Sonuç Raporu Turizm alanında yabancı dilin gereksinimi 82 kapsamlı röportaj sonucunda hazırlandı, yedi Avrupa ülkesinde uygulandı “SLEST” çalışma grubu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Insan hakları için.
Advertisements

Bu Slayt Sosyal Bilgiler konularını daha iyi öğrenebilmek ve öğretebilmek için hazırlanmıştır Ülkemiz ve Dünya Ünitesi 1. Kazanıma uygun olarak hazırlanmıştır.
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Biliyor musunuz? Dünyadaki insanların % 25’i günde sadece 1 doların altındaki gelirleriyle sefil bir hayat yaşıyorlar.
Avrupa Üniversitelerinde Turizm Bölümü çerçevesinde yabancı dil öğretimi Araştırma sonuçları ‘SLEST’ çalışma grubu tarafından ‘Leonardo-da-Vinci’ projesi.
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
NEDEN ÖĞRENMELİYİZ? *.
Sonuç Raporu Turizm alanında yabancı dilin gereksinimi 355 röportaj sonucunda hazırlandı, yedi Avrupa ülkesinde uygulandı “SLEST” çalışma grubu tarafından.
YAPACAĞINIZ İŞE HAKİM OLUN
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
TOPLUMDA HIZLA YAYILAN ŞİDDETE KARŞI ALINAN ÖNLEMLER
ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Dış İlişkiler Koordinatörlüğü
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
PAZAR RAPORLARI_2013.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Eğitim ve Kültür LEONARDO DA VINCI Hareketlilik AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Eğitim ve Kültür Leonardo da Vinci Adım Adım Hareketlilik.
ERK İSG&İK – –
GÜLOĞLU YAYIN GRUBU.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Davet Metinleri Çevrenizde ek gelir arayan güvenilir tanıdıklarınız var mı..? Çekirgede ki şirketimizde beraber çalışacağımız; yetiştirilmek üzere 3-4.
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
COMENIUS – LEONARDO DA VINCI - GRUNDTVIG PROJELERİ VE GENÇLİK PROGRAMLARI.
Bir yaz günü üçgen tek başına parkta oynuyordu.
1 V İ Z Y O N TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ (TKY) UYGULAMALARINDA ÖNEMLİ VE VAZGEÇİLMEZ BİR KAVRAMDIR. TARİHTE LİDER, KAHRAMAN, BÜYÜK ÖNDER OLARAK ANILAN İNSANLARIN.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
“Erasmus ve Kültürel Etkileşim” Ayşegül Şah BOZDOĞAN İstanbul Üniversitesi Almanca Mütercim Tercümanlık Dönemi Giden Öğrencisi.
Sesli İzleyiniz Bekir, on yedi yaşındaydı. Akranları sokaklarda gezip, eğlenirken; okula giderken; Bekir öylece yatıyordu. Lösemiydi hastalığının ismi.
Erasmus ve Hibeler Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu 29 Kasım 2007 Erasmus Koordinatörler Toplantısı.
ÖLÜMCÜL HASTALIK... Doğan Cüceloğlu'nun eğitimindeki katılımcılarla bir konuşmasından: Doğan Cüceloğlu: - Arkadaşlar, aranızda ölümcül hastalığı olan var.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
TURİZM HUKUKU SÖZLEŞMELERİ
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
ÖĞRENCİLERİN servİste RİSKLERDEN KORUNMASI
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
Avrupa Birliği Ülkeleri
Yurtdışı Eğitim Şartları-Diploma Denkliği
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
Almanya'da Diploma Denklik
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
İletişim zor bir süreç midir?
“ INDICATE” UZUN SÜRELİ SAYISAL KORUMA SAHA ÇALIŞMASI Hakan Koray OZLUK Bahadır AYDINONAT 15 – 16 Ekim 2012 Ankara.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
AVRUPA BİRLİĞİ. BİRLİĞİN GEÇMİŞİ Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu.
seyahat deniz deniz seyahat
seyahat deniz deniz seyahat
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
Global Learning For Mind And Heart 2016/2019 Erasmus + Projeleri K219 Global Learning For Mind And Heart 2016/2019 Hibe Miktarı: Avro.
Kanun Değişiklikleri.
REHBERLİK YÖNETMELİK 2014.
TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2.
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Sonuç Raporu Turizm alanında yabancı dilin gereksinimi 82 kapsamlı röportaj sonucunda hazırlandı, yedi Avrupa ülkesinde uygulandı “SLEST” çalışma grubu tarafından “Leonardo-da-Vinci”-projesi çerçevesinde hazırlandı Das vorliegende Projekt wird finanziert mit Unterstützung der Europäischen Kommission. Die Verantwortung für diese Publikation und die Copyrights liegen ausschließlich bei ihren Autoren. Die Kommission übernimmt keine Verantwortung für eine mögliche Verwendung der vorliegenden Informationen.

Röportajın özeti 1. Hangi alanda çalışıyorsunuz

Büyük fark ile İngilizce ilk yabancı dil (başlıca mesleki amaçlar için) Diğer diller: Ülkeye göre değişiyor. Burada yapılan iş ve komşu ülkeler belirleyici. Genel olarak: ikinci bir yabancı dil otelcilik ve seyahat şirketleri için vazgeçilmez; seyahat acentası için ikinci bir dil önemsiz 2. İşiniz için yabancı dil ne kadar önemli? Bunlar hangi diller ve siz hangi seviyede hakimsiniz?

3. Siz veya sizin konumunuzda birisi hangi durumlarda yabancı dile gerek duyuyor ?  yabancı partnerler ile  yabancı şirket ve kurumlar ile  müşteriler ile İletişime geçmek için

4. Başlıca hangi dil becerilerine gerek duyuyorsunuz? (% olarak )

5. Yeni iş arkadaşlarınızdan dil yeterliliği bekliyormusunuz? Evet ise, hangi seviyede? Cevaplar çok farklıydı (“hayır “ ile “tamamıyla evet” ); yabancı dil ile doğrudan İletişim veya yurtdışında deneyim önemli görüldü. Otel: - İngilizcede seviye iyiden çok iyi’ye kadar (hem konuşmada hem de yazıda artı en az bir tane yabancı dil daha (D/F/İ) iyi seviyede. Seyahat acentası: - iyi bir seviyede anlamak ve iletişim kurmak (İngilizce)- üst konumda olanlar başka dilleri de konuşmalı.

•Cevaplar farklıydı. Eğer bir sertifika isteniyorsa, uluslar arası yeterlilik –mesela üniversiteden- tercih ediliyor. •Genel olarak sertifikalar tercih ediliyor, ama kati olarak talep edilmiyor. Fakat adaylardan önemli alanlardan belirli bir dil seviyesi bekleniyor. 6. İş arkadaşlarınızda resmi bir dil yeterliliği bekliyor musunuz?? Evet ise, bu hangi sertifika olmalı?

7. Dil eğitimi hangi konu alanlarını içermeli? a) Mesleki söz varlığı (sektörel) b) Dil özellikleri c) Farklı olaylar hakkında tartışma becerisi d) Yabancı dilde görgü kuralları hakkında bilgiler e) Pazarlama f) Farklı kültürler hakkında bilgiler

Ankete tabii tutulanların çoğu problemlerle karşılaşmadıklarını belirtti Ama…  Anadili İngilizce olanlarla konuşurken telaffuz  Muhatap hızlı konuşursa sorunlarla karşılaşılıyor  Eğer iki kişi de bir yabancı dilde konuşursa, sohbet daha kolay ve akıcı geçiyor 8. Birinci yabancı dilinizde özellikle hangi zorluklarla karşılaşıyorsunuz?

9. Birinci yabancı dilinizde hangi sorunları yaşıyorsunuz? ( % olarak)

10. İfade edilen problemler İletişim için engel teşkil ediyor mu?  Sadece daha az bilgi olan yabancı dillerde.  Eğer muhatap alınan kişi yeterli derecede İngilizce konuşmuyorsa (!).  Daha yüksek seviyede İletişim sorunları yok gibi (daha çok müşterilerle muhatap olunca sorunlar ortaya çıkıyor).

11. Siz özel olarak iş çevrenizde kültürler arası sorunlarla karşılaştınız mı? Herkes böyle bir sorunla nadiren karşılaştığını, karşılaşsa bile en kısa zamanda kolayca çözdüğünü söyledi ve her yerden önce otelcilikte. Belirtilen bazı sorunlar durumlara mahsustur.

12. Yabancı iş arkadaşlarınızla İletişim sorunlarıyla karşılaştığınız durumları hatırlıyor musunuz? Hemen hemen herkes Hayır! diye cevap verdi.

13. Sizin alanınızda çalışanların yabancı dil seviyesini nasıl tanımlarsınız? Ülkeye göre cevaplar farklıydı: •Fransa: hepsi iyi •Almanya: en az İngilizce (çok) iyi •İtalya: % 80 ortadan alt seviyeye kadar •Polonya, Slovenya, İspanya: genel olarak ortadan üst seviyeye kadar •İngiltere: Burada durum farklı, çünkü İngiltere’de yabancı dillere pek ehemmiyet verilmiyor

14. Gelecekte turizm alanında yeni iş imkanlarının doğacağına inanıyor musunuz? Evet ise, bunlar hangileri?  Gelir Yönetmeliği  Danışman (genel olarak)  Misafir İlişkileri Yönetmeliği  Acil Servis Yönetmeliği  Hasılat Yönetmeliği  Yeni turistik taleplerin yaratılması  İnternet ile ilgili iş imkanları