ISO 9001:2000 Uygulaması İçin Hayat Kurtaran Teknikler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Doküman Kontrol İyi Dokümantasyonun Temelleri ve
Advertisements

KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Televizyon ve okul başarısı
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
MODÜL 4 Organizasyon.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SAÜ' de KYS Çalışmaları
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI 1 - MEVCUT DURUMUN TESBİTİ Mevcut sistemi analiz etmeli, İşe yarayan uygun yönleri belirlenmeli, Belirlenenler kalite sistemine.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURMA VE BELGELENDİRME
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Aileler İçin Güvenli İnternet Kullanımı
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SURRAM.
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Çalışma Yaprağı.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Geleneksel Tasarım Araçları
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Geleneksel Tasarım Araçları
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Süreç Hiyerarşisi.
Sunum transkripti:

ISO 9001:2000 Uygulaması İçin Hayat Kurtaran Teknikler ISO Uygulamasının Derinliklerindeki Güçlüklerden Kaçınmanın Yolları

Derinlere Dalmak Sudaki Tehlikeler Yarışı Kazanmak Antrenmanlara Devam Etmek

Derinlere Dalmak Su korkusunu yenmek.

Çoook soğuk! Hiç kimse soğuk bir havuza atlamak istemez. Derinlere Dalmak Çoook soğuk! Hiç kimse soğuk bir havuza atlamak istemez.

Yönetim suyun ılık olmasını sağlamalıdır. Derinlere Dalmak Yönetim suyun ılık olmasını sağlamalıdır. Yöneticiler: Önce siz girin. Projeye bağlı kalın ve bu bağlılığınızı gösterin.

Yönetim: İlk adımı; atın... Bağlılığınızı; gösterin... Derinlere Dalmak Yönetim: İlk adımı; ISO’yu öğrenerek Projeyi planlayarak ve sorumlulukları dağıtarak atın... Bağlılığınızı; Gerekli kaynakları sağlayarak, ISO projelerine katılımı ödüllendirerek, gösterin...

Yönetimin kabulü ve desteği Derinlere Dalmak Yönetim Bu noktaların zaten aşikar olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak bunların ISO uygulamalarının önündeki en büyük engel olduğunu unutmayın. Yönetimin kabulü ve desteği

Derinlere Dalmak Yönetim her şeyi hazırladı, yolu gösterdi, fakat hala bir çoğu suya dalmak istemiyor... Şu anki konumumdan mutluyum, neden farklı bir şey yapayım ki?

Suyu onlar için çekici yapın Derinlere Dalmak Suyu onlar için çekici yapın İnsanlar kendileri ve işleri için anlamını/değerini bilmedikleri projelerde yer almak istemezler. ISO’ nun şirketiniz için neden önemli olduğunu açıklayın. ISO’nun işleri nasıl kolaylaştırdığını anlatın. İşlerinin nasıl değişeceğini Ve nasıl aynı kalacağını anlatın.

Çalışanların endişelerine anlayış gösterin. Derinlere Dalmak Çalışanların endişelerine anlayış gösterin. “Eğer yaptığım her şeyi dokümante edersem hala bir değerim olur mu?” “Düzeltici eylem de ne? Müdürün odasına gitmeyi çağrıştırıyor.” “Birileri benim ya da bölümümün performansımı denetleyecek mi?”

Endişeleri yok edin Çalışanları sistem oluşturma sürecine dahil edin. Derinlere Dalmak Endişeleri yok edin Çalışanları sistem oluşturma sürecine dahil edin. Standardı karşılamak için süreci geliştirirken ya da iyileştirirken, sürecin içinde bulunan insanları kullanın. Personeli düzeltici faaliyet ya da iç denetim konularında eğitin, süreç iyileştirmenin önemini vurgulayın.

Sudaki tehlikelere karşı dikkatli olun:

Şirket yüzmeyi bilmeyebilir. Sudaki tehlikeler Şirket yüzmeyi bilmeyebilir. Yüzme dersleri verin ISO 9000’e genel bir giriş tüm personel için yararlı olacaktır. Proje yöneticisi ve projede yer alan diğer personel için daha ileri bir eğitim planlayın.

Standardın Hatalı Yorumlanması Sudaki tehlikeler Standardın Hatalı Yorumlanması Çaba ve zamanın boşa harcanmasına yol açabilir. Proseslerin defalarca tekrar tasarlanması, Standardın uygulanmasında aşırıya kaçma – Örnek: Çok fazla dokümantasyon. Majör hataların Dış Tetkik sırasında ortaya çıkması. Tescil sürecinin uzaması.

Danışman kullanın Bir danışman kullanmayı; için düşünün. Hayat Kurtaran Teknikler Danışman kullanın Bir danışman kullanmayı; Projenizi planlamanızda size yardımcı olması, Standardı yorumlamanıza yardım etmesi, Tecrübenizden faydalanması, Uygulamalarınızı takip etmesi ve değerlendirmesi, için düşünün.

Sudaki tehlikeler Detaylara boğulmak….. “Bu prosedürün amacı yapılacak tüm faaliyetlerin dokümantasyon esaslarını belirlemektir. Dokümantasyonun temel amacı faaliyetlerin tutarsız bir şekilde yapılmasını önlemektir. Bu husus özellikle oluşabilecek tutarsızlıkların telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğurabileceği faaliyetler için önemlidir.”

Ve kötü yazılan prosedürler Sudaki tehlikeler Ve kötü yazılan prosedürler Bir kelimenin yeterli olduğu durumlarda neden on kelime kullanıyorsunuz? “Burada referans alınan maddeler bir takım durumlarda normal parametrelerin dışına çıkabilir.” “Burada yer alan prosedürler aşağıda yer alan departmanların fonksiyonel birimlerindeki tüm faaliyetler uygulanabilir.”

Prosedürleri kullanıcı odaklı yapın Hayat Kurtaran Teknikler Prosedürleri kullanıcı odaklı yapın Eylem içeren kısa cümleler kullanın. Edilgen cümle kullanımından kaçının. İşi kimin yaptığını açıklığa kavuşturun. Okumayı kolaylaştıracak font büyüklüğü ve satır aralığı seçin.

Dokümantasyon Çok fazla? Çok az? Sudaki tehlikeler Dokümantasyon Çok fazla? Çok az? Çok fazla: Her şey için mutlaka bir talimat oluşturma alışkanlığı. Tekrar ve uyumsuzluk – Bir işlemin birden fazla talimat içerisinde farklı şekillerde yer alması. Çok az: Prosesin ürün kalitesini etkilediği durumlarda iş talimatının bulunmaması.

Hayat Kurtaran Teknikler Dokümantasyon Buradaki amacın proseslerin tutarlılığı olduğunu hatırlayın. İki farklı çalışan belirli bir işi aynı şekilde yapabilirler mi? Eğer bu soruya vereceğiniz cevap “Belki” ise o işi dokümante etmeniz gerekir.

“Farklı” olan departmanlar Sudaki tehlikeler “Farklı” olan departmanlar Ar-Ge gibi üst düzey bilgiye sahip çalışanlardan oluşan departmanlarınız var mı? Bu alanlarda prosedürleri dokümante ederken bir miktar dirençle karşılaşabilirsiniz.

Prosedürlerin onlar için nasıl çalışacağını görmelerine yardımcı olun. Hayat Kurtaran Teknikler Prosedürlerin onlar için nasıl çalışacağını görmelerine yardımcı olun. Bu tür departmanlara proseslerinin tutarlı olması gerektiğini göstermek önemlidir. Yaratıcılık proseslerin içersinde gerçekleşir. Prosedürleri ayrıntıları emretmek için değil, izlenmesi gereken adımları tanımlamak için dokümante edin.

Projeniz Kontrolden Çıkıyor Sudaki tehlikeler Projeniz Kontrolden Çıkıyor Takımlar zaman çizelgesine uymuyorlar. Tekrar eden prosesler koordine edilmiyor. Takımlar farklı yönlerde hareket ediyorlar.

Yönlendirici bir takım kullanın Hayat Kurtaran Teknikler Yönlendirici bir takım kullanın Kara verici ve kaynak sağlayıcıları takıma dahil edin. Takımın yapması gerekenler: Zaman çizelgesinin takibi Engellerin kaldırılması Kaynakların sağlanması Farklı gruplar arasındaki çabaların koordinasyonu

Çalışanların gelişmelerden haberdar olmamaları. Sudaki tehlikeler Çalışanların gelişmelerden haberdar olmamaları. Proje ilerledikçe çalışanlar gelişmelerden daha az haberdar olmaya başlarlar. Sadece çalışmada yer alanlar yeni prosesler hakkında bilgi sahibidir. Sanki proje bir anda ortaya çıkmış yine bir anda yok olmuştur. Yeni prosesler, kağıt üzerindeki değişikliklerle sınırlı kalmıştır, uygulama eskisi gibi devam etmektedir.

Hayat Kurtaran Teknikler Kutlama Gelişme ve başarıları tüm çalışanların katıldığı toplantılarda kutlayarak ilerleme ve başarıyı herkesin görmesini sağlayın. Bir araya gelin Yemek, kokteyl Çalışanları ödüllendirin İletişim için haber bültenlerinden yararlanın

Ve olağan şüpheliler Düzeltici eylem Doküman kontrol Tasarım kontrolü Sudaki tehlikeler Ve olağan şüpheliler Düzeltici eylem Doküman kontrol Tasarım kontrolü Eğitim Satın alma

Yarışı kazanmak !

Tetkik için hazırlanın! Yarışı kazanmak Tetkik için hazırlanın! İç tetkiklerin bir turunu tamamlayın. En az bir yönetimin gözden geçirmesi yapın. Yaklaşık 3 aylık kayıt toplayın. Başlangıcından sonuna kadar dokümante edilmiş en az projeye sahip olun.

Tetkik için hazırlanın! Yarışı kazanmak Tetkik için hazırlanın! Tüm çalışanları tetkik konusunda bilgilendirin. Onların ne beklemeleri gerektiğini bilmelerini sağlayın. Tesisinizi kalibre edilmemiş ekipman ve kontrolsüz dokümandan arındırın.

Yol almak

Suda üzerinde yürümeye mi kalktınız? Yol Almak Suda üzerinde yürümeye mi kalktınız? Sistem çok karmaşıktır ve statik bir hal almıştır. Sistem gerçeklerden ziyade ideal durum düşünülerek tasarlanmıştır. Çalışanların kafası karışmakta ve işler durmaktadır.

Yol Almak Basitleştirin Sistemde değişiklik yapmaktan korkmayın. Prosedürleri basitleştirin. Sistemin bir anda kusursuz olmasını beklemeyin. Değişiklikler için proseslerde yer alan çalışanlardan geri besleme alın.

Yönetimin gözden geçirmesi etkin mi? Yol Almak Yönetimin gözden geçirmesi etkin mi? Yönetime kalite sisteminin nasıl çalıştığını iletmek yeterli midir? Yönetim eylem maddelerini belirliyor ve bunları takip ediyor mu? Yönetim gözden geçirme için yeterli zaman ayırıyor mu?

İç tetkikler etkin mi? Internal audits become ineffective Yol Almak İç tetkikler etkin mi? Internal audits become ineffective Üst yönetimin bağlılığını eylemleri ile ortaya koyuyor mu? Çalışanlar tetkik için hazır mı? Tetkikler hep aynı kişiler tarafından mı yapılıyor? Yeni insanlar, yeni bakış açıları kazandırabilir, belki değişim zamanı gelmiştir.

Tecrübeli yüzücülerin kurallarını izleyin Yol Almak Tecrübeli yüzücülerin kurallarını izleyin Bol antrenman yapın Asla yalnız yüzmeyin Kurallara uyun

Antrenman Oluşturduğunuz sistemi kullanın. Yol Almak Antrenman Oluşturduğunuz sistemi kullanın. Düzeltici eylemleri uygulayın. Düzeltici eylem, Yönetimin gözden geçirmesi ve İç tetkiklerin önemini vurgulayın. Eğitime devam edin.

Asla yalnız yüzmeyin Sistem sadece bir kişinin sorumluluğu olamaz. Yol Almak Asla yalnız yüzmeyin Sistem sadece bir kişinin sorumluluğu olamaz. Sorumlulukları çalışanlara dağıtın Kalite Müdürünün her şeyden sorumlu olduğunu düşünmeyin. Diğerlerini, Düzeltici faaliyet, Eğitim kayıtları, Ekipman, Kalite kayıtları ve İç tetkiklerin koordinatörü olarak kullanın.

Kurallara uyun Suyu ılık tutun Suya ilk önce siz girin Yol Almak Kurallara uyun Suyu ılık tutun Suya ilk önce siz girin Yüzme dersleri verin Koç/danışman kullanın Prosedürleri kullanıcı odaklı yapın “Yaratıcı” departmanları dahil edin Yönlendirici bir takım kullanın

Kurallara uyun Kutlayın ve iletin Yol Almak Kurallara uyun Kutlayın ve iletin Prosesi uygulayan personelin katılımını sağlayın Olağan uygunsuzlukları takip edin Tetkik için hazırlanın

Başarının keyfini çıkarın!