Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
Felsefi Akımlar İdealizm-İdealistlik Realizm-Gerçekçilik
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME YILMAZ TORUN
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
Eğitim Programı Tasarımı S.47-57
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Felsefe, Eğitim ve Beden Eğitimi
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
MERHABA.
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
MERHABA.
Program Geliştirme Notları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
MERHABA.
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Bilgi (Epistemoloji)Felsefesi Bilgiyi genel olarak ele alır ve bilgi ile ilgili problemleri; bilginin kaynağını, doğasını, doğruluğunu, sınırlarını.
Eğitimin Felsefi Temelleri (2) Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
ÜNİTE 3: PROGRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
İTHİLAF HALİNDE ANKARA MAHKEMELERİ YETKİLİDİR.
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Eğitimin Felsefi Temelleri
Betimsel içerik Normatif içerik
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
içerik ögesi agırlıklı program
PROGRAM GELİŞTİRMENİN
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Programdan Sorular.
DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ. DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri.
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27 Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Sunuyu Hazırlayan; MEHMET ŞAH ACAR 2006 Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ , 1-Önce Soruları Tıklayın Yanıtlamaya Çalışın. 2-Verdiğiniz Yanıtların Şıklarını Kenara Yazın. 3-Sonra Yanıtlarınızı Kontrol Ediniz. 4-Yanlış Yanıtları Muhakeme Ediniz. 5-Gösteriyi İzleyin Tekrar Aynı İşlemi Yapınız.

PROĞRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ Felsefe;eğitimcilere,özellikle program geliştirme uzmanlarına okul ve sınıf ortamlarını düzenlemede bir yapı ve taban sağlar. -Okulların “ne için” olduğunu -Hangi konuların değerli olduğunu -Öğrencilerin nasıl öğrendiğini -Hangi yöntem ve tekniklerin kullanılması gerektiğine yardımcı olur. Ayrıca,Eğitimin; -Hedeflerini -içeriğin seçilmesini ve örgütlenmesini -Öğrenme –öğretme sürecini belirlemede yardımcı olur

BAŞLICA FELSEFİ YAKLAŞIMLAR İdealizm(idealistlik):Gerçekçiliği ruhsal sayan öğretidir. -Bilginin kaynağı sezgisel düşüncelerdir -Gerçek bilgi akıl tarafından üretilir -Okul kültürel mirası oluşturan değerler üretmelidir. -İyi,doğru,güzel gibi değerler mutlaktır ve evrenseldir.

Realizm(Gerçekçilik):Bu öğretiye göre; -Var olan her şey gerçektir. - Asıl olan maddedir. -Bilginin kaynağı yaşanan çevredir. -Toplumsal değerleri koruma ve yeni kuşaklara aktarma -Bilgiyi elde etmede deney ve gözlemi kullanır. -Gerçek konular ve bu konularda zihnin ilişkisi esastır.

Pragmatizm(Yararcılık):Bu öğretiye göre; -Deneyimlerle faydalı sonuçları elde etme. -Bireysel özellikler ve öğrenci katılımı önemlidir. -Eğitim yaşama hazırlıktan öte yaşamın kendisidir.

-Özgürlükler temeldir. -Her birey değerli ve özgürdür. Existentializm(Var oluşçuluk): Bu öğretiye göre: -Özgürlükler temeldir. -Her birey değerli ve özgürdür. -Saygı duyulmalıdır.

EĞİTİM FELSEFESİ AKIMLARI Daimicilik(Prennialism): Bu görüşe göre: -Eğitim sağlam karakterli ve doğru insanlar yetiştirmelidir. -Çocuklara maddi ve manevi öğeler birlikte verilmelidir. -Öğretmen öğrencilerin düşünmesine yardımcı olmalıdır. -Eğitim evrensel ve entelektüel olmalıdır. -Eğitim hayatın kopyası değil,ona hazırlıktır. -Üstün zekalı,akıllı bireyleri seçme ve elit kişileri ayırt etmek temel özelliğidir.

Esasicilik(Essentialism): -Konu alanı önemlidir. -Eğitim kültürel mirası aktarmalıdır. -Öğretim sıkı tutulmalı ve disiplinli olmalıdır. -Öğretmen merkezlidir. -Eğitim sürecinin özünü konu alanlarının özümsenmesi oluşturur. -Geleneksel öğretim yöntemi kullanılır. -Temel beceriler ve konular öğretilir. -Zihinsel gelişimi sağlamak ve yetenekli bireyleri eğitmek temel değerdir.

İlerlemecilik(Progressivism) -Öğrenci merkezli eğitim esasına dayanır.Öğretmen rehberlik eder. -Üst düzey zihinsel beceriler geliştirilir. -Eğitim yaşamla iç içe olmalıdır. -Demokratik ve sosyal hayatı geliştirmek temel özelliğidir. -Problem çözme,bilimsel yöntem,proje,gözlem,deney gibi yöntemler kullanılır. -Öğrenciler yarıştırılmamalı,iş birliği içinde birlikte çalışmalıdır.

Yeniden kurmacılık(Reconstructionism): Eğitim hedefi; -Toplumda gerçek demokrasiyi sağlamak. -Toplumun yeniden yapılanmasında eğitim önemlidir. -Demokratik eğitim ilkelerinin okulda yaşatılması esastır.