SPSS TÜRKİYE Survey Araştırmalarında Anket Formu Tasarımı, Veri Girişi ve Toplanan Verilerin Bilgiye Dönüştürümü Esmeray BAĞLAMA ANZABİ 1 Mayıs 2003.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
Advertisements

2012
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
KAMU ÇAĞRI MERKEZLERİNDE PROAKTİF YAKLAŞIM 24 Eylül 2012.
Sistem Analizi ve Planlama
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ARAŞTIRMAÖNERİLERİRESEARCHLAYOUT DbaseCATI. 2 MODEL YAPISI CATI (Computer Aided Telephone Interview), Bilgisayar destekli telefonla anket sistemidir.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
KESİTSEL ARAŞTIRMALAR
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Siyasal Eğilimler Aralık 2014 Kudret Akay. Araştırmanın Amacı KKTC seçmenin özellikle Kıbrıs sorununun çözümü konusundaki tercihlerini belirlemek.
Siyasal Eğilimler Ocak 2015
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Anket Tekniği.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Anket Geliştirme.
Pazarlama Araştırması
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Anket Hazırlama.
Varsayımın Sınanması (Gerçekleme)
Tüketicilerin Lüks Marka Algısı Ölçümü
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Kütüphan-e Türkiye Eğitim Çalışma Grubu Webinar Serisi 24 Mart 2015
DEĞİŞKEN TİPLERİ ve SPSS’ de VERİTABANI HAZIRLANMASI.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI
Bölüm 04 Veri Toplama ve Örnekleme
BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA VERİ
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
Toplam Kalite Yönetimi
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması GÖRÜŞME İ smail GÜLEÇ.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
ANALİZE VERİ HAZIRLAMA SÜRECİ
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI ANKET FORMU DÜZENLENMESİ.  Anket: Bilgi toplamak için biçimlendirilmiş veri formları…  Bilginin doğruluğu soruların niteliğine.
AKTS Hesaplaması.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
TÜRKİYE REFERANDUMA GİDERKEN ARAŞTIRMASI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Gözlem Gözlemin bilimde üçlü bir rolü vardır. a) Bilimin kalkış noktasıdır. Olgular arasındaki ilişkilerin kurulmasına yarayan ilk bilgilerin kaynağıdır.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Otizm Farkındalık Araştırması
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
REHBERLİK DERS II.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

SPSS TÜRKİYE Survey Araştırmalarında Anket Formu Tasarımı, Veri Girişi ve Toplanan Verilerin Bilgiye Dönüştürümü Esmeray BAĞLAMA ANZABİ 1 Mayıs 2003

Anket Çalışmalarına Başlarken... Amaç Belirlenmesi Araştırmanın Ana Hatlarının Belirlenmesi Hedef Kitlenin tanımlanması Örneklem boyutunun belirlenmesi Örneklem tekniklerinin seçilmesi Metodun Belirlenmesi

7. Anketin Süresi 8. Anket Soruları. 9 7. Anketin Süresi 8. Anket Soruları... 9. Cevap seçeneklerinin belirlenmesi 10. Soru Formunun Tasarımı 11. Ön testlerin yapılması 12. Anketi tamamlamaya teşvik etme 13. Cevap oranları 14. Verinin Analizi

1. Amacın Belirlenmesi Anket hangi amaçla yapılacak 1. Amacın Belirlenmesi Anket hangi amaçla yapılacak? Amacı belirlenmeden yapılan bir anket ile doğru veri toplanamaz... Bu hedefe yönelik planlar neler olmalıdır? 2. Araştırmanın Ana Hatlarının Belirlenmesi Amacınıza uygun bir plan oluşturulmalı, örneğin demografik özelliklere göre tüketim alışkanlıklarını öngörme amaçlı bir anket çalışması yapılacak ise, hangi demografik özelliklerin sorulması gerektiği belirlenmelidir.

3. Hedef Kitlenin Belirlenmesi Yaş Cinsiyet İlgi seviyesi Özellikle telefon anketlerinde önemli bir unsurdur, örneğin telefon ile evinden ulaşılan bir kişi size muhtemelen 10 dakikadan fazla süre ayırmak istemeyecektir... 4. Örneklem büyüklüğünün belirlenmesi Nitelikli sonuçlar elde etmenizi imkan verecek büyüklükte bir örneklem belirlediniz mi? Yeterli finansal kaynak ve zamanınız var mı? Kritik değişkenlerin, etki derecesi, güven aralığı, istatistiksel gücü ve örneklem büyüklüğü Sample Power ile henüz anket çalışmasına başlanmadan önce belirlenebilir.

5. Örnekleme Yöntemleri Basit Örnekleme Sistematik Örnekleme Bütün bir populasyondan rastgele alınan örneklemedir. 5.8,50,65 inci kişiler gibi... Sistematik Örnekleme Örneğin bir listeden her 5, 10 ve 34 cü ismin seçilmesi. Örneklemin güvenilirliğini tehlikeye düşürecek gizli seyirlerden (frekansa göre sıralanan isimler, benzer şirket isimleri, geografik lokasyon vb.) kaçınılması gerekir. Katmanlı Örnekleme Fokus Grup, ön test ve pilot çalışmalarda belirli özelliklere sahip kişiler (örneğin 18-25 yaş arasında, haftada en az 10 saat TV seyreden) baz alınır.

Kümeli Örnekleme Örneğin; hane halkı araştırmasında, bir şehirde oturanları oturdukları bloklara göre kümelemek ve onun üzerinden rastgele bir örneklem gerçekleştirmek Olasılıksız Örnekleme Örneğin; bir anketin uygulanacağı grupta gönüllü olanlar üzerinden örneklem almak

Yöntem seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar... 6. Anket Metodunun Belirlenmesi - Bir anketörün yönetiminde yapılan anketler - Faks, e-mail, web, posta vb yollarla gönderilen ve kişilerin kendi başlarına yanıtladıkları anketler Yöntem seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar... Bütçe: Telefon anketleri, özellikle uzun mesafe telefon ücretleri nedeni ile çok pahalı olabilir. En ekonomik yöntem web üzerinden gerçekleştirilen anketlerdir. Zaman – Hız Anketin Uzunluğu Anketin Niteliği: Kişisel ve kişinin cevaplamadan önce üzerinde düşünmesi gereken soruları içeren anketlerde kişi anketi yalnız cevaplamalıdır.

7- Anketin Süresi 8- Anket Soruları... Hedef kitlenin büyüklüğü Anket Metodu Telefon anketleri 10 dakikadan daha uzun olmamalıdır. Yüz yüze anketler 1 saat veya daha uzun sürebilir. Web anketlerinde karmaşık soru tiplerinden kaçınılmalıdır. 8- Anket Soruları... Sorular kısa olmalıdır- Max. 25 kelime sınırı Yönlendirici sorular sormayın Açık, anlaşılır, net sorular sorun Aynı anlama gelebilecek sorular sormayın Sorulara cevap verenleri sinirlendirmeyin Geçmişe yönelik sorularda, hatırlamaları için fırsat tanıyın Açık uçlu soruları gerekli yerlerde kullanın Açık uçlu sorulara anketin sonunda yer verin Açık uçlu soruların analizi için kodlama geliştirin.

9. Cevap seçeneklerinin belirlenmesi Likert Skalası: Bir düşünceden bu düşüncenin tersine doğru (Olumludan Olumsuz a gibi) genellikle 5 veya 7 cevap yer alır. 1. Kesinlikle Katılıyorum 2. Katılıyorum 3. Ne Katılıyorum / Ne Katılmıyorum 4. Katılmıyorum 5. Kesinlikle Katılmıyorum 1.Çok memnunum 2.Memnunum 3.Memnun değilim 4.Hiç memnun değilim Anketi cevaplayan kişinin ortada bir cevap vermemesi, belli bir kararlılıkta olmasını yönlendiren 4 seçenekli sorular: Sorunun niteliğine bağlı olarak: Bilmiyorum , Fikrim Yok, Yorum Yok ... ? Cevapları seçenek olarak sunulabilir

10.Soru Formunun Tasarımı Anketinizi oluştururken soru tipleri, stil, vb. daha önce yapılmış anketlerden veya anket kitaplarından alınabilir. SPSS Data Entry çözümü soru kütüphanesinden faydalanabilirsiniz. Yorum sorularında cevaplar için yeterince boşluk bırakın Estetik unsurlara dikkat edin: çok boş alan bırakmayın, ikiden fazla renk kullanmayın, ikiden fazla font kullanmayın Anketin başında anketi cevaplanması ve nereye teslim edileceği ile ilgili bilgilendirme yapın. Cevap örneklerine yer verin Açık uçlu sorularda cevap için çizgi şeklinde yer bırakılması verilecek cevapların kısıtlanmasına neden olur.

Formun genel görünüşünün profesyonel olmasına dikkat edin (Profesyonel görünen formlar cevaplayanlar tarafından daha çok dikkate alınır) Sorularda küçük harf, cevaplarda büyük ve kalın harf kullanın İşaretlemeli cevap seçeneklerinde boşluk yerine simge kullanın (, [ ], O, ( ) ...)

11.Ön testlerin yapılması Yeni çalışmalarda en az 2 ön test uygulayın. İlk test, ankette karşılaşılabilecek sorunların giderilmesi, ikinci test ise planlama amaçlı olmalıdır. Pretest için genellikle 75 kişilik bir örneklem yeterli olur. Seçilen grubun özellikleri, bütün populasyonun özelliklerini taşımalıdır. Dikkat edilmesi gereken unsurlar: Cevaplanmamış soru sayısı Belirsiz/Anlaşılmayan açıklamalar Cevaplama süresinin uzunluğu Lüzumsuz sorular Açık uçlu sorular için az yer ayrılması ....

12- Anketi tamamlamaya teşvik etme Teşvik yöntemi populasyona göre seçilmeli (Çocuk – Oyun , Yetişkin – Para) Maddi teşvik yöntemleri Hediye Para Çekiliş ile ödül kazanma şansı Promosyon malzemeleri (anahtarlık, takvim ...) Manevi teşvik yöntemleri Ankete katılım sonucu, kendilerine olumlu yönde geri dönüş olacağı konusunda bilgilendirme (daha iyi ürün, hizmet)

13. Cevap oranları 14. Verinin Analizi Sabit bir cevap oranı yoktur. Bu seçilen metoda, konuya, anketin zorluk derecesine, formun dizaynına, soruların anlaşılırlığına bağlı olarak değişir 14. Verinin Analizi Verinizi tanıyın Analize hazır hale getirin (Kodlama, kayıp verileri doldurma vs..) Analizleri gerçekleştirin Çıkan sonuçları paylaşın Karar destek amaçlı kullanın

Analitik Süreçteki Aşamalar This is good. If there are different people or types of people at various stages, say that. Think about the roadmap questions again – user expertise & what they do with the info. Planning – analyst does this Data collection – survey researcher or analyst doe this Data access – analyst or knowledge worker does this Data prep/mgt – analyst or data manager does this Analysis – analyst Reporting – analyst or knowledge worker Deployment – analyst or knowledge worker posts the stuff and and executive or decision maker reads the report.

Planning Sample Power This is good. If there are different people or types of people at various stages, say that. Think about the roadmap questions again – user expertise & what they do with the info. Planning – analyst does this Data collection – survey researcher or analyst doe this Data access – analyst or knowledge worker does this Data prep/mgt – analyst or data manager does this Analysis – analyst Reporting – analyst or knowledge worker Deployment – analyst or knowledge worker posts the stuff and and executive or decision maker reads the report.

SPSS Data Entry Data collection This is good. If there are different people or types of people at various stages, say that. Think about the roadmap questions again – user expertise & what they do with the info. Planning – analyst does this Data collection – survey researcher or analyst doe this Data access – analyst or knowledge worker does this Data prep/mgt – analyst or data manager does this Analysis – analyst Reporting – analyst or knowledge worker Deployment – analyst or knowledge worker posts the stuff and and executive or decision maker reads the report.

SPSS Base Data access This is good. If there are different people or types of people at various stages, say that. Think about the roadmap questions again – user expertise & what they do with the info. Planning – analyst does this Data collection – survey researcher or analyst doe this Data access – analyst or knowledge worker does this Data prep/mgt – analyst or data manager does this Analysis – analyst Reporting – analyst or knowledge worker Deployment – analyst or knowledge worker posts the stuff and and executive or decision maker reads the report.

SPSS Base SPSS MVA Data management and data prep This is good. If there are different people or types of people at various stages, say that. Think about the roadmap questions again – user expertise & what they do with the info. Planning – analyst does this Data collection – survey researcher or analyst doe this Data access – analyst or knowledge worker does this Data prep/mgt – analyst or data manager does this Analysis – analyst Reporting – analyst or knowledge worker Deployment – analyst or knowledge worker posts the stuff and and executive or decision maker reads the report. Data management and data prep

SPSS Base SPSS Reg. Models Identify groups SPSS Base SPSS Reg. Models SPSS Adv. Models SPSS Categories AnswerTree Data Analysis Base Advanced Regression Categories Decision Time AnswerTree ... Predict numerical outcomes SPSS Base SPSS Reg. Models SPSS Adv. Models AMOS This is good. If there are different people or types of people at various stages, say that. Think about the roadmap questions again – user expertise & what they do with the info. Planning – analyst does this Data collection – survey researcher or analyst doe this Data access – analyst or knowledge worker does this Data prep/mgt – analyst or data manager does this Analysis – analyst Reporting – analyst or knowledge worker Deployment – analyst or knowledge worker posts the stuff and and executive or decision maker reads the report.

SPSS Base SPSS Tables SPSS Report Writer SigmaPlot for SPSS SPSS Maps Reporting This is good. If there are different people or types of people at various stages, say that. Think about the roadmap questions again – user expertise & what they do with the info. Planning – analyst does this Data collection – survey researcher or analyst doe this Data access – analyst or knowledge worker does this Data prep/mgt – analyst or data manager does this Analysis – analyst Reporting – analyst or knowledge worker Deployment – analyst or knowledge worker posts the stuff and and executive or decision maker reads the report.

SmartViewer Web Server Deployment SmartViewer Web Server This is good. If there are different people or types of people at various stages, say that. Think about the roadmap questions again – user expertise & what they do with the info. Planning – analyst does this Data collection – survey researcher or analyst doe this Data access – analyst or knowledge worker does this Data prep/mgt – analyst or data manager does this Analysis – analyst Reporting – analyst or knowledge worker Deployment – analyst or knowledge worker posts the stuff and and executive or decision maker reads the report.

Veri toplamadan analize “Canlı” Raporlar (e-mail aracılığıyla) Smart Viewer Veri Analizi Rapor Dağıtımı Veri Toplama Anket Tasarımı Etkili giriş formları Veri Temizleme SPSS veri dosyası ODBC Sihirbazı Temel Analizler Yönetimi Gelişmiş Grafikler İşlevler Ad-hoc Raporlama SPSS Base+ Databases SPSS Data Entry SPSS Base offers the powerful ODBC wizard to easily import data from existing databases. But all data is not already in databases. There is also a strong need for collecting new, primary data such as surveys, opinion polls, etc. SPSS Data Entry strengthens the SPSS product line by offering a solution for collecting new data that’s ready for immediate analysis.

SPSS Data Entry: Hızlı, Esnek Anket Tasarımı ve Veri Girişi SPSS Data Entry is the new product from SPSS for fast, flexible survey design and data collection.

SPSS Data Entry ile... Çalışan ve Müşteri Memnuniyeti Anketleri Kamuoyu Yoklamaları Uygulanan Programların Değerlendirilmesi Hasta Tedavi/ Sonuç Araştırmaları Yeni Ürün Anketleri Müşteri Tercihi Belirleme Vb. bütün anketlerinizde başarınızı ilk adımdan garantilemenizi sağlar...

Verilerinizi doğru, tam, kolay ve hızlı toplamanızı sağlar...

Esnek anket tasarımları Sürükle-bırak form tasarımı Soruları oluştururken fare klikleri için Toolbox Farklı cevap biçimleri Ayrıntılı biçim verme Creating sureys is simple with SPSS Data Entry’s drag and drop form design. Copy and paste sample quesitons and responses from the question library or existing surveys, or use the Toolbox for one mouse click question creation. Choose the response type that best fits your question from several response types including “choose one,” “select all that apply,” or open-ended text. You can format your questions any way you like, including check box, buttons and lists for paper surveys, and drop-down lists and option buttons for on-line forms. Plus, you get all the design tools you need to layout and customize your form - to make your surveys easy to understand and look sharp.

Profesyonel Anketler ve formlar Profesyonel çıktılı anketler logolar, başlıklar ve grafikler Formdan veri girişi Alta-açılır kutu, seçimli butonlar ve güçlü veri giriş kuralları Create both professional printed surveys and efficient on-screen entry forms in one tool. As you design your paper survey, you’re also creating an online entry form. Simply define rules to ensure that you collect accurate data.

Yüksek-kalitede sonuçlar için yüksek-kalitede veriler Güçlü veri kontrolü, geçerlilik ve atlamalı soru kuralları Kural Sihirbazı Etkileşimli, grup modu veya çift giriş SPSS Data Entry guarantees high quality results with powerful rules for data validation, checking and skip and fill. The Rules Wizard makes it easy to set-up even complex rules. And, you can choose to clean your data with alerts that display when rules are violated, after all data is entered, or use double entry mode for key by key verification.

Hızlı,eksiksiz veri girişi Atlamalı soru kuralı ile güvenli veri girişi Kolay geçişler ve hızlı çalışma Kodları ezberlemeye gerek kalmadı It’s easy for anyone to learn in minutes how to enter data. Skip and fill rules guide the respondent or data entry clerk through the survey quickly. An intuitive interface and smart navigation options make it easy to enter data quickly. There’s no need to memorize codes, because the labels appear on the screen. And, powerful rules ensure that the data is accurate.

Analize Hazır Veriler Soru ve cevaplara dayalı veri dosyasını otomatik olarak tanımlar “check all that apply” (kuralı karşılayanların tümüne uyarla) tarzındaki soruları oluşturur Temizlenmiş verileri SPSS .SAV olarak saklar With Data Entry, you can move to analysis immediately. SPSS Data Entry stores your cleaned data in an SPSS file, complete with an SPSS data dictionary with all the setup information for your file including missing values, value labels, multiple response sets, and more.

SPSS Data Entry Çözümleri SPSS Data Entry Builder Tasarlama, yayma, toplama ve temizleme. SPSS Data Entry Station Veri girişini hızlandırma. Tasarımın toplama ve temizleme amaçlı alt kümesi

SPSS Data Entry Çözümleri SPSS Data Entry Network Server Merkezi veri toplama ve veri temizleme imkanı ile hızlı esnek ve analize hazır veri toplama. SPSS Data Entry Web Server Web siteniz için formlarınızı kolaylıkla tasarlama katılımcılarınızı form üzerinden yönlendirici akıllı yönlendiriciler ile yönlendirebilme.

DATA ENTRY KULLANIM ALANLARI

SURVEY ARAŞTIRMALARI Memnuniyet ölçümleri Demografik ölçümler Kamuoyu yoklamaları Çalışan ölçümleri Müşterilerim ürünümüzden/hizmetimizden ne kadar memnun? Eğitim programlarımız amacı ne ölçüde karşılıyor? Eğitim materyallerimiz ne kadar anlaşılır ve eğitimin içeriğine ne derece katkıda bulunur durumda? Hangi programlar orta yaştaki vatandaşlarımız için daha önemli? Yeni anayasa nasıl olmalı?

PAZAR ARAŞTIRMALARI Hizmetlerimiz arasında müşterilerimiz en çok nelere önem veriyor? Pazarımızın başlıca segmentleri nelerdir? Müşterilerimizi bizim ürünümüzü almaya sevkeden faktörler nelerdir? Ürünlerin hangi özellikleri müşterileri cezbetmektedir? Yeni ürüne dair araştırmalar Satış raporlamaları Doğrudan satış yanıt kartlarının oluşturulması Pazar segmantasyonu Satışla ilgili öngörüler Müşteri davranışları Fiyatlandırma Müşteri beklentileri

TIBBİ ARAŞTIRMALAR Psikolojik ve biomedikal araştırmalar Hasta memnuniyet araştırmaları Akıl sağlığı programların etkinliğinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi İyileştirme programlarının etkinliğinin ölçülmesi Tıbbi formların hazırlanması Hastalarımızın ihtiyaçlarını ne ölçüde karşılayabiliyoruz? Hastane işletme sisteminde hangi süreçler daha etkili veya etkisiz? Başarısız doğum olaylarını olumsuz olarak etkileyen faktörler nelerdir?

AKADEMİK ARAŞTIRMALAR Öğrencilerle yapılan görüşmeler Ders programlarının geliştirilmesi Özel disiplin araştırmaları Öğretim görevlilerinin niteliklerinin arttırılması Akademik çalışmalarda düzenlenecek araştırmaların anket ve görüşme formlarının hazırlanıp analize hazır hale getirilmesi Öğrencilerin mezun olma yolunda başarılı olup olamayacaklarını belirleyen etkenler nelerdir? Hangi eğitim programları öğrencilerin daha fazla ilgisini çekmektedir?

Sonuç olarak DATA ENTRY çözümleri ile; Veri toplamak için otomatik olarak cevap seçeneklerini ve değişken bilgilerini içeren anket soru formu tasarımı yapabilirsiniz. Analiz işlemlerinizi hızlandırabilirsiniz. Sağladığı otomatik kolaylıklar ile veri girişi yapan kişilerin olası hatalarını önleyebilirsiniz. Yanıtlara bağlı olarak değişkenleri otomatik olarak anında tanımlayabilir ve analize hazır hale getirebilirsiniz.

TEŞEKKÜRLER