Prof. Dr. Nusret AYYILDIZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAVA KÜRE (ATMOSFER) VE HAVA KİRLİLİĞİ
Advertisements

Cevre Kirliği Hakkında Bilgi
Çevre kİmyasi.
ÇEVRE KİRLİLİĞİ.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TÜBİTAK- BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ (FİZİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÇALIŞTAY
PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY
Baraj Rüzgâr Akarsu Dalgalar Jeotermal Petrol Su Güneş Doğal gaz Kömür
CANLILAR ve ENERJİ İLİŞKİLERİ
Başlıca Çevre Sorunları
SU DEĞİRMENLERİNİN ENERJİ SANTRALİNE DÖNÜŞÜMÜ
ENERJİYİ VERİMLİ KULLANMAYA NEDEN İHTİYACIMIZ VAR?
SU, HAVA, TOPRAK,MADEN VE ELEKTRİK!!!
SU HALDEN HALE GİRER SUYUN SERÜVENİ GÜNEŞ BİZE ÇALIŞIR.
FEN ve TEKNOLOJİ / ASİT ve BAZLAR
ÇEVRE VE TOPLUM ASİT YAĞMURLARI Çağdaş YALÇIN
ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2
İKTİSAT Enerji Tasarrufu - Enerji Tüketimi ve Çevre Sorunları -
DERSİMİZ; ÇEVRE SAĞLIĞI Toplum Sağlığı Hizmetleri Şube Müdürlüğü
FEN ve TEKNOLOJİ / FOTOSENTEZ DENEYLERİ
YENİLEBİLİR VE YENİLENEMEZ ENERJİ KAYMAKLARI
Küresel Isınma Nedir?.
T.C.Milli Eğitim Bakanlığı-TÜBİTAK - BİDEB YİBO Öğretmenleri (Fen Ve Teknoloji,Fizik,Kimya,Biyoloji Ve Matematik)Proje Danışmanlığı Eğitimi Çalıştayı.
YENİLENEBİLİR ve YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI
FEN ve TEKNOLOJİ / MADDE DÖNGÜLERİ
SEMRA ULUDAĞ FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENİ
ÇEVRE.
Asitler Bazlar Tuzlar.
HAVA KİRLİLİĞİ ve SAĞLIK
ASİT YAĞMURLARI VE ETKİLERİ
ASİTLER VE BAZLAR.
ASİT YAĞMURLARI.
DÜNYA NEREYE GİDİYOR. ORMANLAR YANIYOR!.... BUZULLAR ERİYOR!.... BUZULLAR ERİYOR!....
Atmosferik Kirleticiler
MADDELERİ TANIYALIM.
ÇEVRE KİRLİLİĞİ Hadi!Anlatıma geçelim.
TOPRAK KİRLİLİĞİ CANSU ILGIN 5/H 1330.
1 Suyun Doğal Dolanımı 2  Yeryüzündeki sularda, güneş enerjisinin etkisiyle sürekli buharlaşma olur.
Çevre Kirliliği Hava Kirliliği Su Kirliliği Toprak Kirliliği.
1 ÇEVRE KORUMA Öğr. Grv. Mehmet Ali ZENGİN HAVA KİRLİLİĞİ.
 Asit yağmurları, fosil yakıtların yakılmasıyla,sanayi tesislerinden, konutların ısıtılmasından ve otomobillerden çıkan gazlarlardan.
Adıyaman Güzel Sanatlar Lisesi
Öğr.Grv. Mehmet Ali ZENGİN
Çevre, insanların ve diğer canlıların yaşamları boyunca ilişkilerini sürdürdükleri ve karşılıklı etkileşim içinde bulundukları ortamdır.
ASİT YAĞMURU NEDİR ? Yağan yağmurun asidik özellik taşımasına asit yağmuru denir. Hava kirletici emisyonların en yaygın olanı kükürt- dioksit ( SO.
ASİTLER VE BAZLAR TUĞBA KÜÇÜKKAHRAMAN.
Konvansiyonel kaynaklar, Mineral yakıtlar olarak da bilinir. Hidrokarbon ve yüksek oranlarda karbon içeren kömür, petrol ve doğal gaz gibi doğal enerji.
SU  İnsanoğlu, bir yandan sulardan faydalanmış, bir yandan da endüstrileşmenin ve kentleşmenin sonucu olarak ortaya çıkan atıklarını sulara dökmüştür.
İNSAN FALİYETLERİNİN EKOSİSTEMLERİN SÜRDÜREBİLİRLİĞİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ÇEVRE KİRLİLİĞİNİ ÖNLEME YOLLARI
FOTOSENTEZ.
Hava kirliliği, canlıların sağlığını olumsuz yönde etkileyen ve havadaki yabancı maddelerin, normalin üzerinde miktar ve yoğunluğa ulaşmasıdır. Bir.
ÇEVRE KORUMA MÜDÜRLÜĞÜ
KADIKÖY BELEDİYESİ ÇEVRE KORUMA MÜDÜRLÜĞÜ. ÇEVRE NEDİR? İçinde bulunduğumuz canlı, cansız tüm varlıkların birbirleri ile ilişkilerini içine alan ortam.
GÜNCEL ÇEVRE SORUNLARI
MADDE DÖNGÜLERİ. Madde Döngüleri Tüm canlılar dünyanın yüzeyinde ya da yüzeye çok yakın ince bir toprak katmanında yaşarlar ve güneş enerjisinin dışındaki.
BİT’i Kullanma ve Yönetme
Elif ULUGUT Cansu UYSAL Meltem YILDIRIM Tuğçe Nur YILDIZ Gamze ÖZTÜRK
YENİLENEBİLİR ve YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI
Teknolojinin Çevreye Olumlu Ve Olumsuz Etkenleri
Asit Yağmuru Nasıl Oluşur? Asit yağmurları oluşumundaki temel sebep insanların duyarsızlıklarıdır. Asit yağmuru oluşumunda hava kirliliğine neden olan.
ASİT YAĞMURLARI Asit yağmuru nasıl meydana gelir? Asit Yağmurları Tarihi Eserlere Etkisi Nedir?
ASİT YAĞMURLARI. Asit Yağmuru Nedir O Asit yağmuru, asidik kimyasalların yağmur, kar, sis, çiy veya kuru parçacıklar halinde yeryüzüne düşmesine verilen.
ASİT YAĞMURLARI Asit yağmuru nasıl meydana gelir? Asit Yağmurları Tarihi Eserlere Etkisi Nedir?
İ BRAH İ M HAL İ L GÜLER 8/E NO:138. MADDE DÖNGÜLERİ  Yaşama birliklerinde ve onun büyütülmüşü olan tabiatta canlılığın aksamadan devam edebilmesi için.
KONULAR  Çevre kirliliğine neden olan bazı durumlar  Çevre kirliliğine sebep olan bazı maddeler  Hava kirliliği  Toprak kirliliği  su kirliliği.
MADDE DÖNGÜLERİ.
TERMIK SANTRALLER. Kısaca bilgi vermek gerekirse termik santraller buhar gücü ile enerji üreten yapılardır. Termik santralleri Enerji Geri Dönüşüm Santralleri.
Berat AKTAŞ Sınıfı:9/G No :2099 Ders:Biyoloji Öğretmen: Ebru Ölgen
ASİT YAĞMURLARININ OLUŞUMU VE ZARARLARI. ASİT YAĞMURU NEDİR? Asit yağmurları, fosil yakıtların yakılmasıyla, sanayi tesislerinden, konutların ısıtılmasından.
Sunum transkripti:

Prof. Dr. Nusret AYYILDIZ TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Proje Adı ASİT YAĞMURLARININ BİTKİ YAPRAKLARI ÜZERİNE ETKİSİ Proje Grubu KARINCA Proje Grubu Üyeleri Emrah AVCI Abdullah Bayram GÜRDAL Proje Danışmanları Prof. Dr. Yavuz BEYATLI Prof. Dr. Nusret AYYILDIZ

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Projenin Amacı: Asit yağmurlarının bitki yaprakları üzerine etkisini gözlemlenmesi. Bitkiler yeryüzünde yaşamın anahtarıdırlar. Bitkiler olmasaydı pek çok canlı organizma yaşamını sürdüremezdi; çünkü canlılar, besinlerini doğrudan ya da dolaylı olarak bitkilerden sağlarlar. Oysa pek çok bitki, gerekli besinlerini güneş ışığından yararlanarak kendisi üretmektedir.

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Bitkilere zarar veren etkenleri değişik yöntemlerle adlandırmak mümkündür. Bunlar; Ekolojik etkenler Biyolojik etkenler. Teknolojik etkenler v.b.

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 İnsanların etkisi: bitkilerin zarar görmesi çevre kirliliğinin boyutlarını katı atık kirliliği olarak şekillenen yerel kirlilikten, asit yağmurları olarak şekillenen bölgesel kirliliğe ve küresel ısınma ve ozon tabakasının delinmesi olarak ortaya çıkan küresel kirlenmeyle genişletmiştir

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Ağaç ve bitki dokusunda tahribat artmakta, bunun sonucu ormanlar ve bitki türleri gittikçe azalmaktadır., düzensiz otlatma yolların gelişi güzel ve keyfi yapımı gibi müdahaleler doğal bitki örtüsüne zarar vermektedir. Bu sebeplerin hemen hemen hepsi insanoğlunun bilerek veya bilmeyerek veya dolaylı olarak tabiata verdiği zararlardır.

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Kirleticilerin yağmurla çökelmesi ve bu çökelmenin neden olacağı sonuçlar, ülkemizde çok az bilgi birikimi olan konulardan bir tanesidir. Yaş ve kuru çökelme sonucunda atmosferden yeryüzüne geçen sülfat, nitrat gibi anyonlarla toksik metallerin, kırsal bölgelerde toprağın ve göllerin asitleşmesine neden olduğu, kentlerde ise insan sağlığını doğrudan etkileyebilecek düzeylere erişmelerinin yanında, toprağa çökelmeleri sonucunda da insanların özellikle çocukların sağlığını dolaylı olarak etkilediği bilinmektedir.

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Endüstriyel faaliyetler, konutlarda ısınma amaçlı olarak kullanılan fosil kökenli yakıtlar, motorlu taşıtlardan çıkan egzoz gazları ve fosil yakıtlara dayalı olarak enerji üreten termik santraller faaliyetleri sonucu havayı kirletmekte, kükürt dioksit, azot oksit, partikül madde ve hidrokarbon yaymaktadır. 2 ile 7 gün arasında havada asılı kalabilen bu kirleticiler atmosferde çeşitli kimyasal reaksiyonlara uğrayarak zamanla çok uzaklara taşınabilmektedir.

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Bu kirleticiler, atmosferdeki su partikülleri ve diğer bilişenlerle tepkimeye girerek, sülfürik asit (H2SO4) ve nitrik asit (HNO3) oluşumuna neden olmaktadır. 2H2O + 2SO2  2 H2SO4 + O2 (sülfirikasit) 2 H2O + 4NO2 + O2 4HNO3 (nitrik asit)

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Hiçbir yabancı maddeyle kirletilmemiş bir atmosferde bile yağmur suyu hafif asidik karakterdir ve pH derecesi 5.6 civarındadır. Çeşitli yanma olayları sonucu havaya karışan SO2, SO3 gibi gazlar atmosferde asit oluşumuna neden olmakta ve bunların yeryüzüne ulaşması ile asit yağmurları oluşturmaktadır. Bu asit yağmurların pH derecesi 2.5 civarındadır.

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Bu çalışmanın amacı asit yağmurlarının bitki yapraklarına olan etkisinin incelemesi olarak hedeflenmiştir.

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 YÖNTEM Bitki yapraklarının oluşturulan yapay asit’e yapay yağmurla etkileştirilmesi sonunda bitki yapraklarında meydana gelebilecek değişiklikleri gözlemlemek amacıyla sunudaki düzenek oluşturuldu.

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 İki farklı tür bitki kullanıldı Birinci bitki türü menekşedir.( Viola odorata) İkinci bitki türü begonyadır.(Begonia Elatior Hybr.)

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Bitkilerin maruz kalacağı asit yağmuru dijital pH metre kullanılarak pH 2,7 olarak hazırlandı.(asit yağmurlarının pH’ı iki ile üç arasındadır.)

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Hazırlanan asit su karışımı (Sülfürik asit + su), bitki yaprakları üzerine her iki saatte bir olmak üzere püskürtme yöntemiyle uygulandı

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Her uygulamadan sonra bitkilerin bulunduğu ortamın nem ve sıcaklığı ile topraklarının nem ve pH’sı ölçülerek kaydedildi .

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Menekşe bitkisi kontrol Menekşe bitkisi 1 Menekşe bitkisi 2

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Begonya bitkisi kontrol Begonya bitkisi 1 Begonya bitkisi 2

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Çalışmamızda iki gün asit yağmuru uyguladığımız bitkilerin diğer etkenlerden etkilenmediğini göstermek için deney ortamının iki saatte bir olmak üzere sıcaklık ve nemi ölçüldü. Ayrıca toprağın pH ve nemi de ölçülerek iki günlük ortalamaları hesaplandı.

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Görüleceği üzere değişkenlerin farklılıkları bitkilerin yaşamını etkileyecek düzeyde olmamıştır.

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Uyguladığımız yapay yağmur, yapraklarda yoğunlaştığı yerlerde delinmelere yol açmıştır

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Uyguladığımız yapay yağmur, yapraklarda yoğunlaştığı yerlerde solmalara yol açmıştır

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Uyguladığımız yapay yağmur, yapraklarda yoğunlaştığı yerlerde solmalara yol açmıştır

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Kontrol gruplarında herhangi bir değişim gözlenmemiştir. Sonuç olarak, asit yağmurları bitki yapraklarında delme ve sarartma gibi morfolojik değişimler yaparak canlı yaşamına doğrudan etki etmektedir. Kaynaklarda asit yağmurlarının toprağa etki ederek toprağın pH’sını değiştirerek bitki köklerine zarar verip bitkilerin gelişiminin olumsuz yönde etkilendiği belirtilmiştir. İki günlük kısa sürede asit yağmurunun toprak vasıtasıyla bitki üzerine etkisi gözlemlenememiş olup bu çalışmanın daha uzun sürede bu değişkenlerinde dikkate alınarak yapılması yararlı olacaktır.

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 TEŞEKKÜR Böyle bir çalıştayı düzenleyen sayın hocamız Prof. Dr. Mehmet AY’a, çalışmamız boyunca yardımlarını bizden esirgemeyen hocalarımız Prof. Dr. Yavuz BEYATLI, projemizin geliştirilmesinde fikirlerini bizlerden esirgemeyen Seçkin KÖPRÜLÜ beye ve fedakar YİBO öğretmenlerine teşekkür ederiz.

Bizleri sabırla dinlediğiniz için hepinize teşekkür ederiz. TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009 Bizleri sabırla dinlediğiniz için hepinize teşekkür ederiz.

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009