İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
Öğretim Planlaması.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
ARALARINDA ASAL SAYILAR
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ROL OYNAMA.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TEST – 1.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Diferansiyel Denklemler
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Akran destekli öğrenme
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sunum transkripti:

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME

İşbirlikçi Öğrenme Öğrenciler gruplar halinde birlikte çalışırlar. İşbirlikçi öğrenmenin amacı, öğrencilerin akademik başarılarına yardım ederken, sosyal ve insan ilişkileri konularında beceri kazanmalarını sağlamaktır. Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İşbirlikçi Öğrenme Öğrenme grupları oluşturulurken akademik başarı düzeyleri farklı (çok başarılı, başarılı, az başarılı) öğrencilerin bir araya getirilmesine çalışılmalıdır. Mümkün olduğunca farklı kültür, sosyo-ekonomik durum, yetenek ve cinsiyete sahip öğrencilerin bir grup oluşturulması, öğrenicilerin farklılıkları kabul etmesi ve saygı göstermeyi öğrenmesi açısından çok önemlidir. Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İşbirlikçi Öğrenme Bu öğretim metodunda ödüller birey olarak değil, grup olarak kazanılabilmektedir. Bu etkinliklerin tamamı iş birliği yapmayı öğretmek ve takım ruhunu kazandırmak için gerçekleştirilmektedir. Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Adım Adım İşbirlikçi Öğrenme Adımlar Öğretici Davranışı 1. Adım Hedeflerin sunulması Öğretici hedefleri ve öğrenilecek konu bütününü sunar. 2. Adım Bilginin sunulması Öğretici sözlü veya yazılı olarak yeni bilgiyi sunar. 3. Adım Öğrenme grupları oluşturulması Öğretici, öğrenme gruplarının nasıl oluşturulacağını ve nasıl grup çalışması yapılacağını anlatır. 4. Adım Grup çalışmasının yönlendirilmesi ve desteklenmesi Öğrenme gruplarının çalışmaları sırasında öğretici, çalışmaları yönlendirici ve destekleyici yardımda bulunur. 5. Adım Öğrenilen materyalin test edilmesi Öğretici, öğretim materyalinin ne kadar öğrenildiğini test eder veya öğrenme grupları çalışma sonuçlarını sunar. 6. Adım Performansın değerlendirilmesi Öğretici, bireysel ve grup olarak gelinen başarı düzeylerini anlamanın yollarını bulur. Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İşbirlikçi Öğrenme İşbirlikçi öğrenme metodunda öğrenme grupları, işlenecek konu ve gerçekleştirilecek öğrenme etkinliğine göre tasarlanmış iki veya daha fazla sayıda öğrenciden oluşur. Öğrenme grupları genellikle en fazla 6 öğreniciden oluşmaktadır. Grup etkinliğe başlamadan önce öğrenicilerin konu ile ilgili ön bilgiye sahip olmaları, en azından dersin ilk bölümünde konunun öğretici tarafından aktarılması gerekir. Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İşbirlikçi Öğrenme Seçilen uygulanacak etkinliğin öğrenicilerin ilgilerini çekme ve güdüleme özelliklerinin olması gerektiği de unutulmamalıdır. Ayrıca, öğrenicilerin hem bireysel hem de grup olarak değerlendirilmesi gerekir. Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İşbirlikçi Öğrenme Bu metodun bireysel olarak temel aldığı yaklaşım, “düşün-iş birliği yap-paylaş” olarak özetlenebilir. Bu nedenle, bu metodda öğreticinin rolü de değişmektedir. Bilgiyi aktarmaktan daha çok öğretim ortamının düzenlenmesinden ve grup çalışmalarının sağlıklı yürümesinden sorumludur. Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İşbirlikçi Öğrenme İşbirlikçi öğrenme, farklı hedef, süreç ve ödüllendirme yapısı ile öğretim ortamının düzenlenmesinde kullanılan metodlar arasında tektir. İşbirlikçi öğrenme ortamı, öğrenicilerin aktif roller üstlendiği ve hem kendilerinin hem de grup üyelerinin öğrenmelerinden sorumlu oldukları demokratik bir süreçtir. Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İşbirlikçi Öğrenme için Öğrenme Çıktıları Akademik Başarı Farklılıkların Kabullenilmesi Sosyal Beceriler Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Ne Kadar Anladık? İşbirlikçi öğrenmenin özellikleri nelerdir? Bu özellikler diğer öğretim yöntemlerine göre nasıl farklılıklar göstermektedir? İşbirlikçi öğrenmenin 6 adımı nelerdir? İşbirlikçi öğrenmede beklenen öğrenme çıktıları nelerdir? İşbirlikçi öğrenme için en uygun öğretim ortamı nasıl olmalıdır? Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Teorik Destek Demokratik Sınıf Kavramı Gruplar arası İlişkiler Deneyerek Öğrenme Ortaklaşa Davranışların Etkisi Engelli Öğrenciler ile İlişkilerin Etkisi Akademik Başarının Etkisi Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Ne Kadar Anladık? Felsefe ve teorik açıdan işbirlikçi öğrenmenin gelişimine John Dewey ve Gordon Allport ne tür katkılar sağlamıştır? Deneysel öğrenmeye ilişkin düşünceler neden işbirlikçi öğrenme için önemlidir? Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Ne Kadar Anladık? İşbirlikçi öğrenme düşünüldüğünde empirik destek ne derece doğrudur? Araştırmacılar, işbirlikçi öğrenenin hangi etkili yönlerine katılmaktadırlar? Hangilerine katılmamaktadırlar? Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İşbirlikçi Öğrenmenin Planlanması ve Uygulanması Yaklaşımın seçilmesi Öğrenci grupları/Başarı bölümleri Jigsaw Grup Araştırması Yapısal yaklaşım Düşün-Birlikte Çalış-Paylaş Kafa kafaya vermek Uygun içeriğin seçilmesi Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İşbirlikçi Öğrenmenin Planlanması ve Uygulanması Öğrenci gruplarının oluşturulması Materyal geliştirme Öğrencilerin işlemlere ve rollere yönlendirilmesinin planlanması Zaman ve mekan kullanımının planlanması Grup çalışmasına uygun düzenler Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İşbirlikçi Öğrenmenin Planlanması ve Uygulanması İşbirlikçi öğrenmeye dayalı dersin işlenmesi Amaçların ve ön hazırlayıcıların sunulması Sözel bilginin metinde sunulması Çalışma gruplarının oluşturulması Grup çalışmasının desteklenmesi ve yönlendirme Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Jigsaw-Takımları    Ev Takımları (karışık olarak 5 veya 6 kişiden oluşmaktadır) Uzman Takımları (her uzman takımında her bir ev takımından 1 kişi yer almaktadır) Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Düşün-Birlikte Çalış-Paylaş Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Grup Çalışması Düzeni Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Swing Oturma Düzeni Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Ne Kadar Anladık? İşbirliğine dayalı öğretim yönteminin kullanıldığı derslerde en önemli planlama adımları nelerdir? İşbirliğine dayalı öğretim yönteminin kullanıldığı dersler için planlama direk öğretim yönteinin kullanıldığı derslerdeki planlama ile ne yönde farklılık göstermektedir? Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Ne Kadar Anladık? Belirli bir işbirlikçi öğrenme yaklaşımı seçerken hangi faktörler göz önünde bulundurulmalıdır? İşbirlikçi öğrenmenin 6 adımı nedir, ve her bir adımda ne tür öğretmen davranışları gözlenmektedir? Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Ne Kadar Anladık? İşbirlikçi öğrenmede öğretmenin rolü direk öğretimle karşılaştırıldığında ne tür farklılıklar göstermektedir? Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Öğretim Ortamının Yönetimi Geçişlerin yapılandırılması İşbirliğinin öğretilmesi İşlemlerin bağımsızlığı Sosyal beceriler Paylaşma becerileri Katılım becerileri İletişim becerileri Grup becerileri/dinamiği Takım oluşturma Sosyal ve grup becerilerinin öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Değerlendirme Akademik başarının değerlendirilmesi İşbirliğinin değerlendirilmesi İşbirlikçi öğrenmenin notlandırılması İşbirliğinin etkisinin farkına varılması Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Jigsaw için Değerlendirme Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Jigsaw için Değerlendirme Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İşbirliği ve Paylaşma için Rubric Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Ne Kadar Anladık? İşbirlikçi öğrenmede öğretim ortamının önemli özellikleri nelerdir? İşbirlikçi öğrenmede öğrenci başarısı değerlendirilirken hangi faktörler göz önüne alınmalıdır? Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

Ne Kadar Anladık? İşbirlikçi öğrenmede değerlendirme direk öğretime göre ne tür farklılıklar göstermektedir? Grup başarısının değerlendirilmesi neden önemlidir? Özel Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME Arends, R. I. (2000). Learning to Teach (5th Ed.). USA: McGraw-Hill Companies, Inc.