Önce Mektep vardı. O dönem, toprakları bundan kat be kat büyükken devletin. Ve o kat be kat topraklarda laik anlayışla yönetilen tek bir lise yokken,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Atatürk İlkelerinin Ortak Özellikleri
Advertisements

KAZANIMLAR 5. Bir Türk vatandaşı olarak cumhuriyetin Türk milletine kazandırdığı vatandaşlık temel hak ve sorumlulukları bilincini kazanır.
Nurcan CİVELEK Yeter ALTUNTAŞ
Yakup Sebuktekin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 3. Sınıf (İ
Bismillahirrahmanirrahim Allah’ım Lütfet ki, gittiğimiz her yere barış götürebilelim Bölücü değil, bağdaştırıcı, birleştirici olabilelim. Nefret olan.

HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
*Cumhuriyet Gazetesi yazarı İlhan Selçuk’un yazısından derlenmiştir.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
KLASİK DEMOKRASİ Eski Yunan şehir devletlerine dayanır. En iyi uygulayıcısı ve o dönemde en güçlü şehir olan Atina’dan dolayı Atina demokrasisi olarak.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYET’İN İLANI
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
ATATÜRK İLKELERİ.
ATATÜRK İLKELERİ.
Serkancatarih O bir ödemiş fatihi.
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
ATATÜRK ve İLKELERİ Cumhuriyetçilik:
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
DEMOKRASİNİN SERÜVENİ
Değerli Bilim Adamı, Sevgili Meslektaşım!
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ
ANAYASA REFERANDUMU’NA NE DİYORUZ ? Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları Birliği *İstanbul Barosu Başkanlığı’nın çalışmasından yararlanılarak hazırlanmıştır.
OSMAN HAMDİ BEY ŞİLEN GÖK.
DÜNYA ÜZERİNDE VAR OLAN YÖNETİM BİÇİMLERİ.
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
BİR ÖYKÜ.
=İnkılapçılık Tarihi ve Atatürkçülük= Konu:İnkılapçılık
ATATÜRK’ün İLKELERİ.
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
Öğretmenler Günü.
Eğitim Alanındaki Yenilikler
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
Her zaman sevgi ile kalın. Çabalarınız insanlık için abide olsun.
MEHMET KÜÇÜKYILMAZ TARİH ÖĞRETMENİ BİREY DERSANELERİ.
HAZIRLAYANLAR MERVE ERDOĞAN SİMGE AKYILDIRIM
TÜRKİYE ORTADOĞU İLİŞKİLERİ VE SURİYE KRİZİ
TC İNKİLAP TARİH.
EKONOMİ ALANINDA YAPILAN YENİLİKLER
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
TOPLUMSAL ALANDA YAPILAN İNKILAPLAR
SAYGI NE DİR?. SAYGI NE DİR? Dilimizde bu kelime hürmet karşılığı kullanılmaktadır Dilimizde bu kelime hürmet karşılığı kullanılmaktadır . Saygı bir.
Hazırlayan: Görkem Akalın Sınıf ve numarası: 7-C 359.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ HUKUK ALANINDA YAPILAN DEVRİMLER
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
Demokrasinin Serüveni (Demokrasi İle)
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM ANLAYIŞI.
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Harf İnkılabı
Profesör Doktor CAN ALİ GÜRGÜÇ
demokrasinin temel ilkeleri
KUZEY EFTAL SESLİOKUYUCU
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
ATATÜRK İLKELERİ
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
Cumhuriyetimizin Kurucusu… Mustafa Kemal ATATÜRK.
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
Sunum transkripti:

Önce Mektep vardı

O dönem, toprakları bundan kat be kat büyükken devletin. Ve o kat be kat topraklarda laik anlayışla yönetilen tek bir lise yokken, önce Mektep vardı, sadece Mektep vardı.

Sonra. Ülkenin çağdaş bir parlamentosu yokken ortada. Tüm millet ve zümrelerin temsil edildiği, sözünü söylediği ve dinlediği bir Meclis yokken, önce Mektep vardı, sadece Mektep vardı.

Türkü, Yahudisi, Kürdü, Rumu, Ermenisi, Sırpı, Karadağlısı, Bulgarı, Arabı, Çerkesi, Arnavutu, Lazı, Ulahı birarada okuyup, birarada oynadığı, birarada konuşup, birarada dinlediği.

Sonra. Ülkenin henüz bir anayasası bile yokken ortada. Milletler ve zümreler kendi kendilerini kadim dini yasalarla yönetirlerken Saray’dan sallanan parmağın altında, önce Mektep vardı, sadece Mektep vardı.

Hiçbir millete mensup insanın diğer milletlerden insanların ayağına basmadan, hakkına ve hukukuna saygı göstererek okuduğu, yaşadığı.

Sonra. Bu ülkede asker sınıfı dışında insanların okuyup, dünyalarını büyüteceği tek bir sivil Üniversite bile yokken, önce Mektep vardı. Sadece Mektep vardı.

Mezunları üniversite tahsili yapmış sayılan. Bir dönemler kendi içinde üniversitesi bile olan, kendi Müdürünü o üniversitenin rektörü bilen.

Sonra. Bu topraklarda henüz demokrasi anlayışı yerleşmemişken, Cumhuriyet bir Batı icadı sayılırken bu Doğu ülkesinde, önce Mektep vardı, sadece Mektep vardı.

Sonra. Sonra zamanlar değişti. Devrimler oldu. Harfler, serpuşlar, takvimler değişti. Mektebin adı değişti.

Partiler kuruldu, partiler kapandı. İhtilaller oldu, ihtilalciler oldu. Çoğaldı her şey. İnsanlar, dünyalar, partiler, görüşler, kurumlar, kuruluşlar ve de Galatasaray.

Bazı şeyler değişti. Okunan yıllar, okuyan öğrenciler, okunan dersler, okutan hocalar. Lise’yi Lise yapan değerler ve teamüller. Bir şey, sadece bir şey. Lise’nin ana ocak olması değişmedi. Orada duruyor hâlâ o ana ocak. Yıkılmadı.

Kendinden çıkanları seyrediyor. Çocuklarını seyrediyor. Sizleri, bizleri, kendinden doğan Galatasaray kurumlarını izliyor. O kurumların başlarında bulunan birbirleriyle çekişen çocuklarını seyrediyor.

O kurumların başında bulunan çocuklarının ana ocağının üzerine başka bir bina kurma çabalarını izliyor.

Kendinden doğan kurumların başlarında bulunanların her hal ve şartta öne geçmek telaşıyla herkesi, hatta Mektebi bile arkasında bırakma gayretini seyrediyor.

Kendilerini Mektebin önüne atanların, arkada kalan herkese sadece ve sadece kendi sırtlarının görülmesi özgürlüğünü vermeye çalışmalarını seyrediyor. Mektebe sırt verenlere sırtını dönmüş olan çocuklarını seyrediyor.

Seyrediyor Mektep tüm olup biteni. Galatasaray terbiyesi içinde üzülerek seyrediyor.

Ama biz seyretmeyeceğiz. O ana ocaktan yetişmiş çocuklar olarak Mektebi arka plana atmak isteyenlerin gayretlerini seyretmeyeceğiz.

Mektebi arka plana atmak isteyenlerin Galatasaray protokolünü değiştirmelerine Galatasaray terbiyesi içinde karşı çıkıyoruz.