MSI KOMBİNEZONSAL DEVRE ELEMANLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ELEKTRİK DEVRELERİNE GİRİŞ
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
DEVRE ANALİZ YÖNTEMLERİ
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ
BOLOGNA SÜRECİ SON GELİŞMELER
S-DOMENİNDE DEVRE ANALİZİ
BOLOGNA SÜRECİ KAPSAMINDA BÖLÜMLER/ÖĞRETİM ÜYELERİNDEN BEKLENENLER
Bologna Süreci - KALİTE GÜVENCESİ -
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
PARALLEL ADDER y0y1y3y0y1y3 s0s1s3s0s1s3 X 4-bits Y 4-bits S 4-bits x0x1x3x0x1x3.
Ders Adı: Sayısal Elektronik
BOLOGNA SÜRECİ ULUSAL TOPLANTISI
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2. SINIF ORYANTASYONU
BOLOGNA SÜRECİ KAPSAMINDA BÖLÜMLERDEN BEKLENENLER
ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 1. SINIF ORYANTASYONU
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu “YÜKSEKÖĞRETİMDE ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ ÇALIŞMALARI” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ EĞİTİM VE MİMARLIK FAKÜLTELERİ.
14 Mayıs 2010 GENEL TANITIM, B. T. AKŞİT T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI GENEL TANITIM Belma T. AKŞİT 28 Nisan 2010.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ İÇİN MODEL ARAYIŞI Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri.
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
YETERLİLİKLER KONUSUNDA BİLGİ NOTU
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
PROGRAM ÇIKTILARI HAZIRLAMA
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi
BOLOGNA SÜRECİ NEDİR? Bologna Süreci, Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen bir reform sürecidir. Pek çok uluslararası kuruluşun işbirliği.
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
YETERLİLİKLERE VE ÖĞRENME ÇIKTILARINA PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
BOLOGNA SÜRECİ KAPSAMINDA ÖĞRENİM PROGRAMI HAZIRLANMASI İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK MİMARLIK FAKÜLTESİ 4 OCAK 2010, ATAKÖY İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ.
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi
BOLOGNA SÜRECİ KAPSAMINDA BÖLÜMLER/ÖĞRETİM ÜYELERİNDEN BEKLENENLER İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ 30 MART 2010, ATAKÖY Ertuğrul ErişMart
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALAR
Bilgisayar Mimarisi ve Organizasyonu
11 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı Ondokuz Mayıs.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Lojik Laboratuvarı deneyleri
TRANSİT TAŞIMA (TRANSSHIPMENT)
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Öğretmen Yeterlikleri
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
SAYISAL SİSTEM TEORİSİ
Bilimsel Makale Yazmak ve Yayınlamak Fahri YAVUZ Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Erzurum
Bileşik Mantık Devreleri (Combinational Logic)
Karşılaştırıcı ve Aritmetik İşlem Devreleri
T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ VE TÜRKİYE UYGULAMASI KIRGIZİSTAN NİSAN 2011.
Çoklayıcı (multiplexer) Devreleri
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Yeterlilikler ve Kalite Güvencesi Çalışmaları - 26 Kasım 2010, İnönü.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU Tıp Fakültesi Dekanları ile PaylaşımToplantısı, 27.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU Fen - Edebiyat Fakültesi Dekanları ile PaylaşımToplantısı,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU PAYLAŞIM TOPLANTISI Hacettepe Üniversitesi, 30 Ocak.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu KALİTE GÜVENCESİ VE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ BOYUTLARIYLA TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİ BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ:
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
Sunum transkripti:

MSI KOMBİNEZONSAL DEVRE ELEMANLARI LOJİK DEVRELER I MSI KOMBİNEZONSAL DEVRE ELEMANLARI EE440 EE410 Ertuğrul Eriş Ertuğrul Eriş 1

ORTA ÖLÇEKLİ (MSI)4 BİTLİK PARALEL TOPLAYICI DEVRESİ EE440 Ertuğrul Eriş

MSI BCD/EXCESS 3 KOD DÖNÜŞTÜRÜCÜ EE440 Ertuğrul Eriş

HIZLI TOPLAMA DEVRELERİ-1 ELDENİN YAYILMASI EE440 Ertuğrul Eriş

HIZLI TOPLAMA DEVRELERİ-2 İLERİ BAKMALI PARALEL MSI TOPLAMA (LOOK AHEAD CARRY) C0 = input carry C1 = G0 + P0 C0 C2 = G1 + P1C1 = G1 + P1 ( G0 + P0 C0 ) = G1 + P1 G0 + P1 P0 C0 C3 = G2 + P2 C2 = G2 + P2 G1+ P2 P1 G0 + P2 P1 P0 C0 EE440 Ertuğrul Eriş

HIZLI TOPLAMA DEVRELERİ-3 İLERİ BAKMALI PARALEL MSI TOPLAMA (LOOK AHEAD CARRY) Pi = Ai Bi Gi = Ai . Bi Si = Pi Ci Ci+1 = Gi + Pi Ci EE440 Ertuğrul Eriş

İKİLİ TOPLAMA/ÇIKARMA DEVRESİ ÇIKARILAN B SAYI 2-li TÜMLEYEN OLARAK UYGULANMAKTADIR n- bitlik olana genelleştirme nasıl yapabiliriz? EE440 Ertuğrul Eriş

MSI BCD ADDER n- dijitlik olana genelleştirme nasıl yapabiliriz? İkili (binary) ve BCD toplayıcıların karşılaştırması? EE440 Ertuğrul Eriş

İKİ BİTLİK ÇARPMA DEVRESİ n- bitlik olana genelleştirme nasıl yapabiliriz? EE440 Ertuğrul Eriş

4 BİTLİK SAYININ 3 BİTLİK SAYI İLE ÇARPIMI Çarpma işlemi için başka algoritmalar olabilir mi? Tekrarlı toplama Ötelemeli toplama n- bitlik için genelleştime? EE440 Ertuğrul Eriş

MSI KARŞILAŞTIRMA DEVRESİ (COMPARATOR) Girişler A = A3 A2 A1 A0 ve B = B3 B2 B1 B0 A < B için Ç1 = 1 Ç2 = 0 Ç3 = 0; A > B için Ç1 = 0 Ç2 = 1 Ç3 = 0; A = B iken Ç1 = 0 Ç2 = 0 Ç3 = 1 Xi = AiBi + A'iB'i i = 0,1,2,3 A = B → Ç3 = x3 x2 x1 x0 = 1 A > B → Ç2 = A3B‘3 + x3 A2B‘2 + x3 x2A1B‘1 + x3 x2 x1A0B‘0 A < B → Ç1 = A‘3B3 + x3 A‘2 B2 + x3 x2A‘1B 1 + x3 x2 x1A‘0B0 Klasik yöntemle sentez yapsak ne olur du? Çıkış iki değişkenle ifade edilebilir mi? Üç değişkenli çıkış’ın getirdiği yarar ve ödenen bedel nedir? Çıkarma işleminde karşılaştırma devresi neden düşünmedik? EE440 Ertuğrul Eriş

MSI KARŞILAŞTIRMA DEVRESİ (COMPARATOR) Girişler A=A3A2A1A0 ve B=B3B2B1B0 A < B için Ç1 = 1 Ç2 = 0 Ç3 = 0; A > B için Ç1 = 0 Ç2 = 1 Ç3 = 0; A = B iken Ç1 = 0 Ç2 = 0 Ç3 = 1 Xi = AiBi + A'iB'i i = 0,1,2,3 A=B Ç3 = x3 x2 x1 x0 = 1 A>B Ç2 = A3B‘3 + x3 A2B‘2 + x3 x2A1B‘1 + x3 x2 x1A0B‘0 A<B Ç1 = A‘3B3 + x3 A‘2 B2 + x3 x2A‘1B 1 + x3 x2 x1A‘0B0 EE440 Ertuğrul Eriş

MSI ÇÖZÜCÜLER (DECODERS)3X8 Çözücü çıktıları, kanonik açınımlardaki nelere karşı düşer? EE440 Ertuğrul Eriş

MSI ÇÖZÜCÜLER (DECODERS)-2 (2X4 ENABLE GİRİŞLİ) Active (0) output EE440 Ertuğrul Eriş

ÇÖZÜCÜLERDE KAPASİTE ARTTIRIMI (2 tane 3X8 likten bir 4X16 lık ) Enable girişinin yorumu? çalıştırıp/çalıştırmamam kontrolü kapasite arttırımı EE440 Ertuğrul Eriş

DECODER UYGULAMASI: TAM TOPLAMA DEVRESİ Hangi çözücü çıktıları ile fonksiyon oluşturuluyor? Çözücülerin yazılımın donanımı kontrol aracı olarak düşünebilirmiyiz? Ne yarar sağlamış oluruz? EE440 Ertuğrul Eriş

MSI ENCODER (8 bitlik) Laboratuvarda yapılan deney: X = D4+D5+D6+D7 Çıkışa bakıp, girişin ne olduğunu söylüyoruz yorumu. X = D4+D5+D6+D7 Y = D2+D3+D6+D7 Z = D1+D3+D5+D7 Çıkışa bakıp, girişin ne olduğunu söylenir yorumu, 0 çıkışına uymuyor? Çözüm çıkışı bir arttırmak? Birden fazla giriş 1 olursa, çıkış şaşırtabilir, örneğin 3 ve 6 birlikte 1 ise çıkış 7 olur? Çözüm Priorty encoder. Bilgisayarda çözücü(encoder) uygulaması ne olabilir? EE440 Ertuğrul Eriş

MSI PRIORITY ENCODER (4 bitlik) V çıkışı: D0 ‘a (0) ve (1) geldiğinin ayırımını yapıyor. Girişe en az bir (1) geldi anlamını da taşıyor. Bir önceki 8 bitlik çözücü idi bu ise 4 bitlik, fakat priority özelliği var. 1 Kitapta x fonksiyonu için 1010 girişinde x görünüyor 1 olacak EE440 Ertuğrul Eriş

ENABLE GİRİŞLİ MSI DECODER/DEMUX 1X4’lük bir demux ne işe yarar? Bir bitlik E bilgisinin 4 farklı yere gönderilmesi olarak yorumlanabilir mi? İki bitlik E bilgisinin 4 farklı yere gönderilmesi nasıl yapılabilir? Göndereceğimiz yer sayısı artarsa ne yapılabilir? EE440 Ertuğrul Eriş

2X1 MULTIPLEXER (MUX) Yorum 1: İki farklı kaynaktan gelen verinin, aynı yola kontrollü olarak aktarılması, Yorum2: 1 değişkenli 4 fonksiyonun geçekleştirilmesi. Bir haberleşme ortamının ortak kullanılması: Multiplexing/deMultiplexing Telefon (ses) Haberleşmesi: verici+transmisyon ortamı ortamı transmisyon hattı+alıcı Sistem içi veri haberleşmesi: verici birim+ BUS+alıcı birim EE440 Ertuğrul Eriş

4X1 MSI MULTIPLEXER (MUX) Yorum 1: Dört farklı kaynaktan (I0, I1, I2, I3) gelen verinin, aynı yola (Y) kontrollü olarak aktarılması, Yorum2: 2 değişkenli 8 fonksiyonun geçekleştirilmesi. EE440 Ertuğrul Eriş

MUX LA FONKSİYON GERÇEKLEMESİ-1 f=x3 1 2 f=x’3 3 4 f=0 5 6 f=1 7 Yorum 1: 4x1 mux la 3 değikenli bütün fonksiyonlar ilave bir NOT kapısıyla gerçekleştirilebilir. 4 değişkenli fonksiyonlarda durum ne olur? Yorum 2: Mux larla fonksiyon gerçeklemenin yarar(la)rı ne(ler)dir? EE440 Ertuğrul Eriş

MUX LA FONKSİYON GERÇEKLEMESİ-2 1 f=1 2 f=x4 3 4 f=x’4 5 6 f=0 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Yorum 1: 8x1 mux la 4 değikenli bütün fonksiyonlar ilave bir NOT kapısıyla gerçekleştirilebilir. 5 değişkenli fonksiyonlarda durum ne olur? Yorum 2: Mux larla fonksiyon gerçeklemenin yarar(la)rı ne(ler)dir? EE440 Ertuğrul Eriş

MUX UYGULAMASI Quadruple two-to-one-line multiplexer Two-to-one multiplexer A: veri kaynağı B: veri kaynağı Y: Veri yolu (BUS) E,S:Kontrol girişleri BUS’un kapasitesi belli, veri kaynağı belli, veri büyüklüğü belli mux kapasitesi ve sayısını saptayınız EE440 Ertuğrul Eriş

HABERLEŞMEDE MUX/DECODER 4 farklı kaynaktan 8 bitlik bilgiyi karşı tarafta 4 farklı kaynağa aktarabilmek için mux ve dekoder kapasiteleri ne olmalı? EE440 Ertuğrul Eriş

ÖĞRENİM PROGRAMI OLUŞTURULMASI BÖLÜM, PROGRAM M E Z U N Ö Ğ R C İ ÖĞRENCİ P R O G A M Ç I K T L PROGRAM ÇIKTILARI P R O G A M Ç I K T L ALAN yETERLİKLERİ BİLGİ Knowledge BECERİ Skills KİŞİSEL/ MESLEKİ YETKİN LİKLER Competences AB/VE ULUSAL YETERLİKLER YENİ ÖĞRENCİ ORYANTASYON Yönetim, idare öğ anket ORYANTASYON Öğrenci Profili Öğ. anket Öğ. elem ÖĞRENCİ, ÜRÜN ?ÖĞRENİM PROGRAMI? İç Paydaşlar Ders öğ. anket DIŞ PAYDAŞLAR DIŞ PAYDAŞ GEREKSİNİMLERİ AB/ULUASAL ALAN YETERLİLİKLERİ PROGRAM ÇIKTILARI DEVLET, ÖZEL SEKTÖR MEZUNLAR, AİLELER MESLEK OD, NGO Çıktılar için veri top ve değerlendirme İyileştirme araçları SONUÇ: ULUSAL/ULUSLARARASI AKREDİTASYON

BLOOM’S TAXONOMY ANDERSON AND KRATHWOHL (2001) !!Listening !! http://www.learningandteaching.info/learning/bloomtax.htm

ULUSAL LİSANS YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 03.04.2017 TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) TYUYÇ DÜZEYİ BİLGİ Kuramsal Uygulamalı BECERİLER Kavramsal/Bilişsel KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik 6 LİSANS _____ EQF-LLL: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey Ortaöğretimde kazanılan yeterliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç –gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, - Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek, - Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek - Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. - Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, - Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek, - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak, - Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilincini kazanmış, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. BLOOMS TAXONOMY

LOJİK DEVRELER I DERS DEĞERLENDİRME MATRİSİ EE440 LOJİK DEVRELER I a b c d e f g h i j k Lojik devrelerin modellenmesinde Boole Cebrini kullanabileceklerdir. 3 Küçük ölçekli devre elemanlarını içeren kombinasyonel lojik devrelerin analizini yapabileceklerdir. 1 Küçük ölçekli devre elemanlarını içeren kombinasyonel lojik devrelerin sentezini yapabileceklerdir. Orta ölçekli devre elemanlarını içeren kombinasyonel lojik devrelerin analizini yapabileceklerdir. Orta ölçekli devre elemanlarını içeren kombinasyonel lojik devrelerin sentezini yapabileceklerdir. Büyük ölçekli devre elemanlarını içeren kombinasyonel lojik devrelerin analizini yapabileceklerdir. Büyük ölçekli devre elemanlarını içeren kombinasyonel lojik devrelerin sentezini yapabileceklerdir. Kombinasyonel lojik devrelerin Proteus yazılımını kullanarak simüle edebileceklerdir. Kombinasyonel lojik devreleri Laboratuvarda gerçekleyip çalıştırabileceklerdir. ÖĞRENİM ÇIKTILARI Ertuğrul Eriş Lojik Devreler I İlk Ders