İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Advertisements

HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
HEMŞİRELERİN HASTA HAKLARI KONUSUNDA BİLGİ DÜZEYİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE BİR ÖRNEK UYGULAMA Mahperi KAVAK.
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
T. C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLKOĞRETİM OKULLARINDA OLUSTURULAN OKUL KULTURU İLE OKULLARIN ETKiLİLİĞİ ARASINDAKİ İLİSKİ (Erzurum.
OKUL MÜDÜRLERİNİN TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ YETERLİLİKLERİ VE TEKNOLOJİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ KÖKSAL BANOĞLU.
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları ile Öğretmen Öz Yeterliliği ve Kolektif Öğretmen Yeterliliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Temel.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
ÖĞRETMENLERİN STRES DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Yrd.Doç. Dr. Celalettin R. ÇELEBİ & Yrd. Doç. Dr. Yücel GELİŞLİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Neden İki Faktörlü Anova Yapıyoruz?
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Araştırma Nedir? Araştırma Türleri
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Performans Değerlendirme
Kongrede Sunulan Bildirilerin Kaderi Nedir?
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Cüneyt TÜYBEK & Ümit S. TAŞKESEN
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Ayşe Özkaraman, Nihal Orlu, Öznur Usta Yeşilbalkan, Ayfer Karadakovan
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Anket ve Likert Ölçekler
Sunum transkripti:

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı YÜKSEK LİSANS TEZİ Eskişehir Ağustos, 2009

PROBLEM CÜMLESİ İlköğretim okulu müdürlerinin vizyoner liderlik özellikleri ile öğretmenlerin örgütsel adanmaları arasında bir ilişki var mıdır?

1.İlköğretim okulu müdürleri, öğretmenlerin algılarına göre vizyoner liderlik özelliklerine hangi düzeyde sahiptir? 2.Öğretmenlerin algılarına göre, ilköğretim okulu müdürlerinin vizyoner liderlik özelliklerine sahip olma düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel adanması arasında anlamlı düzeyde bir ilişki var mıdır?

3.İlköğretim okulu müdürlerinin vizyoner liderlik özelliklerine sahip olma düzeyine ilişkin, öğretmen görüşleri arasında, a)Cinsiyet b)Yaş c)Branş d)Mesleki kıdem e)Çalıştıkları okuldaki hizmet süresi, değişkenine göre anlamlı düzeyde bir farklılık var mıdır?

4.Öğretmenlerin görüşlerine göre, öğretmenlerin örgütsel adanma düzeyleri arasında, a)Cinsiyet b)Yaş c)Branş d)Mesleki Kıdem e)Çalıştıkları okuldaki hizmet süresi ,değişkenine göre anlamlı düzeyde bir farklılık var mıdır?

ARAŞTIRMANIN AMACI Araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında çalışan okul müdürlerinin vizyoner liderlik özelliklerine sahip olma düzeyi ile, vizyoner liderliğin öğretmenin örgütsel adanmışlığı ile arasındaki ilişkinin ilköğretim öğretmenlerinin görüşleri alınarak incelenmesidir.

ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ Bu araştırma ile elde edilecek sonuçlar aşağıdaki yönlerden önem taşımaktadır. 1.Vizyoner liderlik ile ilgili, okul müdürlerinin ve öğretmenlerin bir farkındalık geliştirmesi ve vizyonun okul için öneminin farkına varmalarının sağlanması, 2.Okullarda ortak bir vizyon geliştirilmesi ve amaç birliğinin sağlanmasının örgütsel adanma üzerindeki rolünü ortaya konması, 3.Eğitim Bilimleri alanında sınırlı sayıda çalışma yapılan vizyoner liderlikle ilgili araştırmalara bir katkı getirmesi açısından bu çalışma önemlidir.

SAYILTILAR 1. Öğretmenlerin anketteki sorulara verdikleri cevaplar içten ve doğrudur. 2. Araştırmada kullanılan araç ve teknikler, geçerli, güvenilir ve araştırmanın amacına uygundur.

SINIRLILIKLAR 1. Araştırma, 2008-2009 Eğitim –Öğretim yılında Eskişehir ili sınırlarında resmi ilköğretim okullarında görev yapan ilköğretim öğretmenlerinin görüşleri ile sınırlıdır. 2. Araştırmada elde edilen veriler, araştırmada kullanılan veri toplama aracı ile sınırlıdır.

Araştırma Modeli Bu araştırmada, tarama modellerinden tekil ve ilişkisel tarama modelleri kullanılmıştır. Tarama modelleri, geçmişte ya da halen var olan bir durumu var olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan araştırma yaklaşımlarıdır.

Evren Araştırmanın evrenini, 2008-2009 öğretim yılında Eskişehir il merkezindeki 122 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 3061 ilköğretim öğretmeni oluşturmaktadır.

ÖRNEKLEM Araştırmanın örneklemini, 2008- 2009 eğitim öğretim yılında Eskişehir ilindeki ilköğretim okullarından rassal örneklem yoluyla seçilen ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır.

Verilerin Toplanması Araştırmanın belirlenen amacına ulaşması için gerekli olan veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, “Vizyoner Liderlik Yeterlikleri Anketi” ve “Okula Adanma Ölçeği” olmak üzere üç bölümden oluşan bir veri toplama aracı ile toplanmıştır.

BULGULAR Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular Araştırmanın birinci alt problemi, “İlköğretim okulu müdürleri, öğretmenlerin algılarına göre vizyoner liderlik özelliklerine hangi düzeyde sahiptir?” şeklinde düzenlenmiştir. Elde edilen sonuca göre okul müdürlerinin vizyoner liderliklerinin orta düzeyde olduğu söylenebilir.

İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular Araştırmanın ikinci alt problemi, “öğretmenlerin algılarına göre, İlköğretim okulu müdürlerinin vizyoner liderlik özelliklerine sahip olma düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel adanması arasında anlamlı düzeyde bir ilişki var mıdır?” şeklinde düzenlenmiştir. İlişki korelasyon analizine göre belirlenmiştir, elde edilen sonuca göre okul müdürlerinin vizyoner liderlik özelliklerine sahip olma düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel adanması arasında anlamlı bir ilişki yoktur.

Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular Araştırmanın üçüncü alt problemi, “ ilköğretim okulu öğretmenlerinin kendi okul müdürlerinin vizyoner liderlik özelliklerine sahip olmasına ilişkin görüşleri, onların; a)Cinsiyetlerine b)Yaşlarına c)Branşlarına d)Mesleki kıdemlerine e)Çalıştıkları okuldaki hizmet sürelerine göre anlamlı bir farklılık var mıdır?” şeklinde düzenlenmiştir.

Yapılan t-testi sonucuna göre erkek öğretmenlerin okul müdürlerini kadın öğretmenlere göre daha çok vizyoner lider olarak algıladıkları söylenebilir. Yaş Değişkeni ve Okul Müdürlerinin Vizyoner Liderliklerine İlişkin Varyans Analizi Sonuçlarına göre öğretmenlerin yaşlarına göre okul müdürlerinin vizyoner liderlik özelliklerine ilişkin görüşleri değişmemektedir.

Öğretmenlerin Branşlarına Göre Okul Müdürlerinin Vizyoner Liderlik Özelliklerine Sahip Olmalarına İlişkin Görüşlerinin Aritmetik Ortalamalarının Karşılaştırılması öğretmenlerin branşlarına göre okul müdürlerinin vizyoner liderlik özelliklerine ilişkin görüşleri değişmemektedir.

Öğretmenlerin Mesleki Kıdemlerine Göre Okul Müdürlerinin Vizyoner Liderlik Özelliklerine Sahip Olmalarına İlişkin Görüşlerinin varyans analizi sonuçlarına göre öğretmenlerin mesleki kıdemlerine göre okul müdürlerinin vizyoner liderlik özelliklerine ilişkin görüşleri değişmemektedir.

Öğretmenlerin Çalıştıkları Okuldaki Hizmet Sürelerine Göre Okul Müdürlerinin Vizyoner Liderlik Özelliklerine Sahip Olmalarına İlişkin Görüşlerinin Ortalamalarının Tek Yönlü Varyans Analizi Sonuçları öğretmenlerin çalıştıkları okuldaki görev süresine göre okul müdürlerinin vizyoner liderlik özelliklerine sahip olmalarına ilişkin görüşleri değişmemektedir.

Dördüncü Alt Problemine İlişkin Bulgular Araştırmanın dördüncü alt problemi, “ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin örgütsel adanmalarına ilişkin görüşleri onların ; a)Cinsiyetlerine b)Yaşlarına c)Branşlarına d)Mesleki Kıdemlerine e)Çalıştıkları okuldaki hizmet sürelerine göre, anlamlı farklılık göstermekte midir?” şeklinde düzenlenmiştir.

Öğretmenlerin Cinsiyetlerine göre Okula Adanmalarına İlişkin Görüşlerinin Aritmetik Ortalamalarının Karşılaştırılması sonucu kadın ve erkek öğretmenlerin örgütsel adanma düzeyleri birbirine benzerdir. Öğretmenlerin Yaşlarına Göre Örgütsel Adanmalarına İlişkin Görüşlerinin Ortalamalarının Tek Yönlü Varyans Analizi Sonuçlarına göre öğretmenlerin yaşlarına göre örgütsel adanmaları değişmemektedir.

Öğretmenlerin Branşlarına Göre Örgütsel Adanmalarına İlişkin Görüşlerinin Aritmetik Ortalamalarının Karşılaştırılması (t- testi) sonucu öğretmenlerin branşlarına göre örgütsel adanmalarına ilişkin görüşleri değişmemektedir.

Öğretmenlerin Mesleki Kıdemlerine Göre Örgütsel Adanmalarına İlişkin Görüşlerinin Ortalamalarının Tek Yönlü Varyans Analizi Sonuçlarına göre öğretmenlerin mesleki kıdemlerine göre örgütsel adanmalarının değişmediği bulunmuştur. Öğretmenlerin Çalıştıkları Okuldaki Görev Sürelerine Göre Örgütsel Adanmalarına İlişkin Görüşlerinin Ortalamalarının Tek Yönlü Varyans Analizi Sonuçları öğretmenlerin çalıştıkları okuldaki görev sürelerine göre örgütsel adanmalarının değişmediğini göstermektedir.

Öneriler Okul müdürlerinin mesleki eğitimleri, çağdaş standartlara kavuşturulmalıdır. Lisansüstü programlarla ve hizmet içi eğitim çalışmaları ile okul müdürlerinin liderlik ve vizyoner liderlik alanında kendilerini geliştirmeleri sağlanmalıdır. Öğretmenlerin hizmet içi eğitim programlarıyla, eğitim bilimleri alanındaki bilgilerini yenilemeleri ve alandaki gelişmelerle ilgili bilgi sahibi olmaları sağlanmalıdır. Okul müdürleri, vizyon geliştirme sürecinde öğretmenlerin de fikirlerini almalı ve katılımlarını sağlamalıdır.

Hazırlayan Ferzen MÜZDECİOĞLU 105226014