Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
HAZIRLAYAN:PINAR MÜJDECİ
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Maria Montessori.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
DAYANIŞMA.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
REHBERLİK.
24 KASIM Öğretmenler Günü
Öğretmenler.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
BAŞARI VE MOTİVASYON.
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER
ÇOCUK, YAŞAM VE ÖĞRETMEN
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
TC. GÜÇLÜKONAK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
MESLEKLERİ TANIYALIM
Aile Atölyeleri Projesi
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Bilal BİLGİN - Gazi Anaokulu- Rehber Öğretmeni
Gebze Technical University Department of Architecture
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
1922 SALİHLİ GENÇLİK ve SPOR KULÜBÜ
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
DİĞER TUTUMLAR.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
Hazırlayan: Mustafa KUMCU Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Öğretmeni
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Öğrencilerimizin başarısı için okul veli işbirliği Psikolojik Danışman Muzaffer KILIÇ.
SAYGI NE DİR?. SAYGI NE DİR? Dilimizde bu kelime hürmet karşılığı kullanılmaktadır Dilimizde bu kelime hürmet karşılığı kullanılmaktadır . Saygı bir.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Küresel Bağlantılar BÖLÜM 11 Genel olarak, NCSS program standartlarının (2010) dokuzuncu tematik alanı olan Küresel Bağlantılar; coğrafya, tarih, ekonomi.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
 KİLİS MÜBECCEL – SUPHİ YAVAŞÇA SOSYAL BİLİMLER LİSESİ.
Marka okul, NKV!  Açıldığından bu yana bölgesinde NKV söylemiyle markalaşan Beypazarı Nurettin Karaoğuz Vakfı Anadolu Lisesi’nin, Beypazarı insanının.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
Temel Eğitimde Değerler Eğitimi
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Uzaktan ve Karma Eğitim
Bugün neler öğreneceğiz?
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
Saygı Saygı ; değeri, üstünlüğü, yaşlılığı, kutsallığı dolayısıyla bir kimseye, bir şeye karşı dikkatli, özenli, ölçülü davranmaya sebep olan sevgi duygusu,
Sunum transkripti:

Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir. M. Kemal ATATÜRK

YENİ NESLİN MİMARI OLACAK ÖĞRETMENLERDEN NELER BEKLENİLMELİDİR YENİ NESLİN MİMARI OLACAK ÖĞRETMENLERDEN NELER BEKLENİLMELİDİR? BİLGİ VE TEKNOLOJİ TOPLUMUNDA ÖĞRETMENİN VİZYON VE MİSYONU NASIL OLMALIDIR?

Öğretmenlik Sevgi Şefkat ve Sabır Mesleğidir Öğretmen önce öğrencilerini sevmeli ve sonra kendini sevdirmelidir. Her zaman çevresine sevgiyle, şefkatle muamelede bulunmalıdır. Çünkü bu mesleğin mayasında sevgi ve şefkat vardır, korku ve ceza değil. Korku ve ceza öğrencinin öğrenme isteğini kırar, öğrenciyi yalan söylemeye yönlendirebilir.

Öğretmen önce kendi alanında uzman olmalıdır Öğretmen önce kendi alanında uzman olmalıdır. Ama; alanında uzman olmak tek başına yeterli değildir. Sahip olduğu bilgileri öğrencilerine aktarabilmesi için, yeterli pedagojik formasyona sahip olmalı ve bu konuda sürekli kişisel gelişimini sağlamalıdır.

Öğretmen çok sabırlı ve müsamahalı olmalıdır Öğretmen çok sabırlı ve müsamahalı olmalıdır. Aynı zamanda dikkatli hareket etmek zorundadır. Öğrencileri arasındaki zeka farklılıklarını keşfedip onları ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda yetiştirmeye özen göstermelidir.

Öğretmen özverili olmalıdır Öğretmen özverili olmalıdır. Mesleğini severek, maddi bir karşılık beklemeden yapmalıdır. Yaptığı işte maddi karşılık beklemek öğrenciye tesiri azaltır. Bu kadar paraya bu kadar eğitim anlayışı ve fırsatçı yaklaşım, toplumda öğretmene olan saygıyı zedeler.  

Öğretmen güler yüzlü ve mütevazi olmalıdır, asla kibirli olmamalıdır Öğretmen güler yüzlü ve mütevazi olmalıdır, asla kibirli olmamalıdır. Tebessüm karşılıklı iletişim için en önemli araçtır. Yüzü tebessüm etmeyen bir satıcı, bir doktor, bir öğretmen muhataplarına hiçbir şey veremez.

Saygı değer öğretmen arkadaşlarım.. Öğretmen öğrencilerin motivesini engelleyen davranış ve söylemlerden kaçınmalıdır. Çocuğun olumsuz davranışlarını eleştirmek yerine, olumlu davranışlarını öne çıkarmak öğrenciyi öğrenmeye daha çok teşvik edecektir.

Günümüzün en çok eleştirilen konularından birisi de gençliğin bir kısmının toplum kurallarına aykırı davranış sergiledikleri konusudur. Öğrencilerden beklediğimiz davranışların elde edilebilmesi için, sadece öğretim etkinlikleri tek başına yeterli değildir. Milletimizin kültürünü benimsemiş, milli ve manevi değerlerimize saygılı bir nesil yetiştirmek istiyorsak; öğretim çalışmalarının yanında eğitim rehberliğinin de en iyi bir şekilde yapılması gerekmektedir.

ABD’de bir idarecinin, her yıl okulların açılışında öğretmenlerine söylediği şu hitabı oldukça düşündürücüdür. “Bir toplama kampından sağ kurtulanlardan biriyim. Gözlerim hiçbir insanın görmemesi gerekenleri gördü. İyi eğitilmiş mühendislerin inşa ettiği gaz odaları, iyi yetiştirilmiş doktorların zehirlediği çocuklar, işini iyi bilen hemşirelerin öldürdüğü bebekler, lise ve üniversite mezunu insanların vurduğu, yaktığı kadın ve çocuklar... Bu gördüğüm, yaşadığım insanlık dışı olaylardan dolayı eğitimden şüphe duyuyorum. Sizlerden isteğim şudur: Her türlü aşırılığa şiddete ve bağımlılığa saplanan öğrencilerin, insan olmaları için gayret gösterin. Çabalarınız bilgili canavarlar, becerikli psikopatlar üretmesin. Şefkatsiz, merhametsiz, adaletsiz ve idealsiz yığınların öğretmeni olmayın. Okuma yazma, sosyal bilgiler, matematik, bilgisayar, internet, yabancı dil vs. Bütün bunlar, çocuklarımızın daha fazla insani değerler taşımasına yardımcı olursa, bu öğrettiklerimiz yalnız o zaman önem taşır.” diyor ve ekliyor. “Ne olur! Göz pınarları kuruyan, ağlamasını, gülmesini, üzülmesini ve sevinmesini unutan insanlar yetiştirmeyin.” diyor.  

Öğretmenin öğrencilerine örnek bir rol model olabilmesi için, anlattıkları ile davranışları arasında uyum olmalıdır. Öğretmenlik temsiliyet mesleğidir öğretmen her zaman çevresine örnek bir rol model olmak zorundadır.

Hayatımızın sonuna kadar bu mesleğin izzetini korumak zorundayız Hayatımızın sonuna kadar bu mesleğin izzetini korumak zorundayız . Yani öğretmenlik mesleğine yakışmayan her türlü davranıştan uzak durmalıyız. Ülkemizin muasır medeniyetler seviyesine çıkmasında ve tarihteki kaybettiğimiz yerimizi tekrar kazanmak için ,bu ülke insanının aydınlanmasında, sizlerinde kaybolmayan bir iziniz olabilmesi için; Her şeye rağmen mesleğimizi en iyi şekilde yapmalıyız. Bazı izler vardır ki; yürüyenlerle birlikte kaybolur. Bazı izler vardır ki zaman ve zemin onu asla aşındıramaz…

Günümüz dünyasında teknolojinin de etkisiyle bilgiye ulaşım kolaylaştırmıştır. Yani “bilgi sadece öğretmenden alınır” yaklaşımı eskimiştir. Bunun yerine “Öğretmen öğrenciye bilgiyi veren değil, bilgiye ulaşmada yol gösteren bir rehber olma” anlayışı gelişmiştir . Bu nedenle öğretmen sürekli kendini geliştirip yenilemeli, bulunduğu çağın gereksinimlerine cevap verecek donamıma sahip olmalıdır

Küreselleşen dünyada rekabetin birçok değerlerin önüne geçtiği bilinmektedir. Bu nedenle küresel rekabet ortamında diğer toplumların kültür anlayışlarının empozeleri ile eriyip kaybolan bir gençlik değil; kendi kültür ve değerleriyle tüm dünya ya örnek teşkil edecek bir gençlik yetiştirmek zorundayız

Hepinizin 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü en içten dileklerimle kutluyor Hepinizin 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü en içten dileklerimle kutluyor. Ebediyete intikal etmiş, şehit olmuş, bütün öğretmen ve eğitimcileri rahmetle anıyor, aileniz, çalışma arkadaşlarınız ve öğrencilerinizle mutlu, başarılı ve huzurlu olmanızı temenni ediyor, hepinizi saygıyla selamlıyorum, hürmetlerimi sunarım.

Beni sabırla dinlediğiniz için hepinize ayrı ayrı Teşekkür ederim Mehmet SARAÇ MEB Personel Genel Müdürlüğü Daire Başkanı