HÜKÜMETİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI: ÖZELLİKLE AMERİKAN GELİR İDARESİ Bob KalDer tarafından desteklenmiştir. Ankara, 03 Nisan 2006 Telif.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
Advertisements

AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ’NDE E-DEVLET UYGULAMALARI
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
Kurumlar toplumu önemser
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
Uluslararası İş Etiği.
Örgütsel Güven ve Adalet
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
30 Ekim-2 Kasım 2014 ANTALYA, TÜRKIYE
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
Parker üretkenliği ve verimliliği artırmak için müşterileriyle iş birliği yapar.
Arş. Gör. Cevdet KIZIL Kadir Has Üniversitesi 21/02/2005
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Yönetim, Yönetişim ve Liderlik Management, Governance, Leadership
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
Hoş geldiniz  Üniversitemiz  İÇ DENETİM BİRİMİ’mizin tanıtım toplantısına,  Hoş geldiniz.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
İSİG Politikası ve Güvenlik Kültürü
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
YÖNETİCİLERİN ÇALIŞANLARI MOTİVE ETME BECERİSİ
Dünyada Devekuşu Üretimi ve Ticareti Akademi Teknoloji Üretim Danışmanlığı Ekim 2004 ÜRGÜP Hakan YILDIZ Hakan YILDIZ.
Projenin sonlandırılması
KALICI BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI İyi’den Mükemmel Şirkete Jim Collins
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Türkiye’de Metal Sektöründe İş Sağlığı ve Güvenliği İçin Etkin ve Güvenilir Kaynakların Kullanımı Hollanda Hükümeti Matra Fonu tarafından desteklenmektedir.
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
Sunanın Adı | Şirket Adı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE PROGRAMI.
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
MÜKEMMELLİĞE DOĞRU TÜRKİYE İsrafın Önlenmesinde Durum Tesbiti ve Çözüm Önerisi: 80/20 Prensibi ve 6 Sigma Yönetim Sistemi Prof. Dr. Aziz Akgül Türkiye.
 Fikir  Girişimcilik  Yatırım almak  Fikirden Girişime  Misyon, takım, liderlik  Internette Markalaşmak ?  İş Modelleme Zamanı  Planlama ve Analiz.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

HÜKÜMETİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI: ÖZELLİKLE AMERİKAN GELİR İDARESİ Bob KalDer tarafından desteklenmiştir. Ankara, 03 Nisan 2006 Telif Hakkı © 2006 by The Public Strategies Group, Inc. (Bob Stone’un izniyle yayınlanmıştır)

Yeniden Yapılandırmanın Başlangıcı Clinton 1992 seçimlerinde aşağıdakileri yapacağını vaad etti, ’deki kaliteli iş hayatına geçiş, ’deki mükemmelliğin arayışı, ’lerin ortasında izole edilmiş hükümet çabaları, ’lerin sonunda Yeni Zelanda, Avustralya, Birleşik Krallıkta yapılan geniş reform, hükümetin yeniden yapılandırılması.

Nelerin Değişime İhtiyacı Var •Çılgın düzenlemeler, •İmkansız tedarik, •İşe uygun olanı alamaz, teşvik edemez ya da işten çıkaramazsınız, •Washington en iyisini bilir.

Hükümet Nasıl Değiştirilecek 1.Tekrar tekrar söylediğiniz basit yücelten bir mesajınız olsun, 2.İstediklerinizi yapan insanları bulun ve ödüllendirin, 3.Hile ve suiistimal ile bir dakikanızı boşa harcamayın.

Ulusal Performans Denetimi Clinton ve Gore daha iyi çalışarak ve maliyetleri düşürerek devlete olan güvenin tekrar sağlanması için reform yaptılar.. Müşteriyi ilk sıraya koyun.. Çalışanları sonuç almak için yetkilendirin.. Kırtasiyeciliği bitirin.

Ulusal Performans Denetimi 1.Evre:Rapor - 6 aylık sonuçlar - Beyaz Saray’da görevli 300 memur, bunun yanında her birimde takımlar. - Başkana tavsiye gitti, çalışan azaltılarak 108 milyar dolar tasarruf yapıldı. - Başkan her şeyi onayladı.

UPD 2.Evre : insanın coşkularını artırın, teşvik edin “İstediklerinizi yapan insanları bulun ve ödüllendirin” •Çekiç ödülleri bize ödüllendirilecek insan bulmamıza yardımcı oldu. •Pek çok iç ve dış şöhretler yarattı. •Yeni buluşları ve mucitleri korumak için sık sık müdahale etti.

İstediklerimizi Yapan İnsanlar •Amerika Gümrükleri Miami’de şaşırtıcı sonuçlar aldılar: - Artan uyum - Bekleme sıraları yok oldu - İthalatçılar mutlu •Lynn Gordon’ un “Uyum Modeli” - Müşterilerin çoğunu dürüst olarak düşünün - Uyum gösterenlere yardım edin - Göstermeyenlerin peşine düşün •Bu modeli bütün düzenleyici ve uygulayıcı dairelere yaymaya çalıştık.

İş Hayatına Uyum Modelini Gösterin •Gümrükler •OSHA ( Çalışanların Güvenliği) Maine 200 •Missouri’deki ilaç ve yiyecek idaresi •Çevre koruma dairesinin 33/50 programı İş dünyasının tepkisi: IRS..... ! IRS.... ! IRS.... !

1994 yılında IRS •Amerika’da ki herhangi bir kurum içinde en fazla müşteri, en az müşteri memnuniyeti •Hükümette çalışan en mutsuz çalışanlar •Müşteri kavramı yerine, vergi kaçakçılarını algılamak •Uzun zaman vergi avukatlığının zirve meslek olma geleneği •“Dünyanın en iyi vergi toplayanı”

İlk Basamaklar •Müşteri Hizmetleri Görev Ekibi •Başarılı iş liderlerini işe alın •Mükelleflerin ayak sesleri ile buluşma (IRS...IRS...IRS insanları) •Problem çözme günleri •En uygun telefon saatleri Bu arada, kongre görüşmelerinde vatandaşları reform isteme konusunda hareketlendirdi.

Rossotti’nin* IRS için yeni misyonu •“Amerika’nın vergi mükelleflerine en kaliteli hizmeti - vergi sorumluluklarını yerine getirmelerine ve anlamalarına yardımcı olarak - vergi kanunlarını hepsine adil ve doğru olarak uygulayarak Sağlayın.” Not: Zor kullanma ve vergi toplama konularında çok fazla yoğunlaşmayın. * Önceki IRS Başkanı

Rehber İlkeler •Sorunları vergi mükelleflerinin bakış açısından anlayın ve çözün. •Yöneticilerin hesap verebilir olmalarını sağlayın. •Performans denge ölçüleri kullanın. •Açık ve dürüst iletişimi teşvik edin. •Doğruluk üzerinde ısrar edin.

Hedefler •Her bir vergi mükellefine hizmet edin. •Bütün vergi mükelleflerine hizmet edin. •Kaliteli bir iş çevresi aracılığı ile verimlilik.

Vergi Mükellefleri Müşteri mi? •“Vergi ödemekten kaçınanlar için işleri daha kolay hale getirin.” •“Mükellefler mümkün olan en düşük vergiyi ödemeyen düşmanlardır.” •“Daha ılımlı, nazik bir IRS olabiliriz yada vergi toplamada etkili bir IRS, fakat ikisi birden değil.

Dönüşüm için İki Büyük İddia •Dürüst mükellefleri, IRS ' in kendi yanlarında olduğuna inandırın. •IRS çalışanlarına, vergi mükelleflerinin çoğunun düşman olmadıklarına inandırın.

IRS’in Dönüşümü “Vergi mükelleflerine en kaliteli hizmeti mükelleflere vergi sorumluluklarını tanıma ve anlamalarına yardımcı olarak, vergi kanunlarını hepsine doğru olarak uygulayarak sağlayın Rehber ilkelerHedefler İş hayatı uygulamaları yenilendi Mükellef Grupları örgütlendi Dengeli Performans Ölçüleri Yeni Teknoloji Değişim Kaldıracı

Eski Örgüt Yapısı •İş uzmanları tarafından organize edilmiştir. •IRS’e mükelleflerin farklı ihtiyaçlarını karşılamasına izin vermiyordu. •Açık olmayan hesap verebilirlik yarattı.

Ücret ve Yatırım Geliri Küçük isletmeci ve Serbest Meslek Büyük ve Orta ölçekli isletmeler Vergiden muaf ve kamu kurumu Mükellef90 milyon40 milyon180,0002 milyon Mükellef başına ortalama vergi borcu 3000 $17,000 $2 milyon $40,000 $ Mükellefin IRS ile yıllık teması B.namesini kendi düzenleyen 60%20%00 IRS çalışanı21,00039,0009,0003,000 Mükelleflerin Özellikleri

Yeni Örgüt Yapısı Başkan LMSB etc Başkan SB/SE Mük. Eğt. Ve İltş. Mükellef Acct Svcs Uyum Başkan TxEx/GovEnt etc Başkan W&I etc Diğer Beşli

Yeniden Yapılandırmanın Temel Faydaları •Açık hesap verilebilirlik. •Mükelleflerle yakın ilişki. •Uzmanlaşma sayesinde gelişmiş yetkinlik.

Yeni İş Uygulamaları •Beyanname verme öncesi eğitim ve işbirliği vurgusu •E-Hizmetlerin yaygınlaştırılması •Aktif uyum davranışları •Gelişmiş koordinasyon ve 3.kişilerin bilgilerinin kullanımı •Tek irtibat noktası •Ombudsman --ve daha diğerleri

Bilişim Teknolojisi •Elektronik ortamın sağlanması •Teknik altyapının güvenliği ve gizliliği •Analitik veri depoları •Veri bütünleşmesi •Gelişmiş bilgi alışverişi  Olağanüstü zor bir görev, tamamlanmaya engebeli bir yol, henüz yapılmamış.

Ölçüm Sonuçları “ Ölçtüğünüz şey elde ettiğiniz şeydir.” 1998 yasası: IRS ölçülerini değiştirmelidir: Ayrıntılı olarak vergi yönetimi sorumlulukları ile müşteri hizmetlerini dengelemek.

Dengeli Puan Tablosu •Gelire dayanan geleneksel vergiler •Yeni vergilerin dayandığı ilkeler –Müşteri tatmini –Çalışan tatmini –İşletme sonuçları --eşit parçalar halinde

Denge önemlidir. Müşteri tatmini • Belirli işlemlerde • Mükellefin algısı ve IRS’in beklentisi ? Çalışan Tatmini • Genel tatmin seviyesi? İşletme Sonuçları • Yönetimin hissedilen etkinliği? •Doğru çalışma ortamını sağlıyor muyuz? • Kalite •Uygun vergi toplanıyor mu? •Müşteri hizmetleri kalitesi ? • Nicelik/miktar •İyi yönetiyor muyuz ?

Ölçümler-LMSB ÖlçülenFY01FY02FY03FY04HedefFY04FiiliDurum % Çalışan Tatmini Yeşil % Müşteri Tatmini Sarı % Kalite Yeşil

Değişim neden çok ZOR?

Super Bowl* Engeli “ Biz geçen yıl SUPER BOWL’ u kazandık. Niçin bize değişmemiz gerektiğini söylüyorsunuz ???” --Naval Deniz Sistemleri Command Yöneticisi ? *super Bowl: Amerikan Ulusal Futbol Ligi Şampiyonası

Super Bowl Engeli Son Kazananlar  2004: New England—98-99 Denver’dan sonra ilk tekrarlayan takım.  2003: Tampa Bay 9’a 7 skor elde etti.  2002: New England 9’a 7 skor elde etti.  2001: Baltimore 10’a 6 skor elde etti  2000: St Louis 10’a 6 skor elde etti. Kazananlar rahatlayamaz: Kazananlardan sadece 39’undan 8’i aynı başarıyı tekrarladı.

Super Bowl Engelinin Üstesinden Gelmek Geçmiş başarıları kabul etmek ve onur duymak

Davranış Kuralları Örgütler varlıklarını devam ettirmek için kurallar geliştirirler. Eğer kurallara uyulmazsa, örgüt yok olur. Örgütler kuralları tıpatıp takip ettiğinde,IRS de olduğu gibi, varolan duruma uyum sağlarlar.

Bazı IRS Kuralları  Temsilci olarak vergi avukatı olması  Mükelleflerle konuşmayan yöneticiler  Gelirin tek amaç olması  Kapalı ofis kapıları  Komuta zinciri ile iletişim  Dışarıda bizi dolandıran mükellefler

Eğer birisi örgütün kurallarına karşı gelirse… SONUÇ NORMAL OLUR … VEYA

“ Eğer daima yapman gerekeni yaparsan, Daima istediğini elde edersin.” --Kalite Hareketinden bir vecize

Rossotti Niçin Başardı •Yetenekli bir iş hayatı lideridir. •Görev ve amaçları geniş çapta kabul görmüştür. •İstediği ve koyduğu ilgi çekici kuralları ile şahsen davranışı biçimlendirdi. •İlk olarak örgüt planını doğru olarak ortaya koydu. •Dışarıdan getirilmiş birkaç kişi dışında, çoğunlukla dönüşümü sağlamak için IRS içinden gelen reform liderlerini kullandı. •Sendikalar, muhasebeciler, küçük şirket temsilcileri ve Kongre ile ortak çalıştı. •Tüm düzeylerde, dengeli iş tablosuna bağlı kalındı.

İlave Okumalar •Çok Fazla Mutsuz Beyannameler(Charles Rossotti, Amazon.com) •IRS’teki Hizmetlerin Yeniden Yapılandırılması (Al Gore and Robert Rubin) online ( •Bir Devlet Memurunun İtirafları: Amerikan İdari ve Askeri Sistemini Değiştirirken Alınan Dersler(Bob Stone— Amazon.com)

UDP 3.Evre: Devlet Sürekli Değişiyor Çözücü Stratejiler  Amerikalılar üzerinde büyük etkisi olan 32 şube üzerine yoğunlaşmak  Dengeli puan tablosu ile birlikte yönetmek: Müşteri tatmini,Çalışan, tatmini,İşletme sonuçları  E-Devleti Genişletmek: devleti Amazon.com’un kitap satışlarını değiştirdiği gibi değiştirmek

Bazı İşlemsel Sonuçlar  riskli işyerinde yaralanmalar %20 oranında azaldı.  Ekonomik olarak tekrar kullanım için yüzlerce kullanılmış alan yenilendi.   IRS’in genel dönüşümü

UDP’nin Yaptığı Yanlışlar  Eğitim,işbirliği ve birikim konularında yeterince çalışmamak  Büyük merkezleri ve bazı bölümleri kapatmamak  Personel sisteminde reform yapmamak (fakat biz başlamasına yardım ettik)  Bazı önemli problemleri düzeltmemek

Bush Niçin Başardı (Nerede doğru yaptı) •Bazen ideoloji yeniden yapılanmayı pekiştirir.(örnek, FDA, OSHA, EPA, BLM) •Göreve yetenekli liderler getirdi. (örnek, Powell) •Geçmiş başarılar üzerine inşa etti. (örnek, elektronik devlet)

Bush Niye Başarısız Oldu? (O nerede hata yaptı?) •MBA Başkanı: Tamamen dışarıda kaldı. •Normalden daha fazla liyakatsizler ve ideologlar. •Beyaz Saray’da reform için kaçık fanatikler yoktu. •Reform liderliğinden OMB sorumlu idi. •Yıkıcı bütçe kesintileri. (örnek, FEMA, Gazi Bakım Evi ve Ülke Güvenliği!!)

Devletlerin en çok ihtiyaç duyduğu şey : Daha İyi Yöneticiler !

Stone’un Evrensel Doğruları Kültürlerde başvurulan dört fikir •İşçiler işi, yöneticiler veya politikacılardan daha iyi bilirler. •Müşteriler kendileri için iyi olanı herkesten iyi bilirler. •İnsanlar kimsenin hayal edemeyeceği kadar şey bilir. •Hızlı hareket et.

Teşekkűr Ederim !