İNTERNET GAZETECİLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Advertisements

WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Yeni Medya’nın özellikleri
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Yıldız Teknik Üniversitesi
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
İNTERNET.
İNTERNET.
Dumansız Hava Sahası uygulaması ile basında olumlu ve olumsuz haber akış ilişkisinin değerlendirilmesi Elif Dağlı, Murat Güner, Efza Evrengil, SSUK.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
Halil İbrahim KABADAYI
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Akademik Yayıncılıkta Elektronik Ortama Geçiş Tamer Başar Automatica Baş-Editörü Beckman Institute, ECE, CAS, CSL, ITI University of Illinois, Urbana,
İletişimin Zamanda yolculuğu
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İNTERNETİN FAYDALARI Hazırlayan: Azime Semra AY.
Pratik kullanım rehberi elektronik dergileri. Hoş Geldiniz! IOP Elektronik Dergiler Rehberi İletişim için İçindekiler journals.iop.org 2 journals.iop.org.
MULTİMEDYA HABERLEŞME Salı Multi  Çoklu Medya (Media)  Ortam.
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
İnternet Gazeteciliği ve Yeni Medya
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
PLAYSTATION EĞLENCE KONSOLU
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
E-postanın nasıl kullanılır?
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıları
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
EYMİR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ ALAN TANITIMLARI
E-ÖĞRENME SİSTEMİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMDE KULLANILMASI VE E-ÖĞRENME SİTELERİNİN KULLANIM KOLAYLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ Yasemin BOY Yaşar ARSLAN Doç. Dr.
WEB PROGRAMCILIĞI.
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
ESKİPAZAR ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
ŞEHİT ORHAN DURUKAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Bilişim Teknolojileri Alanı.
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Temel Bilgi Teknolojileri
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
BİG DATA (BÜYÜK VERİ) Kürşat FELEK 12/B ATL 62.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
İletişimin Zamanda yolculuğu. İletişim ne demektir?: Duygu, düşünce, haber veya bilgilerin başka kişilere aktarılmasına haberleşme denir. Resimdeki çocuk.
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
Dünyanın bilgisine açılan pencere...
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

İNTERNET GAZETECİLİĞİ MEHMET HANİFE YAPICI ANADOLU LİSESİ BİLİŞİM VE İNTERNET KULÜBÜ

Sunu Başlıkları İnternet Gazeteciliği Nedir ? İnternet Gazeteciliğinin Tarihçesi Türkiye’de İnternet Haberciliği İnternet ve Özellikleri İnternet Haberciliği ve Geleneksel Gazeteciliğe Etkisi İnternet Gazeteciliğinin Geleceği

İnternet Gazeteciliği Nedir ? Hem yazılı basının hem de görsel medyanın fonksiyonlarını içeren ve pahalı yatırımlara gerek duymayan bir yapısı vardır. İletişimsel yapılanmanın internet ortamındaki farklı çalışmalar içinde online,sanal,dijital,elektronik gazetecilik,ayrıca web gazeteciliği ya da internet gazeteciliği de denilmektedir.

İnternet Gazeteciliğinin Tarihçesi 1995 yılında gazeteler yayın yapmaya başladı. Amerika’da The Washington Times,New York Times gibi gazeteler yayınlarını birebir internete aktardılar. Türkiye’de ilk olarak 19 Temmuz 1995’te Aktüel Dergisi internette sayfa açtı. Son iki yıl içinde ardı ardına haber portalları yayına girmiş, yalnızca internet gazeteciliği yapan 70’in üzerinde site ortaya çıkmıştır.

Türkiye’de İnternet Haberciliği Türkiye’de internet haberciliği iki dönem olarak ele alınabilir : 1995-2000 yılları arası 2000 yılı sonrası

1995-2000 Yılları Arası Bu dönemde internet henüz yeni gelişmekte olduğundan ve gazeteciler arasında yeni tanındığından dolayı, haber sitelerinin sayısı daha sınırlı kalmıştır.

2000 Yılı Sonrası 2000 yılı başlarında Türkiye’de yaşanan ekonomik kriz medya sektörünü de derinden etkilemiştir. İşsiz kalan ve mesleği gazetecilik olan çok sayıda gazeteci, fazlar bir yatırım gerektirmeyen internet gazeteciliğini yeni bir alan olarak görmüşlerdir.

İnternet En Çok Hangi Medyayı Olumsuz Etkiliyor ? Televizyonları 9.86 % (293) Gazeteleri 48.64 % (1446) Radyoları 1.78 % (53) Dergileri 2.22 % (66) Kitapları 6.26 % (186) Hepsini 18.77 % (558) Hiçbirini 12.48 % (371)

İnternet ve Özellikleri İnternet dünya bilgisayarlarını birbirlerine bağlayan, ortak bir elektronik dil ve kurallar dizgisidir. İnternetin özelliklerini şu şekilde sıralayabiliriz : İnternet ucuzlayan bir teknolojidir. İnternet sansür edilmesi güç bir teknolojidir. Hem eş anda hem de başka anlarda kullanılabilir. Bildiğimiz anlamda sahiplik konumunu ortadan kaldırıyor. Alternatif kullanım olanakları vardır.

İnternet Haberciliği ve Geleneksel Gazeteciliğe Etkisi İnternet gazeteciliğinin sunmuş olduğu imkanları ana başlıklarıyla toparlayacak olursak: Haberi çok hızlı bir biçimde verebilmesi ve sürekli güncellenmesi Okurun habere 24 saat, dilediği zaman ulaşabilmesi Multimedya temelinde ses-grafik-görüntülü dosyaları kullanma Arşivdeki haberlere kolayca ulaşabilme ve istenilen haberleri saklayabilme Okurla interaktif etkileşim; okurun yorumlarını anında iletebilmesi Haberle ilgili konularda, web sitelerinin linklerinin verilmesiyle, arka plan bilgilerine kolaylıkla ulaşabilme Diğer medyada yer almayan farklı haberleri bulabilme. İnternet Gazeteciliğinin bir başka avantajı, okur-gazeteci-yazar arasındaki dengenin okur lehine değişmesi... Okur, tepkisini aracısız bir şekilde anında verme imkanına sahip. Bu da okurun haber oluşumuna doğrudan etki etmesine neden oluyor.

Diğer taraftan : İnternette büyük haber ajanslarının ve yayın kuruluşlarının dışında kişisel ve yerel yayıncılık da yapılmaktadır. İşletme açısından bakıldığında online yayıncılık yapmak için büyük bir sermayeye gerek yoktur. İnternet gazetesinde okuyucu profilini tespit etmek ve kamuoyu araştırması yapmak çok kolaydır.

İnternet Gazeteciliğinin Negatif Etkileri Reklam verenler, izlenebilir interaktif ortamın reklam gücünü görmeye başladı. Küçük ücretlerle AA’dan haber alan internet siteleri, gazetelerle aynı sayıda ve kalitede haber üretmeye başladı. Haberlerde yepyeni bir “sürat faktörü” devreye girdi. Gazete editör ve onay kadrosu, internet üstünden oluşturulmuş haberleri kontrol edemedi.

İnternet Gazeteciliğinin Geleceği Geleceğin İnternet yayıncılığında, İnternet üzerinden yayınlanan gazeteler, dergiler, kitaplar, kağıt benzeri katlanabilir, rulo yapılabilir, kolayca taşınabilir bilgisayar ekranlarından okunabilecek. Bugün birçok araştırma şirketi ve ünlü bilgisayar markaları bu tür bir ekranın geliştirilmesi üzerinde çalışmaktadır. İlk örnekleri oldukça pahalı olan kağıt ekran teknolojisi, ileride yaygınlaşmaya başladığında her geçen gün ucuzlamaya başlayacaktır. Bu tür ekranlar, tekrar tekrar, sonsuza kadar kullanılabildikleri için de uzun vade de kağıttan çok daha ekonomik olacaklardır. Bu yöndeki çalışmalar ileriye dönük etkinin boyutunu tartışmasız hale getirmektedir.

KAYNAKLAR : Gökmen, Mustafa, “İnternet Medyası”, http://www.yeniasya.com.tr/ 30.04.2005 Gürcan, Halil İbrahim, “İnternet Gazeteleri İle Klasik Gazeteler Arasında Karşılaştırma”, http://www. dorduncukuvvetmedya/araştırma. http://www.dorduncukuvvetmedya.com/arastirma/internetgaz/internetgaz4.htm http://www.dorduncukuvvetmedya.com, Ağustos 2006. Gezgin, Suat (2002). “Geleneksel Basın ve İnternet Gazeteciliği”, İnternet Çağında Gazetecilik, Metis Yayınları, İstanbul, s. 30

TEŞEKKÜR LER