Konaklama ve Ulaşım Dokuz Eylül Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yüksek Öğrenimdeki Engelli Öğrenciler
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
Eğitim ve Kültür LEONARDO DA VINCI Hareketlilik AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Eğitim ve Kültür Leonardo da Vinci Adım Adım Hareketlilik.
Şubat Aşama: İletişim -Bölüm Erasmus Temsilcisi ve Staj Danışmanı: Erasmus sürecinde akademik danışmanınızdır. -AB Ofisi Erasmus Koordinatörü:
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu 29 Aralık Şubat 2012 Prof. Dr. A. Haydar Demirel.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
İÇERİK overview Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
KEÇİÖREN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Müdürlüğü 1 KARİYER İMKANI ÇALIŞAN BİLGİLERİ STAJ BAŞVURUSU SOSYAL İMKANLAR AÇIK.
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Girişimcilik.
MUSTAFA KEMAL G.DOĞDU KAMPÜSÜ MİSAFİRHANE İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Destek Eğitim Odaları.
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
FLORIDA YAZ OKULU.
Kütüphane ve Dokümantasyon
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
Özel Gereksinimli Bireyler için Haklar ve Hizmetler
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Erasmus Staj Hareketliliği
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
Sunum transkripti:

Konaklama ve Ulaşım Dokuz Eylül Üniversitesi Moderatör: Prof.Dr.İlgi Kapdan Raportör: Yrd.Doç.Dr.İlkay Taş

OTURUM BAŞLIKLARI Sınır kapılarında yönlendirme ve rehberlik seçenekleri Uluslararası öğrenci ve öğretim üyelerinin konaklama taleplerinin çeşitliliği Özel ve devlet yurtlarında kalite Aile yanında konaklamada uygulama seçenekleri Serbest konaklamada güvenlik, gözetim ve rehberlik

Başlık 1: Sınır kapılarında yönlendirme ve rehberlik Sorunlar 1. Yaygın olarak kullanılan dillerden birinde (en azından İngilizce) yeterli yönlendirme olmaması: Basılı doküman eksikliği, Eğitimli yönlendirici eksikliği: Öğrencinin sınır kapısında sorunla karşılaştığında anında ulaşabileceği ve rehberlik alabileceği donanımlı rehberlik ofislerinin ve üniversite personelinin olmaması. Hava alanlarında Bilgi Ofislerinin olmaması (Information Desk) 2. Bürokratik uyumsuzluklar: Vize almak için kayıt belgesine ihtiyaç duyulması, bürokratik önlemler ile üniversitenin kabul süreci arasında uyumsuzluk bulunması 3. Sınır kapılarındaki önlemlerin, kimi durumlarda yabancı öğrenciler için caydırıcı etki yaratması Vize işlemlerinde ve sınır kapılarından geçişlerde bazı öğrencilerin Avrupa’ya geçiş için Türkiye’deki üniversite eğitimini araç olarak kullanmalarının önüne geçmek amacıyla alınan önlemlerin diğer ülke öğrencileri için caydırıcı etki yaratması 4. Acil sağlık hizmetlerinin belirsizliği (öğrencilerin sağlık sigortaları yok) 5. Türkiye’ye ulaştıktan sonraki ulaşım bilgilerinin ve yönlendirmelerin eksikliği

Çözüm Önerileri 1.Konsoloslukların bünyesinde eğitim tanıtım ofislerinin kurulması Vize işlemlerinin, kabul belgesi çerçevesinde/geçici kayıt belgesi çerçevesinde esnetilmesi, Sadece eğitim vizesinin verilmesi 2. Her üniversitede yabancı dil bilen uzmanlardan oluşan eğitim danışmanlık ofisi kurulması Ofis görevlilerinin görev tanımlarının yapılması ve eğitilmesi Bu ofisin, gelen öğrencilerin yaşayacağı süreçleri adım adım tanımlaması Sorun yaşanması muhtemel alanların önceden saptanması, olası senaryolarının düşünülüp önlem alınması. Bunun için gelen öğrenciyle iletişimde olup, yaşadığı sorunları ofis ile paylaşması sağlanmalıdır. 3. Üniversite’nin erişim sayfasında bilgi paketi hazırlanmalı / basılı doküman hazırlamalı Vize, sınır kapılarında yaşanan sorunlar konulsun Havalanından kampüse/ yurda/ konaklama yerine ulaşım Şehre özgü bilgiler, yaşam alanları/yemek vb. 4. Yabancı öğrencilere yönelik tanıtım etkinliklerinde vize işlemleri gibi konularda daha çok bilgi verilmesinin sağlanması 5. Havaalanlarında öğrenciye doğrudan hizmet edecek birimler olmalı Foreign Student Information Desk Bilgisayara doğrudan ulaşım-- Netmatik ( bilgi paketi içerikli) Havaalanlarında acil sağlık bakımı ihtiyacını karşılamak üzere düzenleme yapılması Öğrencilerin havalanından Üniversite tarafından alınması: Üniversitelerarasında ortak ulaşım servisi

1. Yabancı öğrenci ve öğretim üyelerine farklı tarifeler uygulanması Başlık 2. Uluslararası öğrenci ve öğretim üyelerinin konaklama taleplerinin çeşitliliği Sorunlar 1. Yabancı öğrenci ve öğretim üyelerine farklı tarifeler uygulanması 2. Yabancı öğrencilerin ve öğretim üyelerinin ev kiralamasında yaşanan zorluklar 3-4 kişilik kız-erkek karma ev kiralamanın sorun olması Kısa dönem olması nedeniyle kiralamak istememeleri, Yerel halkın tutumu, kültür farklılıklarından dolayı önyargılar 3.Öğrencinin üniversiteye kabul edilme tarihi ile birlikte, konaklamayla ilgili taleplerini ve tarihlerini bildirmemesi sonucunda yer bulmakta sorun yaşanması 4. Yaşam alanlarının kısıtlanması Yabancı öğrencilere yerel halkın önyargılı tutumu Kampüste, yurtta ve günlük yaşamda ayrımcılık sorunu 5. Türkiye’ye ulaştığında kalacağı yeri öğrencinin kendisinin seçmek istemesi. Yurttan birkaç gün sonra ayrılmak istemesi ancak tam ücret ödemesi gerekliliği

Öneriler 1. Konaklamayla ilgili kurallar ve uygulamalar (yurt yönetmeliği, kira sözleşmesi gibi) en az bir yabancı dilde öğrencilere yönelik erişim sitesinde yayınlanmalı, öğrenciler gelmeden kurallar-sınırlamalar konusunda bilgi sahibi olmalı 2. Hizmet sunucular, İzmir Üniversitelerinin erişim sayfalarında ilan edilebilirler (İzmir Üniversiteleri Platformu) 3. Yurtlar barınma alanı olmaktan çıkıp sosyal hayatın olduğu yaşam alanlarına dönüşmeli Yemek hizmetlerinden- serbest zaman faaliyetlerine kültürel farklılıklar mümkün olduğunca dikkate alınmalıdır. 4. Öğrencilerin kalacakları yeri seçip yerleşmeleri aşamasında; Yabancı öğrenci geldiğinde geçici olarak konaklayabileceği ve sonrasında kalacağı yeri kendisinin seçebileceği bir konaklama programı sunulması Adaptasyon süresince yabancı öğrencilere pozitif ayrımcılık yapılması

Diğer Öneriler Konaklamayla ilgili yeterli bilgi vermek üzere elektronik ve basılı dokümanların hazırlanması Bilgi akışının standartlaştırılması: bilgi akışını kimin yapacağı ve öğrenciye rehberliği kimin vereceği görev tanımlarında verilmeli. Platform üyesi üniversitelerin yurtlarını ve misafirhaneleri ortak kullanıma açması Ayrımcılığa karşı kamu spotlarının hazırlanması, çok kültürlülüğün teşvik edilmesi, kamuoyunun bilinçlendirilmesi

Başlık 3: Özel ve devlet yurtlarında kalite Sorunlar 1. Yurtların kalite kontrolü sorunu : Kalite denetlemelerine yönelik mevcut yönetmeliklerin standartlarının düşük olması Yurt tanıtımı sorunu: Erişim sitelerinde görsel tanıtımın yapılmaması Yaşam alanının kısıtlı olması Giriş çıkış saatleri, kalabalık, hijyen şartları, serbest zaman aktiviteleri, kablosuz internet erişimi, personelin davranış biçimi Yurtlarda personelin yabancı dilde iletişim kuramaması Özel yurtların yüksek fiyatlı olması 6. Yurt –üniversite ulaşım hatlarının yeterli olmaması

ÖNERİLER 1. Merkezi yönetim ve yerel yönetimlerin özel yurt ve stüdyo daireler gibi özel konaklama yerlerinin inşaatından işletmesine özel standartlar getirmeli 2. Yüksek kalitede yurtların yapılabilmesi için vergi ve bağış sistemlerinin geliştirilmesi ya da yap-işlet-devret modellerinin uygulanması 3. Öğrencilerin sağlık sorunları dikkate alınarak yemeklerin düzenlenmesi (diyabet, glütensiz yemek). 4. TOKİ-Belediye işbirliği ile öğrenci köyleri kurulması Platform üyesi üniversitelerin yabancı öğrencilerine yönelik ortak yurt yapılması (YÖK-Kredi Yurtlar Kurumu destekli) 5. Belediyelerin kesintisiz ulaşım sistemini getirmesi 6. Belediyelerin master planlarında öğrenci konaklama ve yaşam alanları için yer ayırması

Diğer öneriler Üniversitelerin erişim sayfalarında ya da “Study in İzmir” erişim sayfalarında sadece kalitesini ispatlamış olan yurtların linklerinin verilmesi Yurtlar hakkında ayrıntılı görsel bilgi (360 derece yurt ve oda) Üniversitelerin gelen öğrencilere memnuniyet anketi uygulaması (Dış ilişkiler ofisi ya da yabancı öğrencilere yönelik eğitim ofisi bu anket sürecini yönetebilir) Platformun-Emlak Komisyoncuları Odası işbirliği ile, yabancı öğrencilere kiraya verilebilecek altyapısı yeterli evlere yönelik bir liste hazırlanmasını sağlaması

Başlık 4. Aile yanında konaklamada uygulama seçenekleri Sorunlar 1. Kültürel farklılıklar 2. Standardın sağlanamaması 3. Konaklama esnasında ailenin ve öğrencinin can ve mal güvenliğinin sağlanması 4. Öğrenci ve evsahibi aile ilişkilerinin kurulamaması

Aile yanında konaklama nasıl uygulanabilir? 1. Yabancı öğrenciyi misafir eden ve standartlar açısından belirli koşulları karşılayan aileye teşvik verilmesi 2. Aile yanında konaklamanın kuralları ve standartlarının belirlenmesi ve belirli aralıklarla kontrol edilmesi 3. Yabancı öğrenciye aile yanında kalmanın şartlarının açıklanması. Türk aile yapısı- kültürel tutumlar hakkında önceden bilgi verilmesi 4. Ailelerin yanında kalan öğrencilerin kayıtlarının tutulması 5. Kira bedellerinin ve verilecek hizmetin standardizasyonu

Çözüm Önerileri 1. Üniversitelerin erişim sayfalarından duyuru yapılarak, öğrenci konuk etmek isteyen üniversite personeline çağrı yapılması 2. Dış ilişkiler ofisinde ya da kurulması önerilen eğitim danışma ofisinde konaklama ile ilgilenen, kontrat vb hukuki problemleri çözebilecek bir çalışan istihdam edilmesi 3. Yabancı öğrencilerin aile yanında konaklama bilicini artırmak için çalışmaların yapılması

Başlık 5: Serbest konaklamada güvenlik, gözetim ve rehberlik SORUNLAR Serbest konaklamada kültürel sorunlar Halkın yaklaşımı Öğrencilerin serbest konaklama şartları ve imkanları konusunda bilgi eksikliği Standartların belirli olmaması ve altyapılarının uygun olmaması

Nasıl sağlanabilir ? 1. Oryantasyon eğitimine, Emniyet müdürlüğünden bir görevlinin katılması 2. Akran öğrencilerin rehberlik konusunda eğitilmesi ve akran öğrencilere verdikleri bu hizmet karşılığında maddi destek sağlanması 3. Güvenlik konusunda sosyal hizmet görevlisi tarafından ziyaretlerin yapılması, anket yaparak sorunların yerinde öğrenilmesi 4. Mevzuatta çelişki bulunması: Öğrencinin oturma izni ile diğer bürokratik işlemler arasında doğrudan bağlantı olması

ÖNERİLER 1. Serbest konaklama yapacak öğrencilerin oryantasyon eğitimi alması (yazılı ve yazılı olmayan kurallar konusunda bilgilendirme, kira sözleşmesinin içeriği hakkında bilgi edinmesi) 2. Evsahibinin yabancı öğrenciye ev kiralamasını kolaylaştırmak için, ev sahibini koruyacak bazı kurallar geliştirilmesi 3. Bir telefonla ulaşılabilecek yardım hatlarının kurulması: “Yabancı öğrenci yardım hattı” 4. Yabancı öğrencilerle sıklıkla karşılaşılan sorunlar ve çözümleri konusunda kayıtların tutulması ve emniyet güçlerine eğitimlerin verilmesi 5. Gerek öğrenci gerekse ev sahiplerinin hak ve sorumluluklarının açıkça tanımlanması ve iki tarafın bilgilendirilmesi