Masanın Karşı Tarafında Olmak

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAPERWORK DOKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ PROJESİ
Advertisements

BİR BAŞARI ÖRNEĞİ Aktek Bilgi İletişim Teknolojileri Dr. Reha Çetin
Ar-Ge Proje Yönetimi 22 KASIM Son söz • Geleceği şekillendirebilmek adına, bugüne kadar hiç denenmemiş olan daha doğru olabilir ve daha etkin ve.
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
Selda Aydın Seyhan Kamçı
Yeni TTK ve Doküman Yönetim Süreçleri Nasıl Dönüştürülüyor?
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
TERZİ USULÜ VE SİPARİŞ ESASLI İŞ MODELİNDE ÇİZELGELEME İHTİYACI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
MODÜL 4 Organizasyon.
G İ R İŞ VE GENEL KAVRAMLAR Tıp, İnşaat, Elektronik, Eğlence, Alışveriş gibi bir çok sektörde kullanılır Analiz, tasarım, geliştirme, test, canlı ortam.
C R M.
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Projenin Yürütülmesi ve KAPANIŞ
TGSD Başvuru Formu Dikkat Edilecek Hususlar
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı 3.cü.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
Bora GÜRSEL CBÜ BAUM Proje Yöneticisi
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
HAFTA I.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Sunanın Adı | Şirket Adı
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
İNOVASYON HAFTALIK DEĞERLENDİRME SUNUMU
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
ERP KONSEPT EĞİTİMİ.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İSU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Proje Oluşturma ve Yönetimi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
PROJE YÖNETİMİ. Şirket veya kurumların stratejik veya operasyonel hedeflerini gerçekleştirmek üzere tasarlayıp yürüttükleri faaliyetler bütünüdür. Proje.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
İş Projesi Planı Sunucu Adı | Şirket Adı.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Sunum transkripti:

Masanın Karşı Tarafında Olmak Mustafa DÖNMEZ, PMP AKBANK T.A.Ş. Şube Hizm. ve Bilgi Yön. Müdürü Proje Yönetimi’nde Masanın Karşı Tarafında Olmak

«Karşı Taraf» Neresi?

İÇERİK. Akbank Hakkında İÇERİK * Akbank Hakkında * Projenin «Proje Yönetimi» Tarafında Beklentiler * Projenin «Müşteri» Tarafında Beklentiler * Proje Yönetimi ve Operasyon’da Başarı Kriterleri * Operasyon vs Proje * Öneriler / Tavsiyeler * Gelecek Proje Yönetiminde mi?

AKBANK Hakkında Ocak 1948’te kuruldu. Son 3 yıldır üst üste 3. kez «Türkiye’nin en değerli Banka Markası» seçildi. 2013 yılı içinde 4 uluslararası önemli kuruluş (The Banker, Euromoney, World Finance ve Global Banking & Finance Review) tarafından «Türkiye’nin en iyi Bankası» seçildi. Ortaklık Yapısı : %49 Sabancı Holding, %9.9 Citibank, %41 halka açık. 1.000’e yakın şube. 4.000’den fazla ATM. 16.500’den fazla Akbank’lı.

Projenin «Proje Yönetimi» Tarafında Beklentiler Projeye üst yönetim ve iş birimi desteği İsteklerin, ihtiyaçların «net» olarak iletilmesi Onay süreçlerinin hızlı olması, kapsam dokümanı, analiz dokümanı, test planı, proje yönetim planının «çok hızlı» onaylanması. Projede çalışacak olan kaynakların mümkünse «dedike» olması Proje planının bir kere yapılması, sapma ve revizyon olmaması Risklerin minimum olması

Projenin «Müşteri» Tarafında Beklentiler Yapılan projenin, ilgili birime ve kuruma sağlayacağı faydalar Verimlilik – işlem sürelerinde olumlu etki, süreçlerde iyileşme Kâr artışı Yeni Müşteri Kazancı FTE kazancı / tasarrufu Projenin zamanında bitmesi en kritik beklenti. Yapılan işin kaliteli olması ve kapsamın doğru anlaşılması da önemli. Harcanan efor bilgisi, hangi ekiplerin çalıştığı, süreçlerin nasıl uygulandığı gibi konular iş birimi ilgi alanının dışında  Dahili (inhouse) kaynaklarla yapılan projelerde bütçe ile ilgili herhangi bir beklenti yok. Proje yöneticisinin ve proje ekibinin işi bilmesi, talepleri ve ihtiyaçları anlayabilmesi. Proje Yöneticisi’nden proje için «orkestra şefliği» yapması.

Proje Yönetimi Başarı Kriterleri Proje Yönetimi Üçgeni : Kapsam Zaman Maliyet Kalite Verilen taahhütlere uyum Risk değerlendirmesinin doğru yapılması, risklerin doğru yönetilmesi Proje bitiminde müşteri memnuniyeti Projede alınan kararların, yaşanan değişikliklerin kayıtlı ve dokümante edilmiş olması

«Operasyon İş Birimi» Başarı Kriterleri Verimlilik Artışı – AKBANK’ta Yürütülen «İyileştirmeler Sizin İçin» programı 2013’te Stevie Ödül Törenlerinde gümüş madalya kazandı Tasarruf Sağlayıcı Öneriler – Hem iş birimi bazında, hem Banka genelinde yapılan projeden sağlanan FTE kazançları ölçümleniyor Kişi başı işlem adetlerinde artış – Yapılan proje ile doğrudan alakalı Operasyonel Mükemmellik – Hatasız işlem yapma ve sistemlerin stabil olması, kesintisiz çalışması Süreçlerin sürekli iyileştirilmesi – Proje Yönetimindeki «Progressive Elaboration» ve «KAİZEN» felsefelerine benzer şekilde

Operasyon / Proje «Operasyon» ve «Proje» birbirinin zıddı kavramlar gibi görünüyor veya anlatılıyor olabilir. Oysa ki «Operasyon» ve «Proje» ler, kurumda aynı anda olan ve birbirini tamamlayan kavramlardır ve kurumun başarısı için bir arada devam etmelidir. Daha iyi operasyonel süreçler ve daha verimli kurum için «Operasyon Projeleri»ni ihmal etmeyin. Her zaman için gelir getirici, pazar payı veya müşteri kazandırıcı projeler yapmak yerine, «Operasyonel Süreçleri İyileştirecek» ve «Operasyonel Verimlilik Sağlayacak» projeler de gündeminizde olmalı.

«Haciz Otomasyon» Projesi 2013 Ekim – 2014 Mart arasında 6 ayda tamamlandı. Bilgi Teknolojileri – Operasyon Birimleri tüm süreçlerde dedike şekilde çalıştı. Proje Ekibi : 1 PY / 6 BT Uygulama Geliştirme / 4 Operasyon / 3 BT Sistem Test Geçiş 2 faz halinde yapıldı (Ocak 2014 / Mart 2014). İlk fazın geçişinde, ilk «baseline»a göre 1 aylık öteleme oldu, süreç proje yönetimi disiplini içinde kayıtlı ve onaylı olarak yürütüldü. Yaklaşık 750 test senaryosunun üzerinden tek tek geçilerek test yapıldı. Proje öncesi ve proje sonrası işlem sürelerinin ölçümleri yapıldı: Proje öncesi yazı başına ortalama 5 dk . Proje sonrası yazı başına ortalama süre 2 dk. Geçiş sonrası karşılaşılan kritik hata sayısı : 0. Projenin Akbank’a günlük 15 FTE civarında verimlilik kazandırdı. İkinci fazın geçiş ile birlikte, haciz yazılarının Sabancı Center – Gebze arasında gidip gelmesi ihtiyacı ortadan kalkmış oldu.

«Haciz Otomasyon» Projesinden Kareler Proje Öncesi Durum Proje Sonrası Durum

«Haciz Otomasyon» Projesi Başarıyla Tamamlanan Proje Ardından Mutlu Bir Ekip 

Öneriler / Tavsiyeler Sponsoru / sahibi olduğunuz projeler ile mutlaka ilgilenin : İşi proje yöneticisine ve proje ekibine bırakıp sonucun istediğiniz gibi olmasını beklemeyin. İletişim projenin başarısı için çok kritiktir : Projenin yaşam döngüsü boyunca, düzenli olarak proje yöneticisi ve proje ekibi ile toplantılar yapın, işi tamamen e-mail üzerinden yürütmeye çalışmayın. Projeler «belirsizlikler» içerir. Planlama yaparken ve taahhütlerinizi verirken, mutlaka öngörülemeyen durumları da hesaba katarak marjlı davranın. İşler kötü gidiyorsa, bilgi saklamayın ve aksiyon planları oluşturun.

Gelecek Proje Yönetiminde mi? Proje Yönetimi’nin önemi artarak devam ediyor. Proje Yönetim Ofisleri’ne (BT içi PMO veya Enterprise PMO) olan ihtiyaç ve ilgi devam edecek. Proje Yönetimi’nde değişimler ve yeni yaklaşımlar (Agile Proje Yönetimi benzeri) oluşabilir. Rekabetin yoğunlaşması ve hızlı hareket etme ihtiyacı nedeniyle, «tek seferde bir bütün halinde» tamamlanan projeler yerine, fazlar halinde, en önemli teslimatların en önce yapıldığı projeleri daha fazla görebiliriz. Büyük balık yerine «çevik balık» olmak artık daha önemli.

TEŞEKKÜRLER... Mustafa DÖNMEZ, PMP E-mail : mustafa.donmez@akbank.com Telefon : (262) 686 23 88