1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
MEB EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ MODELİ
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Üstün Yetenekli Çocuklar Uygulama ve Araştırma
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
STRATEJİK PLANLAMA.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ MODELİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Toplam Kalite Yönetimi
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ Yönetim ve Organizasyon Okulun/Kurumun planı İnsan kaynakları Yönetimi Maddi Kaynakların ve Bilgi Birikiminin Yönetimi

Girdi Kriterleri ile İşlemler (Süreç Yönetimi) Kriterinin Değerlendirilmesi Girdi kriterleri ile ve işlemler kriteri olan süreçler kriteri değerlendirilirken ana kriter altında yer alan ve puanlama matrisinin sağ üst köşesinde sıralanan göstergelerin “nasıl yapıldığı ?” sorgulanır. Kriter kapsamında yapılan işler puanlandırılırken ise puanlama matrisinin sol köşesinde yer alan esaslar dikkate alınır. Puanlamada, iş ve işlemlerin öncelikle nasıl yapıldığı tasarım boyutunda ele alınmalıdır. Tasarımın, “Mevzuata uygun, bilimsel ve sonuç alınabilir” olması gerekir. Tasarım değerlendirildikten sonra tasarımın nasıl uygulandığı, uygulamanın sistematik bir biçimde yapılıp yapılmadığı değerlendirilir. Son aşamada is tasarım ve uygulamanın zamanla gözden geçirilip iyileştirilmesi değerlendirilir. Bir okul yada kurum yukarıda anlatılanları ne derece yaptı ise o nispette puan alır. Puanlayıcıların işini kolaylaştırmak amacı ile belirli puanlar için matriste puan aralıkları belirlenmiştir. Nihaî aşamada değerlendiriciler okul kurumun hangi aralıkta olduğuna karar verir ve bu çerçevede puanlandırmasını tamamlar.

“Bir okul kurum değerlendirilirken kesinlikle kriter ve göstergelerde yer almayan bir alanda sorgulanamaz veya böyle bir durum için puanı kırılamaz yada artırılamaz. Değerlendiriciler kriter ve standartların dışında kendi paradigmalarına göre değerlendirme yaparlarsa değerlendirme subjektif bir hal alır.”

Kriter: Yönetim ve Organizasyon (90 Puan) Tasarımın Mevzuata Uygunluğu, Tasarımın Bilimselliği, Sonuç Alınabilirlik, Sistematik Uygulama, Düzenli Gözden geçirme ve Geliştirme Liderlerin, okulun/kurumun misyon, vizyon, ilke/değerlerinin oluşumuna sağladığı destek Liderlerin okul/kurum ilke ve değerlerini davranışlarına yansıtmada örnek ve önder olması Liderlerin, okul/kurum içerisindeki iyileştirme çalışmalarına, yenilikçilik ve yaratıcılığa, öğrenmeye ve birlikte çalışmaya sağladığı destek Liderlerin okul/kurum yönetimine sağladığı destek (kurul ve komisyonların çalışmaları, temel süreçlerin tanımlanması, temel politika ve stratejilerin belirlenmesi vb.) Liderlerin, okul kurum çalışanları, hizmet götürülen kesim ve işbirliği yapılan kişi ve kurumlarla olan ilişkileri ( bu kesimlerin isteklerini dinleme, yanıtlama, başarıları tanıma takdir etme) Liderlerin yönetim etkinliğinin/performansının ölçülmesi Liderlerin bireysel gelişimi nasıl sağlanmaktadır, 1 (0-17) 2 (18-35) 3 (36-53) 4 (54-71) 5 (72-90) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili hiç tasarım yok veya çok az Kriter alt göstergeleri ile ilgili tasarım var uygulama sınırlı Kriterin alt göstergeleri ile ilgili tasarım var çoğunluğu uygulanıyor Kriterin alt göstergeleri ile ilgili tasarım var ilgili alanın çoğunluğunda sistematik uygulama var. Bazı uygulamalar izlenip geliştiriliyor Kriterin alt göstergeleri ile ilgili tasarım var ilgili alanın tamamında sistematik uygulama ve düzenli gözden geçirmeler ve iyileştirmeler var İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler Girdi kriterleri ile ve işlemler kriteri olan süreçler kriteri değerlendirilirken ana kriter altında yer alan ve puanlama matrisinin sağ üst köşesinde sıralanan göstergelerin “nasıl yapıldığı ?” sorgulanır. Kriter kapsamında yapılan işler puanlandırılırken ise puanlama matrisinin sol köşesinde yer alan esaslar dikkate alınır. Puanlamada, iş ve işlemlerin öncelikle nasıl yapıldığı tasarım boyutunda ele alınmalıdır. Tasarımın, “Mevzuata uygun, bilimsel ve sonuç alınabilir” olması gerekir. Tasarım değerlendirildikten sonra tasarımın nasıl uygulandığı, uygulamanın sistematik bir biçimde yapılıp yapılmadığı değerlendirilir. Son aşamada is tasarım ve uygulamanın zamanla gözden geçirilip iyileştirilmesi değerlendirilir. Bir okul yada kurum yukarıda anlatılanları ne derece yaptı ise o nispette puan alır. Puanlayıcıların işini kolaylaştırmak amacı ile belirli puanlar için matriste puan aralıkları belirlenmiştir. Nihaî aşamada değerlendiriciler okul kurumun hangi aralıkta olduğuna karar verir ve bu çerçevede puanlandırmasını tamamlar.

Kriter: Okulun/Kurumun planı (90 Puan) Tasarımın Mevzuata Uygunluğu, Tasarımın Bilimselliği, Sonuç Alınabilirlik, Sistematik Uygulama, Düzenli Gözden geçirme ve Geliştirme Okulun/kurumun mevcut durum analizindeki başarısı Okulun/kurumun uzun vadeli planlamasında paydaş beklentilerini/ihtiyaçlarını dikkate alması Okulun/kurumun uzun vadeli plânlaması yapılırken; mevcut kurumsal performansın, araştırma ve inceleme faaliyetlerinin, Bakanlık plânlamalarının, yakın çevrenin ekonomik ve demografik göstergelerinin, eğitimde, bilimde yaşanan gelişmelerin dikkate alınması Vizyon, misyon, hedeflerin, ilke ve değerlerin birbirleriyle uyumlu belirlenmesi Temel politika ve stratejilerin belirlenmesi Okulun/kurumun uzun vadeli plânlamasının ilgililere duyurulması, uygulama planlarına yansıtılması Okulun/kurumun uzun vadeli plânlamasının zamanla gözden geçirilip güncellenmesi 1 (0-17) 2 (18-35) 3 (36-53) 4 (54-71) 5 (72-90) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili hiç tasarım yok veya çok az Kriter alt göstergeleri ile ilgili tasarım var uygulama sınırlı Kriterin alt göstergeleri ile ilgili tasarım var çoğunluğu uygulanıyor Kriterin alt göstergeleri ile ilgili tasarım var ilgili alanın çoğunluğunda sistematik uygulama var. Bazı uygulamalar izlenip geliştiriliyor Kriterin alt göstergeleri ile ilgili tasarım var ilgili alanın tamamında sistematik uygulama ve düzenli gözden geçirmeler ve iyileştirmeler var İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler Girdi kriterleri ile ve işlemler kriteri olan süreçler kriteri değerlendirilirken ana kriter altında yer alan ve puanlama matrisinin sağ üst köşesinde sıralanan göstergelerin “nasıl yapıldığı ?” sorgulanır. Kriter kapsamında yapılan işler puanlandırılırken ise puanlama matrisinin sol köşesinde yer alan esaslar dikkate alınır. Puanlamada, iş ve işlemlerin öncelikle nasıl yapıldığı tasarım boyutunda ele alınmalıdır. Tasarımın, “Mevzuata uygun, bilimsel ve sonuç alınabilir” olması gerekir. Tasarım değerlendirildikten sonra tasarımın nasıl uygulandığı, uygulamanın sistematik bir biçimde yapılıp yapılmadığı değerlendirilir. Son aşamada is tasarım ve uygulamanın zamanla gözden geçirilip iyileştirilmesi değerlendirilir. Bir okul yada kurum yukarıda anlatılanları ne derece yaptı ise o nispette puan alır. Puanlayıcıların işini kolaylaştırmak amacı ile belirli puanlar için matriste puan aralıkları belirlenmiştir. Nihaî aşamada değerlendiriciler okul kurumun hangi aralıkta olduğuna karar verir ve bu çerçevede puanlandırmasını tamamlar.

Kriter: İnsan kaynakları Yönetimi (60 Puan) Tasarımın Mevzuata Uygunluğu, Tasarımın Bilimselliği, Sonuç Alınabilirlik, Sistematik Uygulama, Düzenli Gözden geçirme ve Geliştirme Çalışanların bilgi birikimi ve yetkinliklerinin okul/kurum için kullanılması, okul/kurum içi görevlendirmelerde yeterliliklerin dikkate alınması, Çalışan performansının uygun bir şekilde takdir edilmesi, ödüllendirilmesi Etkin ekip çalışmalarının varlığı Çalışanların bilgi birikimi ve niteliklerinin geliştirilmesi Çalışanların yönetime katılımı Çalışanların iletişim gereksinimlerinin saptanması ve karşılanması Okul/kurum içerisindeki görev dağılımının yapılması, okuldaki kurul ve komisyonların oluşumu, çalışanların ve kurulların görev, yetki ve sorumluluklarının belirlenmesi Çalışandan gelen yenilikçi ve yaratıcı fikirlerin değerlendirilmesi Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin desteklenmesi Çalışanların ücret ve ücret dışı olanaklardan adil bir şekilde yararlanması 1 (0-11) 2 (12-23) 3 (24-35) 4 (36-47) 5 (48-60) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili hiç tasarım yok veya çok az Kriter alt göstergeleri ile ilgili tasarım var uygulama sınırlı Kriterin alt göstergeleri ile ilgili tasarım var çoğunluğu uygulanıyor Kriterin alt göstergeleri ile ilgili tasarım var ilgili alanın çoğunluğunda sistematik uygulama var. Bazı uygulamalar izlenip geliştiriliyor Kriterin alt göstergeleri ile ilgili tasarım var ilgili alanın tamamında sistematik uygulama ve düzenli gözden geçirmeler ve iyileştirmeler var İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler Girdi kriterleri ile ve işlemler kriteri olan süreçler kriteri değerlendirilirken ana kriter altında yer alan ve puanlama matrisinin sağ üst köşesinde sıralanan göstergelerin “nasıl yapıldığı ?” sorgulanır. Kriter kapsamında yapılan işler puanlandırılırken ise puanlama matrisinin sol köşesinde yer alan esaslar dikkate alınır. Puanlamada, iş ve işlemlerin öncelikle nasıl yapıldığı tasarım boyutunda ele alınmalıdır. Tasarımın, “Mevzuata uygun, bilimsel ve sonuç alınabilir” olması gerekir. Tasarım değerlendirildikten sonra tasarımın nasıl uygulandığı, uygulamanın sistematik bir biçimde yapılıp yapılmadığı değerlendirilir. Son aşamada is tasarım ve uygulamanın zamanla gözden geçirilip iyileştirilmesi değerlendirilir. Bir okul yada kurum yukarıda anlatılanları ne derece yaptı ise o nispette puan alır. Puanlayıcıların işini kolaylaştırmak amacı ile belirli puanlar için matriste puan aralıkları belirlenmiştir. Nihaî aşamada değerlendiriciler okul kurumun hangi aralıkta olduğuna karar verir ve bu çerçevede puanlandırmasını tamamlar.

Kriter: Maddi Kaynakların ve Bilgi Birikiminin Yönetimi (40 Puan) Tasarımın Mevzuata Uygunluğu, Tasarımın Bilimselliği, Sonuç Alınabilirlik, Sistematik Uygulama, Düzenli Gözden geçirme ve Geliştirme Okulun/kurumun kaynaklarının belirlenen politika ve stratejiyi destekleyecek şekilde kullanılması Bina, donanım ve malzemelerin amacına uygun kullanımı Her türlü malzemenin bakım, onarım ve temizliğinin sağlanması Teknolojik gelişmelerin takip edilmesi ve okul/kuruma taşınması Teknoloji ve bilgi birikiminden azami ölçüde yararlanma Okul/kurum bütçesinin yapılması Okul/kurum içinde ve dışındaki kullanıcıların uygun bilgiye ulaşmasının sağlanması 1 (0-7) 2 (8-15) 3 (16-23) 4 (24-31) 5 (32-40) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili hiç tasarım yok veya çok az Kriter alt göstergeleri ile ilgili tasarım var uygulama sınırlı Kriterin alt göstergeleri ile ilgili tasarım var çoğunluğu uygulanıyor Kriterin alt göstergeleri ile ilgili tasarım var ilgili alanın çoğunluğunda sistematik uygulama var. Bazı uygulamalar izlenip geliştiriliyor Kriterin alt göstergeleri ile ilgili tasarım var ilgili alanın tamamında sistematik uygulama ve düzenli gözden geçirmeler ve iyileştirmeler var İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler Girdi kriterleri ile ve işlemler kriteri olan süreçler kriteri değerlendirilirken ana kriter altında yer alan ve puanlama matrisinin sağ üst köşesinde sıralanan göstergelerin “nasıl yapıldığı ?” sorgulanır. Kriter kapsamında yapılan işler puanlandırılırken ise puanlama matrisinin sol köşesinde yer alan esaslar dikkate alınır. Puanlamada, iş ve işlemlerin öncelikle nasıl yapıldığı tasarım boyutunda ele alınmalıdır. Tasarımın, “Mevzuata uygun, bilimsel ve sonuç alınabilir” olması gerekir. Tasarım değerlendirildikten sonra tasarımın nasıl uygulandığı, uygulamanın sistematik bir biçimde yapılıp yapılmadığı değerlendirilir. Son aşamada is tasarım ve uygulamanın zamanla gözden geçirilip iyileştirilmesi değerlendirilir. Bir okul yada kurum yukarıda anlatılanları ne derece yaptı ise o nispette puan alır. Puanlayıcıların işini kolaylaştırmak amacı ile belirli puanlar için matriste puan aralıkları belirlenmiştir. Nihaî aşamada değerlendiriciler okul kurumun hangi aralıkta olduğuna karar verir ve bu çerçevede puanlandırmasını tamamlar.

2. İŞLEMLER KRİTERİ PUANLANDIRMA MATRİSİ Kriter: Süreç Yönetimi (120 Puan) Tasarımın Mevzuata Uygunluğu, Tasarımın Bilimselliği, Sonuç Alınabilirlik, Sistematik Uygulama, Düzenli Gözden geçirme ve Geliştirme Okul/kurum süreçlerinin analiz edilerek tanımlanması Okul/kurum kritik süreçlerinin belirlenmesi Okul/kurum süreçlerinin standardının belirlenmesi Okul/kurum süreçlerinin performansının ölçülmesi Okul/kurum süreçlerinin gözden geçirilerek paydaş beklentilerini karşılayacak şekilde iyileştirilmesi Süreçlerde üretilen ürün veya hizmetten yararlananların memnuniyetinin ölçülmesi 1 (0-23) 2 (24-47) 3 (48-71) 4 (72-95) 5 (96-120) Puan Kriterin alt göstergeleri ile ilgili hiç tasarım yok veya çok az Az sayıda süreçle ilgili süreç yönetimi mantığı uygulanıyor Süreçlerin en az yarısı tanımlanmış, standardı konmuş, bazı süreçlerde izleme ve geliştirme çalışması yapılıyor Süreçlerin çoğunluğu tanımlanmış, süreç haritası var, sorumlular belirlenmiş, kritik süreçler tanımlanmış, süreçlerin standartları konmuş ve süreç geliştirmek için paydaş görüşleri düzenli alınıyor, sürecin performansı düzenli izleniyor ve süreç iyileştirmeleri yapılıyor. Tüm süreçler tanımlanmış, sorumlular belirlenmiş, kritik süreçler tanımlanmış, süreçlerin standartları konmuş ve süreç geliştirmek için paydaş görüşleri düzenli alınıyor, sürecin performansı düzenli izleniyor ve süreç iyileştirmeleri yapılıyor. İyileştirmeye Açık Alanları Kuvvetli Yönler Girdi kriterleri ile ve işlemler kriteri olan süreçler kriteri değerlendirilirken ana kriter altında yer alan ve puanlama matrisinin sağ üst köşesinde sıralanan göstergelerin “nasıl yapıldığı ?” sorgulanır. Kriter kapsamında yapılan işler puanlandırılırken ise puanlama matrisinin sol köşesinde yer alan esaslar dikkate alınır. Puanlamada, iş ve işlemlerin öncelikle nasıl yapıldığı tasarım boyutunda ele alınmalıdır. Tasarımın, “Mevzuata uygun, bilimsel ve sonuç alınabilir” olması gerekir. Tasarım değerlendirildikten sonra tasarımın nasıl uygulandığı, uygulamanın sistematik bir biçimde yapılıp yapılmadığı değerlendirilir. Son aşamada is tasarım ve uygulamanın zamanla gözden geçirilip iyileştirilmesi değerlendirilir. Bir okul yada kurum yukarıda anlatılanları ne derece yaptı ise o nispette puan alır. Puanlayıcıların işini kolaylaştırmak amacı ile belirli puanlar için matriste puan aralıkları belirlenmiştir. Nihaî aşamada değerlendiriciler okul kurumun hangi aralıkta olduğuna karar verir ve bu çerçevede puanlandırmasını tamamlar.