Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Hafta 9 – BİÇİMSEL İLETİŞİM Bölüm 2 : Biçimsel İletişim Türleri
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Bilgi Yönetimi Ve Yüksek Öğrenim Kurumlarında Kurumsal Açık Erişim Knowledge Management And Institutional Open Access In Higher Learning Institutions Yrd.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
İSİG Politikası ve Güvenlik Kültürü
 Ülgen & Mirze 2004.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Kütüphaneciliğin Destanı Ekim 2004, Ankara Y.T. Bilgi Yönetiminin Kavramsal Tanımı ve Uygulama Alanları Yaşar Tonta H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Performans Değerlendirme
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
Örgütsel bilgi kullanımı
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
Bilgi Yönetimi Tanımı, Kapsamı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Kariyer Yönetimi Araçları
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
Örgütsel Kariyer Planlaması
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.

GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
KARİYER GELİŞTİRME.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
GC_WEP İLKELERİNE BAKIŞ
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
SİCİL PERFORMANS.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı BİLGİ YÖNETİMİ NEDEN GEREKLİDİR? Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Süfeybe ARSLANTAŞ

BAŞLIKLAR Bilgi Yönetimi Nedir? Bilgi Yönetiminin Amaçları Nelerdir? Klasik Bakış Açısı ile Bilgi Yönetimi Bilgi Ekolojisi Perspektifinden Bilgi Yönetimi Bilgi Yönetiminin İlkeleri Bilgi Yönetimi Süreci Bilgi Profesyoneli Türkiye’deki Üniversitelerde Bilgi Yönetimi

BİLGİ YÖNETİMİ NEDİR ? Eğitim, öğretim ve çeşitli şartlarla edindiğiniz deneyimlerinizin gündelik hayatınız ya da iş hayatınızda kayıtlı ya da kayıtsız her türlü bilgi kaynağının belirlenmesi, tanımlanması, yönetilmesi ve çeşitli çevrelerle paylaşılması işlemlerinin tamamını kapsayan belirli organizasyon yapısına göre uygulayan yönetim bilimidir.

Diğer Bir Tanıma Göre ; bir işletmenin, amaçları doğrultusunda değerini artırmak, rakipleri ile olan gelişim farkını kapamak veya rekabete uyum sağlamak için dışarıdan ya da içeriden her türlü bilgi kaynağını kurumun faaliyetleri ile bütünleştirerek toplaması, düzenlemesi, çalışanların her birine ulaştırması, dolayısıyla kişisel ve kurumsal verimliliğe katkı sağlamasıdır.

Bilgi Yönetiminin Amaçları Bilgi yönetiminin en önemli amacı, örgütte var olan kayıtlı ya da potansiyel bilgi kaynaklarını ortaya çıkarmak ve iş süreçlerine dahil etmektir. diğer bir amacı ise, çalışanların var olan enformasyona erişimini mümkün kılarak enformasyon kaynaklarından yeni bilgilerin üretilmesini sağlamaktır.

Gülten EREN GÜMÜŞTEKİN'in 2004 yılında yayımlanan 'Bilgi Yönetiminin Stratejik Önemi' makalesine göre bilgi yönetiminin temel amaçları şunlardır ;

Öğrenme eğrisini hızlandırmak Daha hızlı bir iyileştirme sağlamak Örgütsel kararlarda ulaşılabilir bilginin kullanımını sağlamak Toplumsal kültür ve özendiricileri ile bilginin büyümesini kolaylaştırmak

Klasik Bakış Açısı ile Bilgi Yönetimi Yeni teknoloji her sorunu çözer. Bilginin artışı hızlı ve fazlalığı ile ilgili sorunlar, veriler otomatik olarak yönetildiğinde azalarak yok olur.

Bilgi Ekolojisi Perspektifinden Bilgi Y. bilgi sistemi ya da bilgi aktaran olduğu bilgi çevresi yönetilirken ; bilgi stratejileri, bilgi politikaları, bilgi davranışları, gerekli/uygun destek elemanları ihtiyaçlar göz önünde bulundurulur.

Bilgi Yönetimi İlkeleri Bir örgüt, bilgi yönetimi ile ilgili olarak temel ilkeler kararlaştırıldıktan sonra ayrıntılı yaklaşımları ve planları bu ilkelere göre oluşturabilir.

Etkili bilgi yönetimi, insan ve teknolojinin ortak çözümlerini gerektirir. Bilgi yönetimi, bilgi takımları, çalışanları ve yöneticileri gerektirir. Bilgi yönetimi, bilgi iş süreçlerinin iyileştirilmesi anlamına gelir.

Bilgi yönetimi, modellerden ve hiyerarşik yapıdan çok, bilgi haritalarından ve bilgi piyasalarından yararlanır. Bilgi yönetimi uzun bir süreçtir. Sadece bilginin farkında olmak ve bilgiye ulaşmak yeterli değildir.

Bilgi Yönetimi Süreci Gerekli bilginin belirlenmesi Erişilebilir bilginin tespit edilmesi Bilgi uçurumunun belirlenmesi Bilgi geliştirme Bilgi edinimi Bilgi kanalı oluşturma Bilgi paylaşımının sağlanması Bilgiden yararlanma ve yararlanılan bilgiyi değerlendirme süreçlerinden oluşur

Bilgi Profesyoneli Bilgi profesyonelleri bilgi yönetiminin olduğu çeşitli ortamlarda görev yaparlar. Geniş anlamda bilgi profesyoneli, sorumlu olduğu işle bağlantılı bilgileri en doğru ve en uygun biçimde kullanabilen profesyonellerdir.

Dar anlamda bilgi profesyoneli ise; kayıt altına alınmış her türlü bilginin sağlanması, düzenlenmesi, erişimi, yeniden biçimlendirilmesi, iletilmesi ve korunması hususunda gerekli hizmetleri oluşturma, yürütme, yönlendirme ve geliştirme bilgi, beceri ve tekniğine sahip bireylerdir.

Türkiye’deki Üniversitelerde B.Y Çok eski bir sistem olmamakla birlikte üniversitelerin kütüphanecilik bölümleri yeniden yapılandırıldı. Ders programları gözden geçirilerek 1990’ların başında kütüphanecilik bölümü adıyla üç ayrı ana bilim dalı (kütüphanecilik, arşivcilik ve dokümantasyon-enformasyon) olarak örgütlenen bölümler, 2002 yılından itibaren “Bilgi ve Belge Yönetimi” adıyla yeniden ortak bir çatı altında toplandı ve ana bilim dalları kaldırıldı.

SONUÇ; Bilginin var olması onun kullanımını etkili kılmaz. Bilgiden istenilen düzeyde yarar sağlamak için, bilginin bir yönetim süreci olarak değerlendirilmesi ve ele alınması gerekir.

KAYNAKLAR Wikipedia Aksaray Üniversitesi Yrd. Doç. Dr. Yavuz Demirel , ve Öğr. Görevlisi Zeliha Seçkin’in “Bilgi Yönetimi Üzerinde Etkili Olan Faktörler” üzerine yazılan makalesi