MAİ VE SİYAH.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
MUSTAFA UYSAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ
YAYA TEMASI.
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
Herkes Gibi Benim de Yuvam Var Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN.
DÜNYAYI ŞEKİLLENDİREN GÜÇ
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Not tutma: Bir konuşmacıyı ya da dersi dinlerken, okurken, gözlem yaparken,düşünürken, dinleyiciye/öğrenciye sunulan mesajı yeniden.
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Telif Hakkı  2008 Intel Firması. T ü m hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim.
Newton’un Hareket Kanunları
Ergül CELEP,Nursun KARAGÜL,Emel USLU, Nilüfer BEYAZIT
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Kitabın konusu: Hayalleri olan bir gencin lise son sınıfta babasını kaybetmesiyle hayallerinin yıkılışı ve beraberindeki hayat mücadelesi.
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
Hazırlayan Sibel Güler- Fatma Akfırat Binnur Sancak Palaz- Volkan Tay
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
COĞRAFİ KEŞİFLER Gülçin ERENOĞLU.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Erkan Evrensel, Seval Ergün, Tuğba Günay, Çisem Aytin
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Ünite Tasarım Sunusu Hazırlayan : Ebru GİRGİN.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Ünite Planı Özeti: Bu ünitede temel soru ile çevremizdeki cisimlerin disiplinler arası bağlantı kurularak öğrencilerin aklına gelebilecek her şekilde.
AŞKIN SIĞIRLI & MELİK NAMLI
MİLLİ EDEBİYAT HAZIRLAYANLAR  Gülcan Diribaş  Elif Er  Aylin Köseler.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Ünite Portfolyo Sunumu
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ünite Portfolyö Sunumu
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
SIFATLARIN ÜSTÜNLÜK DERECELERİ
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
EKO OKULLAR PROJESİ.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Özel Gereksinimli Çocuklar
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
DÜN BUGÜN YARIN Ünite Portfolyo Sunumu Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER.
ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU HAYRİYE UTKU
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Büyük Fasulye Yarı şı Ünite Ürün Dosyası Sunumu. Ünite Özeti Büyük Fasülye Yarışı devam etmektedir! En uzun fasülyeyi yetiştirme yarışı farklı okullardaki.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Mutluköy İlköğretim Okulu
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİNDE ROMAN
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat, Tanzimat Edebiyatı'nın birçok türünde eserler vermiş yazarlarından Şemsettin Sami tarafından kaleme alınmış bir romandır.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sunum transkripti:

MAİ VE SİYAH

Ünite Özeti Öğrenciler romanı okur Ünite Özeti Öğrenciler romanı okur.Ahmet Cemil’in içinde bulunduğu hayal ve gerçek ikilemini anlamaya çalışır.Dönemin zihniyeti ile Ahmet Cemil’in kişiliği ve yaşadıkları arasında ilişkilendirme yapar. Metnin dil ve anlatımını inceler.Yazarın edebi kişiliği ve eserleri üzerinde araştırma yapar. Realizm akımının ilkeleri üzerine araştırma yapar.

ÖTPS’ler Öğretim Programı Tasarım Soruları Temel Soru   Temel Soru Hayalle gerçek her zaman birbiriyle örtüşür mü? Ünite Soruları Ahmet Cemil'in hayalleri çevresinde gelişen olaylar, bir insanın gerçek hayatta yaşayabileceği gerçekler midir? Hayalleri uğruna çaba sarfeden azimli insanlar hakkında düşünceleriniz nedir? İçerik Soruları Mai ve Siyah romanının Türk edebiyatındaki yeri ve önemi nedir?

Proje Yaklaşımı Öğrencilerim bu projede çalışırken, -Romanı gerçek yaşamla ilişkilendirirler -Öğrendiklerini yansıtan bir ürün geliştirirler -Öğrendiklerini bir izleyici grubuyla paylaşırlar

21. Yüzyıl Becerileri Öğrenciler aşağıdakileri gerçekleştirerek üst düzey 21. Yüzyıl becerilerini geliştireceklerdir: Farklı yer ve zamanlarda geçen temaları bulmak amacıyla oyunu analiz ederken Temel Soruları ve Ünite Sorularını kullanma Fikirlerini toplumda bir izleyici kitleyle paylaşma Kendi bireysel okuma, yazma, araştırma ve düşünme stratejilerini değerlendirme ve gerektiğinde bunları uyarlayarak değiştirme Kendi çalışmalarını değerlendirmek için proje değerlendirmelerini kullanma ve akranlarına geribildirim verme

Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme ÖTPS’leri kullanarak Öğrencilerin bir “klasik” ürünün tanımı hakkında düşüncelerini Karakterler ve hikaye hakkında bildiklerini öğrenin. 21. Yüzyıl becerilerini ölçün Klasik ve modern edebiyatın ortak noktalarını belirleyebilme becerisi

Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Ölçme sonucu ulaştığım bilgileri şu amaçlarla kullanabilirim: Romanın öğrencilerin yanlış ön bilgilere sahip olduğu bölümlerine odaklanma Sorularının yanıtlarını bulabilecekleri etkinlikler düzenleme Öğrenciler bu bilgileri şu amaçlarla kullanabilir: Sorularını, geçmiş ünitelerdeki sorularla karşılaştırma Bu edebiyat türüne yönelik olarak okuma biçimlerini nasıl uyarlayabileceklerine ilişkin hedefler belirleme

Geribildirim İhtiyacı Öğrencilerin özete ihtiyaç duymadan romanı anlamalarına yardımcı olabilecek yöntemlere gereksinim Öğrencileri üst düzey düşünme becerilerini ölçebilmek için yardıma gereksinim