GÜNÜMÜZDE KURUMSAL İLETİŞİM ve MEDYA İLİŞKİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Advertisements

2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
İTİBAR ATÖLYESİ ... KAMUDA İTİBAR YÖNETİMİ
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
14 Mayıs 2013 Swissotel The Bosphorus. Women to Watch 1997 yılından beri dünyanın en büyük pazarlama iletişimi dergisi Advertising Age tarafından pazarlama,
ÅRHUS ya da AARHUS Nasıl okunur Halkın şikayeti.
Sosyal Medya.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi 1 MODERN YEREL YÖNETİM BİRLİĞİNE DOĞRU John Jackson Capacity Building International.
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
Eğitim Süreci ve Sonrası Çalışmaları
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Strateji Geliştirme Başkanlığı
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
ALMANYA’DA E-DEVLET SİSTEMİ
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Eğitim Hazırlık ve Planlama Çalışmaları Doç. Dr. Bülent Dilmaç AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Necmettin.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
İşletmelerde Kriz Yönetimi
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
INQUIRY FROM A B2B SITE Dear Sir/Madam We are writing to enquire about your sunflower oil. Please send us your product specification and price. Best Regards.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Insert picture in this frame Grid Halkla İlişkiler ve Organizasyon Faaliyetleri Elif Duygu Koca 02 Aralık 2014 İletişim Müdürlüğü Halkla ilişkiler ve Organizasyon.
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
EXPRESSING OPINIONS ( fikirleri belirtme)
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Strategy and Branding: Putting a Face on a Product © 2013 SAGE Publications, Inc.
SEÇİL ARICAN 1977 doğumlu. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Ve Halkla İlişkiler mezunu. Üniversite 2. sınıfta hocası olan Betül Mardin’in.
GIRLS IN ICT TÜRKİYEDEKİ VE DÜNYADAKİ KADIN BİLİŞİMCİLER WOMEN IN ICT IN TURKEY AND IN THE WORLD.
#TweetCar Autoshow – İÇERİK 01 – Kampanya Yapısı 01 / İletişim Hedefi 02 / Hedef Kitle 03 / Yaratıcı Fikir 04 / Fikrin Nasıl.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER KURUMSAL YÖNETİM (CORPORATE GOVERNANCE)
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
“8. SINIFLAR” MASTERMIND UNIT 4 On the phone Wopenglish GURURLA SUNAR…
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

GÜNÜMÜZDE KURUMSAL İLETİŞİM ve MEDYA İLİŞKİLERİ GAYE SOMUNCU

Gaye Somuncu Kimdir? İŞ TECRÜBESİ Müşteri İlişkileri Müdürü 2010- .. Çalık Holding Kurumsal İletişim Müdürü   2008-2009 Saydampr İletişim ve Etkinlik Hizmetleri Müşteri Direktörü 1999-2008 Türk Hava Yolları A.O. Müşteri İlişkileri Müdürü Halkla İlişkiler Müdürü Uluslararası İlişkiler ve Anlaşmalar Uzmanı 1998 – 1999 Kazova Trikotaj A.Ş. Müşteri Temsilcisi, EĞİTİM 1994–1998 Bilkent Üniversitesi Iktisadi, İdari Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Mezunu.

İÇERİK Kurumsal İletişim Nedir? Kurumsal İletişim Bölümü Ne yapar? SIP Sosyal paydaş / Hedef kitle Sosyal Paydaş Medya İletişim Süreci İletişimin önemli 3 kuralı

Kurumsal İletişim Nedir? Kurumların karlılığını, varlığını ve itibarını sürdürebilmesi için; temel amaçlarını, hedeflerini ve değerlerini doğru yöntem ve teknikleri kullanarak ilgili çevrelere aktarabilmesidir.

Kurumsal İletişim Bölümü Ne Yapar? bilgi akışını sağlar; kurum kimliğini oluşturur; şirketin ve yöneticilerin itibarını yükseltir; şirket aidiyetini artırır; kriz yönetimi yapar; kurumsal sosyal sorumlulukları projelendirir; IK ile ortak çalışanların yeteneklerinin geliştirilmesi için eğitim düzenler.

Nasıl mı? Tabi ki Stratejik İletişim Planı (SIP) ile…. SIP, kurumun iletişim faaliyetlerine yönelik yıllık bir plandır. Kurumun ne elde etmek istediğini ortaya çıkarır ve bunu nasıl başaracağının belirler. Stratejinin dual focus'u vardır: Kurumun alacağı aksiyon (proaktif ve reaktif) ve bununla ilgili ne söyleyeceği, yani vereceği mesajların içeriği. Stratejik süreç: birbiriyle alakalı (interrelated) ve birbirine bağlı (interdependent) işleyen bir süreçtir. Yani amaç, hedeflerin belirlenmesine rehberlik eder, bu da problem ve fırsatların değerlendirilmesine yönelik ikna edici stratejilerin ve taktiklerin belirlenmesine yardımcı olur.

Nasıl mı? Tabi ki Stratejik İletişim Planı (SIP) ile…. Durum analizi/SWOT Hedef Hedef Kitle Sosyal Paydaş Mesaj Strateji Taktik Zaman Planı Bütçe Değerlendirme

Sosyal paydaşlar / Hedef kitle…. Sosyal paydaş; bir kurumun etkileşim içinde ve sorumlu olduğu herkes, kamuoyu. SOSYAL PAYDAŞLAR / HEDEF KİTLE MÜŞTERİ HİSSEDAR MEDYA ÇALIŞAN YATIRIMCI DEVLET ERKANI STK KAMUOYU Hedef kitle, kuruluşun dikkate alması gereken, ortak beklentileri olan, kuruluşla doğrudan ya da dolaylı bağı olan insan toplulukları

Sosyal Paydaş – Medya Sosyal paydaşlardan medya, yapısı itibariyle diğer paydaşlardan farklı özelliklere sahiptir. İşletmeyle olan birebir ilişkisinin yanı sıra diğer paydaşların işletmeye bakışını etkileyebilir, işletme üzerinde fazla bir gücü olmayan paydaş grubunun etki alanını artırabilir . Medya sayesinde kısa sürede kurumun veya bir ürünün tüm toplum tarafından bilinirliği ve ilgisi artabilirken, yine yanlış politikalar veya ilişkilerdeki aksaklıklar hiç beklenmeyen problemlerin yaşanmasına yol açabilmektedir

Sosyal Paydaş – Medya Nasıl bir iletişim? Sürekli 1- Doğru bilgilendirme: Basın toplantıları Basın bültenleri Özel röportajlar Özel toplantılar sorulara zamanında / doğru cevap verme 2- Ulaşılabilir olma: telefonlarına, e-maillarına zamanında eksiksiz geri dönme 3- İyi ve sürdürülebilir İlişki içinde olma Belirli aralıklarla arama Özel günlerini takip etmek Ziyaret etmek

Mesaj (içerik) İLETİŞİM SÜRECİ Kanal Mesajın alıcıya giderken izlediği yol (yazı, işaret, konuşma vb.) Geri Bildirim KAYNAK (İletişimin Başlatıcısı) ALICI (Mesajın gönderildiği birim)

Kurumsal İletişim İki Türlü İletişim Şekli Kullanır Eski Model Etki Piramidi Yeni Model Çapraz etki dairesi Şirket Kamuoyu PR Centric Pinging (PR odaklı çok yönlü yaklaşım) Advertising-Centric One Way (Reklam odaklı tek yönlü yaklaşım)

İletişimde EN Önemli 3 Kural Doğru bilgiyi, 1 Doğru zamanda, Doğru kanal aracılığı ile Doğru hedef kitlesine ulaştır. 2 Her zaman doğru söyle AMA her doğruyu, her yerde söyleme! 3 Gerekli bilgilendirmeyi yapmazsan, gereksiz ve yanlış bilgilerle uğraşırsın

İletişimde EN Önemli 3 Kural - 1 Doğru bilgiyi, Doğru zamanda, Doğru kanal aracılığı ile Doğru hedef kitlesine ulaştır. Fındık Tanıtım Grubu / Ali Taran

İletişimde EN Önemli 3 Kural - 2 Her zaman doğru söyle AMA her doğruyu, her yerde söyleme! Sabah gazetesi yazarı Hıncal Uluç, Defne Joy Foster'ın bir gecelik macera için kocasını aldatırken öldüğünü yazdı. 18 aylık bebeğini bırakıp bekar bir erkeğin evinde sabahlamasını konu alan yazar, merhume hakkındaki gerçeğe parmak bastı.

İletişimde EN Önemli 3 Kural - 3 Gerekli bilgilendirmeyi yapmazsan, gereksiz ve yanlış bilgilerle uğraşırsın Mattel Oyuncakları 2007 tarihinde dünyanın en büyük oyuncak üreticilerinden Mattel üretimden kaynaklanan büyük bir kriz yaşadı. 5 milyon Fisher-Price çin yapımı oyuncaklar içindeki kurşun seviyesinin yüksek olması dolayısıyla raflardan kaldırıldı. 1-2 hafta sonra ise 9.3 milyon çin yapımı oyuncaklar daha raflardan kalktı. Sebep: oyuncakların içinde çocukların yutabileceği minik sağlığa zararlı parçaların olması. www.webwire.com/ViewPressRel.asp?aId=51419 www.foxnews.com/story/0,2933,297558,00.html During our recent product recalls, we have taken a variety of prompt, corrective actions. We've strengthened our organization to maintain the place we have long held at the forefront of responsible corporate citizenship... Our recent challenges have presented an opportunity to again be an industry leader.” - Robert A. Eckert, Chairman and Chief Executive Officer, Mattel Inc., in August 2007. "Mattel takes full responsibility for those recalls and I would like to apologise personally to you, the Chinese people and all of the customers who received toys that have been manufactured."26 - Thomas Debrowski, Executive Vice President of worldwide operations, Mattel Inc., in September 2007.

TEŞEKKÜRLER