Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İmtiyazlar / Kamu Özel Ortaklıklarının Eşgüdümü ve Desteklenmesi.
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
Özel Öğretim Yöntemleri Aktif Öğrenme Teknikleri
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Araştırmacı Öğretmenler Ebru Mugaloglu
Son Sınıf Tıp Öğrencileri & Yaşam Boyu Öğrenme Murt, Çekmecelioğlu, Önal, Yavuz
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
Capacity Building for Sustainable Management of Mountain Watershed in Central Asia and the Caucasus- GCP /SEC/002/TUR under FAO-Turkey Partnership Program.
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
BİLİMSEL POLİTİKALARA DESTEK (8. Öncelik). Amaçlar  AB politikalarının tanımı ve uygulanması  Aşağıdaki özelliklere sahip projelere bilimsel destek.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
Güvenlik Kültürü: AB yaklaşımı
Avrupa Tıp Müfredatlarında Erken Klinik Temas Dr. Okay BAŞAK.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
OHT 2.1 Griffiths and Wall: Economics for Business and Management, 2nd edition© Pearson Education Limited 2008 Talep, Gelir ve Tüketim Davranışları.
Dr Hakan Abacıoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
İNSAN BİLİMLERİNDE TIP YA DA TIP-KÜLTÜR SANAT: MENDERES DENEYİMİ
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Eğitimde Yeniden Yapılanma
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Klinik Etiğe Giriş ve Klinik Etiğin Uygulamadaki Yeri Introduction to Clinical Ethics and Role of Clinical Ethics in Practice Tıp Eğitiminde ve Klinik.
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
Karmaşıklık, kültür ve tıp eğitimi üzerine kısa bir deneme
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. House of Lifelong Learning and Quality Assurance Thomas Gruber German Reference.
Türkiye’de Tıp Eğitiminde Eşyetkilendirme (Akreditasyon)
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
SAĞLIK BAKANLIĞI HASTANELERİNE YAPILAN HASTA ŞİKÂYETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ SAĞLIKTA PERFORMANS VE KALİTE DERGİSİ - 3. SAYI Uzm. Fzt. Duygu KIRGIN.
Student selected components: do students learn what teachers think they teach? Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Doç.Dr. Muharrem AK Zirve Üniversitesi Tıp E ğ itimi Aile Hekimli ğ i AD Profesyonalizm.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
AKADEMİK DERS BİYOREMEDİASYONDA GELİŞMELER
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın

 MÜTF eğitim programının tıp alanında meydana gelen değişimlere uygun geliştirilmesi, niteliğinin artırılması ve programın değerlendirilmesi amacıyla, Kasım 1999’da kurulmuştur.

 Türkiye’de bazı tıp okullarında tıp eğitiminde değişime karar verildi  Gerekçeler kurumlar arasında farklılıklar göstermekle birlikte tıp eğitimine yönelik uluslar arası sorunlar ortaktı  Tıp alanındaki bilginin aşırı artışı, uzmanlaşma  Tanı-tedavi yönelimli hizmet, temel sağlık hizmetleri yetersizliği  Sağlık göstergeleri ve hizmetten yararlanma vd. eşitsizlikler  Sağlık politikaları ile eşgüdümün olmaması  Kurumlar ve eğiticiler arasındaki eşitsizlikler  Uluslar arası Tıp Eğitimi Otoritelerinin üzerinde anlaştığı mesleki ve toplumsal yetkinlikler

SORUN Veri X Veri Y Veri Z Veri Q Paydaş

Değişimi Yaşayanlar Değişimi Yönetenler Değişimi Planlayanlar ve Başlatanlar

Veriler Davranışlar • Yargılar • Duygular • Düşünceler • İnançlar • Karşılanmamış ihtiyaçlar • Kurumsal iklim

ÇATIŞMA İLETİŞİM YÖNETİM SAVUNMA AÇIK ve ÖRTÜK TEPKİNİN ANALİZİ UZLAŞMA AYNA TUTABİLMEK YAN YANA – GÜVEN DUYMAK- TAHAMMÜL İSTEĞİN TARİF EDİLMESİ Süreci Nasıl Yaşadık? Ya da; DEĞİŞİMİ YÖNETMEK ve YAŞAMAK

 Değişimin göstergelerini belirlemek  Değişimin kurumsal performansa etkisini tanımlamak  Değişim gösterge ve kurumsal performans belirleme kriter ve yöntemlerine karar vermek  Yıllar içinde değişimin evrelerini, seviyelerini çıktılarını tanımlamak

 MÖ ve MS eğitimine katılım (KUG, PDÖ)  Eğitici gelişimi ile ilgili programlar  MÖ, MS ve SMG ile ilgili eğitim programlarının geliştirilmesi  Tıp Eğitimi Doktora Programı (2008, 7 öğrenci)  Kurumsal, öğrenci değerlendirme ve program değerlendirme etkinliklerinin planlanması ve yürütülmesi

 Tıp Fakültesinde eğitimle ilgili her düzeydeki kurul ve komisyonda aktif görev alarak çalışmalara bilgi ve danışmanlık desteğinin sağlaması  Diğer Tıp Fakülteleri, sağlık eğitimi veren ve sağlık hizmetine katılan kurum ve kuruluşlara eğitim öğretim danışmanlığının sunulması

 Öğrenme süreçleri, öğretim model ve yöntemleri, öğrenme ortamları  Gülpinar MA, Yegen BC.The physiology of learning and memory: role of peptides and stress.Curr Protein Pept Sci Dec;5(6): Review.The physiology of learning and memory: role of peptides and stress.  Gülpinar MA, Yeğen BC.Interactive lecturing for meaningful learning in large groups. Med Teach Nov;27(7):590-4.Interactive lecturing for meaningful learning in large groups.

 Program geliştirme ve sonuçlarının değerlendirilmesi  Abacioglu U, Sarikaya O, Iskit S, Sengoz M.Integration of a problem-based multidisciplinary clinical cancer management course into undergraduate education.J Cancer Educ Fall;19(3):144-8.Integration of a problem-based multidisciplinary clinical cancer management course into undergraduate education.  Gulpinar MA, Akman M, User I.A course, 'The Human in Medicine', as an example of a preclinical medical humanities program: A summary of 7 years.A course, 'The Human in Medicine', as an example of a preclinical medical humanities program: A summary of 7 years. Med Teach Mar 21:1-8. [Epub ahead of print]

 Öğrencilerin klinik ve sağlık hizmet sunumuna katılımları, kaygı ve maruziyetleri  Sarikaya O, Civaner M, Vatansever KExposure of medical students to pharmaceutical marketing in primary care settings: frequent and influential.Exposure of medical students to pharmaceutical marketing in primary care settings: frequent and influential..Adv Health Sci Educ Theory Pract Dec;14(5): Epub 2009 Jan 30.  Sarikaya O, Civaner M, Kalaca S. The anxieties of medical students related to clinical training.The anxieties of medical students related to clinical training.Int J Clin Pract Nov;60(11): Epub 2006 Jun 19.

TEŞEKKÜRLER