ERZURUM BÖLGE EĞİTİM ARAŞTIRMA HASTANESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUSAL RENKLİ KODLAR MART 2014 Powerpoint Templates.
Advertisements

HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
MAVİ –PEMBE –BEYAZ KOD UYGULAMASI 2013
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
PEMBE KOD ..
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
Elazığ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
Video için Hızlı Başvuru Kartı Görüntülü arama başlatma 1.Kişinin fotoğrafı üzerine gelin ve kamera düğmesini tıklatın. 2.Kişinin ekranında aramayı kabul.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü (SBSGM)
 Hastane Yönetimi.  İzdihamın önlenmesi ve sağlık personelinin emniyeti için gerekli güvenlik tedbirleri alınır,  Sağlık Bakanlığı ve Emniyet Teşkilatı.
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ
RENKLİ KODLAR.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
Hasta ve Çalışan Güvenliği
Ecz.HİLAL ÖZNUR Uygulama Adı:AKILCI ANTİBİYOTİK KONTROLÜ
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi
MAVİ –PEMBE KOD UYGULAMASI
AMAÇ Çalışanların birimine özel sağlık taramasının periyodik olarak yapılması, Sonuçların hekim tarafından değerlendirilmesi ve çalışana sonuçlar hakkında.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
Hastane acİl kod sİstemlerİ
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
EVDE HASTA BAKIMI.
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
İLKYARDIM GENEL BİLGİLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
.   Kurumuza tedavi olmak için gelen yardıma ihtiyacı olan engelli vatandaşlarımızın tedavi süresince destek ve yardımcı olmak  Yatarak tedavi olan.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
İLK YARDIM.
HOŞGELDİNİZ. İLK YARDIM Nedir? Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın.
Kenan ALTAY Tıbbi teknolog ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ Sağlıkta Ulusal Renkli kodlar ve çalışan hakları ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ.
1. 2  Acil bir olayın bildirilmesinden kesin tedavi verilinceye kadar yerinde  En iyi acil bakımı en kısa zamanda  Güçlü acil servislerin kılavuzluğu.
İLKYARDIM GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ. İlkyardım Nedir? Herhangi bir hastalık veya kaza sonucu sağlığı tehlikeye girmiş olan kişiye, Olay yerinde Sağlık.
Hazırlayan Göknil KONGURTAY
İLK YARDIM TEMEL BİLGİLER
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
ANKARA TREN GARI TERÖR SALDIRISI
İLK YARDIM EĞİTİM MERKEZİ’NE
Özel Körfez Marmara Hastanesi
AFETE HAZIRLIK VE BİLGİ DURUM DEĞERLENDİRMESİ
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ Uyum Eğitimi Hazırlayan Eğitim Komitesi Kontrol Funda BATMAZOĞLU Kalite Koordinatörü Onaylayanlar Doç.Dr. Murat.
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Hasta ve Çalışan Güvenliği. HASTA GÜVENLİĞİ Hasta güvenliği; sağlık hizmeti sunumu sırasında bu hizmetlerden dolayı oluşabilecek zararları önleme eylemleridir.
2017 YILI MAVİ BAYRAK ETKİNLİK DOSYASI.
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
 MAVİ KOD UYGULAMA TALİMATI  1. AMAÇ: Kardiyopulmoner arrest durumundaki bir hastanın hızlı ve güvenli biçimde, eğitimli ve deneyimli personel tarafından,
Sunum transkripti:

ERZURUM BÖLGE EĞİTİM ARAŞTIRMA HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ Sağlıkta Ulusal Renkli Kodlara (URK) İlişkin Yeni Düzenleme! Bilal DEMİR - Kurban ÖZKAN

Sağlıkta Ulusal Renkli Kodlara (URK) İlişkin Yeni Düzenleme! İnsan yaşamının devam ettiği tüm alanlarda olduğu gibi sağlık hizmeti sunulan alanlarda da çeşitli riskler mevcuttur. Bu risklerin önceden tespit edilmesi, gerçekleşmesi durumunda neler yapılması ve risk yönetiminin nasıl sağlanması gerektiğinin belirlenmesi önem arz etmektedir. Acil durumları yönetmek için çeşitli araçlara ihtiyaç duyulmuş bir takım uyarıcı sistemler geliştirilmiştir . Tüm dünyada bu amaçla en yaygın kullanıma sahip olan araçlardan biriside renkli kodlardır.

Renkli kodlar, belirlenmiş olan acil duruma göre • Hastane çalışanlarını haberdar etmekte, • Risk durumunda iletişime olanak tanımakta, • Kısa ve net mesaj vermekte, • Doğru müdahale için zaman kazandırmakta, • Panik oluşmasına engel olmakta, • Acil durumlara hazırlıklı olmayı mümkün kılmakta, • Hasta ve çalışan güvenliğini sağlamaktadır.

kod uygulaması başlatılmıştır. ULUSAL RENKLI KODLAR Ülkemizde Hizmet Kalite Standartları kapsamında 2008 yılında mavi kod, 2009 yılında pembe kod, 2011 yılı Temmuz ayında ise beyaz kodun da hayata geçmesi ile 3 farklı renkli kod uygulaması başlatılmıştır.

ULUSAL RENKLI KODLAR’DA BİR DOKTOR BİR SAĞLIK ÇALIŞANI MUTLAKA ÜÇ ÜÇ ÜÇ DAKİKADA OLAY YERİNE VARMIŞ VE MÜDAHALEYE BAŞLAMIŞ OLMALIDIR.

başlamaları gerekmektedir. Numaralar kodların baş harflerine uygun olarak alfabetik sırayla verilmiştir. Bu nedenle telefon üzerinden Renkli Kod Uygulaması bulunan sağlık kurumları 1 Nisan 2012 tarihine kadar, renkli kodlar için belirlenen numaralara ilişkin gerekli düzenlemeleri yapmalıdır. En geç 1 Nisan 2012 tarihinden itibaren telefon üzerinden Renkli Kod Uygulaması bulunan sağlık kurumlarının belirlenen numaraları yalnızca ilgili renkli kodlar için kullanmaya başlamaları gerekmektedir.

Beyaz kod hastanelerde çalışanlara yönelik şiddeti önlemeyi amaçlayan acil durum yönetim aracıdır. Bu kodla ilgili sağlık çalışanlarına eğitimler verilmekte, beyaz kod uygulamasına yönelik olarak her dönem tatbikat gerçekleştirilmektedir. Olaya maruz kalan çalışanlara ise gerekli destek sağlanmaktadır. Ardından, gerçekleşen olaylara ilişkin kayıtlar kalite yönetim birimlerine teslim edilmekte ve gerekli düzeltici önleyici faaliyetler yapılmaktadır.

BEYAZ KOD UYGULAMA REHBERİ BU REHBER BİRİMİNİZDE YAŞANAN GÜVENLİK İHLALİ DURUMUNDA YAPILACAKLARIN ÖZETİDİR. GÜVENLİK EKİPLERİNİN OLAY YERİNE ULAŞMA SÜRESİ KADAR PEM(hızlı cevap verme) KOD ÇAĞRISI VERMEKTE ÖNEMLİ BİR SORUMLULUKTUR. 1111

İŞLEM BASAMAKLARI Olay anında vakit geçirmeden beyaz kod başlat. Güvenlik ekipleri gelince beyaz kod uygulamasını sonlandır 1-ÇAĞRI ATMA: Olayı gören/ fark eden kişi kendine en yakın hastane telefonundan önce 1111’i arar. Çıkan otomatik operatörün beyaz kod durumu başlatılmıştır uyarısıyla çağrı başlamıştır. 2-ÇAĞRI SONLANDIRMA: Beyaz Kod ekibi olay yerine gelince beyaz kodun başlatıldığı telefondan önce 1111 tuşlanır, daha sonra otomatik operatörün ‘’beyaz kodu sonlandırmak için kare’yi tuşlayın’’ işlem sonlandırılır.

Mavi kod Mavi kod; tüm dünyada aynı acil durum için aynı rengin kullanıldığı tek renkli koddur. Acil tıbbi müdahaleye ihtiyaç duyan hastalar, hasta yakınları ve tüm hastane personeline en kısa sürede müdahale edilmesini sağlayan acil durum yönetim aracıdır. Genellikle oluşturulan bir çağrı sistemi aracılığıyla sağlık çalışanı tarafından verilen kod, belirlenmiş sorumlu personelin, çoğunlukla kardiyak arrest durumundaki hastaya müdahalesini mümkün kılmaktadır.

MAVİ KOD UYGULAMA REHBER BU REHBER BİRİMİNİZDE YAŞANAN BİR KARDİOPULMONER RESÜSTASYON (CPR) DURUMUNDA YAPILACAKLARIN ÖZETİDİR. CPR ’A İLK MÜDAHELE KADAR CPR EKİBİNİN OLAY YERİNE ULAŞMA SÜRESİDE SON DERECE ÖNEMLİ OLDUĞUNDAN MAVİ KOD ( ÇAĞRI ATMA ) ÖNEMLİ BİR SORUMLULUKTUR. 2222

İŞLEM BASAMAKLARI Acil arabasını/çantasını defibrilatör, EKG cihazını olay yerine getirt. Hastanın durumunu tanımla (Bilinci kapalı, Nabzı alınamıyor, Solunum yok, cildi mor.) En yakın sabit telefondan Mavi Kod ekibi pager cihazına çağrı yap. Mavi kod ekibine resüstasyonda yardım et. Mavi kod ekibi olay yerine gelince mavi kod çağrısını iptal et Mavi kod ekibi gelene kadar kardiyak masajla hastaya müdahaleye başla.

1-ÇAĞRI ATMA: Hastanın durumunu tanımlayan kişi kendine en yakın hastane telefonundan önce 2222’yi arar. Çıkan otomatik operatörün mavi kod başlatıldı anonsunu duyunca telefonu kapatır. Örnek: Diyaliz biriminde KARDİOPULMONER RESÜSTASYON(CPR) durumunda durumu tanımlayan kişi önce 2222’yi tuşlar ardından telefonu kapatarak mavi kod ekibinin gelmesini bekler. 2-ÇAĞRI SONLANDIRMA: Mavi Kod ekibi olay yerine gelince mavi kodun başlatıldığı telefondan önce 2222 tuşlanır, daha sonra otomatik operatörün ‘’mavi kodu sonlandırmak için kare’yi tuşlayın’’ yanıtından sonra kare tuşlanarak işlem sonlandırılır. 3-Çağrınıza 3dk’ içinde mavi kod ekibi gelmediyse; Mavi Kod ekibine tekrar çağrı gönderiniz.

Pembe kod Hastanede servislerde tedavi için bulunan bebek veya çocuk hastayı kaçırma girişiminin veya kaçırma durumunun tespit edilmesi halinde uygulanan acil durum yönetim aracıdır. Hastane kendi özgün koşulları çerçevesinde çocuk kaçırılma durumları için bir uyarı sistemi kurmaktadır.

PEMBE KOD UYGULAMA REHBERİ BU REHBER BİRİMİNİZDE YAŞANAN BİR BEBEK KAÇIRMA DURUMUNDA YAPILACAKLARIN ÖZETİDİR. GÜVENLİK EKİPLERİNİN OLAY YERİNE ULAŞMA SÜRESİ KADAR PEM KOD ÇAĞRISI VERMEK DE ÖNEMLİ BİR SORUMLULUKTUR. 3333

İŞLEM BASAMAKLARI Olayı gördüğünde/fark ettiğinde vakit geçirmeden pembe kod başlat. Güvenlik ekipleri gelinceye kadar olay yerinden giriş çıkış yapılabilecek kapıların kapatılmasını sağla. Güvenlik ekipleri gelince pembe kod uygulamasını sonlandır. 1-ÇAĞRI ATMA: Olayı gören/ fark eden kişi kendine en yakın hastane telefonundan önce 3333’ü arar. Çıkan otomatik operatörün ‘’Pembe kod’’ başlatılmıştır anonsunu duyduktan sonra çağrı başlatılmıştır. 2-ÇAĞRI SONLANDIRMA: Pembe Kod ekibi olay yerine gelince pembe kodun başlatıldığı telefondan önce 3333 tuşlanır, daha sonra otomatik operatörün ‘’pembe kodu sonlandırmak için kare’yi tuşlayın’’ çağrı sonlandırılır.

Daha önce mutlaka hastane işleyişini öğrenici çaba göstermişlerdir. 3.DİKKAT: Bebek çalan kişilerin genel profili: Genellikle bebek çalan kişiler bayan olup 15–48 yaşları arasındadır. Şişman görünüşlü ve genellikle normalden kalın giyinmiş, hızlı–telaşlı hareket eden kişilerdir. Ellerinde genellikle bir çanta veya torba vardır. Daha önce mutlaka hastane işleyişini öğrenici çaba göstermişlerdir. Eski bir hastane personeli olabilirler. Sık sık hastane ziyaretleri yapmış olabilir. Hastane personeli ile arkadaşlık kurma gayreti göstermişlerdir. Genellikle sabıkaları yoktur.

ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ Bilal DEMİR - Kurban ÖZKAN