) Uzm.Nazime Tuncay
“AEIOU” Değerlendirme Modeli 03.04.2017 Accountability (Sorumluluk) Kaç öğrenci katıldı? Kaç tane öğretim materyali üretildi ve ne kadarı dağıtıldı? Yeteri kadar ders yapıldı mı? Projeyi planlayanlar söylediklerini gerçekleştirebildi mi?
“AEIOU” Değerlendirme Modeli 03.04.2017 Effectiveness (Etkililik) Katılımcılar yaşadıkları uzaktan eğitim deneyiminden memnun kaldılar mı? Öğrenciler öğrenmeleri beklenen konuları gerçekten öğrendiler mi? Öğretmenler kendilerini yeterli gördüler mi? Proje uygulaması ne kadar iyiydi? Uzm.Nazime Tuncay
“AEIOU” Değerlendirme Modeli 03.04.2017 Impact (Etki) Uzaktan eğitim sisteminin kullanımı arttı mı? Uzaktan eğitime ilişkin kurallar ve yönergeler geliştirildi veya güncellendi mi? Öğrenciler, diğer uzaktan eğitim derslerine de kayıt yaptırdı mı? Proje, ders veya program bir fark yarattı mı? Uzm.Nazime Tuncay
“AEIOU” Değerlendirme Modeli 03.04.2017 Organizational Context (Kurumsal Bağlam) Projenin uygulaması sırasında karşılaşılan zorluklar nelerdi? Öğrenci başarılarını etkileyen faktörelr nelerdi? Dersi daha etkili kılmak adına neler yapılabilirdi? Uzm.Nazime Tuncay Projenin amacına ulaşmasını sağlayan veya engelleyen faktörler nelerdi?
“AEIOU” Değerlendirme Modeli 03.04.2017 Unanticipated Outcomes (Beklenmeyen Çıktılar) Öğrenci ve öğretmen arasındaki etkileşimler süreci nasıl etkiledi? Uzaktan eğitim sistemi öğrenci başarısı üzerinde beklenenin dışında bir etki yarattı mı? Uzm.Nazime Tuncay Projede ne tür beklenmeyen sonuçlar ve değişiklikler yaşandı?
5.Değerlendirme için Kaynaklar Dokümanlar Araştırmalar Görüşmeler Odak Grupları Gözlemler 03.04.2017 Uzm.Nazime Tuncay