ÖĞRENME ÇIKTILARI Öğrenme Çıktıları :

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm/Program Amaçlarının Tanımlanması Öğrenme Çıktılarının Yazılması
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Bolonya Süreci: Program Geliştirme
Bologna Süreci (Yeterlilikler ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi)
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI ADIM ADIM BOLONYA YASEMİN KİLİT AKLAR 28 Nisan 2010.
Duran Uygur
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
MERHABA.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2006 – 2007 ÖĞRETİM YILI.
MERHABA.
ECTS /DS ÇALIŞMALARI ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2011 – 2012 ÖĞRETİM YILI GATA SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ.
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
Özel Öğretim Yöntemleri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Tasarımı
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2006 – 2007 ÖĞRETİM YILI Prof. Dr. Buket Akkoyunlu Doç. Dr. Sibel Aksu Yıldırım H.Ü. AB OFİSİ – ECTS Koordinatörü.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesinde destek verici, bütünleştirici ve aydınlatıcı olan portfolyo oldukça etkili bir değerlendirme metodudur.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
Davranış yazımında dikkat edilecek bazı hususlar
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
MODELLER.
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Sistem Yaklaşımı.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BOLOGNA KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
AKTS Hesaplaması.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Öğretimin Planlanması
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
BE BEP NEDİR ?.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

ÖĞRENME ÇIKTILARI Öğrenme Çıktıları : Öğrenim döneminin sonunda öğrencilerin neleri yapabilmesi gerektiği yönündeki beklentileri ifade etmek amacıyla kullanılır. Öğrenenin öğrenme süresi sonunda ne bilmesi, anlaması ve / veya sergileyebilmesinin beklendiğini belirtir ifadelerdir.

ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME) Öğrenme çıktısı (ürünleri), öğrenim sürecinin tamamlanmasının ardından öğrencinin ne bileceğini, ne anlayabileceğini veya ne yapabileceğini ifade eden yeterliklerdir. Öğrenme çıktısı, öğretenin amacından ziyade öğrenenin başarısı ile ilgilidir. Bu nedenle öğretim elemanının belirlediği dersin amaçları ile öğrenme çıktıları aynı değildir.

ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME) . Öğrenme çıktısı, öğrencinin ne öğrenmesinin beklendiğidir. Dolayısıyla, öğrenci merkezli bir sistemdir. . Öğrenme çıktıları akademisyenler tarafından belirlenir ve yeterliklerle(competency) ifade edilir. Yeterlikler bilgi, anlama ve becerilerin dinamik bir kombinasyonudur. . Yeterlikler öğrencilerce edinilir. Yeterlikler öğrenme çıktılarının gerektirdiğinden daha yüksek seviyede geliştirilebilir. . Öğrenme çıktıları öğretmekten öğrenmeye doğru bir anlayış değişimidir. Öğrenme çıktıları gözlenebilir ve ölçülebilir olmalıdır.

Öğretme Yaklaşımları Yaklaşım Yaklaşım Öğretici merkezli Çıktı merkezli Yaklaşım Yaklaşım

Öğretici merkezli yaklaşım Program ya da modül tasarlamanın geleneksel yolu, ders içeriğinden başlamaktır. Öğreticiler, programda vermeyi arzuladıkları içeriği kararlaş-tırmakta, bu içeriği nasıl vereceğini planlamakta ve daha sonra da içeriği değerlendirmektedir. Bu tip yaklaşım öğreticinin girdilerine ve öğrencinin ders materyalini ne kadar iyi özümsediği bakımından değerlendirme yapmaya odaklanmaktadır.

Öğretici merkezli yaklaşım Bu yaklaşım ile ilgili en büyük eleştiri, öğrencinin modülü ya da programı başarı ile bitirmesi için ne yapabilmesinin bazen tam olarak belirtilememesidir.

Çıktı merkezli yaklaşım Eğitimdeki uluslar arası eğilimler, geleneksel öğretici merkezli yaklaşımdan öğrencinin merkez alındığı bir yaklaşıma kaymaktadır. Bu alternatif model, öğrencilerden modül ya da program sonunda ne yapabilmelerinin beklendiğine odaklan-maktadır.Bu yaklaşım genel kabul gördüğü şekliyle ‘Çıktı Merkezli Yaklaşım’ olarak ele alınmaktadır.

Çıktı merkezli yaklaşım Bu yaklaşımda ifade edilen “Amaçlanan Öğrenme Çıktıları” (çoğunlukla öğrenme çıktıları olarak kısaltılır), öğrenme döneminin sonunda öğren-cilerin neleri yapabilmesi gerektiği yönündeki beklentileri ifade etmek amacıyla kullanılır.

Öğrenme Çıktıları Nihaileştirmeden önce Modülün öğrenme meslektaşlarınız ve öğrencilerinizle anlamını değerlendirin Modülün öğrenme çıktıları, programın öğrenme çıktıları ile ilişkili olmalıdır Her çıktıyı aktif bir fiil ile sonlandırın. İçeriği verecek nesne ve tümleçlerle bütünleştirin Gözlemlenebilir ve ölçülebilir olmalı Bir çıktıda sadece bir aktif fiil Çok kaba yazılmış çıktıların etkin olarak değerlendirilmesi zor olabilir. Öğrenme Çıktıları Komplike cümlelerden kaçının. Eğer gerekliyse sadece anlaşılırlığı sağlamak için birden fazla cümle kullanın. Çıktının nasıl değerlendirileceği (öğrencinin bahsedilen öğrenme çıktılarına ulaştığını nasıl bileceksiniz) Çıktıya ulaşılacak zaman cetveli unutulmamalıdır. Zamansal olarak yetişmeyecek aşırı hırslı ve zaman-kaynaklar açısından gerçekçi olmayanlardan kaçınılmalı Bilmek, anlamak, öğrenmek, aşina olmak, haberdar olmak gibi muğlak ifadelerden kaçının. Bunlar öğrenme çıktılarından ziyade öğretim amaçları ile ilgili ifadelerdir.

ÖĞRENME ÇIKTILARI/ÜRÜNLERİ (Learning Outcomes) NEDEN ÖĞRENME ÇIKTISI/ÜRÜNÜ? Öğrenme çıktısı Öğrenme ortamını tasarlamada bir araçtır. Öğrenme ortamını öğrenci merkezli olarak tasarlamamıza yardım eder. Süreci konu merkezli (öğretim elemanı ne öğretecek?) olmaktan çıkarıp, ürün ağırlıklı (süreci tamamlayan öğrenci neler yapabilecek) olmaya doğru iter. Bu nedenle dersin amacı ile öğrenme çıktıları aynı anlama gelmez. Öğrencilere süreçte onlardan ne beklendiği konusunda ipuçları verir.

ÖĞRENME ÇIKTILARI/ÜRÜNLERİ (Learning Outcomes) ÖĞRENME ÇIKTISI/ÜRÜNÜ ve KREDİLER Hedeflenen öğrenme çıktılarına ulaşılması ve öğrencinin başarılı olması durumunda dersin/modülün kredisi kazanılır.

ÖĞRENME ÇIKTILARI/ÜRÜNLERİ (Learning Outcomes) ÖĞRENME ÇIKTISI/ÜRÜNÜ VE DEĞERLENDİRME Hedeflere ulaşılması ile ilgili bilginin elde edilmesinde değerlendirme stratejisi çok önemlidir. Hedefe uygun öğretme ve değerlendirme stratejileri seçilmelidir.

ÖĞRENME ÇIKTILARI/ÜRÜNLERİ (Learning Outcomes) ÖĞRENME ÇIKTISI/ÜRÜNÜ NASIL YAZILIR? Özellikleri Ulaşılabilir olmalıdır (Öngörülen düzey için ve zamanda) Genel olmalıdır Bir ders ya da modul için yaklaşık 5-8 tane Anlaşılır olmalıdır Öğrenci için kazanımın önemini vurgulamalıdır Değerlendirilebilir olmalıdır Eğer hedef uzun süreli ise (meslek yaşantısına uzanacaksa ) belirtilmelidir Dersin seviyesine uygun olmalıdır

ÖĞRENME ÇIKTILARI/ÜRÜNLERİ (Learning Outcomes) ÖĞRENME ÇIKTISI/ÜRÜNÜ NASIL YAZILIR? Öğrenme çıktıları Bloom Taksonomisi’ne dayandırılmıştır. Bilişsel, Psiko-motor ve Duyuşsal alanların yanı sıra Anahtar becerilere de yer verilir. Anahtar Beceriler yaşam boyu öğrenme becerileri olarak da isimlendirilir.

ÖĞRENME ÇIKTILARI/ÜRÜNLERİ (Learning Outcomes) Yazarken : Program ya da ders düzeyinde başlayabilirsiniz Farklı ve kişisel başlıklar kullanabilmeniz mümkün olmakla birlikte, öğrenme çıktıları ile ilgili ifadeleri “bilgi, anahtar beceriler, bilişsel ve kişiye özel becerilerle sınırlandırmanız gereklidir “Öğrencim, bu sürecin sonunda hangi bilgi ya da becerilere sahip olmalıdır?” sorusunu kendinize sorun; cevabınız, çalışmalarınıza yön verecektir.

ÖĞRENME ÇIKTILARI/ÜRÜNLERİ (Learning Outcomes) Yazarken (2) : Öğrencinin yapması gereken öğrenmeyi tanımlayan bir eylem fiiliyle başlayın (uygun fiiller için bir kılavuz kullanın) Eylem fiilleri (örneğin ad verme) ve ders konusu (cümlede kullanılan dilbilgisi öğeleri) öğrenciden beklenenleri gösterir. Eylem fiilinden sonra, ele alınacak konuyu tanımlayan ders konusunu ele alın; Bir cümlede kullanılan dilbilgisi öğelerine ad verme Bir video kayıt cihazını çalıştırma Politik konularda ifade edilen görüşleri karşılaştırma

ÖĞRENME ÇIKTILARI/ÜRÜNLERİ (Learning Outcomes) Yazarken (3): Öğretme yöntemini seçin Değerlendirme yöntemini seçin Seçtiğiniz değerlendirme yönteminin hedeflenen öğrenme çıktısına ulaşıp ulaşılamadığını gösterdiğinden emin olun Değerlendirme stratejisinin seçiminde kılavuzdaki fiiller yardımcı olacaktır

Bilişsel Alan için Gözlenebilir Fiiller

ÖĞRENME ÇIKTISI ÖRNEKLERİ Bu dersin sonunda öğrenci bilişim teknolojilerini tanır yazılım - donanım ve işletim sistemleri ile ilgili temel kavramları açıklar bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkilerini fark eder/ açıklar bilişim sistemleri güvenliğini ve ilgili etik kavramlarını günlük yaşamında uygular

SONUÇ Öğrenci Merkezli Eğitim son yıllarda Bologna Sürecinde ortaya çıkan en önemli gelişmelerden birisidir. Üniversitelerin tüm programları için “program çıktıları”nı tanımlamaları gerekmektedir. Bunun için her bir ders için “öğrenim çıktıları” belirlenmelidir. Bürokratik bir işlem gibi görünse de, bu bütün üniversitelerin ev ödevidir.