İyi Bir Eğiticinin Özellikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
KARMAŞIK SAYILAR.
Klinikte öğrenme ve öğretmenin doğası
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Küçük Grup eğitimi.
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
ÖRNEK OLAY.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Klinik Yetiştiricilik
Sunum Araçlarının Kullanımı
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ARCS Modeli.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
AKRAN EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri İyi Bir Eğiticinin Özellikleri 1.
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
LİDER HEMŞİRELERİN VE LİDER SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KÜLTÜREL YETKİNLİKTE ŞEFKATLİ BAKIM SUNMADA KAPASİTELERİNİ GÜÇLENDİRME PROJESİ
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

İyi Bir Eğiticinin Özellikleri Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu (TRAKYA-TEK)

Amaç Bu sunumun sonunda katılımcıların, iyi bir eğiticinin özelliklerine ilişkin bilgi dağarcıklarını geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar; İyi eğiticilere atfedilen en az 4 davranışı sayabilmeli Kendi eğitmenliğini iyileştirebilecek adımları açıklayabilmeli Başka eğiticilerin kendi eğitmenlik yeterliliklerini iyileştirmek için atabilecekleri adımları açıklayabilmeli

İyi Bir Eğiticinin Özellikleri Nelerdir? Bir dakika için iyice düşününüz ve başkalarında gördüğünüz 3 eğitici özelliğini yazınız. Bir dakika düşününüz ve sahip olduğunuza inandığınız 3 eğitici özelliğini yazınız. Grupta tartışmaya hazır olunuz.

İyi Bir Eğiticinin Özellikleri Nelerdir? Literatür bu konuda ne der? Irby örnek insan (role model) klinik danışman (clinical supervisor) öğretici lider/bilim adamı-alim (Instructional leader/scholar) Ulian – Klinik eğiticisinin 4 rolü örnek insan (role model ) destekleyici kişi (supportive person) etkili danışman (effective supervisor ) dinamik eğitici (dynamic teacher)

Bu terimler ne anlama gelir? Örnek insan (rol model) olabilmek için bir eğitici ne tür davranışlar ve/veya tutumlara sahip olmalıdır?

Bu terimler ne anlama gelir? Örnek insan (rol model) olabilmek için bir eğitici ne tür davranışlar ve/veya tutumlara sahip olmalıdır? Akıllı-Bilgili Klinik anlamda usta Iyi bir model olarak algılanan İyi bir hasta iletişimi sergileyen

Bu terimler ne anlama gelir? Bir eğitici olarak ne tür davranışlar ve/veya tutumlar o kişinin destekleyici bir kişi olduğunu düşündürür?

Bu terimler ne anlama gelir? Bir eğitici olarak ne tür davranışlar ve/veya tutumlar o kişinin destekleyici bir kişi olduğunu düşündürür? Asistan yada öğrenciye destek olduğunu gösterir Birlikte çalışmak zevklidir Canayakındır İlgi gösterir Yardımseverdir Öğrenenlerle yakınlık kurar Öğrenenlere bireyler olarak değer verir Öğrenme sürecinde öğrenenin rolünü de vurgular Öğretmeye karşı pozitif bir tutum sergiler Öğrenmeyi kolaylaştıran eğitim ortamı hazırlar

Bu terimler ne anlama gelir? Eğiticiler iyi bir supervisor olmak için ne tür davranışlara ve/veya tutumlara sahip olmalıdır

Bu terimler ne anlama gelir? Eğiticiler iyi bir supervisor olmak için ne tür davranışlara ve/veya tutumlara sahip olmalıdır Öğrencilerin aktif katılımını sağlar Hasta bakımına öğrenenleri de dahil eder Yönlendirme ve danışmanlık sağlar Yapıcı geribildirim verir Öğrenene daha fazla sorumluluk yetkisi verilmesi öğrenenlerin eğiticiye daha yüksek değerlendirme puanı vermesi arasında önemli bir ilişki vardır

Bu terimler ne anlama gelir? Dinamik eğitici?

Bu terimler ne anlama gelir? Dinamik eğitici? Hevesli (enthusiastic) Öğretmeye ilgi duyar Öğretmek için çaba gösterir Ispatlanabilir tarzda bireysel olarak öğrenenlerle zaman harcayan Müsait (Available) Sorular soran öğrenmeyi yönlendiren Soruları cevaplayan Açıklamalar sağlayan Müsait ve ulaşılabilir Organize Yönlendirme ve amaçları açık ve net olan

Neler iyi bir eğitici olmaya katkıda bulunmaz ? Öğrenenlere karşı negatif tutumlar etkisiz klinik eğiticiliğin en önde gelen özelliğidir [Gjerde, 1982] Tutum neden önemlidir?

Eğitici Nitelikleri Öğretmekten gerçekten hoşlanmak Espri anlayışına sahip olmak Kendi bilgisinin sınırları hakkında açık bir fikre sahip olmak consciously incompetent and consciously competent Öğrenenlerin limitlerine de negatif olmaksızın saygılı olmak Bir rol model olarak sorumluluklarının farkında olmak RJ Duvivier, et al, 2009 Med Teacher, 31: 634–641

Eğiticinin Mahareti Öğrencilerin bilgi düzeyini ve daha önceki deneyimlerini tam olarak kavramak Müfredata oldukça iyi bir şekilde aşina olmak Müfredatı öğretmek için gereken kavramlar ve eğitim altyapısını anlamak

Eğitici Stratejileri Uyum yeteneği Herhangi bir özel grubun Eğitimin içeriğine Derinlik düzeyine ve, İhtiyaç duyduğu eğitim metoduna Öğrencilerin soru sorması için açık bir şekilde teşvik etmek Klinik eğitimde, stimule edici bir şekilde muayene becerileri hakkında geribildirim vermek Dersler, laboratuar ve küçük gruplarda öğrenenlerin sorularına derhal cevap sağlamak ve beceriler, problem çözümü ve verilen kararlar hakkında geribildirim vermek

Eğitici Stratejileri Klinik eğitimde, herbir klinik muayenede güven veren bir yakınlık ve bütünleştirme Daha geniş bir bakış açısına vurgu : Klinik ortamda: Altta yatan patolojinin tanınması ve ayırıcı tanının formulasyonuna odaklanmak Ders ortamı ve küçük gruplarda: olaylara değil kavramlara odaklanmak Derslerde ve küçük gruplarda ,kavramları klinik örneklere bağlayarak içerikle ilgili öğrenmeyi stimule etmek

Özet İçerik, derinlik seviyesi ve eğitim metodları öğrencinin ihtiyaçlarına göre biçilmelidir (tailored) Eğiticiler öğrencileri teşvik etmelidir Kendilerini değerlendirme becerilerini geliştirmede Kendi eğitim ihtiyaçlarını belirlemelerinde Eğiticiler öğrencilerin bu ihtiyaçlarını karşılayabilme açısından uygun eylemleri yapabilecek hale gelmeleri konusunda çaba göstermelidir

Özet Eğiticiler Öğretmek için tutkulu olup heves göstermelidir Değişen durumlara uyum sağlama ihtiyacını hissetmeli ve geniş bir eğitim dağarcığı kullanmalı Aktif bir şekilde, öğrenenleri teşvik etmelidir Öğrencileri öğrendikleriyle anlam ve ilgi bağını kurmaya teşvik etmelidir