Efes Pilsen Özgün Reklam Kampanyasıyla Rakiplerine Fark Attı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sigara Dumanında Bulunan Gazlar
Advertisements

ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
MARKALARIN TÜKETİCİ ALGILARINDAKİ YERİ
MARKA VE KURUMSAL İMAJ TASARIMI
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Beyin Fırtınası Ekibi – İstanbul - S U N A R -
FİRMA PROFİLİ MİSYON & DEĞERLERİMİZ YAKLAŞIMIMIZ FAALİYET ALANLARI İŞ ORTAKLARIMIZ MARKALARIMIZ REFERANSLAR SATIŞ AĞIMIZ STOK VE TESLİMAT SÜRELERİ ONLINE.
Bize göre, Adam Gibi Bira'nın formülü, doğanın ta kendisidir, en yalın haliyle biranın tanımıdır; %100 Malt, Su, Şerbetçiotu ve Maya'dan yapılır.
T. C BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BANDIRMA İ. İ. B. F
REKLAMCILIK Hafta 5.
RABİA ALYAĞIZ HALİT SEYMEN
Türkiye’nin ilk ve en etkili WOMM Ajansı. Hangisine daha çok güvenirsiniz? Basın ilanlarına mı? TV - Radyo reklamlarına mı? Ünlülerin mesajlarına mı?
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ADEL 1967 yılında kurulan şirket 1969 yılında İstanbul Kartal’daki fabrikasının açılması ile faaliyete geçti.ADEL’e ismini veren Kamil Yazıcı ve ortakları.
Türk Tuborg Bira ve Malt Sanayii A
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Üretim-Tüketim-İhracat
Bosna Hersek’te Yatırım Fırsatı TERPENTİN BOYA FABRİKASI
TARİHÇE Dünden bugüne "Marshall" 1954  Topkapı'da, 20 kişilik küçük bir fabrikada Marshall kuruluyor 1958  Türkiye'nin ilk alkid üretimi Marshall.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
DÜŞLE,YAP,OLSUN…. KURUCUSU 17 Ocak 1925 tarihinde Rodos'ta doğan Selçuk Yaşar, orta ve lise tahsilini İstanbul'daki Fransız Saint Joseph Lisesi'nde yapmış,

ANADOLU EFES GRUBU Efes içecek grubunun ilk bira fabrikaları olan Erciyas Biracılık ve Ege Biracılık, grubun ilk markası olan Efes Pilsen’i piyasaya sundu.
İştah Açan Fotoğraflar
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
TÜRKİYE’NİN BÖLGELERİ
Lider yapan pazarlama gerçekleri
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ? KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle.
Gerçek TAT’ lar korumamız altında! 1967’ den bugüne sizlerle…
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
Lezzet, Sağlık ve Güven..
ŞİRKET PROFİLİ Gençoğlu ailesi tarafından 1989 yılında, Bursa’da 7 bin 500 m2 alanda kuruldu. Kuruluş amacı tümüyle ihracat olan Penguen Gıda, Avrupa.
Demirdöküm.
 1960 yılında Emek Tavukçuluk adıyla kuruldu  Damızlık kümes yatırımlarının artmasıyla 1990 yılında bir yem fabrikası kuruldu. Yatırımlarla hızla büyüyen.
PROJE BAŞLIĞI ENDÜSTRİYEL DANIŞMANAKADEMİK DANIŞMAN STAJYER Firma Logosu ‘’PTS Proje Posteri’’ Powerpoint şeklinde adresine.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
1 Anadolu Efes Biracılık ve Malt Sanayii A.Ş. Yıllık Olağan Genel Kurul Toplantısı 22 Mayıs 2012.
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
Pazarlama İlkeleri.
TARİHÇE Selçuk Yaşar, üretimin daha çok küçük çiftlik ve atölyelerde gerçekleştiği 1970’lerde tarıma dayalı sanayinin önemini keşfederek, 1973 yılında.
OYAK RENAULT Yrd.Doç.Dr. Recep KILIÇ Emre ONAY
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
GİRİŞİMCİ.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
KAHVE AROMALARI F İ K İ R PROJES İ. STRATEJİ Ürünün diğer kategorisinde, kahve aromaları adı altında hizmete sunulması planlanmaktadır. X şirketi, ailesi.
Logo.
Arzum ‘Her i ş in bir Arzum'u vardır.’. * Tarihçe * Yönetim Yapısı * İş letmenin Sahipleri * Vizyon-Misyon * Ürünleri * Rakipleri * Sosyal Sorumluluk.
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
Fahriye OBUT.
TATA MOTORS.
TATA MOTORS HAZIRLAYAN DOĞANCAN DEMİR.
Hazırlayan: Selim ERDEM
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Coca Cola Reklam Afişi.
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
TCHİBO Ağahan köse
Tchibo Marka Araştırması
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Özellikleri
TATA MOTORS Limited Tata motors limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir. Ticari araçlarda her segmentte lider olup, pikap ve binek araçlarda.
Merve ÇAKMAK.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Biz kimiz? Syngenta ziraat sektöründe Dünya lideridir
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Sunum transkripti:

Efes Pilsen Özgün Reklam Kampanyasıyla Rakiplerine Fark Attı Anıl Ozan ÖZTÜRK Kasım 2011

Ajans Ada ; “ Bira bu kapağın altındadır “ sloganlı reklam kampanyasıyla Efes Pilsen’den büyük bir marka yarattı. Markanın bu derece tanınmasının altında etkili ve farklı bir tanıtım ve reklam kampanyası yatmaktadır.

Bira kültürüne yabancı olmayan Cumhuriyet Türkiyesinde , özel girişimciler ancak 1960’lı yıllarda girebildi. 1956 yılında İzmir Bira ve Malt Sanayi, sektörde ilk teşebbüs kabul edilir ancak bu girişimin devamı gelmedi. Bu girişimi daha sonra Vehbi Koç ve arkadaşları tarafından açılan İstanbul Bira ve Malt Sanayi takip etti ama bu girişimde sonuçsuz kaldı.

1967 yılında özel sektörün biracılık anlamında Üç ayrı hamlesi görüldü. Ege Biracılık ve Malt Sanayi (Efes Pilsen) Danimarka kökenli Tuborg Firmasının Yaşar Holding ile kurduğu Firma (Türk Tuborg) Yabancı ortaklı girişim ( Prens Bira )

1969 Yılında Türk Tuborg , Türkiyede özel sektörün ilk birasını Türk Tuborg Markasıyla piyasaya sundu. Onu yine aynı yıl Efes Pilsen takip etti. Anadolu gurubu tarafından İstanbul ve İzmir’de kurulan fabrikalarında üretimine başlanan Efes Pilsen’in ilk ürünü tombul kahverengi şişedeydi. Use brief bullets and discuss details verbally.

O dönem 3 bira markasının reklamlarında karışıklıklar yaşanıyor ve markaların reklam kampanyaları birbirine karışıyordu. Efes Pilsen kendine özgü yaratmak istediği imajı oturtamamış ve denekler Efes Pilsen ile ilgili bir slogan veya belirli bir söz anımsamıyorlardı. Oysa %70’lik harcama payıyla bira sektöründe en çok reklam yapan firma Efes Pilsen idi. Use brief bullets and discuss details verbally.

Araştırma Sonuçları Efes Pilsen’in tipik bir konumlama problemleri yaşadığını göstermekteydi. Öyleyse Efes Pilsen tüketicinin kafasında diğer biralardan farklılaştırılmalı , hepsinin üzerinde bir yere konumlandırılmalıydı. Use brief bullets and discuss details verbally.

Anadolu Grubu, 1976 yılında reklam ajansını seçmek için konkur açtı Anadolu Grubu, 1976 yılında reklam ajansını seçmek için konkur açtı. Konkuru en yüksek teklifi vermesine rağmen Ajans Ada “ Bira bu kapağın altındadır “ ile kazandı. Sloganın kullanıldığı reklamlarda, neşeli, şakacı, hayatı yaşayan bir biracı tiplemesi yaratılmıştı. "4 kafadar" adı verilen bu biracıların rol aldığı reklamların biçimleri değişse de hepsinde aynı slogan kullanılıyordu: "Bira bu kapağın altındadır". Use brief bullets and discuss details verbally.

Ajans yetkililerine göre bira içenler Aksaraylılar idi Ajans yetkililerine göre bira içenler Aksaraylılar idi. Aksarayda oturan genellikle orta direk, ortaokul mezunu biraz gönlügani , biraz delifişek , arkadaş canlısı , hoşsohbet, hayattan keyif almasını bilen, şakayı seven. Use brief bullets and discuss details verbally.

Bira bu kapağın altındadır http://www.youtube.com/watch?v=4lct78Bn awg&feature=related Use brief bullets and discuss details verbally.

Kampanya uzun vadeli stratejilerle silsile halinde hazırlanacaktı. Piyasanın genişleyeceği Türkiye de bira üretimi artacağı lider konumda olduğu içinde Efes Pilsen bundan karlı çıkacaktı. Kampanyanın temel dayanağı bu nedenle , biranın bira alışkanlıklarını arttırıcı yönde olmasıydı. Hedef kitle olarak bira içenler seçildi Yeni tüketicilerin bira ordusuna katılması reklamın marjinal yararı olacaktı. Use brief bullets and discuss details verbally.

1977 yılında gerçekleştirilen araştırmalarda slogan, ülke genelinde yaklaşık yüzde 90 oranında tanınıyordu.Efes Pilsen büyük bir satış patlaması yaşadı. Efes Pilsen artık Türkiye'nin lider bira markası olmuştu. Use brief bullets and discuss details verbally.

Türkiye Bira Grubu Pazarlama Direktörü Yüksel Gökbulut, "Bira bu kapağın altındadır" sloganının büyüklük ve lider tavır içerdiği için, uzun vadeli olduğunu söylüyor. Gökbulut, "Bu slogan ile bira eşittir Efes Pilsen olarak algılanılmaya başlandı" diyor. Use brief bullets and discuss details verbally.

Efes Pilsen, yurtiçindeki 5 Bira Fabrikası, iki Malt Üretim Tesisi ve bir adet Şerbetçiotu İşleme Tesisiyle pazarının en büyük üretici olarak bilinmekte ve yüzde 80’i aşan Pazar payıyla bugün, sektörün lideri konumundadır. Use brief bullets and discuss details verbally.

Efes Pilsen "Bira bu kapağın altındadır" Efes Pilsen'in yanında Arçelik, Coca-Cola, Kalebodur, Tokai sloganlarıyla tüketicinin zihninde sağlam yer edinmeyi başaran markalar bulunmaktadır. Efes Pilsen "Bira bu kapağın altındadır" Arçelik, "Arçelik demek yenilik demek", Coca Cola, "Hayatın Tadı", Kalebodur,"Kalebodur, seramik budur" Tokai, "Çakar çakmaz çakan çakmak".... Use brief bullets and discuss details verbally.

Sloganlar Kamuoyundaki imaj ve satışlar açısından, markalar için önemli araçlardan bir tanesidir. Hatta Efes Pilsen örneğinde olduğu gibi doğru kullanıldığında markalaşma için hayati öneme sahipdir Use brief bullets and discuss details verbally.

Tüketici , güçlü sloganlarla marka ismini duymadan ve logoyu görmeden hangi markayla iletişim içinde olduğunu anlamaktadır. Bugün sloganı başarılı kullanan, ve bu sayede bir adım öne geçen markaların sayısı oldukça fazladır. Use brief bullets and discuss details verbally.

Teşekkürler... Use brief bullets and discuss details verbally.