© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, 2010 18.12.10, Rev 81 Sorular Cevaplardır.. (yeter ki sorulsunlar) doğru.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Advertisements

MADDE ANALİZİ.
ÜÇ FİLTRE SOKRATES. ÜÇ FİLTRE SOKRATES SOKRATES (M.Ö ) “Kendi kendini tanı" özdeyişinin felsefesinin temel kuralı olduğuna inanmış, “Hiç bir.
Iletişimde üç filtre
MADDE ANALİZİ.
Uzlaşma yoluyla sorun çözmek!
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Kendini Geliştirme Amaçlı Hızlı Dönüşüm Kampı (v 5.0)
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Sorular Cevaplardır.. (Yeter ki sorulsunlar)
Bir yaratıcı problem çözme tekniği
TED ANTALYA KOLEJİ PDR VE ÖLÇME DEĞERLENDİRME SERVİSİ
“Sınav Başarısı İçin” tüyolar TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
Oca-09© Copyright SMUH®, Değişmeden Değişmek! (Rev 0.1 – ) Olabilir mi, nasıl?
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Köylü ulusun efendisidir.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Paydaşlar Arası Etkileşim Beklentileri Matriksi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Sep / Rev. 1© Copyright Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı, Öğrenmeyi Öğrenme’nin kritik parçası: Her sorun bir öğrenme yetersizliğidir.
Rev.0.0 – 2000© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, ortak akıl “ ortak akıl ” Nedir?
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Ocak ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH® Askıya Alınmış Yargılarla İletişim=Etkileşim Zamanimizin neredeyse %90’ini kaplayan “iletisim”in en iyimser.
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Her alandaki “doğru”lar insanlık tarihinin birikimi olarak biliniyor. Ama bunlar, neyin nasıl yapılacağını söylemiyor.
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Etkili İletişime Giriş
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
P robleme D ayalı Ö ğrenme Dr Arzu ARSLAN Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
KÜSMEYELİM KÜSTÜRMEYELİM
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
YEŞİM KULA ÖMER MART İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ
Sömürü algoritması Birilerinden, sömürü yoluyla değer transfer etmek isteyenler için altın kurallar(!)
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
Örnek: Sizlere konu hakkında bilgi vereceğim.
Bir bilgeye sormuşlar:
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
SOKRAT SEM İ NER İ. Yunan felsefecisi, filozofu ve düşünürü Sokrates, M.Ö. 470 yılında Atina’da do ğ muş ve M.Ö. 399 yılında Atina’da ölmüştür. SOKRATES.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Sorular Yoluyla Sorun Çözmek
Kendini Geliştirme Amaçlı Hızlı Dönüşüm Kampı (v 5.0)
Yüksek Katma Değerli Düşünce
Öğr.Gör. Hüseyin TURGUT / Tefenni MYO hturgut.com.
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Yüksek Katma Değerli Düşünce
YAPAY ZEKA Genel Kavramlar hturgut.com
Sunum transkripti:

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 81 Sorular Cevaplardır.. (yeter ki sorulsunlar) doğru

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 82 “Soru sormak” ile ilgili kimi sözler •Kişi, sorabilmek için okumalıdır. Franz Kafka •Doğru soruları bulunuz. Cevapları icadetmenize gerek kalmayacak, mevcut cevapları bulacaksınız. Jonas Salk •Sorma eğilimi edinmiş kişiler ve sorma kültürü yaratabilmiş kurumlar başarılı olacaklardır. •İş idaresi okulları, istatistik, örgütlenme, değişim yönetimi gibi konuları öğretirken, soru sorma sanatı hakkında çok az işe yarar görüş kazandırılar.

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 83 “Soru sormak” ile ilgili kimi sözler (devam) •Aşikar olanın irdelenebilmesi için çok sıradışı bir akıl gerekir. A.N.Whitehead •Önemli olan sorgulamayı kesmemektir. Merak, varoluş için kendinin sebebidir. A.Einstein •Sağduyulu bir soru bilgeliğin yarısıdır. F.Bacon •İyi sorular kolay cevaplardan üstündür. P.Samuelson •Etkili lider doğrudan emir vermez soru sorar. Dale Carnegie •Cehalet asla soru üretmez. B.Disraeli

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 84 “Soru sormak” ile ilgili kimi sözler (devam) •Hiç kimse, sormayı durdurana kadar gerçek bir aptal olmaz. Charles Steinmetz •Akıllı bir ki ş inin soruları, yanıtların yarısını içerir. Solomon Ibn Gabirol •İ fade etti ğ im her cümle bir belirtim olarak de ğ il bir soru olarak anla ş ılmalıdır. Niels Bohr •Bir insanın zeki olup olmadı ğ ını yanıtlarından anlayabilirsiniz. Onun bilge olup olmadı ğ ını ise sorularına bakarak söyleyebilirsiniz. Naguib Mahfouz

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 85 I.Q.Q.= Intelligent Questioning Quotient Artık “zeka” yerine, Akıllı Soru Sorma Zekası kavramı kullanılıyor..

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 86 Sormak kuşku gerektirir.. •Eğer emin olsaydık sorar mıydık? Hayır! •İyi soru soranlar kafalarındaki kuşkuyu gidermek isteyenler; sormayanlar ise aklında pek kuşku bulunmayanlardır. •O halde, emin olmayın!

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 87 Bir sorun’un en çok rahatsızlık veren yanı nedir? O yan, sorunu “anlayamamış” olmaktır; çözümü henüz bulunmasa dahi “anlayabilmek” mutluluktur. O halde, bir sorun çözülmeye çalışılmadan önce “anlaşılabilir” kılınmalıdır. Sorular –özellikle de doğru sorulmuşlarsa- sorunları anlaşılabilir kılma araçlarıdır. Yani işin sırrı, cevaba giden yolun ipuçlarını içinde bulunduran soruları bulabilmektir..

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 88 Karmaşık sorunlar zor anlaşılabilen sorunlardır! O halde ”önce anla”! •Karmaşık sorunlar, çok sayıda sorunun bir araya gelip yumak (paket) oluşturdukları sorunlardır. •Yumaklar -hele çitişikse- çok zor çözülür. •O halde ilk yapılması gereken, önce sorunu daha anlaşılır hale çevirmek, sonra da çözülebilir kısımlarını çözmeye çalışmaktır. •Bu ise yolumuzu açıp ipucu olabilecek sorular sorarak yapılabilir.

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 89 Sorunları Sorulara Çevirmek: Bir “sorun çözme” tekniği

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 810 Bir gelenek! •Sorun çözme (SÇ) süreçlerinin en önemli aşaması”sorunun tanımlanması”dır. •SÇ alışkanlıklarımıza göre, çeşitli sorunlar paketlenir ve bir de kısa adla etiketlenerek ufaltılır. •Böylece bir anlamda çözülmüş varsayılır(!).

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 811 Birkaç örnek.. Güneydoğu sorunu, Kürt Sorunu, enflasyon sorunu, rekabet gücü sorunu, göç sorunu, Kıbrıs sorunu….. ve benzerleri hep böyle paketlenmiş sorun’lardır.

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 812 Paket sorunların çözümlerinde uzlaşılamaz, çünkü henüz tanımlarında uzlaşı yoktur.. Paketlenmiş bir sorun için önerilecek bir çözüm üzerinde genellikle uzlaşı sağlanamaz. Çünkü paketin içinde bir değil birçok sorun ve birçok çözüm bulunmaktadır. Bu çözümlerin hepsi üzerinde uzlaşı sağlamak doğal olarak güçtür

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 813 Paket sorunlar kutuplaşma da yaratır Paket sorunlara önerilen paket çözümler kutuplaşmaların kaynağıdırlar. Paket ne kadar büyük ise kutuplaşma da o denli keskin olmaktadır.

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 814 Bu karmaşayı azaltabilecek bir yaklaşım •“Paketi açıp içindeki sorunları ortaya koymak ve sonrasında da o daha yalın sorunları çözmeye çalışmak”. •Ancak çoğu zaman, açılan paket içinden ortaya çıkan sorunlar da paketlenmiş olabilirler. •Hatta bu paketler matruşka bebekler gibi birkaç aşamalı şekilde paketlenmiş olabilirler.

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 815 Doğru Soru Sorma Tekniği’nin esası: Sorun paketleri ancak, onları “soru”lara çevirerek açılabilir. •Bunun için, paketi en iyi ifade edebilecek çok sayıda soru adayının bir beyin fırtınasıyla üretilmesi istenir. •Üretilen adaylar süzülerek az sayıda soruya indirilince, paket soruna göre “daha anlaşılabilir” sorunlara varılmış olur.

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 816 Bir paketlenmi ş sorun ve örnek sorular: “Trafik Sorunu” •TS nedir? •TS ne(ler) değildir? •Trafikte gereğinden çok zaman harcamak mıdır; “gereği”nin ölçüsü nedir? •Sürücülerin saygısızlığı mıdır? •Sürücülerin bilgisizliği midir? •Yolların azlığı mıdır? •Araçların çokluğu mudur? •Kamunun ortak malı olan yolların bedava park yeri olarak kullanılması mıdır? •Toplu taşıma araçlarının azlığı mıdır? •Trafik yönetimi yetersizliği midir? •Trafikteki ölümlü kaza sayısının fazlalığı mıdır? •Kara nokta sayısının fazlalığı mıdır? •Bilimin yetersiz kullanımı mıdır? •Bunların tümü ve daha başkalarının da katılımından oluşan “paket” midir?

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 817 Sonuç! Kişiler ve de kurumlar, sorun çözme araçları dağarcıklarına, “sorunları sorulara çevirerek çözülebilirliklerini artırma” aracını da eklemelidirler. Kurumsal bağışıklık sistemleri böylece güçlenir.

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 818 Doğru sorular “doğurgan”dır; soruldukça yeni soruların önünü açarlar, Doğru sorulmayan sorular ise “kısır”dır; akla başkaca soru getirmeyecek kadar geniş ve/ya muğlaktır. Doğurgan ve kısır sorular..

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 819 İşte size kimi “kısır” ya da “doğurgan” sorular! Kısır! •Nasıl bir eğitim reformu? •Kimi bakan yapmalı? •Sınavlar olmalı mı? •Hangi ülkenin eğitim sistemi örnek alınmalı? •Nasıl bir insan istiyoruz? •Neler öğretmeliyiz? •Öğretmen açığı nasıl kapanır? •Yb. dil nasıl öğretilmeli? •vb Doğurgan! •Eğitimden -en temelde- ne bekliyoruz; herkes aynı beklentiyi paylaşıyor mu? •Eğitim bakanından beklenen en önemli 3 şey nedir? •Öğretmek mümkün mü; evetse ya da hayırsa nereden biliniyor? •Eğitim fakültelerinde öğretilenler doğru mu; nereden biliyoruz? •Herkesin ihtiyaçları aynı mı? •Herkes farklı eğitilebilir mi? •vb

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 820 Doğurgan (yol açıcı) soruların 3 ortak özellliği.. 1.Tekil olmalı 2.Belirli olmalı 3.Net olmalı

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 821 “Yol açıcı” bir soru “tekil” olmalıdır. Yani, birbirinden farklı / aykırı cevapları olabilecek sorular tek soru halinde birleştirilmemelidir. Yetersiz ifade örneği: Kıbrıs sorunu nasıl çözülebilir? Yetersizdir; çünkü tek soru içinde, farklı cevapları olan sorular birleştirilmiştir: 1.Kıbrıs Türk halkının (KTH) hakları, uluslararası platformlarda özenle dikkate alınan hale nasıl gelir? 2.KTH bağımsızlığı nasıl tanınır? 3.KTH ekonomik bağımsızlığını nasıl kazanır? 4.KTH ortak bir vizyonu nasıl paylaşabilir? 5.KTH uluslararası alandaki pazarlık gücünü artıracak kozlar nelerdir, nasıl üretilir; zayıflatan karşı kozlar nelerdir, nasıl korunulur? 6.Kıbrıs’ın, dünya politikasının egemen güçlerinin çıkarlarına alet edilmesi nasıl önlenir?

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 822 “Yol Açıcı” Bir Soru “Belirli” Olmalıdır. Yani, Her Bağlamdaki Anlamı Farklı İfadeler İçermemeli. Yetersiz ifade örneği: Başarılı olmak için ne yapmalıyım? Yetersizdir; çünkü ‘başarı’ deyimi, aşağıdaki her durum için farklı anlamlar taşıyabilir: 1.Başarı ne demek? 2.Ne kadarlık bir süre için? 3.Ne(ler) pahasına? 4.Kendi koyduğum başarı ölçülerine göre başarılı olmalıyım. 5.Benden beklentisi olanların ölçülerine göre başarılı olmalıyım. 6.Genel kabul görmüş ölçülere göre başarılı olmalıyım. Tüm bunlar –ve diğerleri- belirsizdir..

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 823 “Yol açıcı” bir soru “net” olmalıdır. İçindeki kavramlar tanımlı olmalı ve de anlaşılır biçimde bir araya getirilmiş olmalı KTH, varlığıyla onur ve güven duyduğu tarihi mirasının ışığında, her türlü iç ve dış manipülatif etkinin bertaraf edilmesi misyonuna uygun olarak sistemik bir metotla performansını artırarak, sorunun ortadan kaldırılmasını nasıl sağlayabilir

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 824 Doğru (Yol Açıcı) Soruları Bulmak Bir yol, aklına güvendiğimiz bir kişiden, cevaplanması gereken soruların neler olabileceği konusunda fikir almaktır.. Bunun için tanıdıklarınız arasında iyi soru üretebilenleri bulunuz. En iyi arkadaşlar en doğru (yol açıcı) soruları bulabilenlerdir. Lütfen tanıdıklarınızı bir de böyle gözden geçirin.

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 825 Doğru Soruları Bulmak (devam) Ama en iyi yol, çeşitli soru adayları üretebilecek bir grubun beyin fırtınası yapmasıdır. Sonra aralarından en iyi olanları –uzlaşıyla- seçebilirler.

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 826 Bir egzersiz! Sorun şu olsun: “Toplumumuzun sorun çözme kabiliyetinin yetersizliği”! Önce bu sorunu sorulara çevirmek için bir beyin fırtınası yapalım.. Sonra da bunlardan yararlanarak “yol açıcı” örneğin 3 soruyu seçebilirsiniz.

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 827 Önce neyin ne olduğunu tanımlayalım: “Sorun Çözme Kabiliyeti” nedir? Çeşitli rahatsız edicilik derecesindeki durumları, daha az rahatsız edici başka durumlara çevirebilme kabiliyeti.

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 828 Kimi Sorular (yeni soruları uyarmak için) •“Sorun” ne demek? •“Çözme” ne demek? •SÇK nasıl ölçülür? Bir test var mı? •SÇK yetmezliğinin başlıca belirtisi ne? •SÇK yüksekliğinin başlıca belirtisi ne? •SÇK yetmezliğine ne(ler) yol açar? •Immune sistem (bağışıklık sistemi) ile benzerlik var mı, varsa nasıl? •SÇK düşük olursa, karşılaşılan her sorun daha da güçsüzleştirir mi? •Yüksek SÇK halinde aksi mi olur? •SÇK yükseltilebilir mi? •Bir kişi, kurum ve toplumun SÇK aynı şekilde mi yükseltilebilir? •Bunu kim(ler) yapabilir? •SÇK düşük toplumlara örnekler kimler? •SÇK yüksek olan toplumlara örnek kimler? •SÇK yetmezliğinin bir nedeni bunun farkında olunmayışı mıdır? •Eğer böyle ise toplumun bunun farkına varması mümkün mü, nasıl? •Birleşmiş Milletler örgütünün geri kalmışlık tanımında SÇK kullanılıyor mu, nasıl bir tanımla? •SÇK geliştirilmesi kim(ler)in işidir? •SÇK düşüklüğü ile övünme arasında bir bağlantı var mıdır? •Öğrenme ile SÇK arasındaki bağlantı nedir? •En iyi öğrenenler arasında virüsler var mı? •Medya SÇK ile nasıl tanıştırılabilir? •TV dizisi, film vb senaryoları kimler yazar? •Ilh…

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 829 Peki, Şöyle Bir Soru Akla Geliyor: Herkesin, soru sorma konusunda yılların getirdiği alışkanlıkları vardır. Bu alışkanlık hemen değişmeyeceğine göre ne yapmalı ki sorulacak sorular “yol açıcı” olabilsin? İşte 2 ipucu!

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 830 İpucu 1: Çocuksuluk (childlikeness) Dilimizde “çocuksuluk” denilebilecek deyim aradığımız ipucunu içeriyor. x

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 831 Çocuksuluk! •Çocuklar, ancak anlamı konusunda tam emin oldukları sözcüklerle soru sorarlar. Soruları kısa, basit fakat çok anlamlıdır. •Erişkinler ise –çeşitli nedenlerle- anlamı konusunda pek de net olmayabildikleri sözcükleri de kullanırlar. Soruları uzun, süslü, karmaşık ve çoğu zaman güç anlaşılırdır. •Bir çocuk gibi basit sorular sorun, bilginizi / zekanızı sergilemeye çalışmayın.

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 832 İpucu 2: Bildiklerinizi bir an için unutun. •Bildikleriniz, yeni şeyler bulabilmenin karşısındaki en büyük engeldir; onları dikkate almayarak soru üretiniz. •Tartışmaların çoğu, herkesin kendi sözlüğünü kendisinin yazmış olmasından doğar. •Yargılarınızı askıya alınız (deferred judgement).

© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, , Rev 833 Teşekkür ederiz