ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI SENE BAŞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
REHBERLİK DERS II.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Destek Eğitim Odaları.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
TANILAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

2013-2014 ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI SENE BAŞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ORTAÖĞRETİM TEFTİŞ GRUBU

TEFTİŞ GRUBU Ziya DİBEKOĞLU (Grup Başkanı) Mehmet SEKMEN Şevket ŞAHİN Mehmet ÇOT

DENETİMİN AMACI 1-) Okulu; Yönetimin Fonksiyonları açısından inceleyerek “Amaç ve Hedef Belirleme, Karar Alma, Planlama, Örgütleme, İletişim, Koordinasyon, İzleme ve Değerlendirme, Raporlama, Araştırma Düzeltme ve Geliştirme becerilerine yönelik karşılaşılan sorunları tespit etmek,altında yatan gerçek nedenlerini ortaya koyarak, mevcut ve geleceğe yönelik olası risklerini öngörmeye çalışmak ve öneriler geliştirmektir.

DENETİMİN AMACI 2-) Okulda Eğitim-Öğretim Süreçleri izlenerek karşılaşılan sorunları tespit etmek,altında yatan gerçek nedenlerini ortaya koyarak, mevcut ve geleceğe yönelik olası risklerini öngörmeye çalışmak ve öneriler geliştirmektir.

DENETİMİN AMACI 3-) Okulun kaynaklarının kamu yararına, etkin/verimli kullanılıp kullanılmadığının incelenerek karşılaşılan sorunları tespit etmek,altında yatan gerçek nedenlerini ortaya koyarak, mevcut ve geleceğe yönelik olası risklerini öngörmeye çalışmak ve öneriler geliştirmektir.

DENETİMİN KAPSAMI SİSTEM YÖNÜNDEN SÜREÇ YÖNÜNDEN YERİNDELİK YÖNÜNDEN

A) SİSTEM YÖNÜNDEN DENETİMİN KAPSAMI Amaç ve Hedef Belirleme Okulun vizyonu sağlıklı oluşturulmuş mu? Okulun Misyonu sağlıklı oluşturulmuş mu? Okulun vizyonu ve misyonu doğrultusunda sağlıklı hedefler oluşturulmuş mu?

A) SİSTEM YÖNÜNDEN DENETİMİN KAPSAMI Karar Alma Tüm kurul, komisyon, ekip ve birlikler tarafından yapılan toplantılarda; Net, somut ve anlaşılır, Mevcut imkanlarla uygulanabilir kararlar alınıyor mu? Alınan kararlar bir sorunu çözmeye, çözüm yollarından birini seçmeye yönelik...vb eylemler içeriyor mu? Alınan kararlar kurumun hedefleri ile örtüşüyor mu? Kararlarda katılımcı bir anlayış benimsenmiş mi? Alınan kararlar mevzuatta yer alan hükümlerle/programın amaçlarıyla/bilimsel verilerle örtüşüyor mu? Tüm toplantılarda toplantı gündemi tüm tarafların katılımıyla ve önceden duyurularak oluşturulmuş mu?

A) SİSTEM YÖNÜNDEN DENETİMİN KAPSAMI Planlama Kurumun stratejik eylem planı var mı? Kurum Yıllık Çalışma Planı Var mı? (Kurumda yıl boyunca Tüm kurul, komisyon ve ekiplerin yapacağı çalışmaları da kapsayan) Okulda oluşturulan kurul, komisyon, ekip ve birliklerin yıllık çalışma planları var mı? Okul temizlik planı yapılmış mı? Öğretmenler ders ve etkinliklerini planlı yürütüyorlar mı? Ortak kullanım mekanlarının/işliklerin/atölyelerin/laboratuvarları/ kapalı spor salonların/kütüphanelerin kullanım planları var mı? Yapılan planlar 5N 1K sorularına cevap verebiliyor mu? (Kim, Neyi, Niçin, Ne Zaman, Ne Kadar, Nasıl yapacak?) Yapılan planlar belirlenen hedeflere ve alınan kararlara hizmet ediyor mu?

A) SİSTEM YÖNÜNDEN DENETİMİN KAPSAMI Örgütleme Yöneticiler arasında görev dağılımı sağlıklı yapılmış mı? Okul yıllık çalışma planında yer alan hususlar ilgililere dengeli biçimde dağıtılmış mı? Oluşturulması gereken tüm kurul ve komisyonlar oluşturulmuş ve gerekli görevlendirmeler sağlıklı yapılmış mı? Görevler dağıtılırken çalışanların uzmanlık alanları, ilgi duydukları alanlar ...vb dikkate alınmış mı? Görevler verilirken çalışanların istekleri mümkün olan azami ölçüde dikkate alınmış mı? Çalışanlara tüm görevleri yazılı olarak tebliğ edilmiş mi? Görevler tebliğ edilirken ne yapacakları ve hangi mevzuata/ilkelere/esaslara göre yapacakları açıkça ifade edilmiş mi?

A) SİSTEM YÖNÜNDEN DENETİMİN KAPSAMI İletişim Öğrencilerin sorun/görüş ve önerilerini ilgili birimlere/öğretmenlere/okul idaresine iletebileceği ortamlar/kanallar sağlıklı oluşturulmuş mu? Velilerin sorun/görüş ve önerilerini ilgili birimlere iletebileceği ortamlar/kanallar sağlıklı oluşturulmuş mu? Okul paydaşları arasında yapıcı ve sağlıklı bir iletişim dili kullanılıyor mu? Okul WEB sitesi etkin olarak kullanılıyor mu? Okul Yönetimi tarafından Yöneticilerin/Öğretmenlerin/Öğrencilerin/velilerin ve diğer paydaşların okula ilişkin hayalleri, planları projeleri, beklentileri, talepleri dinleniyor mu? Mümkün olanlar kabul görüyor mu? Kurumda yapılan çalışmalar ve düzenlenen raporlar ilgili tüm paydaşlarla şeffaf olarak paylaşılabiliyor mu? Çalışanlara yönelik gerekli motivasyonlar sunuluyor mu?

A) SİSTEM YÖNÜNDEN DENETİMİN KAPSAMI Koordinasyon Okulda paydaşlar arasında yada kurul komisyon, ekip ve birlik üyeleri arasında bir sinerji oluşturulabiliyor mu? Okul Yönetimi tarafından okul paydaşları arasında yada kurul, komisyon, ekip ve birlikler arasında koordinasyon/eşgüdüm oluşturulabiliyor mu? Yetki/görev kargaşası var mı? Yetki devirleri yapılmış mı? Şube ve zümre öğretmenleri arasında gerekli koordinasyon sağlanabiliyor mu?

A) SİSTEM YÖNÜNDEN DENETİMİN KAPSAMI İzleme ve Değerlendirme Tüm kurul, komisyon, ekip ve birlikler dönem/yıl sonunda dönem/yıl boyunca kendi yaptıkları faaliyetleri sağlıklı değerlendirebiliyor mu? Okul yönetimi tarafından tüm kurul, komisyon, ekip ve birliklerin çalışmaları izlenip/denetlenip sağlıklı değerlendirmelerde bulunulabiliyor mu? Okul Müdürü tarafından yılda en az bir defa öğretmenler derslerinde izleniyor ve gerekli değerlendirmeler yapılıyor mu? Okula ilişkin veri elde etmek amacıyla alternatif değerlendirme araçları (öz değerlendirme, memnuniyet anketleri, izleme/denetim formları...vb) kullanılıyor mu? Bu araçlardan elde edilen sonuçlar doğrultusunda bir değerlendirmeye ulaşılabiliyor mu? Belirlenen amaç ve hedeflere ulaşılıp ulaşılamadığı, hangi oranda ulaşılabildiği belirlenebiliyor mu?

A) SİSTEM YÖNÜNDEN DENETİMİN KAPSAMI Raporlama Tüm kurul komisyon, ekip ve birlikler yaptıkları toplantıları Toplantı tutanağına dönüştürüyor mu? Görüşme tutanağının sonunda görüşülen hususlarla ilgili alınan kararlar “Karar Alma” bölümünde belirtildiği gibi alınmış mı? Tutanaklarda yer, tarih, toplantıya katılanlar, toplantı sayısı ve yazman belirtiliyor mu? Tüm kurul komisyon, ekip ve birlikler dönemlik/yıllık planları hazırlayarak dosyalamış mı? Okul yönetimi tarafından uygulamada birlik, bütünlük ve devamlılık açısından Tüm kurul komisyon, ekip ve birlikleri, eğitim personeli, çalışanlar, veliler ve öğrenciler tarafından tutulacak/kullanılacak form ve çizelgeler geliştirip tasarlıyor mu? Tüm kurul komisyon, ekip ve birlikler dönem/yıl sonunda sorumlu oldukları konularda rapor hazırlayıp dosyasına eklemiş mi? Hazırlanan raporlar Yıl Sonu Öğretmenler Kurulunda görüşülüp Kurul Görüşme Tutanaklarında yer alıyor mu? Bu rapor sonuçları eyleme dönük kararlara dönüştürülmüş mü? Hazırlanan raporlarda nesnel bir dil kullanılmış mı? Hazırlanan raporlar yazım ve imla kuralları dikkate alınarak yazılmış mı?

A) SİSTEM YÖNÜNDEN DENETİMİN KAPSAMI Araştırma Düzeltme ve Geliştirme İzleme Değerlendirme çalışmaları sonucu elde edilen bulgular yorumlanırken ve eyleme dönük karara dönüştürürken; Bilimsel gelişmelerden yararlanılmış mı? Uzman görüşlerden yararlanılmış mı? Yasal mevzuat hükümleri göz önünde bulundurulmuş mu? İzleme ve değerlendirme çalışmaları sonunda elde edilen bulgulara dayanarak ilk sekiz basamak kullanılarak gerekli düzeltme ve geliştirme adımlar atılabiliyor mu? Sorumluluklarını/yükümlülüklerini yerine getirmeyenler hakkında Okul yönetimi tarafından gerekli ikazlar zamanında ve yazılı olarak yapılmış mı? Uyarılara rağmen sorumluluklarını yerine getirmeyenler hakkında Okul Yönetimi tarafından gerekli yasal işlemler başlatmış mı? Başarılı olan öğrenci/veli/öğretmen/ekip ve personel belirlenip motivasyonlarını artırmaya yönelik gerekli ödüllendirmeler sağlıklı yapılmış mı?

B) SÜREÇ YÖNÜNDEN DENETİMİN KAPSAMI Okulda bulunan tüm kurul, komisyon, ekip ve birliklerin yaptıkları/yapmaları gerektiği iş ve işlemler hazırladıkları planlar doğrultusu sağlıklı yürüyor mu? Okul stratejik planında yer alan hususlara uygun hareket ediliyor mu? Okul yıllık çalışma planına uygun hareket ediliyor mu? Öğretim programları derslerde zamanında işlenebiliyor/bitirilebiliyor mu? Ölçme değerlendirme çalışmalarında süreç sağlıklı işletiliyor mu?

DENETİMDE ÜZERİNDE DURULACAK HUSUSLAR Önceki Dönemlerde Yapılan Teftiş Ve Düzenlenen Raporları Stratejik Plan Kurum Yıllık Çalışma Planı Ölçme Değerlendirme Çalışmaları Sosyal, Kültürel Ve Sportif Çalışmalar Proje Çalışmaları Kulüp Ve Toplum Hizmeti Çalışmaları E-Okulda Yürütülen Çalışmalar Öğretmenler Kurulu Toplantıları Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantıları Sınıf Şube Rehber Öğretmenler Kurulu Toplantıları

DENETİMDE ÜZERİNDE DURULACAK HUSUSLAR Okulda Kurulması Gereken Diğer Kurul, Komisyon Ve Ekiplerin Çalışmaları Okul-Aile Birliğinin Çalışmaları Rehberlik Hizmetleri Yürütme Kurulunun Çalışmaları Rehberlik Servisinin Çalışmaları Okul İklimi/Kültürü Okul Çevre İlişkileri Veli Toplantıları Ve Veli-Okul İlişkileri Standartlar Yönergesi (Özel Öğretim Kurumlarında) Personelin Çalışma İzin Onayları, Sigortaları Ve Kadrolu Personeli Karşılama Oranı (Özel Öğretim Kurumları) Döner Sermaye İşleri

DENETİM SIRASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR ESAS YÖNÜNDEN USUL YÖNÜNDEN

A) ESAS YÖNÜNDEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR İş bölümü sağlıklı yapılmış mı? Çalışanlar görev ve sorumluluklarını biliyorlar mı? Alanın gerektirdiği teknoloji okur/yazarlığı hangi düzeyde karşılanmış? Yeterli mi? Öğretim materyallerinin zenginleştirilmesinde, okula ilişkin sorunların çözümünde teknolojiden ne ölçüde yararlanılıyor? Sorunlara ve çözüm önerilerine yaklaşımda Bilimsel metotlar referans alınmış mı? Mevzuatın öngördüğü hükümler göz önünde bulundurulmuş mu? Uzman görüşlerinden yararlanılmış mı? Demokratik ve katılımcı bir anlayış benimsenmiş mi? Kaynakların kullanımında kamu yararı gözetiliyor mu? Yapılan tüm çalışmalarda Karar Alma-Planlama-Uygulama- Değerlendirme -Raporlama-Araştırma Düzeltme ve Geliştirme basamaklarına uygun hareket ediliyor mu (Tüm kurul, komisyon ve ekiplerin çalışmalarında)

B) USUL YÖNÜNDEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Kurum çalışanları tarafından; Amirine ve altında bulunan personele, öğrenci ve velilere karşı; tavırlarında, davranışlarında ve kullandığı dilde devlet terbiyesinin gerektirdiği nezaket ve incelik gösteriliyor mu? Protokol kurallarının gereği yerine getiriliyor mu? Verilen görevler zamanında yerine getiriliyor mu?

DENETİM SÜRECİ DENETİM ÖNCESİ SÜREÇ DENETİM SÜRECİ SENETİM SONRASI SÜREÇ

I. DENETİM ÖNCESİ SÜREÇ Kurum müdürüne denetimin yapılacağı 1 hafta öncesinden yazılı olarak bildirilir. Okul yönetimi tarafından okuldaki personele ait bilgiler hazırlanır ve denetim başlamadan önce Grup Başkanlığına e-mail olarak gönderilir. Denetim sırasında talep edilecek bilgilere ilişkin boş form ve tablolar okul yönetimine verilir.

II. DENETİM SÜRECİ Okul Müdürü tarafından kuruma ilişkin detaylı brifing sunulur Denetim sürecinin planlanması için okul yönetimiyle “Denetim Öncesi Planlama Toplantısı” yapılır Okula ilişkin durum tespiti yapılır Okulun katıldığı; yerel, ulusal ve uluslar arası yarışmalar ve sonuçları Okulun gerçekleştirdiği sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler Okul yöneticilerinin görev dağılımı Fiilen tutulan defter, dosya, çizelge, ...vb Fiilen kurulmuş kurul, komisyon, ekip, birlik, ...vb Seçilen seçmeli dersler Seçilen kulüpler Okulun fiziki koşullarının kabaca belirlenmesi Okulun ekonomik kaynaklarının kabaca belirlenmesi Görevlendirme,kadrolu, ücretli personel durumu Okulun bilgi ve teknoloji kaynaklarının kabaca belirlenmesi…vb çalışmalar Durum tespitine bağlı olarak Ağırlıklı ve Öncelikli teftişi yapılacak alanlar belirlenir.

II. DENETİM SÜRECİ Öğretmenlerin Öğretim İşleri Dosyaları İncelenir (Zümreler şeklinde gruplandırılmış) Zümre Toplantı Tutanakları Ünitelendirilmiş Yıllık Planlar Ölçme Değerlendirme Araçları Değerlendirme Sonuçları Ödevler Sosyal Etkinlik Çalışmaları Kulüp Çalışmaları Toplum Hizmeti Çalışmaları Diğer Egzersiz Çalışmaları Yapılan Geziler Yürütülen Projeler Rehberlik Çalışmaları Öğretmenin Görev ve Sorumlulukları Öğretmenin Kişisel Çalışmaları Okul/kurum yöneticisinin ilgili zümre ve öğretmenleri hakkındaki görüşleri,

II. DENETİM SÜRECİ Zümre Öğretmenleri İle Görüşülür (Gruplar halinde) Eğitim-Öğretim Etkinliklerinin Görüşülmesi (Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Teknoloji Kullanımı…. vb) Ders Kitaplarının Görüşülmesi Öğretim Programlarının Görüşülmesi Öğretmenler tarafından dile getirilen sorun olarak nitelendirdikleri hususların dinlenmesi Öğretmenler tarafından tutulan “Öğretim İşleri Dosyaları”nın görüşülmesi

II. DENETİM SÜRECİ Rehberlik Servisinin Çalışmaları incelenir Rehberlik Servisinin Çalışma Koşulları Rehberlik Servisi tarafından tespit edilen sorun alanlarının ve sorunların incelenmesi Alınan/Planlanan önlemlerin İncelenmesi

II. DENETİM SÜRECİ Kurumun Denetiminin Gerçekleştirilmesi Fiziki Durum Gelişime Açık Alan/Alanların Belirlenmesi Gelişim Önerilerilerinin Belirlenmesi Eğitim- Öğretim Durumu Büro İşleri Öğrenci İşleri

II. DENETİM SÜRECİ Kurumun Denetiminin Gerçekleştirilmesi Personel İşleri Gelişime Açık Alan/Alanların Belirlenmesi Gelişim Önerilerilerinin Belirlenmesi Hesap, Ayniyat Ve Döner Sermaye İşleri Taşınır Mal İşlemleri

II. DENETİM SÜRECİ Yapılacak Görüşmeler Okul Aile Birliği Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu Üyeleri Okul Zümre Başkanları Oluşturulan Kurul Komisyon Ekip ve Birliklerin Başkanları (Gerekli görülürse üyeleri) Öğrenci Temsilcileri Okul Öğrenci Meclis Başkanı Yardımcı Personel

II. DENETİM SÜRECİ Teftiş Sonu Değerlendirme Toplantısı Okuldaki tüm öğretmenler Okuldaki tüm yöneticiler Okul Aile Birliği Başkanı Okul Öğrenci temsilcisi İlgili Şube Müdürü (Gerekli görülürse)

II. DENETİM SÜRECİ Teftiş Çalışmalarının Raporlaştırılması: Teftiş sonu değerlendirme toplantısı yapıldığı günün ertesinde aynı okulda denetim sürecinde elde edilen sonuçlar grup başkanlığımızca raporlaştırılır.

III. DENETİM SONRASI SÜREÇ Teftiş Grup Başkanlığımızca hazırlanan rapor ve Tebliğ İstanbul Eğitim Denetmenleri Başkanlığına teslim edilir. (Gerekli görülürse Teftiş Tebliği okula da teslim edilebilir) Hazırlanan Rapor İlçe MEM’ne ulaştıktan sonra Okullara tebliğ edilir. Okullara tebliğ edilen Teftiş Raporu doğrultusunda Okul tarafından “Okul Gelişim Planı” hazırlanır Hazırlanan Okul Gelişim planları ilgili ilçe MEM’nce takip edilecektir Ayrıca zaman zaman Eğitim Denetmenlerince de okul gelişim planları ve gelişim planları doğrultusunda yapılan çalışmalar yerinde incelenecektir. Okul; teftiş raporunu beklemeksizin gelişim planı hazırlıklarına başlayacaktır.

HEDEFLERİMİZ Okullarda devamsızlık oranının bir önceki yıla göre en az %20 oranında azaltmak

E-Mail: 4.teftisgrubu@gmail.com AÇIKLAMALAR Mevzuata yada uygulamalara ilişkin tereddüte düşülen hususlarda, İstanbul Eğitim Denetmenleri Başkanlığının WEB Sitesinde bulunan “SORU-CEVAP” linkinden yararlanılabilir. www.istanbulegitimdenetmenleri.com Kurumlarda personelin kılık kıyafetleri konusunda ilgili mevzuatın amir hükümleri göz önünde bulundurularak gerekli hassasiyet gösterilmelidir. Grub İletişim Bilgileri E-Mail: 4.teftisgrubu@gmail.com Ziya DİBEKOĞLU (Grup Başkanı) ( 0 505 588 82 96 ) Mehmet SEKMEN ( 0 505 259 88 66 ) Şevket ŞAHİN ( 0 505 375 30 41 ) Mehmet ÇOT ( 0 505 349 99 83 )

4. TEFTİŞ GRUBU BAŞKANLIĞI KAPANIŞ 2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILININ TÜM KURUM MÜDÜRLERİMİZE VE EĞİTİM CAMİASINA HAYIRLI OLMASINI DİLER, ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİZ. 4. TEFTİŞ GRUBU BAŞKANLIĞI