DESTİNASYON PAZARLAMASI
HEALTH AND THERMAL TOURISM TURİZM Sürekli Yaşam Alanından Çekim Merkezine (Destinasyon) Yönelen Hareketlilik GOLF TOURISM YACHT TOURISM CONGRESS TOURISM WINTER SPORTS
DESTİNASYON
Doğal ya da Algısal Sınırlara Sahip Yöreler
Turizm Yatırımları ile Destinasyon Niteliği Kazanma
Bir termal turizm destinasyonu olarak olgunluk dönemine geçiş yapma sürecindeki Afyonkarahisar, doğal destinasyon niteliğini turizm arzı kapasitesi ile destekleyen bir çekim merkezine dönüşmüştür.
Turizm faaliyetleri, Kabul gören Fiyatlar, ÇEKİM YERİ ALGISI Çekicilikler, Kolaylıklar, Ulaşılabilirlik, Turizm faaliyetleri, Kabul gören Fiyatlar, Diğer hizmet birimlerinin varlığı ve yeterliliği
Yatırımcıların Destinasyon Algısı - Doğal faktörler, - Ekonomik ve sosyal faktörler, - Psikolojik faktörler, Aglomerasyon koşulları
Pazarlamanın Temel Soruları
DESTİNASYON PAZARLAMASI KARMASI Hizmet Pazarlamasının 7 P’si
Destinasyona özel değerler – Destinasyona özel Sunum
Deneyimsel pazarlama
Akarçay’da Sportif Yarışmalar Tarihi Afyon Konakları – Safranbolu Evleri
Paket Tur Programından Kurtulma Bölgesel Misafirperverliği Yaşama
SÜREKLİLİK HEDEFİ ve TEHDİTLER - Şiddet Siyasi İstikrarsızlık Doğal Felaketler Bölgenin Taşıma Kapasitesini Aşan Nüfus Yoğunluğu Toplumun Ortak Hatalı Davranışları Olumsuz Çevre Faktörleri
Makro Destinasyon - Mikro Destinasyon Uyumu
Destinasyon Yönetimi Danışmanlık Kuruluşları
Hedef Kitlenin Eğilimlerini Tespit Etmede Empati
DESTİNASYON GELİŞTİRME Destinasyon geliştirme sürecinde etkili olan faktörler a. İstikrar b. Hükümet Desteği c. Ulaşılabilirlik d. Zarif Doku e. Çekicilikler f. Teşvikler ve Tutundurma Çabaları
DESTİNASYON İMAJI Somut İmaj – Algısal İmaj
İmaj Oluşturmada Etkili Olan Faktörler
SONUÇ Destinasyon pazarlaması sunumu yapılacak bir yörenin bütün özelliklerinin kapsamlı bir şekilde ele alınmasını gerektiren ve destinasyonun bütün unsurlarının katılımı ile ortaya konulacak bir çaba gerektirmektedir ve Afyonkarahisar, artık transit destinasyon olarak değil hedef destinasyon olarak pazarlanmalıdır.