Avrupa Dil Becerileri Ölçme ve Değerlendirme Derneği (EALTA)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Test Geliştirme ve Madde Analizi
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
DİL AİLELERİ PARLA ŞENGÖZ 1-B 1064.
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Öğretmen Yetkinlikleri
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
ROL OYNAMA.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticileri için DEA Oturum 2: DEA konusunda bazı Uluslar arası Deneyimler 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
TEST – 1.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
PROGRAM TASARIMI
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
ÜLKE,MİLLET,DİL,BAŞKENT
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Sınav Rehberliği Konusunda
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
MESLEKLER.
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
Harun ÇAKIR MEB - Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
BE BEP NEDİR ?.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
1739 Sayılı Temel Eğitim Kanunu Yaygın Eğitim
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
Sunum transkripti:

Avrupa Dil Becerileri Ölçme ve Değerlendirme Derneği (EALTA) www.ealta.eu.org

EALTA’nın Görev Tanımı EALTA’nın amacı, tüm Avrupa’da, dil becerilerinin ölçme ve değerlendirmesindeki kuramsal ilkelerin anlaşılmasını sağlamak ve ölçme ve değerlendirme uygulamalarını iyileştirmek ve paylaşmaktır.

sınıf içi ölçme ve değerlendirmede görev alanlar, EALTA’nın dil becerilerinin ölçme ve değerlendirmesinde doğru uygulamalar için hazırladığı rehberi başlıca üç farklı okuyucu kitlesine hitap etmektedir: : Bunlar: ölçme ve değerlendirmede görev alacak öğretmenlerin eğitiminde görev alanlar, sınıf içi ölçme ve değerlendirmede görev alanlar, ulusal yada kurumsal ölçme birimlerinde ve merkezlerinde test geliştirenler.

Bütün bu gruplar için uygulanacak birkaç genel ilke: Öğrencilere/adaylara saygı Sorumluluk Adil olma Güvenirlik Geçerlik Sınavla ilgili kişiler arasındaki işbirliği

DİL BECERİLERİNİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMESİNDE DOĞRU UYGULAMALAR İÇİN EALTA REHBERİ

Ölçme ve değerlendirme konusunda öğretmen eğitimiyle ilgili EALTA üyeleri, kendileri ve bu konuyla ilişkili kişiler için (eğitim alanlar, uygulama öğretmenleri, program geliştiriciler) aşağıdaki konularda açıklık getirirler:

Örnekler Eğitim, eğitilenlerin değerlendirme bağlamıyla ne kadar ilgilidir? Ölçme ve değerlendirme ilkeleri (örneğin geçerlik, güvenirlik, adil olma, öğretme ve öğrenme durumlarına etkisi) eğitim görenlerin bağlamlarıyla ne kadar açıkça ilişkilidir? Eğitimde kuram ve uygulama arasındaki denge nedir? Eğitilenler ölçme süreçlerini geliştirme, deneme ve değerlendirme süreçlerinin ne kadar içindedirler?

Sınıf içi ölçme ve değerlendirmeyle ilgili EALTA üyeleri, kendileri ve ilişkili kişiler (özellikle öğrenciler ve mümkün olduğunca veliler) için şu noktalara açıklık getireceklerdir:

Örnekler Değerlendirmenin amacı nedir? Değerlendirme süreçleri öğrencilere ne kadar uygundur? Değerlendirme sonuçlarının doğru ve adil olması için ne tür çabalar harcanır? Öğrencilerin değerlendirme süreçleriyle ilgili düşüncelerine ne kadar önem verilir? • Öğrenmeyi artırmak için ne(ler) yapılacaktır? • Öğrenciler ne tür geribildirim alırlar?

Test geliştirmede görev alan EALTA üyeleri, kendileri ve ilgili kişiler için (öğretmenler, öğrenciler ve halk) aşağıdaki başlıklar altında sıralanan soruların yanıtlarına açıklık getirecektir.

Ayrıca test geliştiricilerin, değerlendirme sisteminin ve uygulamalarının niteliğini artırmak amacıyla kurumlarındaki ve bakanlıklardaki karar vericileri uygulamanın iyi ve kötü yönlerinden haberdar etmek amacıyla onlarla iletişim içinde olmaları önerilir.

Örnekler Belirli bir test biçimi tercihi var mıdır? Testi geliştiriciler ve madde yazıcılar hedeflenen değerlendirme düzeyinde, sınavla ilgili alanda öğretmenlik deneyimine sahipler mi? Testi geliştiriciler ve madde yazıcılar nasıl bir eğitime sahiptir?Are the tests piloted? Testi notlayan kişiler yapılacak her sınav için ayrı bir eğitimden geçirilmekte midir?

Örnekler Öznel değerlendirilen testler için rutin çift değerlendirme sistemi var mıdır? Bireysel ve bireyler arası güvenirlik hesaplanmakta mıdır? Testin öğretme ve öğrenme durumlarına etkisi nedir? Ne tür çalışmalar yapılmaktadır? Testin programdaki değişikliklere uyum sağlaması için neler yapılmaktadır? Testin düzeyi Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programındaki göstergeler ile uyumlu mudur? What Bu iddiayı desteklemek için hangi kanıtlar bulunmaktadır?

Tamamlanan Rehberin Ocak 2007 Tarihine Kadar Çevrildiği Diller Almanca Bulgarca Çekce Danimarkaca Ermenice Estonyaca Fince Fransızca Gürcüce Hollandaca İngilizce (İngiltere) İtalyanca İspanyolca İsveçce Katalanca Letonyaca Litvanyaca Lüksemburgca Macarca Norveçce(bokmål + nynorsk Polonyaca Romanyaca Rusca Slovenyaca Türkçe Yunanca

EALTA tarafından hazırlanan “Dil Becerilerinin Ölçme Ve Değerlendirmesinde Doğru Uygulamalar Rehberi”nin Çevrildiği Dillerdeki Tam Metni İçin Aşağıdaki Internet Adresine Bakınız: www.ealta.eu.org