HAZIRLAYANLAR: Rabia GÖKÇEK Harun BURAK Ahmet Ali GÖK Zerrin KIMIŞOĞLU 1 MASH-UP.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DERS BİLGİLERİNE ERİŞİM
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
İçerik Yönetim Sistemi (CMS)
MILLENIUM MARKETING SUNUMU
İNTERNET.
Veri ve Veri Yapıları Genel olarak bilgisayarlar.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
WEB 2.0 ARAÇLARI SABRİYE ESER TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
1 DİNAMİK WEB SAYFASI. 2 Personel ve Öğrenciler ile tüm internet kullanıcılarına hizmet verebilecek, Ziyaretçilerin kolay anlaşılabilir bir ara yüz ile.
Organize Sanayi Bölgeleri Bilgi Sitesi Kullanıcı Rehberi
Yeni yıl akşamı fizy ile “karaoke yılbaşı partisi” düzenliyoruz
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Uzaktan Eğitim ve e-Öğrenme İçin Açık Kaynak Kodlu Çözüm Önerileri
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
Sosyal Öğrenmenin Geliştirilmesinde Taylan ACAR Ulusal Destek Servisi.
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DAVUT DOĞAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ SINIF.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DAVUT DOĞAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ SINIF.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Web 2.0 Araçları Serkan Aslan Akdeniz Ünv. Türkçe Ö ğ rtm\ 2.Sınıf.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
 UGUR ÖZBİLEN   TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)  2.SINIF.
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
Eğİtİmde web 2.0 araçlarInIn kullanImI
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI TUTKU YILMAZTÜRK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
* Belirtilen trafik ve tekil kişi rakamları Google Analytics Mayıs raporundan alınmıştır fizy.com PV : imp / ay UV : kişi / ay.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Sunum transkripti:

HAZIRLAYANLAR: Rabia GÖKÇEK Harun BURAK Ahmet Ali GÖK Zerrin KIMIŞOĞLU 1 MASH-UP

2  WEB 2.0  MASH-UP NED İ R?  TEMEL ÖZELL İ KLER İ  MASH-UP M İ MAR İ S İ  MASH-UP ARAÇLARI  MASH-UP’IN E Ğİ T İ MDE KULLANIMI  MASH-UP ÖRNEKLER İ

3  Mash-up’tan önce bu konuyla bağlantılı olan web 2.0’ın tanımına bakalım.

4  Web 2.0 site ziyaretçilerinin etkin bir şekilde katkıda bulundukları, ilaveler yapabildikleri web siteleri demektir. Bunun en güzel örneği Google Adsense, Vikipedi, Flickr, WordPress, Blogger gibi sitelerdir.

5  Mash-up, basit olarak farklı kaynaklardan gelen nesneleri birleştirip, biçimlendirmek özelleştirmek ve istenilen bir formatta ve istenirse başka araçları da kullanarak sunmak için kullanılan yöntemlere denir.

6 Yani mahs-up;  Var olandan ortaya yeni bir şey çıkarmaktır. Teknolojik açıdan ise mash-up;  Dağınık halde bulunan bilgileri bir araya getirip daha görsel ve daha kolay ulaşılabilir hala getirmektir.

7  Örneğin; Google'dan google maps, flickr'dan foto albümü, gtalkr'dan gtalk'u alıp kompozit bir web sayfası yapmak, fotograflari flickr'in foto albümünden gösterirken, google maps ile resmin çekildiği yeri göstermek gibi…

8  Örneğin; facebook'taki arkadaşlarınızın hangi şehirde oldukları çokta önemli bir data olmayabilir ama tüm arkadaş listenizdekilerin bulundukları şehirlerde resimleriyle birlikte bir harita üzerinde durduğunu görmek eğlenceli olabilir.

9  Çok sayıda kaynaktan alıntı yapılması (youtube,google maps,flickr…)  Alınan içeriğin farklı türde olması(video,veri,resim)  Alıntıların bir araya getirilmesi(karıştırma melezleme)  Alıntıların farklı amaçlarla kullanılması(yeniden düzenlenmesi,değiştirilmesi)

10  Mahs-up için eni önemli şey “veri”dir. Çünkü; mash-up verilerin bir araya getirilmesiyle oluşturulan web tabanlı teknolojidir.

11  Mash-up uygulaması üç temel üzerine inşa edilmiştir. Bunlar; Veri: Lokal veri tabanları, XML web siteleri, RSS veri kaynaklarından XML ve JSON formatında alınan verilerdir. Platform servisleri: Kullanıcı deneyimi ya da veri hizmetlerinin yararlanabileceği üç parti platformlardır. Mash-up uygulaması: Farklı verileri toplayıp farklı bir formatta kullanıcıyla buluşturmaktır.

12

13  Microsoft mash-up editörü(Microsoft Popfly): Kullanmak için bilgisayarınıza yazılım kurmanız gerekmektedir.

14  Yahoo!pipes: Bu editörü kullanarak farklı sitelerden topladığımız bilgileri istediğiniz kriterlere göre sınıflandırılabilir ve anlık olarak kendi sitenizde yayınlayabilirsiniz.

15  Google mash-up editörü(Google Gms): Bilgileri bir araya getirme konusunda yetersizdir.

16  Eğitimde Mash-up’ ın kullanılmasıyla; Öğrenci ve öğretmen dağınık halde bulunan bilgilere toplu halde ulaşır. Böylece aranılan bilgiye daha kolay ve hızlı şekilde ulaşılmış olur.

17  Örneğin : sitesinde öğrenciler veya öğretmenler tüm konuları video anlatımı şeklinde bulabilirler

18  Mash-Up ilk olarak müzik endüstrisinde DJ’ lerin farklı müzik parçalarını birleştirerek ortaya yeni bir ses ve parçanın çıkarılmasında kullanılan bir terim olarak karşımıza çıkıyor.

19  Şu sıralar mtv kanalının yapmış olduğu aşağıdaki parça mashup'la harmanlanmış ve ortaya güzel bir müzik şöleni çıkmıştır.

20 1.ADIM: Şimdide örnek bir mash-up düşünelim;  bir e-ticaret sitemiz var. Sitemizin asıl amacı müşterilere daha fazla ürünü satarak daha fazla kar elde etmektir. Bunun için müşterimizi alışverişe zorlamak için bir mash-up tasarlayalım.

21  Sitemize giren müşterimizden kendini tanıtmadığı sürece alabileceğimiz çok önemli bir bilgi var bu da ziyaretçinin IP adresi. Bu bilgiyi kullanarak ziyaretçimizin hangi ülkede ve şehirde olduğunu kolaylıkla bulabiliriz(VERİ1)

22 2.ADIM:  gibi bir siteden ziyaretçimizin bulunduğu yerin son 3 günlük hava durumunu alalım (VERİ 2)  bu veri ile ziyaretçimizin(yakında müşterimiz olacak) ana sayfasına 3 günlük hava durumunu ve buna göre stoklarımızda eşleşen ürünleri (VERİ 3) gösterelim.  böylece ziyaretçimizin ihtiyaç duyabileceği ürünleri hatırlatarak onu alışveriş yapmaya yönlendirebiliriz.

23  Örneğin havanın 2-3 gün içinde karlı olacağı gözüküyorsa ziyaretçimize kar zinciri, eldiven vb. gibi kış ve kar ile uyumlu ürünleri giriş sayfasının bir bölümünde gösterebiliriz.

24

25     

26