İçindekiler 1- Projenin Adı Projenin Tanımı Projenin Amacı Projenin Gerekçesi Projenin Uygulama Yeri 6- Projenin Hedef Kitlesi 7-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
REHBERLİK.
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
MUĞLA REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
Sevgili Öğrencilerimiz ;
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
DEĞERLER EĞİTİMİ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
TANILAMA.
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
1.1. GENEL DÜZEYDE HEDEF NEDİR?
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
… Sınıf Öğretmeni.
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

İçindekiler 1- Projenin Adı 2- Projenin Tanımı 3- Projenin Amacı 4- Projenin Gerekçesi 5- Projenin Uygulama Yeri 6- Projenin Hedef Kitlesi 7- Ana Faaliyetler 8- Finansman 9- Dayanak 10-Projenin Aşamaları 11-Projenin Uygulanma Sürecinde Dikkat Edilecek Hususlar

1 – Projenin Adı Bir yıl sonrasını düşünüyorsanız bir tohum ekiniz… On yıl sonrasını düşünüyorsanız bir fidan dikiniz, ama; yüzyıl sonrasını düşünüyorsanız, çağlar açıp çağlar kapatacak bir nesil istiyorsanız o zaman insan yetiştiriniz. Sözünden hareketle her insanın değerli olduğunu, öğrencilerimizin bir çiçek kadar güzel, özel ve kırılgan bir yapıya sahip olduğunu düşünerek doğru ellerde şekillendiğinde her birinin çağ açıp, çağ kapatabilecek potansiyele sahip olabileceği düşüncesinden yola çıkarak öğretmenlerimize yönelik Bir Çiçekte Siz Alın… sloganı oluşturularak projeye Bir Çiçekte Siz Alın… adı verilmiştir.

2 – Projenin Tanımı Son zamanlarda okullarımızda çeşitli sebeplerden dolayı istenmeyen olaylar yaşanmaktadır. Bu olaylar başta öğrencinin kendisi olmak üzere aile,okul ve çevreyi olumsuz yönde etkilemektedir. İhmal,istismar,şiddet,madde kullanımı,akademik başarısızlık, olumsuz anne baba tutumları,yetersiz çevre ve ekonomik koşullar vb. sebeplerden kaynaklanan olayların en aza indirgenebilmesi için okul-aile-çevre üçgeninde bir çok kişiye sorumluluk düşmektedir.

Bu sürecin okul boyutunda daha etkin bir mücadele ortaya koyabilmek için okullarımızda gönüllü öğretmenlerin katılımlarıyla çeşitli davranış bozuklukları olan veya olabilecek yapıda öğrencilerin tespit edilerek gönüllü her öğretmenimize bir öğrencinin sorunlarını çözmek veya en aza indirgemek amacıyla sürekli iletişim kurma yöntemiyle takip ve gözlem sorumluluğunun verilmesi planlanmaktadır.

3-Projenin Amacı Bilimsel literatürde insan davranışları incelendiği zaman olumlu veya olumsuz hiçbir davranış yoktur ki bir nedeni olmasın. Okullarımızdaki öğrencilerimizin de olumsuz davranışlarını incelediğimiz zaman bu davranış bozukluklarının okul ortamı, aile ortamı veya sosyal çevredeki bir takım olumsuz yaşantılardan kaynaklandığını rahatlıkla gözlemleyebiliriz.

Çoğu zaman öğrencilerimiz içinde bulunduğu yaş döneminin özelliklerinden dolayı sorunlarını okul ortamında paylaşamayabilirler. Bu projenin öncelikli amacı; öğrencilerimizi tüm yönleriyle iyi tanıyıp davranış bozukluklarına kaynaklık edebilecek nedenleri imkanlar ölçüsünde ortadan kaldırmaya yönelik önlemler alarak;

Öğrencilerimizin okul ortamında yalnız olmadıklarını, değerli olduklarını, her birinin ilgi, yetenekleri doğrultusunda bir kapasitesinin olduğunu fark ettirebilmek için çeşitli yaşantı ortamlarını öğrencilere sunabilmektir. Bu amaçlar doğrultusunda okul iklimi içerisinde her fırsatta öğrenciye zaman ayırıp, iletişim kurarak öğretmen-öğrenci arasında güçlü bir güven bağının oluşturulması düşünülmektedir.

4- PROJENİN GEREKÇESİ Okullarımızın; yaşamla ilgili zihinsel, sosyal, duygusal bilgi ve becerileri kazandırması, iyi-kötü, doğru-yanlış, güzel-çirkin gibi yaşam değerlerini anlamlandırması; kabul,saygı, statü, sevgi, yakınlık, ait olma, inançlar ve değerler gibi kendini gerçekleştirme ve gelişimsel ihtiyaçlarının karşılanması gibi çeşitli amaçları vardır.

Yapılan araştırmalar okul iklimi ve yapısının öğrencilerde davranış bozukluğu ve suçluluğu arttırabildiği gibi azaltabildiğini de göstermektedir. Gerekçemiz; okullarımızın bir sistem olarak amaçlarını gerçekleştirme sürecinde olumlu okul iklimi ve kurum kültürü oluşturma yolunda katkıda bulunacak faaliyetlerde bulunmak.

5-PROJENİN UYGULAMA YERİ KAYSERİ İLİNDEKİ TÜM İLK VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI

6- PROJENİN HEDEF KİTLESİ 2011-2012 Eğitim-öğretim yılı içerisinde ilk ve ortaöğretim okullarımızdaki çeşitli olumsuz davranış ve tutumları veya eğilimleri olan tüm öğrencilerimiz.

7-Ana Faaliyetler Projenin tanıtımı ve bilgilendirme amaçlı afiş,broşür,cd v.b. Materyallerin hazırlanması Projede görev alacak yönetici ve öğretmenlerin bilgilendirilmesi Proje kapsamındaki öğrencilerin, bireyi tanıma teknikleri kullanılarak her yönüyle ayrıntılı olarak tanınmasına yönelik faaliyetler Sosyal,kültürel, sportif faaliyetler Rehabilitasyon çalışmaları Panel, sempozyum, toplantı v.b. Çalışmalar Çeşitli Etkinlikler

8-FİNANSMAN Yapılacak çalışmalar esnasında ortaya çıkabilecek kaynak ihtiyacı Kayseri Valiliği, yerel yönetimler, gönüllü kuruluşlar ve okul aile birlikleri tarafından imkanlar ölçüsünde karşılanacaktır.

9-Dayanak T.C. Anayasası’nın 5. ve 58. maddeleri, 2828 sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu 2006/17 nolu Başbakanlık Genelgesi 2006/77 nolu İçişleri Bakanlığı Genelgesi, 2006/22 nolu M.E.B. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Genelgesi, 2006/26 nolu M.E.B. Özel Eğitim Rehberlik Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü Genelgesi 2007/72 no’lu M.E.B. Özel Eğitim Rehberlik Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü Genelgesi

10-PROJENİN AŞAMALARI 1- Projenin uygulanacağı okullarda yönetici ve öğretmenlerin proje hakkında bilgilendirilmesi. 2- Her okulun projede görev alacak gönüllü öğretmenlerini tespit etmesi.

3- Çalışma yapılacak öğrencilerin tespiti. 4- Okul yönetimleri tarafından her öğretmenin bir öğrenci için görevlendirilmesi.

5- Okulların,proje kapsamına aldıkları öğretmen ve öğrencilere ait görev dağılım listelerini Milli Eğitim Müdürlüğüne bildirmesi. 6- Öğretmenlerin öğrencileri tanıma amacıyla kullanacakları öğrenci tanıma fişleri ve gözlem formlarının oluşturulması.

7- Öğretmenlerin öğrencilerin sorununu çözümü esnasında yetersiz kalmaları durumunda önce kendi okul yönetimleri, rehberlik araştırma merkezi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Sağlıklı Yaşam, Mutlu İnsan İl Yürütme Kurulu olmak üzere belli bir sıra içerisinde sorunların aktarılması, bu birimlerin her aşamada sorunları çözmeye çalışması, çözemiyorlarsa bir üst birimle beraber çözüm yollarının aranması.

8- Öğrencilerin travma yaşantıları gibi acil müdahale gerektiren durumlarla karşılaşması halinde İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki psikososyal müdahale ekibiyle zaman kaybetmeden iletişime geçilerek uzman yardımının istenmesi.

9- Bu projenin, Kayseri İli Sağlıklı Yaşam, Mutlu İnsan Projesi ile eşgüdüm içerisinde yürütülmesinin sağlanması. 10- Yapılan çalışmaların sonuçlarının değerlendirilebilmesi amacıyla bir veri tabanı oluşturularak raporlandırılması.

11-PROJENİN UYGULANMA SÜRECİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Bu çalışmalar yapılırken kesinlikle öğrencileri akran grubu ve sosyal çevresi içerisinde rencide edecek, problemli öğrenci olarak etiketleyecek davranış, tutum ve söylemlerden kaçınılması. Bu projede amacımızın sadece öğrenciye daha fazla zaman ayırıp, etkili iletişim kurarak onlara yalnız olmadıklarını, değerli olduklarını, imkanlarımız dahilinde sorunlarını çözmeye çalıştığımızı hissettirmeye çalışmak ve bu doğrultuda tüm önlemlerin alınmasını sağlamak.

* Projenin uygulama sürecinde öğrencilerin gizlilik gerektiren kişisel bilgilerin öğrencilerin bilgisi ve izni olmadan değişik ortamlarda farklı amaçlarla kullanılmamasına dikkat edilmesi.