Avrupa Dil Becerileri Ölçme ve Değerlendirme Derneği (EALTA) www.ealta.eu.org
EALTA’nın Görev Tanımı EALTA’nın amacı, tüm Avrupa’da, dil becerilerinin ölçme ve değerlendirmesindeki kuramsal ilkelerin anlaşılmasını sağlamak ve ölçme ve değerlendirme uygulamalarını iyileştirmek ve paylaşmaktır.
sınıf içi ölçme ve değerlendirmede görev alanlar, EALTA’nın dil becerilerinin ölçme ve değerlendirmesinde doğru uygulamalar için hazırladığı rehberi başlıca üç farklı okuyucu kitlesine hitap etmektedir: : Bunlar: ölçme ve değerlendirmede görev alacak öğretmenlerin eğitiminde görev alanlar, sınıf içi ölçme ve değerlendirmede görev alanlar, ulusal yada kurumsal ölçme birimlerinde ve merkezlerinde test geliştirenler.
Bütün bu gruplar için uygulanacak birkaç genel ilke: Öğrencilere/adaylara saygı Sorumluluk Adil olma Güvenirlik Geçerlik Sınavla ilgili kişiler arasındaki işbirliği
DİL BECERİLERİNİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMESİNDE DOĞRU UYGULAMALAR İÇİN EALTA REHBERİ
Ölçme ve değerlendirme konusunda öğretmen eğitimiyle ilgili EALTA üyeleri, kendileri ve bu konuyla ilişkili kişiler için (eğitim alanlar, uygulama öğretmenleri, program geliştiriciler) aşağıdaki konularda açıklık getirirler:
Örnekler Eğitim, eğitilenlerin değerlendirme bağlamıyla ne kadar ilgilidir? Ölçme ve değerlendirme ilkeleri (örneğin geçerlik, güvenirlik, adil olma, öğretme ve öğrenme durumlarına etkisi) eğitim görenlerin bağlamlarıyla ne kadar açıkça ilişkilidir? Eğitimde kuram ve uygulama arasındaki denge nedir? Eğitilenler ölçme süreçlerini geliştirme, deneme ve değerlendirme süreçlerinin ne kadar içindedirler?
Sınıf içi ölçme ve değerlendirmeyle ilgili EALTA üyeleri, kendileri ve ilişkili kişiler (özellikle öğrenciler ve mümkün olduğunca veliler) için şu noktalara açıklık getireceklerdir:
Örnekler Değerlendirmenin amacı nedir? Değerlendirme süreçleri öğrencilere ne kadar uygundur? Değerlendirme sonuçlarının doğru ve adil olması için ne tür çabalar harcanır? Öğrencilerin değerlendirme süreçleriyle ilgili düşüncelerine ne kadar önem verilir? • Öğrenmeyi artırmak için ne(ler) yapılacaktır? • Öğrenciler ne tür geribildirim alırlar?
Test geliştirmede görev alan EALTA üyeleri, kendileri ve ilgili kişiler için (öğretmenler, öğrenciler ve halk) aşağıdaki başlıklar altında sıralanan soruların yanıtlarına açıklık getirecektir.
Ayrıca test geliştiricilerin, değerlendirme sisteminin ve uygulamalarının niteliğini artırmak amacıyla kurumlarındaki ve bakanlıklardaki karar vericileri uygulamanın iyi ve kötü yönlerinden haberdar etmek amacıyla onlarla iletişim içinde olmaları önerilir.
Örnekler Belirli bir test biçimi tercihi var mıdır? Testi geliştiriciler ve madde yazıcılar hedeflenen değerlendirme düzeyinde, sınavla ilgili alanda öğretmenlik deneyimine sahipler mi? Testi geliştiriciler ve madde yazıcılar nasıl bir eğitime sahiptir?Are the tests piloted? Testi notlayan kişiler yapılacak her sınav için ayrı bir eğitimden geçirilmekte midir?
Örnekler Öznel değerlendirilen testler için rutin çift değerlendirme sistemi var mıdır? Bireysel ve bireyler arası güvenirlik hesaplanmakta mıdır? Testin öğretme ve öğrenme durumlarına etkisi nedir? Ne tür çalışmalar yapılmaktadır? Testin programdaki değişikliklere uyum sağlaması için neler yapılmaktadır? Testin düzeyi Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programındaki göstergeler ile uyumlu mudur? What Bu iddiayı desteklemek için hangi kanıtlar bulunmaktadır?
Tamamlanan Rehberin Ocak 2007 Tarihine Kadar Çevrildiği Diller Almanca Bulgarca Çekce Danimarkaca Ermenice Estonyaca Fince Fransızca Gürcüce Hollandaca İngilizce (İngiltere) İtalyanca İspanyolca İsveçce Katalanca Letonyaca Litvanyaca Lüksemburgca Macarca Norveçce(bokmål + nynorsk Polonyaca Romanyaca Rusca Slovenyaca Türkçe Yunanca
EALTA tarafından hazırlanan “Dil Becerilerinin Ölçme Ve Değerlendirmesinde Doğru Uygulamalar Rehberi”nin Çevrildiği Dillerdeki Tam Metni İçin Aşağıdaki Internet Adresine Bakınız: www.ealta.eu.org