Eğitim İçeriğinin Sunumu Neriman Karatekin nkaratekin@edam.com.tr EDAM (Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi) AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012
Eğitim İçeriğinin Sunumu Eğitici Oyun Yöntemi OYUN Fiziksel ve zihinsel yeteneklerle, sosyal uyum ve duygusal olgunluğu geliştirmek amacıyla gerçek yaşamdan farklı bir ortamda yapılan, sonunda maddî bir çıkar sağlamayan, kendine özgü belli kurallara sahip, sınırlandırılmış yer ve zaman içinde süren, gönüllü katılım yoluyla toplumsal grup oluşturan ve katılanları tümüyle etkisi altında tutan eğlenceli bir etkinliktir.
Eğitim İçeriğinin Sunumu Neden Eğitici Oyun? Mutlu iken öğrenilen bellekte kalır. Oyun doğal bir öğrenme ortamıdır.
Eğitim İçeriğinin Sunumu Eğitici Oyun Yönteminin Avantajları Öğrenmeyi kolaylaştırır. Birden fazla duyu öğrenmeye katılır. Katılımcılar doğal biçimde öğrenirler.
Eğitim İçeriğinin Sunumu Eğitici Oyun Yönteminin Sınırlılıkları Her plâna uygun oyun bulmak zordur. Ekonomik değildir. Her öğretmen oyun oynayamaz. Oyunun dersle ilgisi kurulmazsa verim düşer.
Eğitim İçeriğinin Sunumu Eğitici Oyun Yöntemi için Rehber İlkeler Öğretmen esnek bir oyun plânı yapmalıdır. Gerektiğinde öğretmen de oyuna katılmalıdır. Oyunda roller uygun kişilere verilmelidir. Güven ortamı oluşturmalıdır.
Eğitim İçeriğinin Sunumu Gösteri Yöntemi Gösteri, dinleyiciye hem görebilecek hem de duyabilecekleri bir ortamda materyalin tanıtıldığı, yeniliklerin sınıfa gösterildiği, ilke ve uygulamaları açıklayan gösterilerle konunun öğretildiği bir tekniktir.
Eğitim İçeriğinin Sunumu İyi Bir Gösteri Yöntemi Uygulaması İçin: Öğretmen hazırlıkları Sınıf Ortamı Öğrenci Özellikleri
Eğitim İçeriğinin Sunumu Gösteri Yönteminin Avantajları Farklı duyulardan yararlanılır. Kelimelerin yetersiz olduğu fikirler, prensipler, hareketler ve kavramların açıklanması için kullanılır. Özellikle beceriler sahasında yararlıdır. Öğretmenin konu ile ilgili pratiği olmalıdır. Küçük gruplar için uygundur.
Eğitim İçeriğinin Sunumu Aynı özellikleri taşıyan öğrencilere Aynı malzemeleri kullanarak Aynı programı uygulayan öğretmenlerin FARKLI SONUÇLAR ELDE ETMELERİNİN NEDENLERİ NE OLABİLİR?
Eğitim İçeriğinin Sunumu Öğretim Yöntemi Nedir? Öğretmenin öğrenciye, yeni bilgiyi kolay anlaşılır bir biçimde vermek için başvurduğu anlatım tarzına ve uyguladığı metotlara ÖĞRETİM YÖNTEMİ denir.
Eğitim İçeriğinin Sunumu Yöntem Seçimi Öğretmenin Yönteme Yatkınlığı Zaman Ve Fiziksel İmkanlar Maliyet Öğrenci Grubunun Büyüklüğü Konunun Özelliği Öğretim Sonunda Öğrencide Geliştirilmek İstenen Nitelikler
Eğitim İçeriğinin Sunumu Eğitici Drama Nedir? Eğitim amaçlı drama; drama yaşantısını somut bir şekilde hissederek, sosyal, ahlâkî, evrensel ve soyut kavramları deneyerek öğrenmek, anlamlandırmaktır.
Eğitim İçeriğinin Sunumu Eğitici Drama Nedir? Çoğunlukla kuralları önceden belirlenmiş, yetişkin bir lider (örn. öğretmen) tarafından yönlendirilen ya da başlatılan, katılımcılar tarafından bir çeşit grup oyunu olarak algılanabilen etkinlikler bütünüdür.
Eğitim İçeriğinin Sunumu Drama Çeşitleri Psikodrama Yaratıcı Drama Eğitici (Pedagojik) Drama
Eğitim İçeriğinin Sunumu Oyun İle Eğitici Dramanın Karşılaştırılması Oyun Eğitici Drama Oyun kendiliğinden başlar ve eğitim amaçları belirsizdir. Katılımcının dikkat ve enerjisi etkinlik üzerinde yoğunlaşır. Kurallar vardır ve çoğunlukla esnek değildir. Sonuç önemlidir. Oyun sonunda grup tartışması yer almaz. Eğitici drama planlıdır, amaçlar önceden belirlenir. Kurallar drama öncesinde belirlenir ama esnektir. Süreç önemlidir. Eğitici drama sonunda grup tartışması yer alır.
Eğitim İçeriğinin Sunumu Tiyatro ile Eğitici Dramanın Karşılaştırılması Tiyatro Eğitici Drama Tiyatroda oyuncular repliklerini ezberlemek zorundadırlar. Tiyatro seyircilere mutluluk vermek için hazırlanır. Tiyatro yetenek gerektirir. Sonuç önemlidir. Tiyatro sonunda grup tartışması yer almaz. Eğitici dramada replik yoktur. Katılımcılardan hiçbir şey ezberlemeleri beklenmez. Her katılan dramayı kendisi için oynar. Dramanın seyircisi yoktur. Dramada yetenek aranmaz. Süreç önemlidir. Eğitici drama sonunda grup tartışması yer alır.
Eğitim İçeriğinin Sunumu Eğitici Drama Uygulamalarında Hatalı Davranışlar Becerikli-beceriksiz Başarılı-başarısız Kazanmak-kaybetmek Ödül-ceza Kabul etme-Kabul etmeme Süreçte müdahale Yarışma
Eğitim İçeriğinin Sunumu Eğitici Drama Uygulamalarında Hatalı Davranışlar Dramaya ayrılan süre Drama grubunda klikleşme Drama için uygun yaş Öğretmen katılımı
Eğitim İçeriğinin Sunumu Eğitici Drama Uygulamalarında Öğretmenin Dikkat Etmesi Gerekenler Alan Öğretmenin dramadaki rolü Süreç-sonuç Ödül-ceza Zaman Basit çalışmalar
Eğitim İçeriğinin Sunumu Eğitici Drama Uygulamalarında Öğretmenin Dikkat Etmesi Gerekenler Katılımcılara fırsat verme Eğitici drama konuları Fiziksel destek Aktif roller Grup tartışması Katılımcıların istekliliği
Eğitim İçeriğinin Sunumu Eğitici Dramada Grup Tartışması Düzeyleri Tanımsal Düzey Duygusal Düzey Bilişsel Düzey Yaşantısal Düzey
Eğitim İçeriğinin Sunumu Eğitici Dramada Grup Tartışmasına neden gerek vardır? Değerlendirme İpuçları Öğrenmenin kalıcılığı-eğitim Farkındalık düzeyi Doğal ortamlar-doğal paylaşımlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu Grup Tartışmasına Neden Gerek Vardır? Soru sorma Söyleneni yansıtma Duygu ve ifadelerini şartsız kabul etme Özetleme Problemlerin incelenmesini sağlama Tartışma sırasında geri bildirim
Eğitim İçeriğinin Sunumu