ÇEVRE ÇALIŞMA GRUBU BAŞKANI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
1 Strateji Komisyonu #2010’da Alınacak Aksiyonlar / Hedefler 1 Türkiye'nin stratejik hedefi ve önceliklerine uygun bir Bilişim stratejisine yüksek katkı.
Eylem Planı Sonraki Adımlar
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
Proje Teknik Toplantısı 9 Ocak 2013 KASTAMONU
Seite 1 Page Seite 1 “MENA Bölgesinde Ormancılık Politikalarının İklim Değişikliğine Adaptasyonu” Silva Mediterranea Bölgesel Projesi.
TÜRKİYE SANAYİ STRATEJİSİ Sanayi ve Ticaret Bakanlığı TÜRKİYE SANAYİ STRATEJİSİ BELGESİ (AB ÜYELİĞİNE DOĞRU) SANAYİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ II.OSB ÇEVRE.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
GAP GIDEM Projesi AB’nin mali desteği ile UNDP tarafından GAP BKİ ile işbirliği içerisinde yürütülmektedir GAP – GİDEM PROJESİ GİRİŞİMCİ DESTEKLEME.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
Çölleşme ve Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğü - ÇEM UNCCD 10 YILLIK STRATEJİSİ VE UEP UYUMLAŞTIRILMASI Erdoğan Özevren Çölleşme ile Mücadele Daire Başkanı.
EN İYİ UYGULAMALAR KİTAPÇIĞI Şubat ’in ikinci yarısında, CDP Türkiye İngiliz Hükümeti Refah Fonu’ndan aldığı destek ile yeni bir proje başlattı.
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
T.C. ORMAN GENEL MÜDÜRLÜ Ğ Ü E Ğİ T İ M DA İ RES İ BAŞKANLI Ğ I “ULUSLARARASI VE BÖLGESEL KURULUŞLARLA İ L İ ŞK İ LER Eylül-Ekim 2010” Gülşen DURSUN Bilgisayar.
Yüksek Koruma Değerine Sahip Akdeniz Ormanlarında Çok Yönlü Çevresel Fayda Yaratan Entegre Yönetim Projesi.
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
Gönüllü Karbon Piyasaları Istanbul, ICCI 13 Mayıs 2010 “A problem cannot be solved by the mindset that created it." A. Einstein.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Gıda Tarım ve Hayvancılık Rekabet Gücü Temel Bulgular Mevzuat, Arge ve Inovasyon.
Bölgesel Kalkınma: Türkiye’de olmayan nedir? Güven Sak Ankara, 8 Eylül, 2006.
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
GREEN MARKETING KONFERANSI
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
İKLİM DOSTU ŞİRKET MÜMKÜN MÜ?
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
Denetim Faaliyetlerinde İklim Değişikliği Ersin Çelik - Mustafa Keleş Yasama Uzmanları Kanunlar ve Kararlar Başkanlığı – Denetim Bürosu.
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA). AB ve Türkiye Sivil Toplum Diyaloğu IV.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
YOZGAT İLİ 75X100 MODERN HAYVANCILIK PROJESİ
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
Arazi Tahribatının Dengelenmesi (ATD) Ulusal Hedeflerinin Oluşturulması 1.
Temel Bilgi Teknolojileri
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
KIRSAL ALANDA YENİLİKÇİ HİZMET SUNUMU
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
TEKNOLOJİ VE BİLGİ TRANSFERİNDE ULUSLARARASI FUARLARIN ÖNEMİ
Sunum transkripti:

ÇEVRE ÇALIŞMA GRUBU BAŞKANI TÜRK SANAYİCİLERİ VE İŞADAMLARI DERNEĞİ TÜSİAD ÇEVRE ÇALIŞMA GRUBU BAŞKANI MUSA GALİP EROĞLU “Türkiye'de İklim Değişikliği ile Mücadelenin Yönetimi için Kapasitenin Artırılması Projesi Açılışı”  

Sayın Müsteşarım, Sayın Başkan, Değerli Katılımcılar, Değerli Basın Mensupları, Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği adına hepinizi saygıyla selamlıyorum. İçinde bulunduğumuz küresel ekonomik kriz ortamından ülkemizin sürdürülebilir ekonomik, sosyal ve endüstriyel kalkınma ivmesiyle çıkmasını ümit ettiğimiz bir dönemde başlattığımız “Türkiye'de İklim Değişikliği ile Mücadelenin Yönetimi için Kapasitenin Artırılması Projesi” hepimiz için önem taşımaktadır. Projemizin açılış toplantısına nazik ilginiz için teşekkür ederiz, hepiniz hoş geldiniz.

Dünyamızı tehdit eden iklim değişikliği, çevre kirliliği ve doğal kaynakların azalmasına karşı alınması gereken önlemler, uluslararası platformlarda en fazla tartışılan konuların başında gelmektedir. Artık, her ülkenin başta gelen sorumluluklarından biri; büyüme ve gelişmeyi “sürdürülebilir” ve ekolojik açıdan kabul edilebilir bir esasa dayandırmaktır. Bu çerçevede de toplumu oluşturan herkesin üzerine ciddi sorumluluklar düşmektedir.

Türkiye bulunduğu coğrafya itibari ile iklim değişikliğinin etkilerine karşı son derece kırılgan bir ülke durumundadır. Özellikle, yağışlarda meydana gelmesi beklenen değişim tarım ve gıda üretimi için gerekli olan su temini üzerinde olumsuz sonuçlar yaratacak ve bu sektörde fiyatların yükselmesine yol açacaktır. Şehirlerde içme suyu sıkıntısı ve su kalitesinde sorunların yaşanması da kuvvetle muhtemeldir.

Sanayileşme sürecine, batılı ülkelerden sonra başlayan ülkemizin iklim değişikliği konusunda tarihsel sorumluluğu nispeten azdır ve kişi başına düşen sera gazı emisyon oranı düşüktür. Ancak, 2006 yılı sonu yapılan son değerlendirmeler Türkiye’de sera gazı emisyon artışının ciddi bir seviyeye geldiğini göstermektedir. Türkiye’nin toplam sera gazı emisyonları 1990-2006 yılları arasında %95 artış göstermiştir. Burada en büyük pay %78 ile enerji sektörüne aittir. Dolayısıyla, gelecek kuşaklara yönelik sorumluluk ve vizyon sahibi olan ülkemizin iklim değişikliği ile mücadelede düşük karbonlu ekonomiye geçmeye yönelik uluslararası çabalardan uzak kalması düşünülemez.

Bu çerçevede, TÜSİAD olarak ülkemizin Kyoto Protokolüne taraf olmasını destekledik. Türkiye’nin iklim değişikliği ile müzakere sürecine etkin katılımı ve kendi özel koşulları dahilinde karar alınması açısından, Kyoto Protokolü’ne taraf olması son derece önemli bir adımdır. Kyoto Protokolü’ne taraf olunması, 2012 sonrası iklim değişikliği ile mücadele müzakerelerinde Türkiye’nin elini kuvvetlendirecektir. Kaldı ki, Avrupa Birliği’ne tam üyelik sürecinde önemli bir şart olan ve Ocak 2008’de birinci fazı başlayan Kyoto Protokolü’ne ancak 2009 yılında taraf olan ülkemizin herhangi bir emisyon azaltma yükümlülüğü bulunmamaktadır.

Değerli katılımcılar, Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi Sekretaryası’na “İş Dünyası ve Sanayi Sivil Toplum Kuruluşu” alanında Türkiye’den ilk akredite kuruluş olması TÜSİAD’ın konuya verdiği önemin en büyük işaretidir. TÜSİAD, iklim değişikliği politikalarının geliştirilmesi ve uygulanmasında ilgili tüm paydaş ve kamu kuruluşları ile işbirliği halinde çalışma arzusundadır.

Bu anlamda, Çevre ve Orman Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, UNDP–Türkiye ve TÜSİAD işbirliği ile yürütülen “Türkiye'de İklim Değişikliği ile Mücadelenin Yönetimi için Kapasitenin Artırılması Projesi”ne destek oluyoruz. Türkiye’nin çevre yönetimi ve uluslararası iklim değişikliği politikalarının oluşturulmasında kurumsal ve beşeri kapasitesini geliştirmeyi amaçlayan ve gönüllü karbon piyasasının kurulması için ülkemizin potansiyelini ortaya koyacak projenin ülkemiz için önem taşıdığı inancındayız.

Çevre ve iklim değişikliği ile mücadele politikası, yatırım alanları, dış ticaret, yerel yönetimler, sağlık, sanayileşme, bölgesel kalkınma ve tüketici hakları gibi çok çeşitli alanları ilgilendiren bir konudur. Çevre ve iklim değişikliği politikalarının sanayici açısından önemi ise ulusal ve uluslararası pazarlardaki rekabet gücüne etkisi ve çevreyle dost bir ekonomik kalkınmadır.

Plansız sanayileşme ve kentleşme sonucunda ortaya çıkan sera gazlarındaki artışa karşı ülkemizin, bir an önce, global, bölgesel ve ulusal gelişmeleri dikkate alan kapsamlı çalışmaları başlatması gerekmektedir. Bu çerçevede, sanayi-çevre dengesini koruyacak etkin bir iklim değişikliği stratejisine ihtiyaç duyulmaktadır. Küresel iklim değişikliği için ulusal bir adaptasyon stratejisi ve bu stratejiyle uyumlu bir eylem planı hazırlaması gerekmektedir. Ayrıca, iklim değişikliği konusunda yasal ve idari kapasite geliştirilmeli ve yenilen koşul ve ihtiyaçlara göre yeniden şekillendirilmelidir.

2012 sonrası uluslararası iklim değişikliği müzakereleri çerçevesinde güvenilir veri ve bilgiye dayanarak güçlü bir müzakere pozisyonu oluşturmamız gerekmektedir. Bu müzakerelerde, ülkemizin sanayi ve gelişmişlik düzeyi göz önünde bulundurularak sürdürülebilir kalkınmamızı ve refahımızı tehlikeye atacak taahhütlerden kaçınılmalıdır. Bu açıdan, müzakere pozisyonun oluşturulması için tüm paydaşlarla işbirliği halinde çalışılması geri dönülmesi zor taahhütler altında kalmamamız için önem arz etmektedir.

Kyoto Protokolü’nün Birinci Dönemi sonrasında iklim değişiminin anlaşılması için anahtar konu “finans” olacaktır. Yaşadığımız ekonomik kriz bu konunun önemini daha da arttırmaktadır. İçinde bulunduğumuz derin ekonomik krizi aşmanın bir yolu da sürdürülebilir yeni bir üretim modelinin yani düşük karbonlu ekonomi modelinin benimsenmesidir. Kalkınmakta olan ülkelerde iklim değişimi adaptasyon çalışmaları için ulusal politika enstrümanları yeni kalkınma fırsatları yaratabilecek, yeni iş alanları ve istihdam imkanı önemli seviyelere çıkabilecektir

. Bu olanakların araştırılması ve tehditlerin fırsatlara çevrilmesi için inovasyon ve temiz teknolojiler önümüzdeki dönemde emisyon azaltımı için önem taşımaktadır. Enerjinin tasarrufu ve verimli kullanımıyla ilgili etkinlikler ve çalışmalar, yeni ve yenilenebilir enerji teknolojileriyle birlikte, Türkiye’nin yararlanabileceği politika araçlarının ve teknolojik olanakların başında gelmektedir. Bu alandaki kapasitemiz araştırılmalı ve Ar-Ge faaliyetleri desteklenmelidir.

Hepimizin bildiği gibi, ülkemiz 2012 yılı sonuna kadar esneklik mekanizmalarından faydalanamayacak ancak gönüllü karbon mekanizmasından yararlanabilecektir. Bu çerçevede, gönüllü karbon mekanizmalarına ilişkin kurumsal ve yasal altyapı çalışmaları yapılmalı, emisyon hesaplanması ve kaydına ilişkin işlemler yasal mevzuat çerçevesinde uyumlaştırılmalıdır.

Değerli Misafirler, Türkiye, Kyoto Protokolüne taraf ülke olarak, iklim değişiminin adaptasyon stratejilerini başarı ile uygulayan ve sürdürülebilir kalkınma için hedeflerini yeniden belirleyen, yenilenebilir enerji kaynaklarını geliştiren, enerji sektöründe teknik verimliliği arttıran, mevcut kömüre dayalı enerji santralarını rehabilite eden, orman alanlarını arttıran, enerji verimliliği ve karbon yoğunluğunun etkisini göz önüne alan ve en önemlisi de eski anlayışları geride bırakacak bir Emisyon Azaltım programını başarı ile uygulayan bir ülke olmak durumundadır. Sözlerime son verirken, bugün bir araya gelmemizde öncülük eden Çevre ve Orman Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilat ve UNDP Türkiye ile işbirliğimizin artarak devam etmesini diliyorum. Beni sabırla dinlediğiniz için teşekkür ederim.