Bağlar İlçe milli Eğitim Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
GELECE Ğİ M İ Z İ N SINAVI SEV İ YE BEL İ RLEME SINAVI Ş ÜKRAN ÖZTÜRK REHBER Ö Ğ RETMEN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU KASIM 2007.
BODRUM İ LÇES İ N İ N E Ğİ T İ M OLANAKLARI BAKIMINDAN MU Ğ LA ÜN İ VERS İ TES İ ’NDEN BEKLENT İ LER İ.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı (Bütçe Grup Başkanlığı)
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ERİŞİLEBİLİRLİK Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
REHBERLİK DERS II.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
POLİS AKADEMİSİ BAŞKANLIĞI
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Swot Analizi.
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZGÜVENLİ GELECEK.  Projenin temel amacı;  Ö ğ rencilerimizi topluma faydalı,çevreye duyarlı,sevgiyi ve saygıyı kendine ilke edinmi ş  Kendine güveni.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
STRATEJ İ GEL İ ŞT İ RME BAŞKANLI Ğ I E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI İ STAT İ ST İ K B İ LG İ LER İ.
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
SORU VE CEVAPLARLA DESTEK E Ğİ T İ M ODASI H İ ZMETLER İ HAZIRLAYAN H İ DAYET GÜL.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
METEM REHBERLİK SERVİSİ
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sıkça Sorulan Sorular. 1. Okulda sütlerin hangi zaman aralı ğ ında tüketilmesi sa ğ lanmalıdır? Cevap: Okul müdürlü ğ ünün belirledi ğ i süt içim zamanında.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
ÜSKÜDAR İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
TANILAMA.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
1.1. GENEL DÜZEYDE HEDEF NEDİR?
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

Bağlar İlçe milli Eğitim Müdürlüğü Okullarda Karşılaşılan Okuma Yazma-Öğrenme Güçlükleri Alt Nedenlerini Saptama Araştırması, Sonuçları ve Çözüm Önerileri Bağlar İlçe milli Eğitim Müdürlüğü Bağlar RAM Nisan 2014

NEDEN BU KONU GÜNDEME GELDİ? Ailelerin İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne başvuruda bulunmaları Bu şikayetlerin giderek artması Bağlar ilçesinde karşılaşılan güçlükleri en aza indirgeme isteği Okuma yazma güçlüğü çeken ve okuma yazma bilmeyen öğrencilerin sayısal verilerinin toplanması

Okuma yazma güçlüğü çeken 1070 Toplanılan veriler Toplanılan veriler doğrultusunda: Okuma yazma bilmeyen 523 Okuma yazma güçlüğü çeken 1070 Öğrenci belirlenmiştir.

Çalışma nasıl yapıldı Bağlar ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde Rehber Öğretmenlerden oluşturulan 7 kişilik bir komisyon tarafından yürütülen bir çalışmadır. 2013-2014 Eğitim ve Öğretim yılında Bağlar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından okullarda okuma- yazma bilmeyen öğrencilerle ilgili bir tarama çalışması yapılmıştır. Bu tarama çalışmaları sonrasında oluşan istatistikler doğrultusunda veriler elde edilmiştir.

Problem Kaynakları Aileden kaynaklanan problemler, Öğrenciden kaynaklanan problemler, Sistem veya okuldan kaynaklanan problemlerden oluşmaktadır.

Araştırmanın Amacı 1 Veli, idareci ve öğretmen anketlerine göre öğrencilerin okuma yazma bilmemeleri veya okuma yazma güçlüğü çekmeleri konusunda okul-sistemden kaynaklanan etkenleri tespit etmek

Araştırmanın Amacı 2 Veli, idareci ve öğretmen anketlerine göre öğrencilerin okuma yazma bilmemeleri veya okuma yazma güçlüğü çekmeleri konusunda öğrenciden kaynaklanan etkenleri belirlemek

Araştırmanın Amacı 3 Veli, idareci ve öğretmen anketlerine göre öğrencilerin okuma yazma bilmemeleri veya okuma yazma güçlüğü çekmeleri konusunda aileden kaynaklanan etkenleri belirlemek

Araştırmanın Amacı 4 Öğrencilere göre okuma yazma bilmemeleri veya okuma yazma güçlüğü çekmelerinin altında yatan nedenleri belirlemek

Belirlenen sorunlara çözüm önerileri getirmek Araştırmanın Amacı 5 Belirlenen sorunlara çözüm önerileri getirmek

Araştırmanın Önemi Bireysel farklılıkları göz önünde bulundurmak Koruyucu ve önleyici tedbirleri geliştirmek Farkındalığı artırmak

Verilerin Değerlendirilmesi Veriler, veli, idareci ve öğretmenlere uygulanan 1243 anket sonucuna dayanarak elde edilmiştir.

Okuldan Kaynaklı Nedenler

Aileden Kaynaklı Nedenler

Öğrenciden Kaynaklı Nedenler

Öğrenci Anket Sonuçları

Koruyucu ve önleyici tedbirleri geliştirmek Yönlendirme Tanılama ÇÖZÜM ÖNERİSİ Koruyucu ve önleyici tedbirleri geliştirmek Yönlendirme Tanılama Yerleştirme

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Sınıf Mevcutlarının Fazlalığı: (Çözüm Makamı: Milli Eğitim Bakanlığı-Mülki ve Yerel İdareler) Bakanlıkça ya da yerleşim birimindeki yerel yönetimlerce öğrenmenin daha kolay gerçekleştiği uluslararası standartlara uygun öğrenci sayısıyla eğitim öğretimin yapılacağı okul ve dersliklerin yapılması gerekir. Okullara, öğrenci dağılımının dengelenmesi Öğretmenleri kalabalık sınıf yönetimi, yöntem ve teknikleri ile ilgili eğitime tabi tutmak

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Uyum Problemleri (Çözüm Makamı: Milli Eğitim Bakanlığı-Mülki ve Yerel İdareler-Milli Eğitim Müdürlükleri-Okul Müdürlüğü-Öğretmen-Sınıf Rehber Öğretmeni-Okul Rehberlik Servisi- Aile) Okul ve okul rehberlik servisi, bünyesine yeni gelmiş olan öğrencileri uyum çalışmasına (oryantasyon) almalı ve bu öğrencilerle bire bir görüşmeler gerçekleştirilmelidir Çalışmalara: -tanışma çay partileri -sportif faaliyetler -sinema tiyatro günleri -okul dışında birlikte bir yerlerde piknik yapma -kurum ziyaretleri -hafta sonları civar yerlerden gelen bir öğrencinin köyüne, evine toplu ziyaretler -öğretmenin ev ziyaretleri

ÇÖZÜM ÖNERİSİ öğretmen Değişikliklerinin Fazla Olması ve Ücretli Öğretmen Görevlendirilmesi: (Çözüm makamı: Milli Eğitim Bakanlığı-Mülki ve Yerel İdareler-Milli Eğitim Müdürlükleri) Eğitim ve öğretim takip gerektiren uzun bir süreçtir. Bu takibin en önemli ayağı öğretmendir. Kadrolu öğretmen yerine görevlendirme ya da ücretli öğretmenlik bu sürecin işleyişini ciddi derecede aksatmaktadır. Bu da öğrencinin davranış açısından bulunduğu yerde sayması anlamına gelmektedir. Özür durumu hariç bir kurumda en az dört yıl çalışma zorunluluğuyla kadrolu öğretmenler atanmalıdır. Atamalarda öncelikler arasına, öğrenci ve öğrenim süresi esas alınmalıdır

ÇÖZÜM ÖNERİSİ öğrenciye uygun öğrenme stillerinin-tekniklerinin ve yöntemlerinin kullanılmaması (Çözüm Makamı:Bakanlık, Milli Eğitim Müdürlükleri) Gelişim dönemi itibarı ile el kasları yeterince gelişmeyen 1. sınıf öğrencilerin el yazısı yerine düz yazının tercih edilmesi Ayrıca ders müfredatının yoğun olması bilginin yaşam içerisinde pratiğe dönüşümüne zaman ayırmayı engellemektedir. Öğrenci merkezli eğitim sisteminin hakim kılmak Öğretmenleri hizmet içi eğitime tabi tutmak BEP’in uygulanamayışı

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Yönetmelik Gereği Öğrencinin Sınıfta Bırakılmaması (Çözüm Makamı: Milli Eğitim Bakanlığı, Mülki ve Yerel İdareler, Milli Eğitim Müdürlükleri, Okul Müdürlüğü, Öğretmen) Öğrenme psikolojisine göre öğrenmenin gerçekleşebilmesi için belli bir seviyede kaygının olması öğrenmeyi olumlu etkilediği belirtmektedir. Okullarımızda özellikle temel eğitim döneminde sınıfta bırakmanın olmamasından kaynaklı kaygı düşüklüğü öğrenmeyi olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle derlere ve geleceğe yönelik kaygıyı belli bir seviye çıkarmak amacıyla sınıf geçme yönetmeliğini yeniden gözden geçirilerek, ders ya da sınıf geçme koşullarının yeniden belirlenmesi gerekir. ’Hedefsiz hayat kaza ve kadere boyun eğmektir’’ Ignazio Silone

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Ailenin Eğitim ve Sosyoekonomik Durumu (Çözüm Makamı: Milli Eğitim Bakanlığı, Mülki ve Yerel İdareler) Sosyoekonomik düzeyi düşük olan öğrencilerin tespit edilerek sosyal yardım alabilecekleri kurum ve kuruluşlara yönlendirerek takibi sağlanabilir. ŞNT SYDV Yardım Kampanyaları İşkur, halk eğitim merkezleri ve yerel yönetimlerce meslek edindirme kurslarına tabi etmek

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Ailenin Tutarsız ve İlgisiz Tutumları (Çözüm Makamı: Milli Eğitim Bakanlığı, Mülki ve Yerel İdareler, Milli Eğitim Müdürlükleri, Okullar, Rehberlik Servisleri) İlgili ve ilgisiz ailelerin çocuklarının davranışları Okullar bazında risk gruplarında yer alan çocukların tespit edilip bunların ailelerine yönelik riskler ve korunma yöntemleri konusunda eğitimler verilmesi. 0-18 yaş aile eğitimi, 7-19 Yaş aile eğitimi, güvenli annelik, AÇEV anne destek programları, AÇEV baba destek programları vb. eğitim programlarından faydalanmalarının sağlanması. Anne ve Babanın tutum farklılığı

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Öğrencilerin ödev ve sorumluluklarını yerine getirmede ailelerin destek olmaması (Çözüm Makamı: Milli Eğitim Bakanlığı, Mülki ve Yerel İdareler, Milli Eğitim Müdürlükleri, Okullar, Rehberlik Servisleri, Sınıf Öğretmenleri) Aile birliği toplantılarında ailelere ödev kontrolü konusunda bilinçlendirme. Okuma yazma bilmeyen bir çok aile var. HEM, AÇEV ve SODES Eğitimler verilmeli Evde fiziksel koşulları uygun olmayan öğrenciler için okullarda kütüphane benzeri mekanların açık tutulması Değişen müfredattan velilerin bilgilendirilmesi Aile ziyaretleri (okul öncesinden başlanarak) Teknolojiden Yararlanma

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Ev ortamlarının uygun olmayışı (Çözüm Makamı: Milli Eğitim Bakanlığı, Mülki ve Yerel İdareler, Milli Eğitim Müdürlükleri, Okullar, Rehberlik Servisleri, Sınıf Öğretmenleri) Evde fiziksel koşulları uygun olmayan öğrenciler için okullarda kütüphane benzeri mekanların öğrencilerin ödevlerini yerine getirmeleri için tahsis edilmesi. Öğrencilerin il kütüphanesi, yerel yönetimlerce oluşturulan kütüphaneler, Kaymakamlıklarca oluşturulan etüt merkezlerine yönlendirilmesi Evde uygun bir çalışma alanı oluşturulması Isınma sorununa karşı SYDV yakacak yardımı

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Kardeş Sayısının Fazla olması (Çözüm Makamı: Milli Eğitim Bakanlığı, Mülki ve Yerel İdareler, Milli Eğitim Müdürlükleri, Okullar, Rehberlik Servisleri, Sınıf Öğretmenleri) Çocukların okul öncesi eğitime yönlendirme Ailelere yönelik aile hekimlikleri,kadın destek merkezleri, ve kadın kuruşları tarafında aile planlaması hakkında bilgi verilmesi Okuma yazma bilen kardeşlerin okuma-yazma bilmeyen kardeşlerine yardımcı olmalarını sağlamak Problem çözme, iletişim, çatışma çözme becerileri konusunda ailenin bilgilendirilmesi. Okul çağındaki kardeşler arasında işbirliğine dayalı ders çalışma etkinlikleri ailelere öğretilebilinir.

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Yeterli ve Dengeli Beslenememe (Çözüm Makamı: Milli Eğitim Bakanlığı, Mülki ve Yerel İdareler, Milli Eğitim Müdürlükleri, Okullar, Rehberlik Servisleri, Sınıf Öğretmenleri, Aileler) Okullarda, eğitimin ilk yıllarında beslenme saatleri mutlaka düzenlenmeli. Okul sütü programı düzenli yapılmalı Ben de Çocuktum adlı TV programında aileleri bilinçlendirme vurgusu yapılmalıdır. Aile birliği toplantılarında beslenmenin önemi sürekli dile getirilmeli

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Çocukların Gelir Getirici İşlerde çalıştırılması (Çözüm Makamı: Milli Eğitim Bakanlığı, Mülki ve Yerel İdareler, Milli Eğitim Müdürlükleri, Okullar, Rehberlik Servisleri, Sınıf Öğretmenleri) Çalışmak ve para kazanmak zorunda kalan öğrencilerin tespit edilerek, bu öğrencilere bakanlıkça beslenme, barınma ve sağlık konusunda ödenek ayrılmalıdır. Topluma, cam silen, mendil satan v.b. Çocuklarla ilgili bilinçlendirme (Tv, Billboard, Afiş) Ailelerine yönelik istihdam politikaları Çocukları bekleyen riskler ve çocuk hakları

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Parçalanmış Aile Durumları (Çözüm Makamı: Milli Eğitim Bakanlığı, Mülki ve Yerel İdareler, Milli Eğitim Müdürlükleri, Okullar, Rehberlik Servisleri, Sınıf Öğretmenleri) Okul Örgütü içinde, Rehabilite programları geliştirilmeli ve uygulanmalı Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlükleriyle İşbirliği Risk altında olan ailelere Aile danışmanlığı hizmeti ‘’Aile öyle bir eğitim kurumudur ki, güler yüzlülükle asık suratlılığı, sevecenlikle katı yürekliliği, vefa ile vefasızlığın, tutumluluk ile savurganlığı, doğru ile yanlışı burada öğreniriz.’’ Peter Kozlov

ÇÖZÜM ÖNERİSİ Öğrencilerin Sık Sık Devamsızlık Yapmaları: (Çözüm Makamı: Milli Eğitim Bakanlığı, Mülki ve Yerel İdareler, Milli Eğitim Müdürlükleri, Okullar, Rehberlik Servisleri, Sınıf Öğretmenleri) Devamsızlık nedenlerinin belirlenmesi Gelmeyen öğrencilerin velilerine mesaj atılması Günlük yoklamaların anında işlenmesi Okulun cazibe merkezi haline getirilmesi Ders programlarının yoğunluğu ve derslerin ilgi çekici olmaması İnternet kafelerin belli saatlerde denetlenmesi

Destek eğitim odalarının açılması Okuma yazma kurslarının açılması ÇÖZÜM ÖNERİSİ Destek eğitim odalarının açılması Okuma yazma kurslarının açılması

İLGİNİZDEN ve SABRINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİM.