Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın
MÜTF eğitim programının tıp alanında meydana gelen değişimlere uygun geliştirilmesi, niteliğinin artırılması ve programın değerlendirilmesi amacıyla, Kasım 1999’da kurulmuştur.
Türkiye’de bazı tıp okullarında tıp eğitiminde değişime karar verildi Gerekçeler kurumlar arasında farklılıklar göstermekle birlikte tıp eğitimine yönelik uluslar arası sorunlar ortaktı Tıp alanındaki bilginin aşırı artışı, uzmanlaşma Tanı-tedavi yönelimli hizmet, temel sağlık hizmetleri yetersizliği Sağlık göstergeleri ve hizmetten yararlanma vd. eşitsizlikler Sağlık politikaları ile eşgüdümün olmaması Kurumlar ve eğiticiler arasındaki eşitsizlikler Uluslar arası Tıp Eğitimi Otoritelerinin üzerinde anlaştığı mesleki ve toplumsal yetkinlikler
SORUN Veri X Veri Y Veri Z Veri Q Paydaş
Değişimi Yaşayanlar Değişimi Yönetenler Değişimi Planlayanlar ve Başlatanlar
Veriler Davranışlar • Yargılar • Duygular • Düşünceler • İnançlar • Karşılanmamış ihtiyaçlar • Kurumsal iklim
ÇATIŞMA İLETİŞİM YÖNETİM SAVUNMA AÇIK ve ÖRTÜK TEPKİNİN ANALİZİ UZLAŞMA AYNA TUTABİLMEK YAN YANA – GÜVEN DUYMAK- TAHAMMÜL İSTEĞİN TARİF EDİLMESİ Süreci Nasıl Yaşadık? Ya da; DEĞİŞİMİ YÖNETMEK ve YAŞAMAK
Değişimin göstergelerini belirlemek Değişimin kurumsal performansa etkisini tanımlamak Değişim gösterge ve kurumsal performans belirleme kriter ve yöntemlerine karar vermek Yıllar içinde değişimin evrelerini, seviyelerini çıktılarını tanımlamak
MÖ ve MS eğitimine katılım (KUG, PDÖ) Eğitici gelişimi ile ilgili programlar MÖ, MS ve SMG ile ilgili eğitim programlarının geliştirilmesi Tıp Eğitimi Doktora Programı (2008, 7 öğrenci) Kurumsal, öğrenci değerlendirme ve program değerlendirme etkinliklerinin planlanması ve yürütülmesi
Tıp Fakültesinde eğitimle ilgili her düzeydeki kurul ve komisyonda aktif görev alarak çalışmalara bilgi ve danışmanlık desteğinin sağlaması Diğer Tıp Fakülteleri, sağlık eğitimi veren ve sağlık hizmetine katılan kurum ve kuruluşlara eğitim öğretim danışmanlığının sunulması
Öğrenme süreçleri, öğretim model ve yöntemleri, öğrenme ortamları Gülpinar MA, Yegen BC.The physiology of learning and memory: role of peptides and stress.Curr Protein Pept Sci Dec;5(6): Review.The physiology of learning and memory: role of peptides and stress. Gülpinar MA, Yeğen BC.Interactive lecturing for meaningful learning in large groups. Med Teach Nov;27(7):590-4.Interactive lecturing for meaningful learning in large groups.
Program geliştirme ve sonuçlarının değerlendirilmesi Abacioglu U, Sarikaya O, Iskit S, Sengoz M.Integration of a problem-based multidisciplinary clinical cancer management course into undergraduate education.J Cancer Educ Fall;19(3):144-8.Integration of a problem-based multidisciplinary clinical cancer management course into undergraduate education. Gulpinar MA, Akman M, User I.A course, 'The Human in Medicine', as an example of a preclinical medical humanities program: A summary of 7 years.A course, 'The Human in Medicine', as an example of a preclinical medical humanities program: A summary of 7 years. Med Teach Mar 21:1-8. [Epub ahead of print]
Öğrencilerin klinik ve sağlık hizmet sunumuna katılımları, kaygı ve maruziyetleri Sarikaya O, Civaner M, Vatansever KExposure of medical students to pharmaceutical marketing in primary care settings: frequent and influential.Exposure of medical students to pharmaceutical marketing in primary care settings: frequent and influential..Adv Health Sci Educ Theory Pract Dec;14(5): Epub 2009 Jan 30. Sarikaya O, Civaner M, Kalaca S. The anxieties of medical students related to clinical training.The anxieties of medical students related to clinical training.Int J Clin Pract Nov;60(11): Epub 2006 Jun 19.
TEŞEKKÜRLER