İnoksan Seo Analizi ve Yapılandırması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAMA MOTORU PAZARLAMASI
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
HTML e GİRİŞ Temel HTML etiketleri.
MURATOĞLU ÇARŞISI WEB TASARIM PROJESİ
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
HTML’e Devam Uygulama.
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Facebook Reklamları.
Özel Site.NET İnternet Nedir? Soner Sevindik.
Web siteniz bu kutunun içinde…
İnternet Sitemizi Açarız! Çok Heyecanlıyız !. Fakat Ziyaretçi Gelmez..
Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 1 Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Eser SAHiLLiOĞLU.tr.
Google Görüntülü Reklam Ağı. Görüntülü Reklamcılık Neden Önemlidir?
Google Adword Arama Ağı
Google Analytics Nedir?
4/3/2017
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
İnternet Programcılığı
Okul Web Sitesi Yönetim Paneli
Bilgisayar Dosya Uzantıları
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklam Modelleri
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
İNTERNET VE İLETİŞİM.
Google Arama Ağı Hedefleme Seçenekleri
BTEP 203 – İnternet ProgramcIlIğI - I
 Önemli, yüksek kalitesi olan siteler, Google'ın her arama yapıldığında hatırladığı, daha yüksek PageRank'a (Sayfa Sıralaması) sahip olurlar. 
Yandex Reklamları.
ARAMA MOTORU KULLANIMI
Google Arama Ağı Reklamları. Google Arama Reklam Ağı Nedir? Google Arama Ağı; reklamlarınızın yapılan aramalara ilişkin görüntüleneceği web sitelerinden.
Temel HTML Eğitimi Erman Yükseltürk.
HTML (HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE) TEMEL ETİKETLERİ
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
Font Özellikleri Web sayfamızdaki metinlerin font ailesini, boyutunu, kalınlık ayarlarını, büyük-küçük harf olmasını ve stilini değiştirmek için kullanılır.
BAĞLANTI (KÖPRÜ) OLUŞTURMA
FERHAT KADİR PALA SACİDE GÜZİN MAZMAN
Dönüşüm, reklamlarınızı tıklayan bir müşterinin web sitenizde bir işlemi gerçekleştirmesidir. Dönüşümler ; Yandex Arama motorunda arama yapıp, reklamlarınızı.
İNTERNET ADRESLERİ Ahmet SOYARSLAN biltek.info.
JOLLY TOURS FİRMA ANALİZ RAPORU
HTML HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE Burcu Yılmaz – İ brahim Mert Bilişim Teknolojileri Ö ğ retmeni.
CSS – Stil Şablonları (Cascading style Sheet)
Dosya Adları ve Uzantıları
STiL ŞABLONU (CSS) TEMELLERİ
Web Ortamında Arama Yapmak R. Orçun MADRAN. Arama Motorları Arama Motorları, günümüzün popüler bilgiye erişim sistemlerinin başında yer almaktadır. Bir.
Yandex reklamları ile hedef kitlenize metin reklamlarınızı ; Anahtar Kelime Yer Hedefleme yaparak gösterebilirsiniz.
BİT’İNİ KULLANARAK BİLGİYE ULAŞMA VE BİÇİMLENDİRME
İNTERNET VE İLETİŞİM.
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
İNTERNET ADRESLERİ.
HTML HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE Ayşe AK İ DA Ğ I Bilişim Teknolojileri Ö ğ retmeni.
E-TİCARET NEDİR? E-TİCARET NEDİR? E-Ticaret internet ortamında insanların belirli sistemler üzerinde gerçek ve ya sanal ürünleri para karşılı ğ ında satın.
Arama Motoru Nedir?.
2-Hafta Temel İşlemler * Html Komutlarının Yapısı * Açıklamalar
WEB TASARIMI İNTERNET TEKNOLOJİLERİ.
BILIŞIM KOMISYONU Kurumsallıkta Bilişimin Önemi ve Bilgi Güvenliği Ocak 2016.
BACKLINK NEDIR? NASıL BACKLINK ALıRıZ? ÜCRETLI BACKLINK FAYDA VE ZARARLARı.
TUANA BİLİŞİM GURURLA SUNAR inceleyin ve Gominisite Yeni Nesil Web Sitesidir Gominisite ile web sitenizi kendiniz yönetebilir ve güncelleyebilirsiniz.
Web Tasarımı 2.Hafta. HTML Nedir  Hyper Text Markup Language (Hiper Metin İşaretleme Dili) web sayfalarını oluşturmak için kullanılan standart metin.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
Mümin DENİZ 1983 Bulgaristan doğumlu.
İNTERNET ADRESLERİ.
Sitenizin trafiğini artırmanın püf noktaları
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik
SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION).
TrustRank, Dalgalanmalar, Google Penguin
WEB TASARIMI – HTML BİLGİSİ SAVAŞ TUNÇER
GOOGLE ADWORDS BÜŞRA AKAR – CANSU GÜLTEN. GOOGLE ADWORDS REKLAM NEDİR? Reklam firmaların ya da bireylerin sattıkları, ürettikleri ya da tanıttıkları bir.
Sunum transkripti:

İnoksan Seo Analizi ve Yapılandırması copyright © 2012

3. Web sayfası (CMS) için SEO Çalışması 1. SEO Nedir ? 1.1 Bir Benzetme ile SEO dünyası 2. Temel Seo Bilgileri 2.1 Domainin (Alan adının) önemi 2.2 Özgün İçerik 2.3 W3C Standartları 2.4 Url Yönlendirme 2.5 Back Link 2.6 Doorway Page (Köprü sayfalar) 3. Web sayfası (CMS) için SEO Çalışması 3.1 Title (Site Başlığı) 3.2 Site Etiketleri (Tags) 3.3 Meta Açıklama (Description) 3.4 Inoksan.com 4. Site Analizi Neden Seo (Seo’nun etkisi)

1. SEO Nedir. Search Engine Optimization teriminin kısaltmasıdır 1. SEO Nedir ? Search Engine Optimization teriminin kısaltmasıdır. Türkçesi Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Bir web sitesinin arama motorunda veya motorlarında ilgili anahtar kelimelerde üst sıralarda çıkması için yapılan optimizasyon sürecidir. 1.1 Bir Benzetme ile SEO dünyası Arama motorumuz dünyanın açık ara 1 numarası olan Google bir dijital okyanus olsun. Uçsuz bucaksız bu okyanusta birbirleriyle yarışan yelkenli gemiler, web siteler olsun. Bir yelkenli geminin yelkeni o web sitesinin temel yapısıdır. Yelkene hızını verecek olan en temel şey yelkenidir. Bir web sitesinin temel yapısını o sitenin kod yapısı ve türü oluşturur. Örneğin bir HTML yelkenlisi bir FLASH yelkenlisinden kat kat daha hızlı gider. Çünkü teknik açıdan daha üstün bir yelkendir SEO yarışında.

2. Temel Seo Bilgileri Search Engine Optimization teriminin kısaltmasıdır. Türkçesi Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Bir web sitesinin arama motorunda veya motorlarında ilgili anahtar kelimelerde üst sıralarda çıkması için yapılan optimizasyon sürecidir. 2.1 Domainin ( Alan adının ) önemi Açacağınız sitenin içeriğinin domain ismi ile alakalı olmasına dikkat etmelisiniz. Örneğin bir yemek sitesi açıcaksınız aramalarda daha iyi sonuçlar almak için site adınızın içerisinde yemek kelimesinde geçmelidir. Ayırca domain yaşı ne kadar uzun ise o kadar değer kazanır. 2.2 Özgün İçerik Kesinlikle kopya içerikten kaçınılmalıdır. Sitenizin hedef kitlesine göre daha uygun ( hedef kitlenin anlayabileceği) kelimeleri, cümleleri seçip orijinal bir içerikle kullanıcınıza sunmalısınız.Bu sitenizin indekslenmesinde önemli hız katacaktır.

2.3 W3C Standartları Web sayfanızın arama motorlarında ilk sayfalarda görüntülenmesi için etkili bir faktördür. Zira arama motorları Web Standartlarına Uygun Web Sitelerine daha çok önem verirler. Bununla birlikte farklı ortam ve tarayıcılarda Web Siteniz daima düzgün olarak görüntülenmektedirler. Bu nedenlerden dolayı Web Standartlarına Uygun olarak tasarlanmış ve kodlanmış bir web sitesi her zaman için diğer web sitelerinden daha avantajlı olmaktadır. 2.4 Url Yönlendirme Web sitenizin url uzantısını örneğin; http://www.inoksan.com/indexalt.php?ea=urunler&katid=114 gibi olursa arama motorlarında ön plana çıkması biraz daha zor olacaktır. Fakat uzantınız http://www.inoksan.com/urunler/tezgahlar/ şeklinde olursa daha avantajlı ve üst sıralarda bulunma şansını daha yüksek olacaktır.

2.6 Doorway Page (Köprü sayfalar) 2.5 Back Link Faliyette olan bir websitesinden,başka bir websitesine doğru verilmiş olan bağlantıdır. Arama motorlarının mantığı şudur: Referans sistemi şeklinde düşünebilirsiniz.Normal hayatta sık sık duyduğumuz kefil gibi birşey de diyebiliriz.Yani; bir websitesinin, başka bir websitesine vermiş olduğu referans bağlantı şeklinde tanımlayabiliriz. Referans gelen yerin kalitesi sizin kalitenizide ortaya koyar.Bunu da şöyle düşünün, kefilin büyüklüğü ile güvenin artması şeklinde. 2.6 Doorway Page (Köprü sayfalar) Türkçesi Köprü Sayfalar. Bir sayfanın, belirli Anahtar Kelimeler (Keywords) ve Anahtar Kelime Kalıpları için Arama Motorlarında iyi bir Sıralama alması amacıyla oluşturulmasıdır. Buraya kadar verilen bilgiler web siteniz için yapılacak genel çalışmalardı. Sonraki bölümde her sayfa için yapılması gereken çalışmaları göreceksiniz.

3. Web sayfası (CMS) için SEO Çalışması 3.1 Title (Site Başlığı) SEO uygulanacak sitenizin ilk önce başlıklarını düzeltmek ile başlayabiliriz. Arama motoru sıralamalarında yükselmek için çok büyük etkiye sahip olan başlık ( bundan sonra "title" olarak göreceksiniz ), sitenizin kısa bir özeti gibidir. Yani sitenizde neler yaptığınız, neler yapacağınızı kısaca bildiren bir yazı diyebiliriz. Hal böyle olunca önemi de bir o kadar da artıyor. Title belirlerken, bir takım kıstaslarda dikkat etmek gerekiyor. Fazla spam kelimeler ( sürekli tekrarlanan kelimeler: örneğin; mutak, sağlam mutfak, iyi mutfak, tezgah, tezgahlar, tezgahda kalite ) yazmayın.Seçtiğiniz kelime title 'ın baş kelimesi olabilir. Yine title uzunluğu oldukça önemlidir. Önerilen title karakter uzunluğu 70'dir. Her sayfanın kendine özel title' ı olmalı. Bu sebeple , içerik yönetim sistemi ( cms ) için yapılacak panelde , her içerik için title alanı olmalıdır.

Yukarıdaki resimde de görüldüğü gibi, sayfaya ilişkili başlıklar verilmeli.

3.2 Site Etiketleri (Tags) Yazılan dokümanın birden fazla başlığı veya ortak başlıklar olabilir. Bu durumda sayfa başlığı dışında dokümanı ( yazı , video ,sayfa vb. ) farklı başlıklarla etiketleyebilirsiniz.Bu etiketleri belirtirken , yazılan dokümanı insanlar hangi kelimeler ile arar , sizin dokümanınıza ulaşmak için hangi kelimelerle arattırma yaparlar ? Bunları düşünerek, doğru kelimeler ile yazınızı etiketlemelisiniz.

3.3 Meta Açıklama (Description) Description (açıklama) tag ‘ ı arama sonuçlarında site açıklaması olarak görünür. Bu nedenle google ve ziyaretçiler için bu açıklama yüksek derecede önem taşır.

3.4 Inoksan.com Google Aramalarında “Endüstriyel Mutfak ” yada herhangi bir başka kelime ile arama yapıldığında inoksan.com a ait herhangi bir açıklama metni çıkmıyor. Çünkü sitenizde meta açıklamaları mevcut değil. Diğer firmalarda bu durum tam tersi.

4. Site Analizi Domain Bitiş Tarihi KONU İNOKSAN.COM OLMASI GEREKEN AÇIKLAMA DIŞ SEO Google Pagerank 4 / 10 8 / 10 Sitenizin google gözündeki değeri Google Trustrank 4 / 10 Google’nin site içerik puanlaması Sayfa Yükleme Süresi 92 / 100 90 / 100 Google İndexli Sayfa 1.260 5.000 ve üzeri Google’ a kayıtlı sayfalar Alexa Rank 3.459.832 1.000.000 Sitenizin alexa üzerindeki dünya sıralama değeri Alexa Ülke Sıralaması 92.049 1.000 Sitenizin alexa Türkiye sıralaması DMOZ Dizini Evet Tüm arama motorlarının kabul ettiği web dizinidir Domain Yaşı 15 yıl - Arama motoları için oldukça ideal bir yaş Domain Bitiş Tarihi 08-10-2012 08-10-2015 Min. 3 yıl W3C Validator 16 hata 1 uyarı 0 hata 0 uyarı Dünya web standartlarını belirleyen kuruluştur

4. Site Analizi Başlık Uzunluğu Açıklama Metni Uzunluğu KONU İNOKSAN.COM OLMASI GEREKEN AÇIKLAMA SİTE İÇİ SEO Başlık Uzunluğu 7 karakter 70 karakter Sayfa başlığı Açıklama Metni Uzunluğu 0 karakter 160 karakter Sayfa açıklaması Heading Etiketleri 1 tane h1 etiketi, max. 4 adet h2 ve max . 4 adet h3 etiketi Dahili Link Sayısı 100 NoFollow Link Sayısı 10-80 "ALT" Etiketi Olmayan Resimler Tüm resimlerin olması gerekli Style Dosyası Sayısı Kullanılmamış. Yeni nesil web sitelerinde olması gerekli. HTML Boyutu 4.73 KB 100 – 800 kb Gzip Kullanımı Yok Evet Sıkışıtırılmış site. Robots.txt Mevcut Mu Bulunmuyor. Kesinlikle bulunması gerekli Sitemap.xml Mevcut Mu Web sitenizdeki tüm linklerin adresi

Neden Seo (Seo’nun etkisi) “ Bir web sitesinin ziyaretçileri %98 oranında arama motorlarından gelir. ” “ Bir internet kullanıcısı arama yaptığında genellikle ilk sıralarda çıkan siteye tıklar. ” Doğal Arama Sonuçlarında Seo: Arama motorlarında arama yapıldığında ücretsiz yayınlanan arama sonuçlarıdır. Yukarıdaki seo çalışmaları uygulandığında; - Rakipleriniz arasında siteniz arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alır - Arama motorlarında daha fazla isminiz geçer - İlişkili kelimelerde müşterileriniz size daha kolay ve hızlı ulaşır. Çalışmaların sonucunda ; daha az maliyet, daha fazla satış ve daha fazla marka bilinirliliği katlanarak artacaktır. Google Adwords ( google reklamları ) Etkisi : Yapılan seo çalışmaları ile sitenizin, google adwords tarafından belirlenen kalite puanları artarak daha az maliyetlerle reklam verebilirsiniz. Google Adwords’un reklam maliyetlerinizi azaltması sonucunda , minimum maliyet ile maksimum kazanç sağlayabilirsiniz.

Altınşehir Mah. 241. Sk. Burcu İş Merkezi No:16 Kat:3 Daire:12 Nilüfer/BURSA Tel.: 0 (224) 253 95 95 (Pbx) Fax: 0 (224) 271 85 85 E-mail:google@adworld.com.tr