SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
“Resimde İç Mekan” nedir?
HAZIRLAYAN: Derya Demİryürek 9/f 262
Emel ÖZDEMİR Nokta Çizgi Espas
RESİM FOTOĞRAF İŞLEME YAZILIMLARI.
SANAT KURAMLARI.
Kerem Ağralıgil “Saklı Düzen”
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Görsel Tasarım, Görsel Göstergeler ve Anlam
SANA(R)T HAYATIM.
ETKİNLİĞİ HAZIRLAYANLAR
TEMEL MÜZİK BİLGİLERİ.
Konu=İNSAN SESLERİ.
Günümüzden 2000 yıl önce İtalya’nın Pompei Bölgesi’nde insanlar,evleri süslemek amacıyla bu tarzda resimler yapmaya başlamışlardır. O yıllardan biraz.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Öğretim İlkeleri.
SANAT TARİHİ.
SANAT TARİHİ.
Görsel Sanatlar Dersi 2. Sınıflar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
ŞEREF AKDİK.
MATRIX memory REIMPRINTING
Çağdaş Dünya Sanatı.
01 – Cihat ARAL Zehra ARAL.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
1. Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi soyut değildir
TANIM VE TANIM ÇEŞİTLERİ
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
EFT TEKNİĞİ UYGULAMASI GEÇMİŞİ YENİDEN YAZMAK
DE STIJL ’de aynı isimli dergi etrafında toplanan bir sanatçı grubu tarafından kurulmuş bir topluluktur. Kurucusu Theo Van Doesburg’dir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DOĞA KOLEJİ ORTAOKUL YARATICILIK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOR…
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
SANAT AKIMLARI.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
NİCE YAŞLARA – Anneye Doğum Günü Hediyeleri.
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
Bir zamanlar, birbirine bitişik iki çiftlikte yasayan iki erkek kardeş vardı. Günlerden bir gün bu iki kardeş arasında bir anlaşmazlık baş gösterdi. İki.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
SANATÇILAR VE ESERLERİ
FOVİZM (Yırtıcılık ).   20. yy. nın modern resim akımlarından biridir. Bir grup genç Fransız sanatçılarının 1905’te Paris’te açtıkları bir.
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
AKCİĞER MERİDYENİ.
KALIN BAĞIRSAK MERİDYENİ
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Soyut sanat ve wasllay kandinsky
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
BAROK RESİM SANATI.
HAZIRLAYAN Berfin AKTA Ş Marek Brzozowski,Tuval Üzerine Akrilik, 50x65 cm,1999.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
TC. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ BİLİM DALI 6.SINIFLAR İÇİN KOLAJ TEKNİĞİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
DIŞAVURUMCULUK VE RENK
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
DOKU.
SOYUT SANAT.
HOCA ALİ RIZA BEY HAKAN KOÇ. Üsküdar’da Kar, tuval üzerine yağlıboya, 52/81cm, Özel Koleksiyon.
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
SÖZCÜKTE ANLAM
Sunum transkripti:

SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur. Yaklaşık olara 1960 lara değin soyut sanat ,sanatın en arı ve üstün bir aşaması olarak yorumlanmıştır . Görsel sanatlarda soyut kavramı 1960’lara değin soyut sanat sanatın en arı ve üstün bir aşaması olarak yorumlanmıştır. Soyut resim denilince aklımıza ilk gelen işler Kandinsky,Maleviç ve Mondrian yaptıkları sanat eserleridir.

Wassily Kandinsky (1866-1944) Soyut ya da non figüratif denen sanatın ilk uygulayıcısıdır. Aslında bir hukuk aynı zamanda bir politik ekonomi öğrenimi görmüştür. Ancak 30 yaşında sanatçı olmaya karar vererek Münih’e gitmiştir. Kandisky’nin baştan beri renge çok düşkün olduğu belliydi. Renklerin tıpkı müzik notaları gibi insan ruhunda belli titreşimlere neden olduğunu fark ettiği için, resimlerindeki nesne görüntülerini önce renge dönüştürmek, giderekte tamamen atmak istiyordu sanatçı.

Israrlı çalışmaları Kandisky’i son derece bireysel, kendi deneyimiyle ruhsal bir deneyime ulaştırdı. İlkeleri oldukça belirgindi. Şöyle başlıyordu sözüne; “Sanatçı, zamanın öğreti ve arzularına karşı sağır olacağı gibi, bilinen ve bilinmeyen şekil karşısında da kör olmalıdır. Göz kendi iç dünyasına bakmalı, kulağı daima iç gerekliliğin sesine dönük olmalıdır. Denge ve oran sanatçının dışında değil içindeydi. Ona göre renkleri olağan üstü bir güce büründürmüş ve öyle ifade etmiştir.

İçsel duyguları renkle yine ön plana çıkarmıştır. Resim sanki müziğin coşkulu ve gizemliliğini içinde barındıran kompozisyon niteliğindedir. İçsel duyguları renkle yine ön plana çıkarmıştır. Kandinski resmin üst köşesinde batmakta olan bir güneş şehrinin sessizliği ve heyecanını iç içe alınmış gibi Vassily Kandinsky: Hırçın-Uysal Pembe. 1924. Karton üzerine yağlıboya, 63,5 x 48 cm. Köln, Wallraf-Richartz Müzesi

Tuhaf bir çekiciliği olan bu resimde çizgiler ve biçimle tepeler ve mızraklı kazaklar birbirine karışmış. Yalın kompozisyondaki büyük güzellik, özgür fırça vuruşlarında da bir neşe duygusu vardır. Kandinski, gerçek sanatçının yalnızca içsel, temel duyguları ifade etmeye çalıştığına inanıyordu. : «Bslly Kandinsky. d Moskova, 1866. ö Paris, 1944. 11. Tuval üzerine yağlıboya. e130 x y95 cm. Tate Gallery, Londra

Kompozisyonları doğaçlamalardan yola çıkarak tasarlanmış ve geliştirmiş yapıtlardan oluşmuş 1913–14 arası resimlerinin, belli nesnelerle ilintilerini kopardığı görülür. Bunlardan bazıları kompozisyonları gibi özenle tasarlanarak yapılmış gibiyse de bazıları açıkça doğaçlama yapıtlardı. Soyut anlamda ilk önemli örneklerdir. Wassily Kandinsky Kompozisyon VII. 1913 tuval üzerine yağlıboya 200 x 300 cm.

Boğaz Doğaçlamasını incelediğimizde renk açısından, neredeyse yok yok Boğaz Doğaçlamasını incelediğimizde renk açısından, neredeyse yok yok! Sanatçının renk hakkında söylediklerini ele aldığımızda, karşımızdaki boğaz manzarasını, daha doğrusu onu yapanın ruh halini çözümlemekte çaresiz kalırız. Wassily Kandinsky: Doğaçlama 13, 1910. Tual üzerine yağlıboya, 120 x 140 cm. Münih, Neue Pinakothek

Herhalde, doğaçlama oldukça karmaşık heyecanlı ve değişken bir ruh halindeymiş sanatçı. Sakinleştiren renklerden rahatsız edenlere, uzağa gidenlerden öne çıkanlara, susanlardan bağıranlara, tanınabilen nesnelerden tanınamayan nesnelere kadar pek çok şey var kompozisyonda. Hâkim bir renk yâda biçim aramak boşuna ilk etapta tanınabilir hiçbir nesne yok gibi arama biraz dikkat edilirse bazı ipuçları yakalanabilir.

Sol alt köşeden yukarı sağa doğru uzanan Sol alt köşeden yukarı sağa doğru uzanan. Üzerinde Bavyera giysili bir figür bulunan bir yol var san ki; altındaki kayığımsı şeylere bakılırsa bu bir köprü. Figürlerin hemen yanında şelalemsi bir şey akıyor sanki. Tabi isteyen hayal gücünü zorlayıp başka şeyler görebilir.