Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) MALİ UYGULAMALAR VE PROJE TAKİP SİSTEMİ Gökçe Uysal & Adem POLAT Araştırma Destek Programları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Farabi Değişim Programı Tanıtım Prof. Dr. Şaban ÇALIŞ YÖK Başkan Danışmanı Ulusal Öğretim Elemanı ve Öğrenci Değişim Komisyonu Üyesi Ankara Üniversitesi.
UYGULAMA EĞİTİMİ RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ ve ÖDEME USÜLLERİ
Yrd. Doç. Dr. İsmail SEZER ÖYP KURUM KOORDİNATÖRÜ
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
TÜBİTAK Tarafından Gerçekleştirilen Proje Destekleri
Strateji geliştirme daire başkanlIĞI
PROJELERİN YERİNDE DENETİMİ
Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) MALİ UYGULAMALAR VE PROJE TAKİP SİSTEMİ Gökçe Uysal & Adem POLAT Araştırma Destek Programları.
Farabi Değişim Programı Tanıtım. Farabi Değişim Programı2 Sunumun İçeriği 1.Yasal Dayanakları 2.Kapsamı 3.Özellikleri 4.Araçları 5.Organizasyonu 6.Bileşenleri.
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
İstanbul Aydın Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Ö Ğ R E T İ M Ü Y E S İ Y E T İ Ş T İ R M E P R O G R A M I (Ö Y P ) Ö Z E T Ş E M A S I • Şemada, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) ile ilgili aşamalar.
Dinlenme Sürelerinin Düzenlenmesi
Nedir?. Genel Şartlar 1. Ders verme hareketliliği gerçekleştirilecek iki ülkeden en az birinin AB üye ülkesi olması gerekir. 2. Ders verme hareketliliğinden.
Kurum Hissesi 1.
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
T.C SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Tekin VARLIK Sanayi ve Teknoloji Uzman Yrd. San-Tez Proje Grubu SAN-TEZ ______________12.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
TÜBİTAK 1001 PROJELERİNİ HAZIRLAMANIN TAM ZAMANI
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
1 Özgür TÖNGEL İzleme ve Değerlendirme Birimi Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı DEZAVANTAJLI GRUPLARA YÖNELİK SOSYAL İÇERME MALİ DESTEK.
TÜBİTAK 1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
MUHASEBE EĞİTİMİ.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
19 Temmuz 2005, Ankara TÜBİTAK KAYNAKLARINDAN TRANSFER EDİLEN ÖDENEKLERİ KULLANAN KURULUŞLAR MUHASEBE SİSTEMİ Yrd.Doç.Dr.C.Yiğit ÖZBEK.
2012 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ÖĞRETİM ÜYESİ YETİŞTİRME PROGRAMI (ÖYP)
Bütçe Formunun Doldurulması
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
1002 TÜBİTAK HIZLI DESTEK PROGRAMI
(Yasal mevzuat incelenerek hazırlanmıştır.)
SANAYİ TEZLERİ PROGRAMI (SAN-TEZ) Bilim ve Teknoloji Genel Müdürlüğü
(Yasal mevzuat incelenerek hazırlanmıştır.)
TÜBİTAK 1001 PROJELERİNİ HAZIRLAMANIN TAM ZAMANI Hazırlayan: Proje Destek Ofisi Son Başvuru Tarihi: 09 EYLÜL 2011.
FİNANSMAN GİDER KISITLAMASI UYGULAMASI Mustafa SEZEN Yeminli Mali Müşavir
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
TÜBİTAK KAMU PROJELERİNİ HAZIRLAMANIN TAM ZAMANI
Harcama Yetkilileri.
Ar – Ge Yardımı İstek Formu Dönem Raporu Hazırlanması
SANAYİ ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SANAYİ TEZLERİ (SAN-TEZ)
TÜBİTAK Kamu Proje Destekleri
Erasmus ve Hibeler Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu 29 Kasım 2007 Erasmus Koordinatörler Toplantısı.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
EĞİTİM GRUBU MART AYI ÇALIŞMASI Fikri GÖZÜYUKARI Cevahir SALİHOĞLU Hakan DİNÇER Leyla KALELİ Ufuk ÖZKAN.
Ar-Ge FAALİYETLERİNE İLİŞKİN VERGİSEL TEŞVİKLER
BİLİM VE TOPLUM PROJELERİ DESTEKLEME PROGRAMI
HARCAMA.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
GAZİ ÜNİ. FİZİKİ ALANLARI G.Ü. STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI 2.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
6661 SAYILI KANUN İLE GELEN DESTEK ÖDEMESİ
Proje Tabanlı Uluslararası Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı 10 Ocak 2018 Doç. Dr. Ülkü ÖZBEY Kurum Koordinatörü.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI NEDİR
Proje Tabanlı Uluslararası Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
2018 Yılında Uygulamaya Konacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar 23 Şubat 2018.
MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi ve TEŞVİK
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Harcırah Nedir? Harcırah asıl görevli bulundukları yerden başka yerlere geçici veya sürekli görevle naklen atanan memur ve hizmetlilere görevlendirildikleri.
Sunum transkripti:

Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) MALİ UYGULAMALAR VE PROJE TAKİP SİSTEMİ Gökçe Uysal & Adem POLAT Araştırma Destek Programları (ARDEB) Mali Denetleme ve Sözleşmeler Müdürlüğü Ekim, 2013

Burs Ödemeleri 2

Burs Ödemeleri Burs kısıtları nelerdir? Yüksek lisans ve doktora öğrencilerine verilecek Bursun süresinin, bu kişilerin eğitimini tamamlaması için tanınan süreyi aşmamış olması gereklidir. Yüksek Lisans : 3 yıl Doktora: 6 yıl

Burs Ödemeleri Lisans bursiyeri olabilme koşulları nelerdir? Yurtiçi Lisans Programında son iki sınıf öğrencisi olmak, hazırlık hariç ortalama 4 üzerinden 2,5 veya 100 üzerinden 65 olması veya hazırlık hariç ortalamada ilk %20 lik dilime girmiş olmak. Bursun devamlılığı için başlangıçtaki şartlar aranmaz ancak, öğrencinin sınıfta kalması durumunda bursu kesilir. Bir projede aynı anda en fazla iki lisans öğrencisi bursiyer olarak yer alabilir.

Burs Ödemeleri Doktora sonrası araştırmacı olabilme koşulları nelerdir? Herhangi bir kurum / işyerinde çalışmamak, 40 yaşını doldurmamış olmak, Doktora derecesinin alındığı tarih ile ilgili programın son başvuru tarihi arasında kalan sürenin 5 yıldan fazla olmaması,

Burs Ödemeleri Burs miktarları en fazla ne kadar olabilir? Projede yer alacak bursiyerlere TÜBİTAK tarafından belirlenen üst sınırlara kadar burs ödemesi yapılabilir. 2013 yılı için burs miktarı üst sınırları: Bursiyer Kurumda veya başka bir kuruluşta, ücret karşılığı çalışmıyor ise: Lisans Öğrencisi : 500.-TL/ay Yüksek Lisans Öğrencisi : 1.500.-TL/ay Doktora Öğrencisi : 1.800.-TL/ay Doktora sonrası araştırmacılar : 2.250.-TL/ay Bursiyer ücretli çalışıyor ise: Yüksek Lisans Öğrencisi : 400.-TL/ay Doktora Öğrencisi : 500.-TL/ay

Burs Ödemeleri Burs alacak öğrenci birden fazla projede yer alması halinde hepsinden burs alabilir mi? Bursiyerin birden fazla projede yer alması durumunda sadece bir projeden burs ödemesi yapılır. Bursiyer, aynı anda TÜBİTAK’ın farklı programlarından da burs alamaz. Burs alacak öğrenci başka bir üniversitede Y.Lisans/Doktora öğrencisi veya başka bir kurum/kuruluşta çalışıyor olabilir mi? Tez konusunun proje konusu ile direkt veya dolaylı ilişkili olması aranmak koşuluyla mümkündür.

Burs Ödemeleri Türkiye’deki üniversitelerde lisansüstü öğrenim gören yabancı uyruklu kişiler proje kapsamında Burs alabilirler mi? Evet alabilirler. Proje sözleşmesi imzalanmasından sonra Bursiyer kalemindeki ödeneğin artırılması için fasıl aktarımı ve/veya ek ödenek talep edilebilir mi? Hayır edilemez.

Personel Giderleri 9

Personel Giderleri Personel ödemelerine ilişkin yasal kesintiler nelerdir?

Personel Giderleri Personele ücretleri nasıl ödenir? Bu personele yapılacak ödemeler, proje bütçesinde öngörülen miktarlar üzerinden, Proje Yürütücüsünün Birime talimatı üzerine çalışılan ay sonunda Yürütücü Kurum/Kuruluş tarafından kişinin hesabına transfer edilir Bu personel ile ilgili her türlü bildirim ve yasal yükümlülükler işveren sıfatı ile Yürütücü Kurum/Kuruluş tarafından yerine getirilir.

Personel Giderleri Danışmana ödenecek ücret nasıl belirlenir? Danışmanlara; kamu kurum/kuruluşlarının kadro ve pozisyonlarında bulunmaları (vakıf üniversiteleri dahil) halinde Bilim Kurulu tarafından belirlenen limitler dahilinde PTİ ödemesi yapılabilir. Kamu kurum/kuruluşlarında çalışmayanlarla, yurt dışında ikamet eden danışmanlara ise PTİ miktarı ile sınırlı olmak kaydıyla hizmet alımı faslından ödeme yapılabilir.

Seyahat Ödemeleri 13

Yurtiçi Seyahat Yurtiçi seyahatlerde; Gündelik miktarları (2013 yılı için) - Yürütücü ve Araştırmacılar 46.-TL - Diğer Personel 42.-TL Konaklama Ücreti, Gündeliğin 2 katı olup yurtiçi seyahatlerde gün sınırlaması yoktur.

Yurtiçi Seyahat Memuriyet mahalli içinde veya dışındaki bir yere günü birlik seyahatlerde gündelik ödenir mi? Geçici bir görevle memuriyet mahalli içinde veya dışındaki bir yere gidildiğinde, öğle (saat 13.00) ve akşam (saat 19.00) yemeği zamanlarından birini geçirenlere 1/3, ikisini geçirenlere 2/3 oranında, geceyi geçirenlere ise tam gündelik verilir.

Yurtiçi Seyahat Gün sayısı nasıl hesaplanır? Günübirlik seyahatler dışında, Yevmiye, gidilecek yere ulaşılana kadar geçen her 24 saat için hesaplanır. Seyahatin her 24 saati aşan kısmı tam gün sayılır.

Yurtiçi Seyahat Örnek Hesaplama Ankara’da ikamet eden bir araştırmacı 14 gün süre(yol dahil) ile geçici görevle Malatya’ya gönderiliyor. Burada 12 gün konaklıyor ve konaklama için günlük 50-TL ödüyor. Bu kişiye ödenecek geçici görev yolluğu ne kadardır? Veriler: Gündelik : 46- TL Yol Gideri : 50-TL (tek yön) Taksi (Ankara) : 30- TL Taksi (Malatya): 25- TL Ödenecek Geçici Görev Yolluğu (1+2+3): 151+552+151 = 854-TL Ödenecek Konaklama Gideri (4):600.-TL TOPLAM Ödenecek Tutar 1454-TL

Yurtiçi Seyahat Örnek Hesaplama - detay 1-İkametgah(Ank.)-Terminal(Taksi) : 30-TL Yol Gideri (Ankara-Malatya) : 50-TL Yol Gündeliği : 46-TL Terminal (Mal.)-İkametgah (Taksi) : 25- TL 2-Gündelik(Görev Yeri) : 46 x 12 = 552- TL 3-İkametgah(Mal.)-Terminal(Taksi ) : 25-TL Yol Gideri (Ankara-Malatya : 50-TL Terminal(Ank)-İkametgah(Taksi) : 30- TL 4-Konaklama Gideri 50 x 12 = 600-TL

Yurtdışı Seyahat Yurtdışı Gündelikleri Hesabı

Yurtdışı Seyahat

Yurtdışı Seyahat Vakıf Üniversitelerine ilişkin harcama esasları 9. madde; Projede yurt dışı seyahatlere gündelik ve konaklama bedelleri 6245 sayılı Harcırah Kanunu’na ilişkin Yurtdışı Gündeliklerde Esas Alınacak Cetvele göre hesaplanır: Söz konusu Cetvelin; Yürütücü, Araştırmacı ve Danışmanlar için yılık/kadro derecesi 1-4 olanların sütunundaki tutarlar, Bursiyer ve Yardımcı Personel için aylık/kadro derecesi 5-15 sütunundaki tutarlar dikkate alınarak hesaplama yapılır.

Yurtdışı Seyahat Örnek Hesaplama -1 Gündelik Üniversite personeli araştırmacımız, proje için 15 gün süreyle ABD’ye görevlendirilmiştir. 13 gün konaklayıp günlük 300$ konaklama ücreti ödediğine göre , araştırmacıya projeden ödenecek gündelik ve konaklamayı hesaplayınız? Gündelik İlk 10 gün cetveldeki VI. Sütun değeri %50 artırımlı hesaplanır. 110$ x 1.5 = 165$ 10 gün x 165 $ =1.650,$ Kalan 5 gün artırımsız , 110$ x 5 gün=550,$ olmak üzere toplam 550,$+1.650,$ = 2.200,$ gündelik bulunur.

Yurtdışı Seyahat Örnek Hesaplama -1 (devam) Konaklama İlk 10 gün için ödenir. Faturalandırılması gerekir. Artırımlı olarak hesaplanan (110$ x 1.5 = 165$) gündeliğin %40’ını aşması gerekir ve bu durumda aşan kısmın %70’i ödenir. 165 $ x %40 = 66$ Konaklama (300 $, 66$’ı aştığından) 300$-66$=234$ (aşan kısım) 234$ x %70 =163,80$ olarak hesaplanır. Ancak; konaklama için üst sınır 165$ x %70 = 115.50$ olduğundan; 115.50$ x 10 gün = 1155$ konaklama hesaplanır.

Yurtdışı Seyahat Örnek Hesaplama -2 Konaklama Aynı örnekte konaklama 300$ yerine 50$ /gün olursa; Konaklama 165 $ x %40 = 66$ Konaklama bedeli 50 $, 66$’ı aşmadığından ayrıca konaklama hesaplanmaz, ödeme yapılmaz.

Yurtdışı Seyahat Örnek Hesaplama -3 Yurtdışı gündeliği : 100 $, Konaklama gideri : 80 $ Görevlendirme süresi: 8 gün olan araştırmacımız için; %50 Artırımlı gündelik : 100 $ x 1,5 = 150 $ (ilk on gün ) Artırımlı gündeliğin %40’ı konaklama : 150 $ x %40 = 60 $ %40 ı aşan kısım : 80 $ - 60 $ = 20 $ Belgeli konaklama giderinin, %50 artırımlı gündeliğin %40’ını aşması halinde (ilk on gün) aşan kısmın %70 i ödeneceğinden, 20 $ x %70 = 14 $ (üst sınır 150 x %70= 105$) Ödenecek ek konaklama Gideri : 14 $ x 8 gün = 112 $ olacaktır. Artırımlı Gündelik : 150 $ x (8 gün + 2 gün (yol)) = 1500 $ olacaktır.

Yurtdışı Seyahat http://www.resmigazete.gov.tr Yurtdışı gündelik sorgulaması sonucu, ilgili karar metnine ve her yıl Mart ayında değişen ekli tablolara ulaşabilirsiniz.

Diğer Hususlar 27

Yatırım Teşvik Belgesi ve KDV İstisnası Projede belirtilen cihazlar Yatırım Teşvik Belgesi kapsamında satın alınabilir mi ve KDV istisnası uygulanır mı? 19 Haziran 2012 tarih ve 28328 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan 2012/3305 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı gereğince; Diğer desteklerden yararlanma MADDE 29 - (1) Bu Karar kapsamındaki destek unsurlarından yararlanan yatırım harcamaları, diğer kamu kurum ve kuruluşlarının desteklerinden yararlanamaz. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarının desteklerinden yararlanılan veya yararlanılacak yatırım harcamaları için, bu Karar kapsamındaki desteklerden yararlanmak üzere Bakanlığa müracaat edilemez. Bu madde hükmüne aykırı davranılması halinde, bu Karar kapsamında yararlanılan destekler ilgili mevzuat çerçevesinde geri alınır.

Yatırım Teşvik Belgesi ve KDV İstisnası Projede belirtilen cihazlar Yatırım Teşvik Belgesi kapsamında satın alınabilir mi ve KDV istisnası uygulanır mı? TÜBİTAK destekli projelerde alınacak cihazlar için gerekli ödenek verilmekte; vergi dahil tüm maliyetler eklenmektedir. İlgili BKK gereğince YTB kullanılması uygun olmayacaktır. Ancak; Ekonomi Bakanlığı Teşvik Uygulama Ve Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü’ne konuyla ilgili başvuru yapılarak izin alınması ve TÜBİTAK’tan cihazdaki maliyet değişikliği hususunda onay alınması halinde YTB uygulaması yapılabilir.

Yeminli Mali Müşavir Raporları YMM Denetim raporu nedir? Projeye ilişkin harcamaların ve gider belgelerinin Esaslara, sözleşmeye ve mali mevzuata uygunluğunun denetimine ilişkin TÜBİTAK tarafından belirlenmiş olan formata uygun olarak Yeminli Mali Müşavir tarafından düzenlenen mali rapora, denetim raporu denilmektedir. YMM raporu, TÜBİTAK formatına uygun detaylı bir inceleme yapılmasını gerektirecektir. Raporun hazırlanmasına ilişkin süreç ve sürenin göz önüne alınması, sonuç raporunun tesliminin gecikmemesi açısından önemlidir. Bu nedenle, YMM rapor taleplerinin ilgili birimlere zamanında yapılması gerekmektedir.

Yeminli Mali Müşavir Raporları YMM Denetim Raporu neden istenmektedir? İlgili Harcama Esaslarının 17 Maddesi gereğince YMM denetim raporu alınması zorunludur. Vakıf Üniversiteleri tarafından yürütülen projelerde; gelişme rapor önemlerinde gerçekleşen harcamalar için YMM raporu istenmez. Ancak sonuç raporu ile birlikte projenin tüm harcamaları kapsayacak şekilde TÜBİTAK formatına uygun olarak hazırlanan YMM raporu TÜBİTAK’a sunulur. (01/09/2012 itibariyle)

Yeminli Mali Müşavir Raporları YMM Denetim Raporunda sorgulanacak örnek hususlardan; Yapılan inceleme ve değerlendirmede; mal ve hizmet alım harcamalarına ait belgelerin düzenlenme tarihinin ve seyahat harcamalarında seyahat tarihinin, TÜBİTAK’ça kabul edilen proje başlama tarihinden önce veya proje bitiş tarihinden sonra yapılıp yapılmadığı vurgulanmalıdır. (Proje destek başlama tarihinden önce ve proje destek bitiş tarihinden sonra yapılan mal ve hizmet alımları desteklenmez.) Projede tüm harcamaların, projede ihtiyaç duyulması ve onaylı bütçede yer alması kaydıyla geciktirilmeden yapılması esastır.

TEŞEKKÜRLER gokce.uysal@tubitak.gov.tr 0 (312) 468 53 00 / 2351 adem.polat@tubitak.gov.tr 0 (312) 468 53 00 / 2442