DERS ÖĞRETİM PLANLARININ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİNE AKTARIMI UÜ BOLOGNA SÜRECİ DERS ÖĞRETİM PLANLARININ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİNE AKTARIMI UÜ Bologna Eşgüdüm Komisyonu 1
GİRİŞ Bu sunum, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Çalışmaları kapsamında, derslerimiz için hazırlamış olduğumuz DERS ÖĞRETİM PLANLARININ Öğrenci Otomasyon Sistemine aktarımında Öğretim Elemanlarımıza yardımcı olmak amacıyla UÜ Bologna Eşgüdüm Komisyonu tarafından hazırlanmıştır. Çalışma sırasında 300’ün üzerinde Önlisans, Lisans, Lisans Üstü programında verilen 7000’nin üzerinde dersin, otomasyon sistemine aktarım işlemleri gerçekleştirilecektir. Süreci elbirliği ile başarıyla sonlandıracağımıza ve ortaya çıkabilecek olası aksaklık ve/veya sorunları işbirliği içerisinde çözümleyeceğimize inanıyoruz. 2
GİRİŞ DERS ÖĞRETİM PLANLARININ Öğrenci Otomasyon Sistemine aktarımında kullanılacak yazılım üç aşamalı giriş menüsü içermektedir. Word formatında hazırlanan formlarda bulunan bilgilerin girişinin yapılması, Girişi yapılan bilgilerin metin formatında ekran üzerinde ya da çıktı alınarak kontrolü ve varsa gereken düzeltmelerin yapılması, Kontrol sonrasında bilgilerin WEB ortamına aktarım onayının verilmesi. 3
GİRİŞ Bu zorlu süreçte, Uludağ Üniversitesi'nin tüm akademik ve idari kadrosunun, eğitimimizi iyileştirmeye yönelik çalışmaların Ülkemize ve Ulusumuza olan sorumluluğumuzun temel gereği olduğu bilinci ile yoğun bir çaba ve özveri göstereceğine, öğrencilerimize sunduğumuz eğitimi iyileştirmeye yönelik fırsat oluşturacak bu çalışmalara yürekten katılacağına inancımız tamdır. Süreçle ilgili sorularınız için bağlantı kurabileceğiniz Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) üyelerinin iletişim bilgilerine http://bologna.uludag.edu.tr/index.html ‘den ulaşabilirsiniz. Çalışmalara katılarak bizlere destek olan tüm meslekdaşlarımıza gönülden teşekkür ediyor, sürecin başta öğrencilerimiz olmak üzere tüm Üniversitemiz için hayırlı olmasını diliyoruz. BOLOGNA EŞGÜDÜM KOMİSYONU 4
(1) BİLGİ GİRİŞİ 5
1) Bilgi Girişi Üniversitemizin Ana sayfasında sol tarafta bulunan “ÖĞRENCİ OTOMASYONU” Linkine tıklayınız 6
1) Bilgi Girişi Kullanıcı adınızı ve şifrenizi ilgili alanlara giriniz 7
1) Bilgi Girişi Açılan bilgi giriş ekranında ilk işlem olarak“DERS ÖĞRETİM PLANI BİLGİLERİ” sekmesine tıklayınız 8
1) Bilgi Girişi Açılan menüde “DERS ÖĞRETİM PLANI BİLGİSİ GİRİŞ (1165)” sekmesine tıklayınız. 9
1) Bilgi Girişi Ders Öğretim Planı Bilgisine Giriş sekmesine tıkladığınızda yürütücüsü/koordinatörü olduğunuz dersler ekranın üst kısmında görülecektir. Bu dersin bilgilerini girebilmek için öncelikle DERS İSMİ ÜZERİNE tıklamanız gerekmektedir. ÖNEMLİ NOT: Açılan ekranda derslerinizi göremiyorsanız ya da eski derslerinizi görmekteyseniz: Önlisans/Lisans dersleriniz için Fakülte/Yüksekokulu/Konservatuvar/Meslek YO, Yüksek Lisans ve Doktora dersleriniz için ise enstitünüzün öğrenci işleriyle temas kurup durumu bildiriniz ve gerekli düzeltmenin yapılmasını isteyiniz. 10
1) Bilgi Girişi Dersin üzerine tıklandığında ilk gelecek bölüm derse yönelik DETAY bilgilerdir. Sarı renkli kutucuklara ait bilgiler sistemden dolu olarak gelecektir. Diğer kutucuklara, solda Türkçe ve sağda İngilizce olarak word formatında hazırladığınız Ders Öğretim Planlarından kopyala-yapıştır işlemi ile aktarılmalıdır. 11
1) Bilgi Girişi Dersinize yönelik DETAY bilgileri girereken Ders Koordinatörü iletişim bilgilerinizin (özellikle e-posta adresinizin) güncel olup olmadığını kontrol edip, gereken güncellemeleri yapınız. 12
1) Bilgi Girişi Dersinize yönelik DETAY bilgilerini kayıt ettikten sonra sağ alt köşede yer alan KAYDET düğmesi tıklanmalıdır, aksi takdirde girilen bilgiler kayıt edilemez ve bir başka sekmeye geçildiğinde bilgiler kaybolur. 13
1) Bilgi Girişi Detay bilgiler girildikten sonra dersin ÖĞRENİM KAZANIMLARI ilgili sekme tıklanarak, word formatında hazırladığınız Ders Öğretim Planlarından kopyala-yapıştır işlemi ile aktarılmalıdır. 14
1) Bilgi Girişi Dersinizin ÖĞRENİM KAZANIMLARInı girdikten sonra sağ alt köşedeki KAYDET butonuna tıklamayı lütfen unutmayınız, 15
1) Bilgi Girişi Öğrenme Kazanımlarından sonraki aşama HAFTALIK DERS İÇERİKLERİ’nin girilmesidir. Önce ilgili sekme tıklanmalı word formatında hazırlanmış olan bilgiler aktarılmalı ve sağ alt köşedeki KAYDET butonuna tıklanmalıdır. 16
1) Bilgi Girişi Haftalık Ders içeriklerini de girdikten sonraki aşama derse yönelik kaynakların girilmesidir.Önce ilgili sekme tıklanmalı word formatında hazırlanmış olan bilgiler aktarılmalı ve sağ alt köşedeki KAYDET butonuna tıklanmalıdır. 17
1) Bilgi Girişi Bir sonraki aşamada dersin değerlendirmesini nasıl yaptığımıza yönelik bilgilerin girilmesi ve KAYDET butonunun tıklanması gerekmektedir. Toplamlar otomatik hesaplanacaktır. 18
1) Bilgi Girişi Bu aşamada daha önce word formatında hazırlamış olduğumuz AKTS/İş yükü tablosunun doldurulması ve KAYDET butonuna tıklanmasıdır. 19
1) Bilgi Girişi Bu sekmedeki son aşama «ORTAK DERS» lerle ilgilidir. İçeriği aynı olan dersleriniz için burada içeriği aynı olan dersleri seçip kopyalama işlemi yapabilirsiniz. Ders havuzunda aynı dersten türetilmiş olan dersiniz varsa otomatik olarak listeye gelir. 20
1) Bilgi Girişi İçeriği aynı olan başka dersiniz varsa (+) butonuna basarak dersi listeye ekleyebilirsiniz. İçeriği aynı değil dediğiniz ders varsa da o dersin bulunduğu satırın en sağındaki (-) butonuna basarak dersi listeden çıkarabilirsiniz. 21
1) Bilgi Girişi İçerikleri aynı olan derslerin listesini tamamladıktan sonra en alttaki «Listedeki Derslere Ders Öğr. Planını Kopyala» butonuna basmanız gerekmektedir. 22
1) Bilgi Girişi Ders Öğretim Planı Girişi sekmesinde işimiz bittikten sonra Ders Kazanımlarının Program Yeterlilikleri ile karşılaştırılması için önce soldaki menüden Öğrenim Kazanımı/Program Yeterliliği Karşılaştırma (1183) sekmesi tıklanmalı daha sonra karşılaştırmanın yapılacağı ders seçilmelidir. 23
1) Bilgi Girişi Karşımıza aşağıdaki gibi bir karşılaştırma tablosu çıkacaktır. PY kutucuklarının üzerine tıkladığımızda ilgili PY, ÖK kutucuklarının üzeri tıklandığında ise ilgili ÖK’yı açılacak pop-up kutucuklarında görebilmek ve karşılaştırmayı kolayca yapabilmek mümkün olacaktır 24
1) Bilgi Girişi Karşılaştırmanın skorlamasını değiştirebilmek için önce Tabloda ilk sütunda yer alan DEĞİŞTİR sekmesi tıklanmalı, açılan menüde skor seçilmeli (0-5 arası) ve GÜNCELLE düğmesi tılanmalıdır. 25
1) Bilgi Girişi Ortak dersler için, dersin verildiği programın program yeterlilikleri farklı dolduğu için (dolayısıyla matris değerleri de farklı olacağı için) bu kısım değişmemektedir. Dersler listesindeki her bir ders için aynı işlemler tekrar edilir. 26
(2) GİRİLEN BİLGİLERİN KONTROLÜ Ve WEBDE YAYINLANMA ONAYI 27
2) Bilgi Kontrolü ve Onay Tüm girişler yapıldıktan sonra son yapılması gereken girilen bilgilerin son kontrollerinin yapılması ve WEB ortamına aktarılması için onay verilmesi işlemidir. 28
2) Bilgi Kontrolü ve Onay Kontrol ve WEB’de yayınlanma onayı için menüde sol tarafta yer alan “WEBDE YAYINLANMA ONAYI (1184)” sekmesi ve sonra açılan sayfada ilgili dersin üzeri tıklanmalıdır. 29
2) Bilgi Kontrolü ve Onay Bu işlemler yapıldığında girişi yapılan bilgilerin metin formatında sayfa sayfa okunup kontrol edilmesi, bilgisara indirilmesi ya da çıktı alınıp çıktı üzerinde kontrol yapılması mümkündür. Yazdır PC’ye İndir Sayfa Çevir 30
2) Bilgi Kontrolü ve Onay Son işlem Bilgisayar ekranı ya da çıktılar üzerinde son kontroller yapıldıktan sonra ekranın sağ alt köşesinde bulunan “WEBDE YAYINLA” butonunun tıklanmasıdır (Olası hatalar 1165 ve 1183 kodlu menülere dönülerek düzeltilebilir. Yapılan düzeltmeler sonrasında KAYDET butonuna tıklama unutulmamalıdır). 31
KATKINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ Dersinize ait veri girişi, kontrolü ve WEB’e aktarım onayı bu işlemler sırası ile yapıldığında tamamlanmış olacaktır. Diğer derslerinizin girişi için DERS ÖĞRETİM PLANI BİLGİSİ GİRİŞ (1165)” sekmesine yeniden tıklayıp bir diğer dersinizi seçerek aynı işlemleri yapabilirsiniz. KATKINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ 32