SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Performans yönetimi ve bütçelemede.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Sİngapur matematİğİ öğretİm sürecİ ve kullanIlacak materyaller
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Problem Çözme.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Problem Çözme Süreci.
REHBERLİK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Türk Üniversitelerinde AKTS deneyimi -Arka Planı ve Geleceğe Bakış- Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı I. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi.
Mentör Öğretmenlik.
Harun ÇAKIR MEB - Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
KAYGI NEDİR?. SINAV KAYGISI NEDİR? KORKU YOĞUN KAYGI BAŞARININ DÜŞMESİ ENDİŞE.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Matematik: Yrd. Doç. Dr. Mesut tabuk Maths: Real Or Fiction
Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
YENİCEKÖY İlk/ORTAOKULU
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ

KONU BAŞLIKLARI DEĞERLENDİRME SİNGAPUR MATEMATİĞİ İHTİYAÇ KAYNAKLARI NEDİR? HEDEFLER İÇERİKLER ÖĞRENME SÜRECİ DEĞERLENDİRME

SİNGAPUR MATEMATİĞİNE OLAN İHTİYAÇ KAYNAKLARI Ülke genelinde matematik dersindeki düşük performans göstergeleri Matematik dersine karşı olan tutum ve kaygı düzeyleri Diğer ülkelerin eğitim sistemlerindeki matematik başarı göstergeleri

Uluslar arası yapılan sınav sonuçları NEDEN SİNGAPUR MATEMATİĞİ Birçok dünya ülkesinin bu sistemi modellemesi ABD gibi birçok gelişmiş ülkenin bu modeli uygulaması Hüseyin İŞERİ

SİNGAPUR MATEMATİĞİNİN ULUSLAR ARASI BAŞARISI NEDİR? TIMSS ORTALAMASI ÜZERİNDE YER ALAN BAZI ÜLKELERİN ORTALAMA MATEMATİK PUANLARI   1995 2003 2007 2011 SİNGAPUR 590 594 599 606 KORE 581 - 605 HONG KONG 557 575 607 602 ÇİN 564 576 591 JAPONYA 567 565 568 585 RUSYA 532 544 542 İNGİLTERE 484 531 541 ABD 518 529 TIMSS ORTALAMASI 500

Okullarımızda Matematik Öğretimi Tüm öğrenciler için kullanılan ortak yöntem ve teknik ile sunulan ders içerikleri Yaşam boyu endişe Öğrencilerin bireysel farklılıklarının göz ardı edilmesine, Okullarımızda Matematik Öğretimi Başarısız olacağım! Öğrencilere öğrenme fırsatı tanınmamasına, Matematik dersine karşı korku Hüseyin İŞERİ

Okullarımızda Matematik Öğretimi Çözüm SORUN Sevgi KORKU Özgüven CESARETSİZLİK İlgi KAÇIŞ Öğrenme ÖĞRETİM Başarı BAŞARISIZLIK

TIMMS PİSA ULUSLAR ARASI SINAVLARDA ÜLKEMİZİN PERFORMANSI Ülkemiz dünya ülkeleri arasında 35. sırada yer almaktadır. TIMMS PİSA ülkemizin başarı ortalaması sınav ortalamasının altında

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE AÇIK ALANLARIMIZ NELERDİR? Matematiksel işlem becerilerimiz Matematiksel düşünme becerilerimiz Matematiksel iletişim kurma becerilerimiz Problem çözme becerilerimiz Yaratıcı düşünme becerilerimiz

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE AÇIK ALANLARIMIZ NELERDİR? Akıl yürütme becerilerimiz Matematik dersine karşı ilgimiz Doğal olarak MATEMATİKSEL BAŞARIMIZ

ÇÖZÜM ÇÖZÜM ÇÖZÜM . SİNG. MAT ÇÖZÜM

Singapur Matematik Öğretimi Öğrencilerin matematiksel düşünme sistemine yeni anlayış kazandıran Öğrenci merkezli Geleneksel öğretim anlayışlarına tepki olarak ortaya çıkan Singapur Matematik Öğretimi öğrenme ortamının çeşitli materyallerle sistemli bir şekilde yapılandırıldığı Öğrenmenin öğrencinin kontrolü altında yürütüldüğü her öğrencinin kendi öğrenme hızında ilerlediği Hüseyin İŞERİ

Somuttan soyuta öğrenme anlayışı Sing.Mat. Başarı Belirleyicileri Öğrenci rolleri Somuttan soyuta öğrenme anlayışı Materyal kullanımı Öğrenme ortamları

Öğrenmesi Eğlenceli MATEMATİK TEMEL ANLAYIŞ Öğrenmesi Eğlenceli MATEMATİK Öğretmesi kolay

Hedeflerimiz Nelerdir? Öğrenci velilerinin öğrenci gelişimlerinden haberdar edilmesi Ön koşul Mental aritmetik Sing Matematiği Alternatif Öğrenme Anlayışları Başarı göstergesi: hedeflerin % 70 düzeyinde kazanılması Anlamlı öğrenme ve matematiksel iletişim Bireyleri kendini gerçekleştirme kapasitelerine ulaştırabilme Gelişimsel vizyon Tekrarlama yerine kendini geliştirme Gelişim Merkezleri Hüseyin İŞERİ

ULUSLAR ARASI SINAVLAR NE TÜR BECERİLERİ ÖLÇMEYİ AMAÇLIYOR ? Akademik başarı Özgüven Matematik kaygısı Matematiksel düşünme becerisi Olumlu Tutum Problem çözme becerisi Gerçek yaşamla matematik ilişkisi Hüseyin İŞERİ

Ders kitapları 6 seviyeden oluşmaktadır. Seviye bitirme sınavları SİNG MAT. İÇERİKLERİ A ve B bölümleri olmak üzere her seviye 2 bölümden oluşmaktadır. Problem çözme Ödev çalışma yaprakları Çalışma kâğıtları Ek etkinlikler İzleme testleri Ara değerlendirme