EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
TEOG Tercih ve Yerleştirme Sistemi
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Denetmen Rolleri.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
MERHABA.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
REHBERLİK DERS II.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
TEST – 1.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Avcılar Mehmetçik İlkokulu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Öğretmenlik Uygulaması
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
PROGRAM TASARIMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
OKUL KURALLARIMIZ.  Okul işleyişi,eğitimin kesintiye uğramaması,çocuğumuzun grubuna ve öğretmenine daha kolay ve çabuk uyum sağlaması açısından aşağıda.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MODELLER.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
Eylem planlarının geliştirilmesi
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI Yrd. Doç. Dr. Mustafa Aydın BAŞAR DENETİMDE ZAMAN - EYLEM PLANI

DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI A) DENETİM ÖNCESİ a) Denetimin İlk Aşaması (15–30 gün önce) b) Denetim Öncesi (1-3 gün önce) B) DENETİM AŞAMASI C. DENETİM SONRASI

A) DENETİM ÖNCESİ a) Denetimin İlk Aşaması (15–30 gün önce) * Okula haber verilmesi * Okul hakkında bilgi toplanması * Okul yönetiminden alınacak bilgiler (Branşlara göre öğretmen sayısı, öğrenci sayısı, öğretim türü, şube sayısı, aday öğretmen sayısı, yerleşim yeri hakkından bilgiler, ulaşım bilgileri barınma ve beslenme olanakları) * Belge evrak ve benzeri kaynaklardan alınacak bilgiler (Bir önceki dönem raporları, düzeltme ve geliştirme öneri ve istekleri)

b) Denetim Öncesi (1-3 gün önce) A) DENETİM ÖNCESİ b) Denetim Öncesi (1-3 gün önce) * Denetçi grubun görev paylaşımı * Ulaşım biçim ve zamanının belirlenmesi * Beraberimizde götürülecek özel eşyaların, uygun giysilerin hazırlanması * Öğretmenlere götürmeyi düşündüğümüz ya da daha önceden getireceğimizi söylediğimiz kaynak kitap vb. varsa hazırlanması.

A) DENETİM AŞAMASI 1. Tanışma ve bilgilendirme toplantısı 2. Denetleme hakkında bilgi verilmesi 3. Dersine girilecek öğretmenle tanışılması, istek ve beklentilerimizin açıklanması 4. Derse birlikte girilmesi 5. Öğrencilerden izin alınması ve açıklama yapılması 6. Ders düzenini bozmayacak uygun bir yere oturulması 7. Ders işleyişini bozacak, rahatsız edici şekilde not alınmaması

A) DENETİM AŞAMASI 8. Ders gözlemi ve incelemeler * Dikkat çekme * Amaçtan haberdar etme * Güdüleme * Amaca uygun yöntem ve teknikleri kullanma * Amaca uygun araç gereç seçme ve kullanma; okul ve çevre olanaklarından etkili biçimde yararlanma * Sınıf fiziksel ortamı (öğretmen amaca uygun sınıf ortamı alıyor mu?)

A) DENETİM AŞAMASI 9. Ders gözlemi ve incelemeler * İpucu, pekiştireç, düzeltme, dönüt öğeleri kullanılıyor mu? * Öğrenci katılımı sağlanıyor mu? * Bireysel farklılıklar dikkate alınıyor mu? * Sınıf iklimi ve ilişkilerin niteliği * Öğrenci davranışlarının niteliği * Öğrenci başarısının değerlendirilmesi * Öğrenci davranışlarını yönetme gücü )

A) DENETİM AŞAMASI 10. Öğretmen plan, rapor, portfolyo dosyalarını incelenmesi 11. Öğretmenin başarılarının incelenmesi 12. Değerlendirme yapılması 13. Değerlendirmenin öğretmenle paylaşılması ve öğretmenin kendini değerlendirmesi: 14. Düzetme ve geliştirme öneri ve isteklerinin ortaya koyulması * Kısa sürede yapılacak düzeltme ve geliştirmeler * Uzun sürede yapılacak düzeltme ve geliştirmeler )

A) DENETİM AŞAMASI 15. Öğretmenin diğer öğretmenler ve okul yönetimi ile İletişimi 16. Öğretmenin çevre ve velilerle iletişimi ve işbirliği 17. Genel toplantı yapılması

A) DENETİM SONRASI 1. Yapılan öneri ve geliştirme çalışmalarının izlenmesi 2. Uzaktan öğretmen çalışmalarının izlenmesi