SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
KONU BAŞLIKLARI DEĞERLENDİRME SİNGAPUR MATEMATİĞİ İHTİYAÇ KAYNAKLARI NEDİR? HEDEFLER İÇERİKLER ÖĞRENME SÜRECİ DEĞERLENDİRME
SİNGAPUR MATEMATİĞİNE OLAN İHTİYAÇ KAYNAKLARI Ülke genelinde matematik dersindeki düşük performans göstergeleri Matematik dersine karşı olan tutum ve kaygı düzeyleri Diğer ülkelerin eğitim sistemlerindeki matematik başarı göstergeleri
Uluslar arası yapılan sınav sonuçları NEDEN SİNGAPUR MATEMATİĞİ Birçok dünya ülkesinin bu sistemi modellemesi ABD gibi birçok gelişmiş ülkenin bu modeli uygulaması Hüseyin İŞERİ
SİNGAPUR MATEMATİĞİNİN ULUSLAR ARASI BAŞARISI NEDİR? TIMSS ORTALAMASI ÜZERİNDE YER ALAN BAZI ÜLKELERİN ORTALAMA MATEMATİK PUANLARI 1995 2003 2007 2011 SİNGAPUR 590 594 599 606 KORE 581 - 605 HONG KONG 557 575 607 602 ÇİN 564 576 591 JAPONYA 567 565 568 585 RUSYA 532 544 542 İNGİLTERE 484 531 541 ABD 518 529 TIMSS ORTALAMASI 500
Okullarımızda Matematik Öğretimi Tüm öğrenciler için kullanılan ortak yöntem ve teknik ile sunulan ders içerikleri Yaşam boyu endişe Öğrencilerin bireysel farklılıklarının göz ardı edilmesine, Okullarımızda Matematik Öğretimi Başarısız olacağım! Öğrencilere öğrenme fırsatı tanınmamasına, Matematik dersine karşı korku Hüseyin İŞERİ
Okullarımızda Matematik Öğretimi Çözüm SORUN Sevgi KORKU Özgüven CESARETSİZLİK İlgi KAÇIŞ Öğrenme ÖĞRETİM Başarı BAŞARISIZLIK
TIMMS PİSA ULUSLAR ARASI SINAVLARDA ÜLKEMİZİN PERFORMANSI Ülkemiz dünya ülkeleri arasında 35. sırada yer almaktadır. TIMMS PİSA ülkemizin başarı ortalaması sınav ortalamasının altında
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE AÇIK ALANLARIMIZ NELERDİR? Matematiksel işlem becerilerimiz Matematiksel düşünme becerilerimiz Matematiksel iletişim kurma becerilerimiz Problem çözme becerilerimiz Yaratıcı düşünme becerilerimiz
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE AÇIK ALANLARIMIZ NELERDİR? Akıl yürütme becerilerimiz Matematik dersine karşı ilgimiz Doğal olarak MATEMATİKSEL BAŞARIMIZ
ÇÖZÜM ÇÖZÜM ÇÖZÜM . SİNG. MAT ÇÖZÜM
Singapur Matematik Öğretimi Öğrencilerin matematiksel düşünme sistemine yeni anlayış kazandıran Öğrenci merkezli Geleneksel öğretim anlayışlarına tepki olarak ortaya çıkan Singapur Matematik Öğretimi öğrenme ortamının çeşitli materyallerle sistemli bir şekilde yapılandırıldığı Öğrenmenin öğrencinin kontrolü altında yürütüldüğü her öğrencinin kendi öğrenme hızında ilerlediği Hüseyin İŞERİ
Somuttan soyuta öğrenme anlayışı Sing.Mat. Başarı Belirleyicileri Öğrenci rolleri Somuttan soyuta öğrenme anlayışı Materyal kullanımı Öğrenme ortamları
Öğrenmesi Eğlenceli MATEMATİK TEMEL ANLAYIŞ Öğrenmesi Eğlenceli MATEMATİK Öğretmesi kolay
Hedeflerimiz Nelerdir? Öğrenci velilerinin öğrenci gelişimlerinden haberdar edilmesi Ön koşul Mental aritmetik Sing Matematiği Alternatif Öğrenme Anlayışları Başarı göstergesi: hedeflerin % 70 düzeyinde kazanılması Anlamlı öğrenme ve matematiksel iletişim Bireyleri kendini gerçekleştirme kapasitelerine ulaştırabilme Gelişimsel vizyon Tekrarlama yerine kendini geliştirme Gelişim Merkezleri Hüseyin İŞERİ
ULUSLAR ARASI SINAVLAR NE TÜR BECERİLERİ ÖLÇMEYİ AMAÇLIYOR ? Akademik başarı Özgüven Matematik kaygısı Matematiksel düşünme becerisi Olumlu Tutum Problem çözme becerisi Gerçek yaşamla matematik ilişkisi Hüseyin İŞERİ
Ders kitapları 6 seviyeden oluşmaktadır. Seviye bitirme sınavları SİNG MAT. İÇERİKLERİ A ve B bölümleri olmak üzere her seviye 2 bölümden oluşmaktadır. Problem çözme Ödev çalışma yaprakları Çalışma kâğıtları Ek etkinlikler İzleme testleri Ara değerlendirme